آیا به سایت نیاز داریم؟ 7 دلیل برای داشتن و 3 دلیل برای نداشتن آن

WebR4U

New Member
مطمئنا، شما نیاز به حضور در وب را درک می کنید، اما ممکن است باور نکنید که یک وب سایت موثر می تواند تفاوت بزرگی برای کسب و کار خاص شما ایجاد کند، به خصوص اگر در حال حاضر سود زیادی داشته باشید.

شما چی فکر میکنید؟ آیا برای راه اندازی یک کسب و کار موفق به وب سایت نیاز دارید؟ این مقاله دلایلی را بیان می کند که چرا داشتن یک وب سایت تجاری یک سرمایه گذاری عاقلانه است و چرا گاهی اوقات به وب سایت نیاز ندارید.



آیا کسب و کار من به وب سایت نیاز دارد؟

بسیاری از صاحبان مشاغل می پرسند، "از آنجایی که من یک تجارت کوچک با نیروی کار کوچک دارم، و از آنجایی که چیزی آنلاین نمی فروشیم، آیا به یک وب سایت نیاز دارم؟"

پاسخ بله است! اگر کسب‌وکاری دارید، باید یک وب‌سایت داشته باشید تا از دست دادن کسب‌وکار به رقبایی که قبلاً یکی دارند، جلوگیری کنید.

قطعاً نمی‌خواهید عقب بمانید. اما ممکن است بپرسید، "آیا صفحه اینستاگرام من حساب نمی شود؟" اگر صفحه اینستاگرام داشته باشم آیا به وب سایت نیاز دارم؟

معمولاً کسب‌وکارها به اینستاگرام یا دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان کانال اصلی تبلیغات خود متکی هستند. و این کانال ها مزایایی را ارائه می دهند. با این حال، یک صفحه اینستاگرام نباید جایگزین وب سایت تجاری شما شود. این ها چند پاسخ برای چرا هستند.

نکته دیگری که مطرح است نوع تقاضا است، قطعا شرکت های ساختمانی نمی توانند در اینستاگرام فروش خوبی داشته باشند، حال آنکه با طراحی سایت ساختمانی و کار روی آن می توانند درآمد خیلی خوبی کسب کنند.

  • شما مالک صفحه اینستاگرام خود نیستید
اگر یک روز صبح، اینستاگرام تصمیم بگیرد که دیگر از کسب و کارها پشتیبانی نمی کند، چه اتفاقی می افتد؟ اگر صفحه اینستاگرام شما تنها حضور آنلاین شما بود، احتمالاً تمام مشتریان و دنبال کنندگانی که ساخته اید ناپدید می شوند.

در واقع، چندی پیش، اینستاگرام در سطح جهانی از کار افتاده بود و لحظاتی از جنون را به وجود آورد و در حالی که مشکوک است که اینستاگرام حمایت از مشاغل را متوقف کند، شما هیچ نظری در مورد تغییراتی که اینستاگرام برای اجرای آن انتخاب می کند ندارید.

با این حال، با وب سایت خود، کنترل کاملی بر ظاهر و ویژگی های وب سایت خود دارید.

  • توجه در اینستاگرام زودگذر است
اینستاگرام به شدت رقابتی است. فهرست شدن کسب و کار شما در اینستاگرام به این معنی است که شما دائماً در حال مبارزه با رقابت چندین شرکت دیگر هستید.

علاوه بر این، شما باید با دوستان اینستاگرام مشتری بالقوه خود رقابت کنید. بسیاری از مردم تبلیغات را آزاردهنده می‌دانند، مخصوصاً زمانی که می‌خواهند با دوستان تعامل داشته باشند و باعث می‌شود که پست‌ها یا تبلیغات تجاری شما را نادیده بگیرند.

یک مثال بارز آن کسب و کارهای گردشگری هستند. طراحی سایت گردشگری اهمیت بسیار بالایی دارد. علی بابا را در نظر بگیرید که برای کلمه "بلیط هواپیما" سالهاست رتبه 1 است و فروش بالایی دارد. درصورتی که در اینستاگرام این چنین قابلیتی نداریم.



اهمیت داشتن یک وب سایت

داشتن یک وب سایت اعتبار شما را افزایش می دهد، دید شما را افزایش می دهد و تولید سرنخ را بهبود می بخشد. این ملک شماست؛ بنابراین، شما آزادی مطلق در مورد اینکه چگونه می خواهید به نظر برسد و چه چیزی را می خواهید تبلیغ کنید، دارید. این یک مکان عالی برای برجسته کردن نظرات مثبت و پاسخ به هر سؤالی است که مشتریان احتمالی در مورد تجارت شما دارند.

چه یک تجارت کوچک یا بزرگ باشید، یک وب سایت تجاری مزایای زیادی را ارائه می دهد. در اینجا مهمترین مزایای داشتن یک وب سایت تجاری آورده شده است.


1. یک وب سایت تجاری شما را حرفه ای می کند

هر کسی می تواند یک صفحه شرکت در اینستاگرام ایجاد کند. این رایگان است و می تواند در یک لحظه انجام شود. این مانع کم برای ورود بیشتر اعتبار یک صفحه رسانه اجتماعی تجاری را از بین می برد. مشتریان نمی دانند چه کسی پشت یک صفحه اینستاگرام است، کجا هستند و آیا همه اینها کلاهبرداری است.

از طرف دیگر، ایجاد یک وب سایت تجاری رایگان نیست و نشان می دهد که شما نسبتاً در مورد تجارت خود جدی هستید. بنابراین، یک وب سایت تجاری باعث می شود حرفه ای تر و معتبرتر به نظر برسید.


2. این یک مرحله اساسی در سفر مشتری شما است

یک وب سایت مؤثر جایی است که شما می خواهید مخاطبان شما از کانال های مختلف در آن به پایان برسند. در وب سایتی است که از مشتریان بالقوه خود الهام می گیرید.

وب‌سایت شما مانند یک فروشگاه فیزیکی است – مردم از کنار آن عبور می‌کنند تا زمانی که وارد آن شوند تا آنچه را که ارائه می‌دهید ببینند. بنابراین حتی اگر در اولین باری که وارد می‌شوند چیزی نخرند، ممکن است در بازدیدهای بعدی چیزی بخرند.

در مسیری مشابه، مشتریان از طریق کانال‌های مختلف مانند فید رسانه‌های اجتماعی با کسب و کار شما مواجه می‌شوند. اگر تبلیغ فید اجتماعی جالب باشد، آنها انتظار دارند از وب سایت شما بازدید کنند تا درباره کسب و کار بیشتر بدانند. اگر وب سایتی وجود نداشته باشد، ممکن است گام منطقی بعدی را در سفر مشتری بردارند.


3. یک وب سایت دید شما را افزایش می دهد

بیش از 4.5 میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان وجود دارد که بیش از 90 درصد آنها از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشتند.

بدون وب سایت، کسب و کار شما عملاً برای این افراد نامرئی است. با توجه به اینکه COVID-19 بازار جهانی را حتی دیجیتال تر می کند، کسب و کار شما برای کسانی که مهم هستند نامرئی می شود مگر اینکه در یک وب سایت سرمایه گذاری کنید.


4. برای مشاغل محلی ضروری است

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک نیازی به سرمایه گذاری در یک وب سایت تجاری موثر نمی بینند. با این حال، آنها در حال حاضر منبع درآمدی باورنکردنی را از دست می دهند. یکی از بارزترین مثال های مشاغل محلی، مشاغل پزشکی هستند. طراحی سایت پزشکی این روزها درآمد خیلی خوبی برای دکتران به ارمغان آورده است.

آمار زیر نشان می دهد که یک وب سایت چقدر برای یک کسب و کار محلی اهمیت دارد:
  • 46 درصد از جستجو در گوگل شامل هدف محلی است
  • 97 درصد از کاربران از جستجو برای یافتن مشاغل محلی استفاده می کنند
  • 28 درصد از کاربران پس از جستجوی محلی یک مورد را خریداری کردند
  • 70 درصد از کاربران به دلیل آنچه در اینترنت پیدا کرده اند از یک فروشگاه دیدن می کنند
یک وب سایت تجاری به شما کمک می کند تا از تمام این پتانسیل ها استفاده کنید و کسب و کار خود را حتی سودآورتر کنید.


5. اثبات اجتماعی را ارائه می دهد

آنچه مشتریان شما در مورد کسب و کار شما می گویند می تواند تعیین کند که آیا دیگران از شما حمایت می کنند یا خیر. بنابراین وب‌سایت شما بهترین مکان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب‌وکار شما است.

نمایش بهترین توصیفات خود در وب سایت شما یک راه موثر برای ایجاد اعتماد و اثبات اجتماعی است. علاوه بر این، انتشار بهترین نظرات خود در وب سایت شما تضمین می کند که سایت های بررسی شخص ثالث چیزهای خوبی که مردم در مورد کسب و کار شما می گویند را به حداقل نمی رسانند.

به عنوان مثال یک وکیل را درنظر بگیرید که پس از طراحی سایت وکلا روی سایت کار کرده است و نظرات خوبی در سایتش دارد. احتمال اینکه شما ایشان را انتخاب کنید زیاد است.


6. یک وب سایت تجاری به شما امکان فروش آنلاین را می دهد

فروش تجارت الکترونیک در حال انفجار است و پیش بینی می شود در سال 2022 به بیش از 5.4 تریلیون دلار برسد. مطمئناً هیچ یک از این فروش ها در مورد مشاغلی که وب سایت ندارند اتفاق نمی افتد.

حتی اگر یک تجارت الکترونیک سنتی نیستید، داشتن یک فروشگاه آنلاین می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند و به شما کمک کند حتی زمانی که فروشگاه فیزیکی شما بسته است به فروش خود ادامه دهید.

فقط توسط کنید با طراحی سایت آرایشی بهداشتی چقدر راحتتر و بیشتر از حالت فیزیکی می توانید کسب درآمد کنید.


7. وب سایت ها خدمات مشتری را بهبود می بخشند

یک وب سایت موثر حاوی اطلاعات مهمی است که مشتریان شما نیاز دارند. بنابراین، نیازی به تماس آنها در مورد مکان، ساعات کار و سایر سوالات ساده نیست. یک وب سایت با کمک به مشتریان، تجربه کلی مشتری را بهبود می بخشد.

یکی از کسب و کارهایی که من همواره پیشنهاد می کنم و مطمئنم تا چندسال آینده این بازار در فضای آنلاین بسیار پرسود خواهد شد، طراحی سایت املاک است.

علاوه بر این، از آنجایی که سؤالات ساده مشتریان نیروی کار شما را درگیر نمی کند، آنها می توانند روی سایر فرآیندهای حیاتی که بهره وری شرکت را افزایش می دهند، تمرکز کنند.



3 دلیل که چرا کسب و کار شما به وب سایت نیاز ندارد

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا کسب و کار شما ممکن است به وب سایت نیاز نداشته باشد.


1. شما به دنبال رشد نیستید

یکی از دلایل اصلی داشتن یک وب سایت کارآمد و موثر افزایش تعداد مشتریان و افزایش درآمد شماست. اگر به دنبال رشد قابل توجه کسب و کار خود نیستید، احتمالاً دلیل کمی وجود دارد که سعی کنید مشتریان بیشتری پیدا کنید یا درآمد خود را افزایش دهید.


2. شما به اندازه کافی سرنخ دارید

بسیاری از کسب و کارها در جذب مشتریان ارجاعی و بهره برداری از شبکه موجود خود برای کسب و کار جدید کار بسیار خوبی انجام می دهند. اگر این شما هستید، پس شاید یک وب سایت چندان مهم نباشد.


3. شما در یک انحصار مجازی فعالیت می کنید

اگر تجملات مدیریت کسب و کاری را دارید که برای آن رقابت بسیار کمی (در صورت وجود) وجود دارد، و پیشنهادی دارید که مردم باید داشته باشند، احتمالاً یک وب سایت مهم نیست.

مشتریان شما به آنچه شما دارید نیاز دارند و جای دیگری برای رفتن وجود ندارد. تبریک می گویم! اگرچه یک وب‌سایت جدید براق ممکن است همسر و همکاران شما را تحت تأثیر قرار دهد، اما احتمالاً برای بهبود کسب‌وکارتان به آن نیاز ندارید.



موضوع را می بندیم!

تصمیم برای ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود یا نه در نهایت با شماست. با این حال، اگر بخشی از اهداف کسب و کار شما بهبود تولید سرنخ، دیده شدن، اثبات اجتماعی و اعتبار است، ایجاد یک وب سایت مکانی عالی برای شروع است.

منبع: blog.hubspot.com
 
آخرین ویرایش:
به نظر من باتوجه به اینکه افراد زیادی وقتشون براشون خیلی مهمه و کارهای زیادی رو باید سروسامان بدن ، ترجیح میدن به جای اینکه تو ترافیک خیابونا درگیر بشن ،اینترنتی خرید کنند .
مخصوصا تو صنف ما که اغلب شهرستان هستن و یا کارخانجات راه دور فروشگاه اینترنتی خیلی تاثیر داشته، چند ماه بیشتر از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شیبا صنعت نمی گذره ولی بازخوردش بد نبوده .خداروشکر
تو حوزه صنعت و تامین انواع الکتروموتورو گیربکس فعالت داریم . سری به وبسایت ما بزنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا