آینده ای درخشان در انتظار Vray RT

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

http://www.youtube.com/watch?v=k1V8h7fsYmE

با دیدن این ویدیئو 15 دقیقه ای که حالت یک گپ و گفت دوستانه است با حضور Vlado ( موسس شرکت Chaos group و سرپرست بخش فناوری این شرکت )

بسادگی میشه فهمید چه آینده ای در انتظار Vray RT خواهد بود ... ( سرعت و کیفیت فوق العاده با کمترین نیاز به درگیری با تنظیمات پیچیده و زمانبر )

موفق باشید
 
با سلام،

http://www.youtube.com/watch?v=k1V8h7fsYmE

با دیدن این ویدیئو 15 دقیقه ای که حالت یک گپ و گفت دوستانه است با حضور Vlado ( موسس شرکت Chaos group و سرپرست بخش فناوری این شرکت )

بسادگی میشه فهمید چه آینده ای در انتظار Vray RT خواهد بود ... ( سرعت و کیفیت فوق العاده با کمترین نیاز به درگیری با تنظیمات پیچیده و زمانبر )

موفق باشید

والا من شخصاً به زور انگلیسی می فهمم، حالا فکر کن اینکه بفهمم چه آینده ای در انتظار وی ری آرتی خواهد بود!! ، اما بخاطر اینکه زحمت کشیدی و گذاشتی ، نشستم نگا کردم
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
والا من شخصاً به زور انگلیسی می فهمم، حالا فکر کن اینکه بفهمم چه آینده ای در انتظار وی ری آرتی خواهد بود!! ، اما بخاطر اینکه زحمت کشیدی و گذاشتی ، نشستم نگا کردم

با سلام،

مهدی جان چوبکاری میفرمایید :wink:

تو چند ساله گذشته بدلیل ورود کارت های گرافیکی با قیمت مناسب ( البته نه برای ما ) بهمراه توان پردازش بالا شرکتهای تولید کننده نرم افزار هم تمایل بیشتری پیدا کردند که از توان این کارتها برای محاسبات نرم افزار های تولیدیشون

استفاده کنن و وجود بستر مناسبی مثل تکنولوژی Cuda برای ایجاد ارتباط بین نرم افزارهای اصلی و Gpu جهت پردازش موازی اطلاعات بعلاوه نرم افزارهای کاربردی دیگه که از طرف شرکت Nvidia در اختیار توسعه دهندگان نرم افزاری

قرار گرفته باعث شده شاهد جهش بزرگی در زمینه محاسبات و پردازش توسط Gpu باشیم و نرم افزارهای رندر هم از این قاعده مستثنی نبودند، از اونجاییکه بدلیل ارتباطات موجود بین شرکتهای بزرگ و رصد دائم بازار توسط اونها

مطمئنا چند سال جلوتر گوشی دستشون اومده بوده که باید خودشون رو برای یه همچین وضعیتی آماده کنند ... حضور رقبای جدید و قدرتمند در زمینه تولید رندر کننده های بر پایه Gpu مثل Octan و Arion و Furryball و ... از یک طرف

و ارتقاء توانمندیهای رندر کننده های بر پایه Cpu همچون Maxwell و Corona و خبرهای جدید در مورد تولید رندر کننده های Gpu و Cpu با ساختار جدید همچون Moskito و .... همگی تایید کننده این موضوع هستند که بزودی گرایش کاربران

به سمت و سوی رندر کننده هایی سوق پیدا خواهد کرد که دارای پیچیدگی کمتر تنظیمات و سرعت بالاتر باشند .... ( خب حالا اینا چه ربطی داشت به این ویدیو :-? )

جواب خیلی سادست ... همچنان دود از کنده بلند میشه ( البته اگه بشه Chaos Group رو به کنده تشبیه کرد ) ... دوستان تو این گپ و گفت ساده خیلی قشنگ و تو لفافه دارن واسه حریفا خط و نشون میکشن که اگه شما مجبوری بری و

یه رندر کننده رو از پایه بسازی و کاربرا رو با یه محیط جدید مواجه کنی و تازه هزار و یه اما اگر دیگه تو کارتون باشه، ما قبلا فکرشو کردیم ( با حفظ احترام برای بخش اصلی Vray و ساده کردن رابط کاربری و کاستن از تنظیمات و ایجاد Preset های متفاوت )

و برای دسته بزرگی از کاربران که با محیط Vray آشنا هستند و قصد دارند از مزایای Gpu هم بهره مند بشند بدون اینکه سردرد آشنا شدن با کلی تنظیمات جدید و پیچیده بتونن از دانسته های قبلیشون استفاده کنند و بدون نیاز به طی فرآیند آموزشی طولانی

به راحتی با محیط VrayRT کار کنند ... هر چند این موضوع برای کاربرا فوق العادست اما تیم توسعه دهنده VrayRT باید کلی خودش رو به در و دیوار بزنه تا بتونه مفاهیم Biased رو بدون تغییر در لایه کاربری به مفاهیم Unbiased تبدیل کنه ... اما میبینید که Vlado میگه

بخاطر ساختار Vray اینکار برای ما چندان سخت نیست ( ترجمه به زبان ساده : قبلا اختراع شده ) ... کسی که بعنوان سخنگوی رسمی شرکت اینجوری صحبت میکنه به این معنیه که چپش پره تا جاییکه تو صحبت ها شون حرف از عدالت در زمینه رندر میکنند

و میگن چرا هنرمندای با استعداد بدلیل عدم توانایی جهت هزینه کردن برای رندر فارم ها و زمان زیاد رندر و نیاز به تجهیزات گران قیمت نباید بتونن هنر خوشون رو عرضه کنن و اصلا کی گفته رندر کننده فقط برای استفاده در فاز رندرینگ و مثلا چرا تکسچر آرتیست ها و یا

Asset creator ها و یا انیماتورها نباید از مزیت سادگی، در دسترس بودن و کیفیت بالای رندر کننده های Gpu بهره ببرند ... خب معنی این حرفها اینه که بعد از تلفیق موفق VrayRT با Motion builder بزودی شاهد حضور Vray RT در بسیاری از نرم افزارهای دیگه مثل فتوشاپ و افتر افکت و

Nuke و ... خواهیم بود ( البته کلنگ احداث بعضی از اونها قبلا زده شده ) ... تو این گپ و گفت میبینید که بعضی اشارات دیگه هم صورت میگیره مثل اینکه پایین آوردن زمان رندر صحنه های استفاده شده در کارهای سینمایی و تلویزیونی از یکساعت و نیم به کمتر از 15 دقیقه توسط VrayRT

( البته همچنان برای ما زمان زیادی به حساب میاد ) و یا صحنه هایی از کارهای استودیوی Stargate به نمایش در میاد که وجود Virtual Studio Set فوق العاده و ابزارهای گرون قیمت اون برای تولید کارهای تلویزیونی که ارزش چند میلیون دلاری داره تلویحا مقایسه میشه با Virtual camera و یه سخت افزار

دارای کارتهای گرافیک سری K6000 و نرم افزارهای ارزانقیمت ( البته بازهم نه برای ما ) به همراه VrayRT که شاید مجموع هزینش چیزی حول و حوش 100 هزار دلار میشه ( که برای ما هنوز یکمی گرونه ) که بسیاری از شرکت های کوچیک تو سراسر دنیا میتونن اونرو تهیه کنن ...

حالا بهتر متوجه میشید چرا Vray قصد داره محیط یکدستی برای تولید متریال و قابلیت انتقال اونها بین نرم افزار های مختلف فراهم کنه ... خب دوستان حالا متوجه شدید چرا یه همچین نشست و گپ و گفت دوستانه ای مهمه ...

موفق باشید
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بله خیلی خوبه اما چیزی که این وسط من رو اذیت میکنه اینه که هنوز موتور های Physicall و کلا ریل تایم قابلیت Baking ندارن !
 
با سلام،

مهدی جان چوبکاری میفرمایید :wink:

تو چند ساله گذشته بدلیل ورود کارت های گرافیکی با قیمت مناسب ( البته نه برای ما ) بهمراه توان پردازش بالا شرکتهای تولید کننده نرم افزار هم تمایل بیشتری پیدا کردند که از توان این کارتها برای محاسبات نرم افزار های تولیدیشون

استفاده کنن و وجود بستر مناسبی مثل تکنولوژی Cuda برای ایجاد ارتباط بین نرم افزارهای اصلی و Gpu جهت پردازش موازی اطلاعات بعلاوه نرم افزارهای کاربردی دیگه که از طرف شرکت Nvidia در اختیار توسعه دهندگان نرم افزاری

قرار گرفته باعث شده شاهد جهش بزرگی در زمینه محاسبات و پردازش توسط Gpu باشیم و نرم افزارهای رندر هم از این قاعده مستثنی نبودند، از اونجاییکه بدلیل ارتباطات موجود بین شرکتهای بزرگ و رصد دائم بازار توسط اونها

مطمئنا چند سال جلوتر گوشی دستشون اومده بوده که باید خودشون رو برای یه همچین وضعیتی آماده کنند ... حضور رقبای جدید و قدرتمند در زمینه تولید رندر کننده های بر پایه Gpu مثل Octan و Arion و Furryball و ... از یک طرف

و ارتقاء توانمندیهای رندر کننده های بر پایه Cpu همچون Maxwell و Corona و خبرهای جدید در مورد تولید رندر کننده های Gpu و Cpu با ساختار جدید همچون Moskito و .... همگی تایید کننده این موضوع هستند که بزودی گرایش کاربران

به سمت و سوی رندر کننده هایی سوق پیدا خواهد کرد که دارای پیچیدگی کمتر تنظیمات و سرعت بالاتر باشند .... ( خب حالا اینا چه ربطی داشت به این ویدیو :-? )

جواب خیلی سادست ... همچنان دود از کنده بلند میشه ( البته اگه بشه Chaos Group رو به کنده تشبیه کرد ) ... دوستان تو این گپ و گفت ساده خیلی قشنگ و تو لفافه دارن واسه حریفا خط و نشون میکشن که اگه شما مجبوری بری و

یه رندر کننده رو از پایه بسازی و کاربرا رو با یه محیط جدید مواجه کنی و تازه هزار و یه اما اگر دیگه تو کارتون باشه، ما قبلا فکرشو کردیم ( با حفظ احترام برای بخش اصلی Vray و ساده کردن رابط کاربری و کاستن از تنظیمات و ایجاد Preset های متفاوت )

و برای دسته بزرگی از کاربران که با محیط Vray آشنا هستند و قصد دارند از مزایای Gpu هم بهره مند بشند بدون اینکه سردرد آشنا شدن با کلی تنظیمات جدید و پیچیده بتونن از دانسته های قبلیشون استفاده کنند و بدون نیاز به طی فرآیند آموزشی طولانی

به راحتی با محیط VrayRT کار کنند ... هر چند این موضوع برای کاربرا فوق العادست اما تیم توسعه دهنده VrayRT باید کلی خودش رو به در و دیوار بزنه تا بتونه مفاهیم Biased رو بدون تغییر در لایه کاربری به مفاهیم Unbiased تبدیل کنه ... اما میبینید که Vlado میگه

بخاطر ساختار Vray اینکار برای ما چندان سخت نیست ( ترجمه به زبان ساده : قبلا اختراع شده ) ... کسی که بعنوان سخنگوی رسمی شرکت اینجوری صحبت میکنه به این معنیه که چپش پره تا جاییکه تو صحبت ها شون حرف از عدالت در زمینه رندر میکنند

و میگن چرا هنرمندای با استعداد بدلیل عدم توانایی جهت هزینه کردن برای رندر فارم ها و زمان زیاد رندر و نیاز به تجهیزات گران قیمت نباید بتونن هنر خوشون رو عرضه کنن و اصلا کی گفته رندر کننده فقط برای استفاده در فاز رندرینگ و مثلا چرا تکسچر آرتیست ها و یا

Asset creator ها و یا انیماتورها نباید از مزیت سادگی، در دسترس بودن و کیفیت بالای رندر کننده های Gpu بهره ببرند ... خب معنی این حرفها اینه که بعد از تلفیق موفق VrayRT با Motion builder بزودی شاهد حضور Vray RT در بسیاری از نرم افزارهای دیگه مثل فتوشاپ و افتر افکت و

Nuke و ... خواهیم بود ( البته کلنگ احداث بعضی از اونها قبلا زده شده ) ... تو این گپ و گفت میبینید که بعضی اشارات دیگه هم صورت میگیره مثل اینکه پایین آوردن زمان رندر صحنه های استفاده شده در کارهای سینمایی و تلویزیونی از یکساعت و نیم به کمتر از 15 دقیقه توسط VrayRT

( البته همچنان برای ما زمان زیادی به حساب میاد ) و یا صحنه هایی از کارهای استودیوی Stargate به نمایش در میاد که وجود Virtual Studio Set فوق العاده و ابزارهای گرون قیمت اون برای تولید کارهای تلویزیونی که ارزش چند میلیون دلاری داره تلویحا مقایسه میشه با Virtual camera و یه سخت افزار

دارای کارتهای گرافیک سری K6000 و نرم افزارهای ارزانقیمت ( البته بازهم نه برای ما ) به همراه VrayRT که شاید مجموع هزینش چیزی حول و حوش 100 هزار دلار میشه ( که برای ما هنوز یکمی گرونه ) که بسیاری از شرکت های کوچیک تو سراسر دنیا میتونن اونرو تهیه کنن ...

حالا بهتر متوجه میشید چرا Vray قصد داره محیط یکدستی برای تولید متریال و قابلیت انتقال اونها بین نرم افزار های مختلف فراهم کنه ... خب دوستان حالا متوجه شدید چرا یه همچین نشست و گپ و گفت دوستانه ای مهمه ...

موفق باشید

خوب ، اول اینکه من نوکرتم این یک (خدایی داری مارو مرام کش می کنی!! ، اصلاً معلوم هست داری با ما چیکار می کنی؟! ، آقا می ام در خونتون می گم نوکرتم ها!! ، حالا ما یه اساعه ادبی کردیم شما چرا مارو لت و پار می کنی؟)

دوم اینکه من فکر می کنم چون سی پی یو ها این قابلیت رو دارن که محاسبات دقیق و یا آن بایاس رو انجام بدن و اینکار رو جی پی یو ها بنا به ماهیتشون نمی تونن انجام بدن! ، خواه نا خواه در نهایت و بعد از حتی انتقال لایه و مفهوم کردنش برای جی پی یو ها، مسلماً به کیفیتی که سی پی یو ها برای ما می سازند دست پیدا نخواهیم کرد، اما!! این اماش مهمه!، اما قطعاً تناسب بین سرعت و کیفیت برای قشر ضعیف و بعضاً موقعیت های خاص که ضعیف و قوی نمیشناسه، قطعاً گام بلند و بزرگی محوسب می شه! مخصوصاً برای عاشقان سینه چاک وی ری. (از جمله خودم :) )

باری به هر جهت نگاه ما ایرانی ها هنوز یه نگاه غیر حرفه ایه!! (خودم رو مستثنی نمی دونم) یعنی هنوز از ابزار ها به واسطه هدفی که برای اون خلق شدن استفاده نمی کنیم!! ، بلکه سعی داریم با ارتباط برقرار کردن بصورت احساسی با برنامه ها و ابزار ها اونها رو یاد بگیریم (که خوب طبیعیه، به این خاطر که تحصیلات آکادمیک در این زمینه ، مخصوصاً در ایران برای همه مقدور نیست، و خوب چه انگیزه ای بهتر از عرق داشتن به یک ابزار!!) در کل منظورم اینه که وی ری هم جای خودش رو داره و هرچقدر هم که موفقیت در زمینه های دیگه به دست بیاره ، باز به این خاطر که بصورت تخصصی در حوزه های دیگه ممکنه نتونه کار بکنه (به این خاطر که اساس شکل گیری وی ری ، رندر صحنه های معماری و تولید کیفیت های دقیق که از عهده سی پی ها بر می اومده بوده و کم کم بواسطه پتانسیل های ایجاد شده پا رو فراتر گذاشته) قطعاً در این زمینه هم نرم افزار های دیگه که حوزه تخصصیشون جی پی یو بوده و هست ، ممکنه بهتر عمل کنند. و این به این معنی هست که فکر می کنم یه نگاه حرفه ای اینطور نیست که از فرایند رشد یک نرم افزار ذوق زده بشه! (حالا نه اینکه گناه باشه، من خودم شخصاً ذوق کردم) بلکه تنها باید خوشحال بشه .

اما برای روشن تر شدن دوستانی که ممکنه بخوبی با جریان آشنا نباشند (از جمله خودم) این مطالب رو پیشنهاد می کنم مطالعه کنید. خیلی خوبه!!

منبع: ویکی پدیا
پرونده:GPU Architecture.jpg
معماری داخلی یک GPU

کارت‌های انویدیا از API های برنامه‌نویسی به زبان C مثل CUDA (معماری دستگاه محاسبه یکپارچه) و OpenCL پشتیبانی می‌کنند. CUDA به طور اختصاصی در پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به کار می‌رود، در حالی که OpenCL طوری طراحی شده که در معماری‌های متفاوتی مثل GPU، CPU و DSP مورد استفاده قرار گیرد. این فناوری‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا از توابع مشخص یک برنامه معمولی C برای اجرا در پردازنده های جریانی استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود که برنامه های C از قابلیت‌های GPU استفاده کرده و بر روی ماتریس‌های بزرگ به صورت موازی اجرا شوند، در حالی که هنوز هم می‌توانند هنگام نیاز از CPU نیز استفاده نمایند. CUDA اولین API است که اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های مبتنی بر CPU به طور مستقیم از منابع یک GPU برای محاسبات عمومی‌تر، بدون محدودیت‌های استفاده از API گرافیکی استفاده نمایند.
منبع: ویکی پدیا

و توضیح کامل در مورد دین و بنیاد این مبحث رو در لینک زیر که اینجا جا نمیشد می تونید دنبال کنید.

[h=2]تفاوت بین CPU، GPU و APU چیست؟ هر کدام چه مأموریتی دارند؟ رو می تونید در لینک زیر مطالعه کنید تا بفهمید چرا برنامه نویسان اساساً به این فکر افتادن که از قدرت جی پی یو ها استفاده کنند.
اینم لینک
[/h]و در ادامه
من چند تا از معایب و مزایای بحث رندر بصورت ریل تایم و یا استفاده از جی پی یو به منظور رندر در مرحله نهایی رو می گم (ایشالا که درست بگم :) ):

مزایا: مزایای استفاده از جی پی یو ها این هست که بواسطه اینکه ذاتاً جهت پردازش های گرافیکی تولید شده اند، به مراتب قابلیت بیشتری جهت پردازش اطلاعات تصویری رو دارند (دیگه از بحث علمیش می گذریم)

معایب:اما به هر جهت در این میون شاهد تولید حرارت بیشتر توسط کارت گرافیک خواهید بود، و این چیزی هست که شرکت های تولید کننده برای کارت گرافیک لحاظ نکردن، و شما باید خودتون اقدام به بهینه کردن امکانات کارتتون، از جمله هیت سینک و فن بکنید. و لاجرم عمر کارت گرافیکتون کوتاه تر خواهد بود!!، همچنین با مصرف برق به مراتب بالاتری روبرو خواهید بود.

نمی دونم تونستم مطلب رو برسونم یا اصلاً فهمیدم که موضوع چی بوده یا نه، اما فکر می کنم به هر حال کی اس گروپ بازار هدفش مشتری های قبلی خودش هستند و کاری که داره انجام می ده یه تحول عظیم نیست، بلکه از بازار عقب نموندنه! در حال حاضر هنوز هم هستند کسایی که می دونند در حق منتال ری و یا موتور های دیگه داره بواسطه ناشناس موندشون ظلم می شه، کما اینکه وی ری در زمینه هایی برتری نسبتاً بارزی هم داشته باشه.

اما در نهایت خبر مسرت بخشیه ! و این خیلی خوبه که کی اس گروپ هم به فکر تحول های بیشتره و کاربرانش رو تنها نمی زاره. در هر صورت باید دید که نتیجه کارشون رضایت بخش خواهد بود یا نه!!
اما توصیه ام به کسایی که به زمینه رندر علاقه دارن این هست که هر موتور رندری رو بنا به مزیت هاش به کار ببرید و نه بنا به محدودیت های خودتون.

اژدها جون مثل همیشه ببر خیزانتم به مولا :) بی نهایت سپاس گذارم بابت ترجمه
(الان مثلاً سعی کردم علمی صحبت کنم و یکم از اینور یکم از اونور یه چیزایی بگم که جلوی اژدها ی پنهان کم نیارم)

دوستان این پست یه یک ساعتی از وقتم رو گرفت، اگر خوب بود، از اژدها تشکر کنید چون باعث بانیش ایشون بودن.
با تشکر از همه
 
آخرین ویرایش:

mohammad@er

Well-Known Member
هیدن جان من دانلود کردم.

دیدم.

واقعا خوب بود البته من فقط و فقط جذب یه قسمتش شدم که این قابلیت تو صنعت انیمیشن به نظرم تحولی عظیم ایجاد می کنه.

ممنون.
 
هیدن جان من دانلود کردم.

دیدم.

واقعا خوب بود البته من فقط و فقط جذب یه قسمتش شدم که این قابلیت تو صنعت انیمیشن به نظرم تحولی عظیم ایجاد می کنه.

ممنون.

اگه امکانش هست ، بفرمایید چطور به این نتیجه رسیدید که این قابلیت یه تحول عظیم اونم تو صنعت انیمیشن قراره ایجاد کنه؟ (البته اگر دوست داشتید برای بنده و دیگر دوستان هم توضیح بدید)
ممنونم.
 
آخرین ویرایش:

mohammad@er

Well-Known Member
اگه امکانش هست ، بفرمایید چطور به این نتیجه رسیدید که این قابلیت یه تحول عظیم اونم تو صنعت انیمیشن قراره ایجاد کنه؟ (البته اگر دوست داشتید برای بنده و دیگر دوستان هم توضیح بدید)
ممنونم.

اگر فیلم رو با دقت نگاه کرده باشید.


یه قسمت بود که مستقیم فرمان از موشن کپچر به برنامه میومد و رندر میشد و نمایش داده میشد.

این روش رو تا بحال (حد اقل من ) ندیده بودم.

اینجوری دیگه مشکل حرکات کاملاً دیده میشه.
 
اگر فیلم رو با دقت نگاه کرده باشید.


یه قسمت بود که مستقیم فرمان از موشن کپچر به برنامه میومد و رندر میشد و نمایش داده میشد.

این روش رو تا بحال (حد اقل من ) ندیده بودم.

اینجوری دیگه مشکل حرکات کاملاً دیده میشه.

بی نهایت سپاسگذارم
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

مهدی جان تو مقاله ای که معرفی کرده بودی ( برای پیگیری این مقاله ها با کلیک کردن روی نام کاربری بنده و mehdi.afrasiabi عزیز میتونید به پست های داخل پروفایلمون مراجعه بفرمایید )

عنوان کرده چیزی در حدود 80 درصد کاربرای مکس با Scanline کار میکنن ( البته میزان استفاده هر شخص یا گروهی متفاوته )

با وجود رندر کننده های خوبی مثل منتال ری و وی ری و مکسول و اخیرا Corona که واقعا فوق العاده هستند و هر از چند گاهی بسته به نوع پروژه ها ازشون استفاده میکنم

دلیل اینکه هنوز گرفتار رفیق قدیمیمون هستم (Scanline رو میگم ) نه تنها بخاطر هماهنگی با مکس و رفتار منظم اون و یا حس نوستالژیک و وابستگی ذهنیه بلکه

سرعت بالای رندر و پشتیبانی از بعضی افکت هاست که توسط موتورهای رندر دیگه پشتیبانی نمیشه، اگه عمری بود شاید یه مقاله در موردش نوشتم اما برای یکی مثل من

که همه کاره و هیچ کارست و از مدلسازی و تکسچرینگ و .... انیمیشن و ... رندرینگ و ... Composite و تدوین و ... رو باید یه جورایی جمع و جور کنه وجود Scanline برای رندر بعضی انیمیشن ها

و یا افکتها یه جورایی غنیمته، مثلا همین Falloff map که بعضی وقتها حسابی کار راه بندازه بصورت کامل توسط منتال ری و علی الخصوص وی ری پشتیبانی نمیشه و بعضی قابلیت هاش تنها توسط Scanline

قابل دسترسی هست و از این نکات تا دلت بخواد موجوده ... برای همین خیلی وقتها که مجبورم کار رو توسط Pass های گوناگون وارد محیط AE بکنم بجز AO که یا از طریق منتال ری و یا Vray dirt تولیدش میکنم

البته بسته به نوع افکت و سرعتش و اینکه آیا بصورت AO عادی و یا Reflective قراره ازش استفاده بشه و یا بعضی Shader های دیگه منتال ری هم توش دخیله یا نه مابقی Pass ها رو توسط Scanline تولید میکنم

و تو فاز نورپردازی با کنترل نور برای موضوعات متفاوت ( Fake Gi ) و استفاده از یکسری حقه های قدیمی زمان کلی رندر رو در حدود 1 الی 2 دقیقه برای هر فریم نگه میدارم تا بتونم انیمیشن های چند دقیقه ای رو با همین دو سه تا

سیستم موجود تو یکی دو هفته جمع و جور کنم وگرنه اگر بخوام از رندر کننده های دیگه مثل منتال ری و وی ری با استفاده از Gi کار رو ببندم اگه هر فریم با کیفیت 720*1280 تنها یک ربع زمان ببره عملا دیگه هیچ کاری صرفه اقتصادی

نداره و باید گرد تولید انیمیشن رو یه خط قرمز بکشم... به همین خاطره که اگر VrayRT بتونه با یه سیستم فرضا با 4 تا کارت Titan زمان همین رندر رو به دو یا سه دقیقه کاهش بده برای من و خیلی از افرادی که مجبورا زمان زیادی رو

تو فاز نورپردازی و تکسچرینگ و بعد Post process هزینه کنن فقط بخاطر کاهش زمان رندر توسط Scanline، میتونه یه اتفاق فوق العاده باشه .... حالا متوجه ذوق زدگی بنده بخاطر اتفاقاتی که داره تو بحث Vray RT پیش میاد شدید .

موفق باشید
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بله با شما موافقم خیلی Scanline خوبه !! خوب که نه عالیه ! یک مثال از کار خودم اینه که مثلا یک صحنه ای رو رندر می کنم پس های Reflection و Specular و ... رو با Scanline میگیرم و بعد Composite میکنم ....

یا استفاده از Radiosity برای بیک کردن صحنه ی گیم !

اون 80 درصد رو نفهمیدم ! مطلق بوده یا منظورشون مثلا در کنار ویری اسکن لاین هم استفاده میشه ؟
 

IIIXI

Member
شما "ترس" معنیش نکنید (شاید "هشدار" به خودم که زیاد تو بعضی مباحث عمیق نشم! معادل بهتری باشه) اما همیشه می ترسیدم از وقتی که رندر گرفتن فقط خلاصه بشه به چند تا تنظیم ساده و ضروری..
البته هیچ شکی نیست که همیشه نورپردازی و کمپوزسیون خوب یه کار فقط در اراده انسان و نه هیچ ماشینیه ولی این می تونه هشداری باشه که زیاد رو مباحثی که ممکنه روزی بی درسر، ماشینی بشه غور نکنیم!
ولی این رو فقط "ترس" معنی کنید : گاهی واقعا از آینده می ترسم!
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
اون 80 درصد رو نفهمیدم ! مطلق بوده یا منظورشون مثلا در کنار ویری اسکن لاین هم استفاده میشه ؟

با سلام،

حمید جان منظور از 80 درصد همونطور که تو پست قبلی هم عنوان کردم بصورت مطلق نیست بلکه بنا به نیاز این مقدار بین کاربرای مختلف و زمینه کاریشون متفاوته ... مثلا به این راحتی ها نمیشه از AO یا بعضی قابلیتهای دیگه چشم پوشی کرد

نه تنها برای رندر بلکه خیلی وقتها از طریق Bake کردن AO یا Dirt map برای تولید ماسکهای مختلف تو فاز تکسچرینگ یا استفاده از بعضی پلاگین ها تو AE یا Nuke یا DigitalFusion برای بازسازی و بیرون کشیدن اطلاعات و شبیه سازی افکتهای زمان بر

مثل نورپردازی مجدد صحنه یا تعویض تکسچرهای داخل صحنه و ... بدون نیاز به رندر مجدد از طریق Ao,ZDepth و چند Pass دیگه ... البته این نکته رو هم یادآوری کنم که خود AE پلاگین هایی داره که میتونن با آنالیز کردن تصویر تولید AO بکنن اونم با سرعت باور نکردنی

اما هنوز یه چند تا محدودیت دارن ....بگذریم، عمق سوراخ لونه خرگوش بیشتر از اونهاست که بشه به این راحتی ها در بارش صحبت کرد

موفق باشید
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
شما "ترس" معنیش نکنید (شاید "هشدار" به خودم که زیاد تو بعضی مباحث عمیق نشم! معادل بهتری باشه) اما همیشه می ترسیدم از وقتی که رندر گرفتن فقط خلاصه بشه به چند تا تنظیم ساده و ضروری..
البته هیچ شکی نیست که همیشه نورپردازی و کمپوزسیون خوب یه کار فقط در اراده انسان و نه هیچ ماشینیه ولی این می تونه هشداری باشه که زیاد رو مباحثی که ممکنه روزی بی درسر، ماشینی بشه غور نکنیم!
ولی این رو فقط "ترس" معنی کنید : گاهی واقعا از آینده می ترسم!

با سلام،

IIIXI عزیز به شما حق میدم،آینده بعضی وقتها ترسناک بنظر میاد اما اگر قرار باشه بخاطر ترس از آینده، امروزمون رو از دست بدیم ،بلای احتمالی در آینده نامشخص تبدیل به بلای قطعی در حال حاضر میشه...

به هر حال این ماهیت عملکرد انسانه که بدنبال راه های ساده تر و کم هزینه تر پیش بره اما قسمت جالب قضیه اینه که پیشرفتها همونطور که یکسری از فرصتها رو از بین میبرن به همراه خودشون فرصتهای زیادی رو میارن.

پس ترس نه اما گوش به زنگ بودن بله ....

ببخشید اگه بعضی وقتها نوع کلامم بابا بزرگی میشه ... از نشونه های پیریه و کاریش نمیشه کرد

موفق باشید
 
خوب اژدها جون، جونم برات بگه ، که حدسم این هست که شما انیمیشن های فانتزی رو مد نظرتون هست (چون قائدتاً با اسکن لاین نمی شه سمت انمیشن های رئال رفت) و اساس کارتون با رنگهای فانتزی پایه ریزی می شه ، و خوب نورپردازی هم بر همون اساس انجام می شه که متعاقباً شما بیشتر برای این منظور ترغیب می کنه. البته شکی در هماهنگی بیشتر اسکن لاین و مپهای پروسجورال مکس نیست! ولی قائده و اصلی، کلی وجود داره که باعث می شه شما به هر حال سراغ وی ری برید! و اون کیفیت منحصر به فردی هست که در صحنه های بخصوص می تونه داشته باشه و مسائل تکراریه دیگه! و قابلیت ایمیج سمپلینگ وی ری که هنوز که هنوزه توسط خیلی ها فهمیده نمی شه اما مورد استفاده قرار می گیره!.

البته نکته حائز اهمیت این هست که (با توجه به اینکه مطمئن نیستم!) در ایران بحث تلفیق موتور ها و یا استفاده از اونها بصورت موردی رو بصورت حرفه ای و یا فراگیر نداریم، وگرنه من فکر می کنم که شرکت های بزرگ دنیا هم حتی از اسکن لاین بخاطر مزیت هاش استفاده می کنند و خیلی خوبه که کاربران بدونن که "وی ری همه چیز نیست!!" همونطور که اگر توجه کنید در تمام فیلم ها و انیمیشن های بزرگ که در اونها از موتورهایی مثل وی ری و یا آرنولد و دیگر موتور ها استفاده کردند، بیشتر بصورت موردی و سکانس به سکانس بوده!

اما در مورد بحث محدودیت هایی که مارو مجبور می کنه کیفیت رو فدای کمیت بکنیم ، باید بگم که خوب در حال حاضر شرکت های بزرگی ( چه در خارج و چه در داخل!!) وجود دارند که حاضرند قدرت سرور هاشون رو در اختیار شما قرار بدند تا بتونید در نهایت سرعت و صرفه جویی به رندر پروژه های خودتون بپردازید!! (البته من قبول دارم که این روش هم محدودیت های خودش رو داره) اما باری به هر جهت من تصورم این هست که دنیا داره به کیفیت بهای بیشتری می ده ، و ما هم باید دنبال این باشیم که چه چیزی می تونه کیفیت کار مارو بهبود ببخشه! ، کما اینکه محدودیت ها همیشه بوده و هست!!

البته صحبتهای بنده ، به هیچ عنوان نقض صحبت های استاد خودم اژدهای پنهان نیست!! ، و من تنها تصور خودم رو با توجه به دانسته هام (هرچند با نقص) عرض می کنم. من فکر می کنم بزرگترین مشکل ما همیشه انجام کارها بصورت تجربی بوده و هست و خواهد بود!!، در واقع اگر کسی بتونه ادعا بکنه که مثلاً در فلان موتور رندر (فرقی نمی کنه!!) یا در فلان نرم افزار (باز هم فرقی نمی کنه) یک متخصص هست! اون زمان این حق رو داره که با فراغ بال در مورد انتخاب بین موتور ها اقدام کنه و مثلاً از مزیت یکی نسبت به دیگری ذوق بکنه!. در واقع وقتی که ما هنوز بعد از گذشت سالیان، بصورت تخصصی نمی تونیم مثلاً تو حیطه رندر فعالیت بکنیم! ، این میشه که غافل از خیلی قابلیت ها به گذشته می چسبیم ( خدا شاهده اگه قصد بدی داشته باشم از حرفم ، من خودم هم از این قائده مستثنی نیستم) و تصورمون این میشه که مثلاً : بله هنوز هم پلاگین های قدیمی کارا تر هستند!!
اما تفاوت فاحشی وجود داره بین اون عده ای از هشتاد درصد! که با تخصصی که مثلاً در وی ری دارند سراغ اسکن لاین می رن با اونایی که تصورشون این هست که باید برای موارد خودشون سراغ اسکن لاین برند (قطعاً دوست جونم ، اژدهای پنهان با علم و دانش کافی می فرمایند که از اسکن لاین استفاده می کنند، پس اونایی که در جریان نیستند ذوق زده نشند برن از الان سراغ اسکن لاین!! ، یه عمر تجربه پشت ایشون هست که از اسمشون هم پیداست، در ضمن من خودم هم ببر خیزان هستم :) )

البته صحبت های من کلی هست و چون خودم به اندازه شما بزرگواران در این زمینه تجربه ندارم، تنها به تحلیل خودم از موضوع پرداختم ، انشاءا.. که دوستان خبت مارو ببخشند.
خلاصه که ما مخلص و چاکر شما هم هستیم ، اما ایشالا که اونایی که موقعیتش رو دارند، واقعاً و واقعاً فقط برن دنبال اون موضوعی که علاقه اش رو دارند و مجبور نباشند بخاطر محدودیت های بسیار از مواهب بسیار ،تخصصی کار کردن دور بمونن (یکیش خود ناکامم! :) ) و باز مجدداً انشاءا... که یه حداقل دسترسی به سخت افزار خوب رو هم در کشورمون داشته باشیم تا فقیر و غنی بتونن تو این زمینه فعالیت کنند . دوستان این رو در نظر داشته باشن کارت گرافیک ها و متعاقباً پاور های مورد نیاز ، آنچنان ارزون هم نیستند! و برعکس سی پی یو ها دارای عمر مفید 1 ساله هستند!! که باعث می شه خیلی هم ذوق نکنیم!
اما به افتخار موتوری که داره هر روز قوی تر از روز قبل می شه و مارو به ذوق و شوق وادار می کنه هیپیپ هورااااااااااای هیپیپ هورااااااااااای

:rose:
 
آخرین ویرایش:

mohammad@er

Well-Known Member
خوب اژدها جون، جونم برات بگه ، که حدسم این هست که شما انیمیشن های فانتزی رو مد نظرتون هست (چون قائدتاً با اسکن لاین نمی شه سمت انمیشن های رئال رفت) و اساس کارتون با رنگهای فانتزی پایه ریزی می شه ، و خوب نورپردازی هم بر همون اساس انجام می شه که متعاقباً شما بیشتر برای این منظور ترغیب می کنه. البته شکی در هماهنگی بیشتر اسکن لاین و مپهای پروسجورال مکس نیست! ولی یه قائده و اصل کلی وجود داره که باعث می شه شما به هر حال سراغ وی ری برید! ، اون هم پتانسیلش برای تنظیمات در مورد قسمت های مختلف مرحله رندرینگ هست که باعث می شه برتری نسبی داشته باشه!.

البته نکته حائز اهمیت این هست که (با توجه به اینکه مطمئن نیستم!) در ایران بحث تلفیق موتور ها و یا استفاده از اونها بصورت موردی رو بصورت حرفه ای و یا فراگیر نداریم، وگرنه من فکر می کنم که شرکت های بزرگ دنیا هم حتی از اسکن لاین بخاطر مزیت هاش استفاده می کنند و خیلی خوبه که کاربران بدونن که "وی ری همه چیز نیست!!" همونطور که اگر توجه کنید در تمام فیلم ها و انیمیشن های بزرگ که در اونها از موتورهایی مثل وی ری و یا آرنولد و دیگر موتور ها استفاده کردند، بیشتر بصورت موردی و سکانس به سکانس بوده!

اما در مورد بحث محدودیت هایی که مارو مجبور می کنه کیفیت رو فدای کمیت بکنیم ، باید بگم که خوب در حال حاضر شرکت های بزرگی ( چه در خارج و چه در داخل!!) وجود دارند که حاضرند قدرت سرور هاشون رو در اختیار شما قرار بدند تا بتونید در نهایت سربعت و صرفه جویی به رندر پروژه های خودتون بپردازید!! (البته من قبول دارم که این روش هم محدودیت های خودش رو داره) اما باری به هر جهت من تصورم این هست که دنیا داره به کیفیت بهای بیشتری می ده ، و ما هم باید دنبال این باشیم که چه چیزی می تونه کیفیت کار مارو بهبود ببخشه! ، کما اینکه محدودیت ها همیشه بوده و هست!!

البته صحبتهای بنده ، به هیچ عنوان نقض صحبت های استاد خودم اژدهای پنهان نیست!! ، و من تنها تصور خودم رو با توجه به دانسته هام (هرچند با نقص) عرض می کنم. من فکر می کنم بزرگترین مشکل ما همیشه انجام کارها بصورت تجربی بوده و هست و خواهد بود!!، در واقع اگر کسی بتونه ادعا بکنه که مثلاً در فلان موتور رندر (فرقی نمی کنه!!) یا در فلان نرم افزار (باز هم فرقی نمی کنه) یک متخصص هست! اون زمان این حق رو داره وقیکه با فراغ بال در مورد انتخاب بین موتور ها اقدام کنه و مثلاً از مزیت یکی نسبت به دیگری ذوق بکنه!. در واقع وقتی که ما هنوز بعد از گذشت سالیان، بصورت تخصصی نمی تونیم مثلاً تو حیطه رندر فعالیت بکنیم! ، این میشه که غافل از خیلی قابلیت ها به گذشته می چسبیم ( خدا شاهده اگه قصد بدی داشته باشم از حرفم ، من خودم هم از این قائده مستثنی نیستم) و تصورمون این میشه که مثلاً : بله هنوز هم پلاگین های قدیمی کارا تر هستند!!

البته صحبت های من کلی هست و چون خودم به اندازه شما بزرگواران در این زمینه تجربه ندارم، تنها به تحلیل خودم از موضوع پرداختم ، انشاءا.. که دوستان خبت مارو ببخشند.
خلاصه که ما مخلص و چاکر شما هم هستیم ، اما ایشالا که اونایی که موقعیتش رو دارند، واقعاً و واقعاً فقط برن دنبال اون موضوعی که علاقه اش رو دارند و مجبور نباشند بخاطر محدودیت های بسیار از مواهب بسیار تخصصی کار کردن دور بمونن (یکیش خود ناکامم! :) ) و باز مجدداً انشاءا... که یه حداقل دسترسی به سخت افزار خوب رو هم در کشورمون داشته باشیم تا فقیر و غنی بتونن تو این زمینه فعالیت کنند (این رو در نظر داشته باشن دوستان که حالا کارت گرافیک ها هم آنچنان ارزون نیستند! و برعکس سی پی ها دارای عمر مفید 1 ساله هستند) .

:rose:

دوست عزیز من فقط اول پست شما رو خوندم.

ولی بزارید جواب بدم.
:snap:
میشه بگید کی گفته که با اسکن لاین نمیشه رندر رئال گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



شما عبارت زیرو تو یوتوب جستجو کنید.

intordesign by scanline rendering


کیفیت در حد وی ری با اسکن لاین.

می دونید چرا.

چون رندر من ش استاد هست.

مشاهده کنید خودتون.
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

مهدی جان ( به قول آقای ملکی تو سریال کمربندها رو ببندیم: ای شیطون !!! ) میبینم که دوره محمود بی تاثیر نبوده و شما هم مثل ما تکنیک یکی به نعل و یکی به میخ رو در حد لالیگا استفاده میکنی ... پس ای شیطون تو هم از خودمونی :wink:

این اطلاعاتی که اخیرا در باره AA توسط john O`Connell و Peter Guthrie نشت کرده که تازه اونم اطلاعات دست دوم از یه بنده خدای دیگست جزو دوره مقدمات ما بوده همقطار، با اجازه دوستان الان در دوره خارج فقه و اصول سیر میکنیم ...:wink:

علی الحساب گوشی دست دوستان باشه ببینم کی داره زنگ در خونه رو میزنه :)

موفق باشید
 
با سلام،

مهدی جان ( به قول آقای ملکی تو سریال کمربندها رو ببندیم: ای شیطون !!! ) میبینم که دوره محمود بی تاثیر نبوده و شما هم مثل ما تکنیک یکی به نعل و یکی به میخ رو در حد لالیگا استفاده میکنی ... پس ای شیطون تو هم از خودمونی :wink:

این اطلاعاتی که اخیرا در باره AA توسط john O`Connell و Peter Guthrie نشت کرده که تازه اونم اطلاعات دست دوم از یه بنده خدای دیگست جزو دوره مقدمات ما بوده همقطار، با اجازه دوستان الان در دوره خارج فقه و اصول سیر میکنیم ...:wink:

علی الحساب گوشی دست دوستان باشه ببینم کی داره زنگ در خونه رو میزنه :)

موفق باشید

ای شیطون :green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا