آیا انحصار مایا به دست AutoDesk تاثیری بر جربان این دو برنامه داشته ؟

++Hadi++

Active Member
سلام دوستان
من دو ساله که در فلش و برنامه نویسی فلش (به خصوص 3 بعدی ) پیشرفت خوبی رو داشتم و قبلا دوست داشتم 3 بعدی کار حرفه ای باشم .
من تا حدودی 3d max رو واردم ولی چون شنیده بودم بیس 3 بعدی جهان روی مایا می چرخه و خیلی حرفه ای تر بود ، الان تصمیم دارم از بین 3d max و مایا ، مایا رو انتخاب کنم .
حالا که شنیدم مایا تحت انحصار Autodesk در اومده و خود 3d max هم تازگیها خیلی خیلی داره پیشرفت می کنه . شاید autodesk در نظر داشته باشه از این فرصت برای پیشرفت فوق العاده برنامه اصلی خودش یعنی 3d max استفاده کنه تا مایا .
نظر شما چیه ؟ از الان به بعد روی کدومشون می شه بیشتر سرمایه گزاری کرد ؟ آیا کماکان مایا گزینه عالی برای الان به بعد هست ؟ من کارم بیشتر مدلینگ و جلوه های ویژه و متریال و شاید در آینده کارهای انیمیشنی باشه .
ممنون از شما ...
 
هادی جان سلام :

بنظر عقل ناقص بنده اگه در نظرتون هست که جلوه های ویژه کار کنین مایا رو بچسبین چون بدون تعصب و ... هیچ برنامه ای به اندازه مایا قابلیت مانور روی علوم داینامیک اعم از ذرات و فلوئید و ... رو نداره . در مدلینگ وتکسچرینگ و نور و ... و اصولاً خروجی هم تقریبا فرقی با هم ندارن ( مخصوصاً بقول شما از وقتی که مایا انحصاری اتودسک شده ) اگرچه بنا به نظر برخی کارشناسان مایا در مدلینگ چند ضلعی ( Polygons ) اختیارات زیادی نسبت به برنامه های دیگه داره ، علی الخصوص که مدلینگ با ویژگی Subdiv اونو از بقیه متمایز کرده .
بعضی ها عقیده دارن که اتودسک داره مایا و مکس رو یواش یواش نزدیک بهم می کنه تا یه دفعه بزنه و ادغامشون کنه و یه برنامه جدید و بزرگ بده بیرون ولی بنظر بنده حرف بی اساسیه .

موفق و پیروز
 
آخرین ویرایش:

mg_mahyar

Member
یه جایی گفتی برای پیشرفت برنامه اصلی خودش مکس :
فقط اتوکد از بیس کار مال اتودسک هست و مکس سابق بر این مال شرکت دیسکریت بود مایا هم مال عالیاس.
خیلی هم توی ادغمشون فکر نکنید چون وقتی میتونید 2 بار پول در بیارید چرا یک بارش کنید؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا