آینده روبات ها

saalek110

Well-Known Member
آینده ربات‌ها
ماشین‌های پیچیده با سرعت در حال تولید هستند. در آینده، ربات‌ها بسیاری از وظایف انسان را برعهده می‌گیرند. ربات‌ها براساس ماهیت و نوع وظایف کار‌های زیر را می‌توانند انجام دهند:

مجری خدمات مشتری: مجری‌های خدمات مشتری برای عملکرد صحیح به هوش اجتماعی یا احساسی زیادی نیاز ندارند. بسیاری از شرکت‌ها برای بخش پشتیبانی مشتری و پرسش‌وپاسخ به هوش مصنوعی وابسته هستند. ربات‌های چت نه‌تن‌ها به بخش مهمی از روابط مشتری تبدیل شده‌اند؛ بلکه از تعداد زیادی از پرس‌وجو‌های داخلی هم پشتیبانی می‌کنند.
کتابداری و ورود داده‌ها: ممکن است در آینده‌ای نزدیک تخصص کتابداری دیگر برعهده انسان نباشد. همچنین، به جای استفاده از انسان برای کار‌هایی مثل ورود داده و کتابداری، می‌توان از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده کرد.
پذیرش هتل: در آینده، برای بررسی ورودوخروج در هتل‌های بزرگ و کوچک به پذیرنده‌های انسانی نیازی نخواهد بود. امروزه، حتی در صنایع فست‌فود مردم می‌توانند سفارششان را ازطریق صفحات نمایش ثبت کنند. با معرفی هوش مصنوعی، ممکن است ربات‌ها وظیفه سفارش‌گیری و دیگر کار‌های مرتبط را برعهده بگیرند.
غلط‌گیری: با اینکه ویرایش ازنظر درجه‌بندی و درک عمل پیچیده‌ای است، غلط‌گیری کار ساده‌ای است. کشف خطا‌های گرامری و ساختار جمله و دیگر خطا‌ها را می‌توان به‌راحتی ازطریق اپلیکیشن‌های مختلف خودکارسازی کرد. برای مثال، Grammerly یکی از اپلیکیشن‌های مشهور تصحیح غلط است.
داروسازی و تولید: امروزه، ربات‌ها در سطح وسیع‌تری در زمینه‌های داروسازی و تولید به‌کار می‌روند و در آینده، بسیاری از مشاغل انسانی را اشغال خواهند کرد. حتی در آزمایشگاه‌های داروسازی ربات‌ها می‌توانند پا‌به‌پای دانشمندان فعالیت و زمینه را برای محیطی ایمن فراهم کنند.
خدمات خرده‌فروشی: سرویس‌های خودکار جایگزین افرادی شده‌اند که عمل فروش را انجام می‌دهند. در آینده، ربات‌ها در بسیاری از فروشگاه‌ها جایگزین نیروی انسانی می‌شوند و می‌توانند الگو‌های مشتری را درک کنند.
خدمات پیک: هوش مصنوعی تغییرات اقتصادی و اجتماعی متعددی برای صنعت انتقال کالا به‌ارمغان آورده است. پهپاد‌ها و ربات‌ها در سطح گسترده‌ای برای تحویل کالا در حال گسترش هستند. با رونق اتوماسیون رباتیک صنایع حمل‌و‌نقل بیشتر تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت.
پزشکان: در‌حال‌حاضر، ربات‌های جراح و استفاده از آن‌ها برای عمل‌های جراحی مهم در سراسر دنیا را شاهد هستیم؛ درنتیجه، جایگزینی کامل آن‌ها با انسان فقط به زمان بستگی دارد. پزشک‌های رباتیک می‌توانند درمان‌های اثربخش و دقیق‌تری در‌مقایسه‌با همتایان انسانی‌شان ارائه کنند و احتمال عفونت و خطای انسانی را کاهش دهند.
سربازها: در آینده‌ای نزدیک، ربات‌ها در سطح گسترده برای عملیات نظامی مثل تجسس و هوش به‌کار خواهند رفت.
راننده اتوبوس و تاکسی: به‌احتمال ۹۸ درصد بخش اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی در آینده کاملا خودکار خواهد شد. امروزه، خودرو‌های خودران تولید می‌شوند؛ اما هنوز راه زیادی تا خودکارسازی کامل وسایل نقلیه باقی مانده است. به‌نقل از لس‌آنجلس تایمز، در دَه سال آینده کامیون‌های خودران را می‌توان جایگزین ۱/۷ میلیون راننده آمریکایی کرد.
تحلیلگر پژوهشی بازار: تحلیلگران پژوهشی برای هر سازمانی ضرورت دارند. این تحلیلگر‌ها برای افزایش عملکرد کسب‌وکار خود بازار را مطالعه می‌کنند. ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی هم به‌دلیل داده‌های جامعی که ارائه می‌کنند، محبوب‌تر شده‌اند.
گارد‌های امنیتی: هوش مصنوعی در زمینه امنیتی فیزیکی هم پیشرفت کرده است. برای مثال، ربات امنیتی Yelp می‌تواند ساختمان را با دوربین‌های باکیفیت بررسی کند. همچنین، با حسگر مادون قرمز و میکروفون جهتدارش به کشف هر نوع فعالیت مشکوک کمک می‌کند. به‌احتمال ۸۴ درصد بخش امنیت در آینده کاملا خودکار خواهد شد.


 

جدیدترین ارسال ها

بالا