با سلام،
مهدی جان چوبکاری میفرمایید
تو چند ساله گذشته بدلیل ورود کارت های گرافیکی با قیمت مناسب ( البته نه برای ما ) بهمراه توان پردازش بالا شرکتهای تولید کننده نرم افزار هم تمایل بیشتری پیدا کردند که از توان این کارتها برای محاسبات نرم افزار های تولیدیشون
استفاده کنن و وجود بستر مناسبی مثل تکنولوژی Cuda برای ایجاد ارتباط بین نرم افزارهای اصلی و Gpu جهت پردازش موازی اطلاعات بعلاوه نرم افزارهای کاربردی دیگه که از طرف شرکت Nvidia در اختیار توسعه دهندگان نرم افزاری
قرار گرفته باعث شده شاهد جهش بزرگی در زمینه محاسبات و پردازش توسط Gpu باشیم و نرم افزارهای رندر هم از این قاعده مستثنی نبودند، از اونجاییکه بدلیل ارتباطات موجود بین شرکتهای بزرگ و رصد دائم بازار توسط اونها
مطمئنا چند سال جلوتر گوشی دستشون اومده بوده که باید خودشون رو برای یه همچین وضعیتی آماده کنند ... حضور رقبای جدید و قدرتمند در زمینه تولید رندر کننده های بر پایه Gpu مثل Octan و Arion و Furryball و ... از یک طرف
و ارتقاء توانمندیهای رندر کننده های بر پایه Cpu همچون Maxwell و Corona و خبرهای جدید در مورد تولید رندر کننده های Gpu و Cpu با ساختار جدید همچون Moskito و .... همگی تایید کننده این موضوع هستند که بزودی گرایش کاربران
به سمت و سوی رندر کننده هایی سوق پیدا خواهد کرد که دارای پیچیدگی کمتر تنظیمات و سرعت بالاتر باشند .... ( خب حالا اینا چه ربطی داشت به این ویدیو
)
جواب خیلی سادست ... همچنان دود از کنده بلند میشه ( البته اگه بشه Chaos Group رو به کنده تشبیه کرد ) ... دوستان تو این گپ و گفت ساده خیلی قشنگ و تو لفافه دارن واسه حریفا خط و نشون میکشن که اگه شما مجبوری بری و
یه رندر کننده رو از پایه بسازی و کاربرا رو با یه محیط جدید مواجه کنی و تازه هزار و یه اما اگر دیگه تو کارتون باشه، ما قبلا فکرشو کردیم ( با حفظ احترام برای بخش اصلی Vray و ساده کردن رابط کاربری و کاستن از تنظیمات و ایجاد Preset های متفاوت )
و برای دسته بزرگی از کاربران که با محیط Vray آشنا هستند و قصد دارند از مزایای Gpu هم بهره مند بشند بدون اینکه سردرد آشنا شدن با کلی تنظیمات جدید و پیچیده بتونن از دانسته های قبلیشون استفاده کنند و بدون نیاز به طی فرآیند آموزشی طولانی
به راحتی با محیط VrayRT کار کنند ... هر چند این موضوع برای کاربرا فوق العادست اما تیم توسعه دهنده VrayRT باید کلی خودش رو به در و دیوار بزنه تا بتونه مفاهیم Biased رو بدون تغییر در لایه کاربری به مفاهیم Unbiased تبدیل کنه ... اما میبینید که Vlado میگه
بخاطر ساختار Vray اینکار برای ما چندان سخت نیست ( ترجمه به زبان ساده : قبلا اختراع شده ) ... کسی که بعنوان سخنگوی رسمی شرکت اینجوری صحبت میکنه به این معنیه که چپش پره تا جاییکه تو صحبت ها شون حرف از عدالت در زمینه رندر میکنند
و میگن چرا هنرمندای با استعداد بدلیل عدم توانایی جهت هزینه کردن برای رندر فارم ها و زمان زیاد رندر و نیاز به تجهیزات گران قیمت نباید بتونن هنر خوشون رو عرضه کنن و اصلا کی گفته رندر کننده فقط برای استفاده در فاز رندرینگ و مثلا چرا تکسچر آرتیست ها و یا
Asset creator ها و یا انیماتورها نباید از مزیت سادگی، در دسترس بودن و کیفیت بالای رندر کننده های Gpu بهره ببرند ... خب معنی این حرفها اینه که بعد از تلفیق موفق VrayRT با Motion builder بزودی شاهد حضور Vray RT در بسیاری از نرم افزارهای دیگه مثل فتوشاپ و افتر افکت و
Nuke و ... خواهیم بود ( البته کلنگ احداث بعضی از اونها قبلا زده شده ) ... تو این گپ و گفت میبینید که بعضی اشارات دیگه هم صورت میگیره مثل اینکه پایین آوردن زمان رندر صحنه های استفاده شده در کارهای سینمایی و تلویزیونی از یکساعت و نیم به کمتر از 15 دقیقه توسط VrayRT
( البته همچنان برای ما زمان زیادی به حساب میاد ) و یا صحنه هایی از کارهای استودیوی Stargate به نمایش در میاد که وجود Virtual Studio Set فوق العاده و ابزارهای گرون قیمت اون برای تولید کارهای تلویزیونی که ارزش چند میلیون دلاری داره تلویحا مقایسه میشه با Virtual camera و یه سخت افزار
دارای کارتهای گرافیک سری K6000 و نرم افزارهای ارزانقیمت ( البته بازهم نه برای ما ) به همراه VrayRT که شاید مجموع هزینش چیزی حول و حوش 100 هزار دلار میشه ( که برای ما هنوز یکمی گرونه ) که بسیاری از شرکت های کوچیک تو سراسر دنیا میتونن اونرو تهیه کنن ...
حالا بهتر متوجه میشید چرا Vray قصد داره محیط یکدستی برای تولید متریال و قابلیت انتقال اونها بین نرم افزار های مختلف فراهم کنه ... خب دوستان حالا متوجه شدید چرا یه همچین نشست و گپ و گفت دوستانه ای مهمه ...
موفق باشید