آیا یونان مکان ارزانی برای سفر است؟

harryhunter33

New Member
یونان مقصدی رویایی برای بسیاری از ماه عسل و زوج هایی است که قصد یک سفر رمانتیک را دارند. از آنجایی که یکی از اولین ملاحظات برای اکثر مسافران بودجه است، افرادی که علاقه مند به رفتن به اینجا هستند می خواهند بدانند آیا یونان گران است؟ یا تور یونان یک تعطیلات مقرون به صرفه است؟

این تصور وجود دارد که یونان برای بازدید از سایر مقاصد هزینه بیشتری دارد، اما آیا این درست است؟ در این مقاله بررسی خواهیم کرد که هزینه سفر به یونان چقدر است و آیا بازدید از یونان گران است یا خیر.

خبر خوب! در حالی که مطمئناً می توانید در یک تعطیلات مجلل در یونان بپرهیزید، می توانید با هزینه کم نیز از یونان دیدن کنید. تور ۵ روزه یونان از بسیاری جهات مقصدی بسیار مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، هزینه بسیاری از کالاهای اساسی کمتر از ایالات متحده است، همانطور که هزینه غذا در سوپرمارکت ها و در بسیاری از رستوران ها نیز همینطور است. همچنین می توانید اقامتگاه های جذاب و در عین حال ارزان زیادی در یونان پیدا کنید.

مقرون به صرفه مقرون به صرفه یونان
سرزمین اصلی یونان معمولاً هزینه کمتری برای بازدید از جزایر دارد، و برخی از جزایر یونان گرانتر از سایر جزایر هستند، بنابراین زمانی که در حال برنامه ریزی برای اقامت رمانتیک یونانی خود هستید، این را در نظر بگیرید. برخی از جزایر مقرون به صرفه یونان کرت، آگیستری، کیتنوس، لفکادا، ایکاریا، هیدرا و تینوس هستند.

هزینه های سفر یونان
هزینه سفر به یونان نیز بستگی به زمان رفتن شما دارد. تابستان فصل اوج یونان است، بنابراین اگر در ماه های ژوئن، ژوئیه یا آگوست به آنجا سفر کنید، بیشتر هزینه خواهید کرد. برای تعطیلات یونانی ارزان‌تر، به فصل شانه بروید. فصل شانه در یونان مارس تا مه و سپتامبر تا اکتبر است. همچنین در آن زمان از هوای خنک تر و ازدحام کمتر لذت خواهید برد.

هزینه هتل های یونان چقدر است؟
یونان مطمئناً استراحتگاه های فوق العاده انحصاری را ارائه می دهد که هزینه زیادی دارند. با این حال، هتل های مقرون به صرفه زیادی نیز در یونان وجود دارد. برای کم هزینه ترین اقامتگاه ها در یونان، بسته به زمان و مکانی که می روید، می توانید در هاستل با حدود 20 تا 60 دلار در شب اقامت کنید.

یک هتل سه ستاره در یونان به طور متوسط حدود 85 دلار در هر شب، یک هتل چهار ستاره در یونان به طور متوسط حدود 140 دلار در هر شب و یک اقامت در هتل مجلل در یونان به طور متوسط 325 دلار در شب است. قیمت ها می توانند تا 50 درصد در تابستان بالاتر بروند.

برای قیمت اتاق های ارزان تر، به دنبال هتل های کوچکتر و خانوادگی باشید. اینها همچنین یک تجربه معتبرتر و دوستانه را ارائه می دهند.

برخی از جزایر گران تر از بقیه شناخته شده اند. به عنوان مثال، قیمت اتاق ها در هاستل ها در نقاط داغ سانتورینی و میکونوس از حدود 80 دلار در شب شروع می شود و می توانید در تابستان 800 دلار یا بیشتر در یک هتل تور تنریف اسپانیا مجلل در سانتورینی خرج کنید.

همانطور که می بینید، طیف گسترده ای در دسترس است، و انجام تحقیقات زیادی برای یافتن بهترین اقامتگاه ها در یونان با بهترین قیمت، به صرفه است.

هزینه یک وعده غذایی در یونان چقدر است؟
یک سوال بزرگ هنگام برنامه ریزی سفر به اینجا این است که آیا غذا و نوشیدنی در یونان گران است؟ اخبار خوب بیشتر! غذا و نوشیدنی در یونان در اکثر نقاط مقرون به صرفه است.


البته رستوران های شیک و شیکی هستند که گران هستند، اما می توانید در یونان بسیار ارزان بخورید و بنوشید و همچنان خوب بخورید و بنوشید. آیشم غذاهای یونانی خوشمزه و سالم هستند و برخی از کم هزینه ترین گزینه ها (مانند جایرو و کباب) بسیار سیر کننده هستند. به علاوه، شراب یونانی عالی و ارزان است (مثلاً 5 دلار در هر بطری!). شما می توانید بین 15 تا 40 دلار برای هر نفر در روز بودجه داشته باشید و احساس نکنید که از دست داده اید.

