آیا لیزر موهای صورت باعث لک در این نواحی می شود؟

jahanpouyan

New Member
لیزر موهای زائد صورت یکی از پر طرفدارترین اعمال مربوط به زیبایی محسوب می شود. در جامعه امروز اکثر افراد برای از بین بردن موهای زائد خود به روشهای پیشرفته و دائمی مثل لیزر روی آورده اند و کمتر کسی پیدا می شود که تمایل به استفاده از روش های قدیمی چون تیغ و موم و بند انداختن برای رفع موهای زائد صورت خود داشته باشد. لیزر یک روش بسیار موثر و بی درد جهت انجام این کار است و فرد را تقریبا به صورت دائمی از انجام زدودن موهای صورت خلاص می کند و همچنین با انجام آن در مدت زمان کوتاهی با صرف یک هزینه معقول و مناسب از شر موهای زائد صورت یا بدن خلاص شده و به زیبایی مد نظر خود رسید.اما باید توجه داشت که این عمل حتما باید زیر نظر پزشک متخصص و در مراکز معتبر با دستگاه های استاندارد انجام شود تا هیچگونه عوارضی به دنبال نداشته باشد.اگر این کار در شرایط اصولی صورت نگیرد، عوارض متعددی به دنبال خواهد داشت. یکی از این عوارض بروز لکه های قهوه ای بعد از انجام لیزر موهای زائد صورت است. از مشکلات دیگر ایجاد شده می توان به حساسیت های پوستی، تغییر رنگ پوست و لکه های سوختگی،زخم، اسکار، کبود شدگی و تورم اشاره نمود.

مطالعه بیشتر
لیزر موهای پا

با توجه به مطالب گفته شده در جواب این سوال که آیا لیزر موهای زائد موجب لک می شود؟
لیزر موهای صورتباید گفت بله، اما این مسئله به عواملی وابسته است و به راحتی اتفاق نمی افتد. ما در ادامه مطلب در این خصوص آگاهی های لازم را برای انتخاب درست در اختیار شما قرار می دهیم.در صورتی که لیزر موهای زائد صورت نزد افراد غیر متخصص و ناوارد یا با دستگاه های لیزر تقلبی انجام شود، به احتمال زیاد با لکه های قهوه ای بعد از لیزر موهای زائد صورت خود مواجه خواهید شد.این لک ها معمولا به دوشکل اتفاق می افتند. ممکن است با کاهش رنگدانه و به صورت روشن شدن رنگ پوست که هایپوپیگمنتیشن نامیده می شود باشد که این عارضه گذرا است و طی چند روز از بین می رود ولی گاهی ممکن است از بین رفتن آن طول چند ماه به طول بیانجامد.
استفاده از دستگاه لیزر با طول موج مناسب، زمان تابش کوتاه و استفاده‌ صحیح از تکنیک‌های خنک‌سازی می‌توانند باعث پیشگیری از این عارضه شوند.نوع دیگری از این لک ها با افزایش رنگدانه در پوست ایجاد می شود که در این حالت پوست تیره تر شده و به آن هایپرپیگمنتیشن می گویند. این عارضه هم موقت بوده و طی چند هفته از بین می رود.
اگر طی چند هفته از بین نرود ممکن است به اسکار تبدیل شده و دیگر از بین نرود.
در واقع این لک ها حساسیت پوست نسبت به لیزر است و در صورتی که جلسات لیزر به صورت غیر اصولی انجام شود و یا تعداد دفعات لیزر و طول موج لیزر غیر استاندارد باشد، بعد از انجام لیزر روی پوست صورتتان لک هایی دیده خواهد شد.
مطالعه بیشتر
لیزر موهای صورت
پس برای جلوگیری از این عارضه بهتر است تمام نکات لازم گفته شده را رعایت کنید
روش‌های درمان لک بعد از انجام لیزر موهای صورت
در شرایط معمول لک های قهوه ای بعد از لیزر موهای زائد بعد از مدت زمان کوتاهی کم رنگ و از بین می روند، اما در صورتی که این لکه ها بیشتر از ۱۵ روز از بین نرفتند یا به سوختگی و کبودی تبدیل شدند، باید درمان انجام شود.
این شرایط نشان می دهد کار مرکز لیزری که مراجعه نموده اید اصولی نبوده و آسیب پوست شما جدی شده است. و حتما باید برای درمان به پزشک مراجعه شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا