آینده ی گرافیک رایانه ای

شروع موضوع توسط negargar1989 ‏2 آگوست 2017 در انجمن برنامه 3DStudio MAX

کلمات کلیدی:
  1. negargar1989

    negargar1989 New Member

    ارسال‌ها:
    16
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    درود به اهل فن و همه دوست داران گرافیک سه بعدی

    مدتی که شایع شده نرم افزار رویت قراره جای نرم افزار اتوکد رو بگیره ...

    الان تو ایران خیلی ها مثل من شغلشون مربوط میشه به این نرم افزار ها و اگه بخواد تغییری ایجاد بشه رو زمینه کاری ما هم تاثیر میذاره ... اگه کسی از دوستان اطلاعات خوبی داره جواب بده ... متشکرم

    1. آیا وب سایت اتودسک این مساله رو رسما اعلام کرده ؟؟؟

    2. می دونیم که اتودسک محصولات متنوع و زیادی داره و این سوال پیش میاد که آیا امکان داره در آینده بعضی از نرم افزار ها حذف بشن ؟؟؟
    اگه سرگذشت نرم افزار freehand رو بخونید متوجه منظور من خواهید شد ... تو لینک زیر موجود هست :
    ماکرومدیا فری‌هند - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
    3. مثلا مکس حذف بشه و مایا جای اون رو بگیره یا اتوکد حذف بشه و رویت بیاد به جاش ؟؟؟ همونطور که فری هند به خاطر شباهت زیادش به ایلاستریتور از 2007 دیگه توسعه داده نشد
     
    آخرین ویرایش: ‏2 آگوست 2017
    نوشته شده توسط negargar1989 در ‏2 آگوست 2017
  2. meysam arch

    meysam arch Active Member

    ارسال‌ها:
    180
    تشکر شده:
    65
    امتیاز دستاورد:
    28
    نمیدونم دلیل توجه شما به این قضیایا چیه ؟!
    محض افزایش اطلاعات عمومی تونه یا میخواید نرم افزار آینده دار رو برید یادبگیرید یا کار کنید.
    اتوکد که نرم افزار بیس هست کدوم نرم افزار میتونه دیتیل اجرایی رو در لحظه کشید طراحی و تحویل داد نگاه به سکشن زدن رویت نکنید اصن ... نرم افزار های سه بعدی هم مشخصه پارامتر های سرعت و کیفیت و روابط کاربری بهتر هر نرم افزار باعث جلب کاربرا میشه... بعدم هروقت تو خارج منسوخ شد 10 سال بعد تکنولوژی و ریسک پذیری ایرانی ها یه کارایی میکنن ... تو شرکت مهندسی هام 10 ساله میخوان کامل شیفت کنن رو رویت نتونستن. البته بلدبودنشون لازم میشه و هر از گاهی میگیم اگه میشد با رویت میزدیم یا گراس هاپر چه خوب بود و این حرفا ...
     
    آخرین ویرایش: ‏4 آگوست 2017
    نوشته شده توسط meysam arch در ‏4 آگوست 2017
  3. parswebdesign

    parswebdesign Member

    ارسال‌ها:
    35
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    سلام
    به نظرم اگر هر نرم افزاری بخواد حذف بشه اگر شما خیلی سریع بتونید نرم افزار جایگزین رو یاد بگیرید یه امتیاز مثبت خواهید داشت و در آینده نیز هیچ نگرانی براتون بوجود نمیاد
     
    نوشته شده توسط parswebdesign در ‏4 آگوست 2017
  4. negargar1989

    negargar1989 New Member

    ارسال‌ها:
    16
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    متشکرم از توجهی که کردید و پاسخی گه دادید
    بنده مدرس نرم افزار هستم در زمینه AUTO CAD و 3DSMAX و V-RAY ... 10 ساله که کارم همینه …

    همونطور که میدونیم REVIT به مدل سازی هوشمند مشهوره یعنی تمام عناصر سه بعدی یک ساختمان رو تشخیص میده مثل درب، پنجره، ستون، سقف و ... و اونها را اجسام هندسی به حساب نمیاره مثل 3DSMAX و AUTO CAD که همه چیز هندسی هست اما مساله ای که پیش میاد اینه که REVIT توانایی رسم پلان های دو بعدی پیچیده رو نداره همینطور نمیتونه حجم های سه بعدی با جزییات بالا ترسیم کنه ... همون نقطه قوتی که در MAYA و MAX هست.
    به نظر خودم یه نرم افزار گونه BIM نمیتونه جای نرم افزار گونه CAD رو بگیره چون این دو ماموریت یا MISSION کاملا جدایی دارند ( حالا نظر دوستان رو نمیدونم) ... چند سال پیش با یکی از مدرسین مجتمع فنی تهران صحبت میکردم و ادعا میکرد REVIT قراره جای AUTO CAD رو بگیره که از نظر فنی حرفش رو نمی شد قبول کرد.
    AUTO CAD به صورت FAMILY عرضه میشه که در واقع همه اونها AUTO CAD هستند اما با آپشن های متفاوت.
    اما ... MAX و MAYA مثل اتوکد زیر مجموعه هم نیستند و از لحاظ کابرد کاملا مشابه هستند و بر اساس تحقیقی که من انجام دادم در دسته ENTERTAINMENT سرگرمی قرار میگیرن و اون طور که اساتید میگن پیشرفت MAX نسبت به MAYA کند تره و خوب اگه شما مقایسه کنید مایا ابزار های گسترده تری نسبت به مکس داره و هر سال هم به اون اضافه میشه.

    سوالی که مطرح میشه اینه :
    چرا AUTO DESK دو نرم افزاری که کاملا مشابه هم هستند رو عرضه میکنه در حالی که وجود یکی از اون ها کافی هست ؟؟؟
     
    نوشته شده توسط negargar1989 در ‏5 آگوست 2017
  5. negargar1989

    negargar1989 New Member

    ارسال‌ها:
    16
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    مساله بعدی اسکنر های سه بعدی هستند
    همونطور که میدونید در سال های گذشته اسکنر های سه بعدی پشرفت های زیادی داشتن ... به نظر من آینده نرم افزار های سه بعدی رو تحت تاثیر خودشون قرار میدن (که البته الان هم تاثیرات زیادی گذاشته) به شکلی که دیگه نیازی نیست پروژه کامل مدل سازی بشه ... 40% از پروژه اسکن میشه (از روی ماکت و ...) و باقی پروژه رو به صورت دستی مدل میکنن ... که نمونش رو در لینک زیر میبینید :
    https://upload.wikimedia.org/wikipe...d_interior_of_St_Joseph's_Church,_Subiaco.ogv
    دقیقا مثل motion capture که کار ریگ و انیمیت رو در بخش پویا نمایی متحول کرد ... و دیگه نیازی نبود تمام حرکات بدن به صورت دستی شبیه سازی بشن
     
    نوشته شده توسط negargar1989 در ‏6 آگوست 2017
  6. negargar1989

    negargar1989 New Member

    ارسال‌ها:
    16
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    در نهایت مطلبی که میمونه اینه که به نظر من حتی اگه نرم افزار ها یی بخوان حذف بشن علوم بنیادین اونها تغییری نمیکنه مثلا : میدونیم که اصول گرافیک اینو میگه هر شکل هندسی از نقطه – خط – سطح و حجم تشکیل شده یعنی همون vertex – edge – polygon – element شما این سلسله مراتب رو در تمام نرم افزار های سه بعدی می بینید و جزو قوانین مادلینگ هستند
     
    نوشته شده توسط negargar1989 در ‏6 آگوست 2017

به اشتراک بگذارید