در اینجا چند قیمت متوسط غذا و نوشیدنی در یونان آورده شده است.

یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان در یونان به طور متوسط حدود 10 دلار برای هر نفر است. یک وعده غذایی 3 وعده برای 2 نفر در یک رستوران متوسط حدود 42 دلار است.


اقلام ارزان قیمت مانند ساندویچ ژیروسکوپ حدود 2 تا 3 دلار قیمت دارند. یک سالاد یونانی حدود 6 تا 9 دلار قیمت دارد، غذای اصلی در یک رستوران حدود 9 تا 13 دلار و یک شام غذاهای دریایی حدود 20 دلار هزینه دارد. در یک رستوران، یک اسپرسو حدود 2.50 دلار، یک نوشابه حدود 1.80 دلار، آب بطری حدود 1-2 دلار، یک لیوان شراب حدود 3-5 دلار، و یک آبجو وارداتی حدود 4.20 دلار قیمت دارد. کوکتل ها گران تر هستند، با این حال، حدود 12 تا 15 دلار قیمت دارند.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، قیمت ها در یونان در سرزمین اصلی نسبت به جزایر ارزان تر است. ارزان ترین جزیره یونانی برای خوردن و نوشیدن کرت است.
یک گزینه ارزان برای وعده های غذایی هنگام سفر در یونان، خرید از بازارهای محلی و داشتن پیک نیک است. قیمت ها در مغازه های محلی به طور قابل ملاحظه ای کمتر از رستوران ها است. به عنوان مثال، آب بطری حدود 40 سنت، یک بطری شراب متوسط قیمت کمتر از 10 دلار، و یک کیلوگرم پنیر محلی حدود 8 دلار است. آن و مقداری نان، میوه، و دسر را بردارید، و می‌توانید یک ناهار یا شام سبک عالی داشته باشید. شما می توانید یک محیط رمانتیک با منظره ای باشکوه را تقریباً در هر جایی پیدا کنید.

هزینه سفر به یونان چقدر است؟
پروازها از ایالات متحده به یونان بسته به فرودگاه مبدأ و زمان رفتن شما متفاوت است. در اینجا چند نمونه از بلیط هواپیما یونان از چندین فرودگاه اصلی آورده شده است.

پروازها از شهر نیویورک به آتن، یونان از 1000 تا 1800 دلار در ژوئیه و آگوست متغیر است و در سپتامبر و اکتبر یا مارس تا مه به 500 تا 800 دلار کاهش می یابد.

پروازها از لس آنجلس به آتن، یونان از 1500 تا 2100 دلار در ژوئیه و آگوست متغیر است و در سپتامبر و اکتبر یا مارس تا مه به 650 تا 1200 دلار کاهش می یابد.

پروازها از نیواورلئان به آتن، یونان از 1400 تا 2500 دلار در ژوئیه و آگوست متغیر است و در سپتامبر و اکتبر یا مارس تا مه به 960 تا 1200 دلار کاهش می یابد.

هزینه رفت و آمد در یونان چقدر است؟
رفت و آمد در شهرهای بزرگ یونان با حمل و نقل عمومی ساده ترین و ارزان ترین است. بلیط یک طرفه در اتوبوس های عمومی و مترو حدود 1 تا 2 دلار هزینه دارد.

تاکسی ها گران تر هستند و از 3.70 دلار شروع می شوند، با کرایه ها بسته به مسافتی که می روید متفاوت است.

اگر می خواهید در سفر به یونان از بیش از یک مکان دیدن کنید، چندین انتخاب برای حمل و نقل دارید. اتوبوس ها بین شهرها حرکت می کنند و قیمت بلیط بسته به مسافت متغیر است. بلیط آتن به اسپارتا (یک سفر 3.5 ساعته) حدود 20 دلار است. قطارها در یونان معمولاً غیرقابل اعتماد هستند و شبکه نسبتاً محدود است، اما قیمت بلیط‌ها مشابه است.

متوسط هزینه کرایه ماشین در یونان 135 دلار در روز است، اما اگر از قبل رزرو کنید، می توانید قیمت های بسیار ارزان تری پیدا کنید. (اطلاعات بیشتر، شما به یک مجوز رانندگی بین المللی نیاز دارید، و اکثر خودروها دارای گیربکس دستی هستند.) یک گزینه ارزان تر (و سرگرم کننده تر) برای رفت و آمد، اجاره یک موتورسیکلت با قیمت حدود 15 دلار است.

شما می توانید بین جزایر یونان با قایق یا هواپیما سفر کنید. قیمت کشتی در یونان بین 25 تا 75 دلار است. کشتی‌های پرسرعت و کاتاماران گران‌تر هستند، در حالی که کشتی‌های کندتر یا کشتی‌های شبانه ارزان‌تر هستند. به علاوه، اگر با کشتی یک شبه سوار شوید، یک شب اقامت در هتل شما را نجات می دهد!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا