آپادانا برای مکینتاش

ehsan58

Member
سلام آقا جاوید آیا آپادانا 2 واسه سیستم عامل مکینتاش ریلیز میشه ؟
 
آخرین ویرایش:

JavidX

Apadana Developer
سلام آقا جاوید آیا آپادانا 2 واسه سیستم عامل مکینتاش ریلیز میشه ؟
سلام احسان جان
همین الانش آپادانا 1 روی بعضی ویندوزهای 64 بیتی جواب نمیده هر چند موقعی که آپادانا 2 ریلیز بشه دلفی جدید هم برای ویندوز 64 بیتی میاد و بالطبع آپادانا هم سازگار میشه و سال بعدش هم دلفی Cross-Platform میشه (طبق خود سایت رسمیش) ولی اگه منم بخوام آپادانا رو cross-platform کنم بازم برام یه کم طول میکشه چون از خیلی API های ویندوز استفاده کردم.
موفق و پیروز باشی
 
آخرین ویرایش:

loo30fer

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
ببخشید خودم رو وارد این بحث کردم , یعنی تو دلفی cross-platform دیگه از هیچ API ویندوز استفاده نمیشه و کارکرد تمامی دستورات طبق کار خودشه ؟
 

JavidX

Apadana Developer
ببخشید خودم رو وارد این بحث کردم , یعنی تو دلفی cross-platform دیگه از هیچ API ویندوز استفاده نمیشه و کارکرد تمامی دستورات طبق کار خودشه ؟
چرا مطمئناً میشه استفاده کرد. و کار با سیستم عامل بدون API اصلا امکان پذیر نیست. یعنی بازم میتونید یونیت Windows رو استفاده کنید. (ولی مسلما استفاده از api های ویندوز روی مک بی معنی هست!) فکر کنم مثل Lazarus واسه کامپایل باید روی هر سیستم عامل جداگونه برنامه نویسی و کامپایل کنید. بازم باید ببینیم چی میشه!
 

ehsan58

Member
ممنون آقا جاويد منتظرم پناه بر خدا چون من شخصا دوست داشتم واسه مكينتاش هم بياد پس لطفا روش بيشتر كار كنيد موفق باشيد

يا علي!
 

ehsan58

Member
سلام آقا جاويد اگه بشه مثه ادوبي دايركتور خروجي فايل اجرايي واسه مكينتاش داد باز هم خوبه چون ميشه تو وين نوشت و تو مك اجرا كرد ! :rose:
 

JavidX

Apadana Developer
سلام آقا جاويد اگه بشه مثه ادوبي دايركتور خروجي فايل اجرايي واسه مكينتاش داد باز هم خوبه چون ميشه تو وين نوشت و تو مك اجرا كرد ! :rose:
سلام

بله صد در صد همینطوری اجرا میشه و در واقع اولین مرحله ی ورود به سایر پلتفرم ها هم برای آپادانا همینه. ولی فعلا ورژن 2.0 رو تنها تحت ویندوز میسازم و بعد از اینکه موقعیت ساخت برنامه ی تحت مک هم برام فراهم شد اولین کاری که میکنم اینه که یه مدت تمرین میکنم تا خوب بیاد دستم و بعد پلیر رو CP میکنم. فکر کنم مجبورم سعی کنم پلیر رو ببرم توی C++ بنویسم که بیشتر کار میبره چون یه سری چیزایی که دلفی راحت ارائه میده رو VC++ نداره. تاکید میکنم C++ نه C++ Builder. و منم قصدم C++ ! شایدم با Lazarus کامپایل کردم که درسته راحت تره ولی فکر کنم به مشکل بر بخورم. به هر حال بازم در این مورد باید بعد از ورژن 2 تصمیم گرفت.

موفق باشید
 

Silver Soft

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
چرا مطمئناً میشه استفاده کرد. و کار با سیستم عامل بدون API اصلا امکان پذیر نیست. یعنی بازم میتونید یونیت Windows رو استفاده کنید. (ولی مسلما استفاده از api های ویندوز روی مک بی معنی هست!) فکر کنم مثل Lazarus واسه کامپایل باید روی هر سیستم عامل جداگونه برنامه نویسی و کامپایل کنید. بازم باید ببینیم چی میشه!
خیر مثل Lazarus نیست ، حداقل Roadmap انتشار یافته که این رو نمیگه ، بر طبق Roadmao شرکت Embarcadero قراره کامپایلر طوری تغییر پیدا کنه که شما یک کد بنویسید و به صورت خودکار برای Windows و Mac و Linux کامپایل بشه ، حتی چند وقت پیش هم یک عکس از Alpha Preview کامپایلر پخش شد که الان هر چی گشتم پیداش نکردم .

البته مورد بالا به این معنا نیست که کد رو بنویسی و دکمه کامپایل رو بزنی و همه چیز تموم ، بلکه باید قوانین خاصی در کدنویسی رعایت بشه و بعضی مواقع نیاز به تغییراتی هم پیش میاد .

در ضمن نسخه Cross Platform فعلا قراره برنامه های Mac رو فقط به صورت Shell Mode (پنجره شبیه CMD ) ارائه کنه و به صورت ویژوال نیست پس فعلا روش حساب باز نکنید برای ارتقاء آپادانا .

سلام

بله صد در صد همینطوری اجرا میشه و در واقع اولین مرحله ی ورود به سایر پلتفرم ها هم برای آپادانا همینه. ولی فعلا ورژن 2.0 رو تنها تحت ویندوز میسازم و بعد از اینکه موقعیت ساخت برنامه ی تحت مک هم برام فراهم شد اولین کاری که میکنم اینه که یه مدت تمرین میکنم تا خوب بیاد دستم و بعد پلیر رو CP میکنم. فکر کنم مجبورم سعی کنم پلیر رو ببرم توی C++ بنویسم که بیشتر کار میبره چون یه سری چیزایی که دلفی راحت ارائه میده رو VC++ نداره. تاکید میکنم C++ نه C++ Builder. و منم قصدم C++ ! شایدم با Lazarus کامپایل کردم که درسته راحت تره ولی فکر کنم به مشکل بر بخورم. به هر حال بازم در این مورد باید بعد از ورژن 2 تصمیم گرفت.

موفق باشید
این طور پروژه ها رو با دلفی نمینویسن چون قابلیتش رو نداره و اونی هم که قرارا اضافه بشه حالا حالاها Stable نیست و نمیشه روش حساب کرد ، اگر همچین ایده ای داری باید بری سراغ QT .
 

JavidX

Apadana Developer
خیر مثل Lazarus نیست ، حداقل Roadmap انتشار یافته که این رو نمیگه ، بر طبق Roadmao شرکت Embarcadero قراره کامپایلر طوری تغییر پیدا کنه که شما یک کد بنویسید و به صورت خودکار برای Windows و Mac و Linux کامپایل بشه ، حتی چند وقت پیش هم یک عکس از Alpha Preview کامپایلر پخش شد که الان هر چی گشتم پیداش نکردم .

البته مورد بالا به این معنا نیست که کد رو بنویسی و دکمه کامپایل رو بزنی و همه چیز تموم ، بلکه باید قوانین خاصی در کدنویسی رعایت بشه و بعضی مواقع نیاز به تغییراتی هم پیش میاد .

در ضمن نسخه Cross Platform فعلا قراره برنامه های Mac رو فقط به صورت Shell Mode (پنجره شبیه CMD ) ارائه کنه و به صورت ویژوال نیست پس فعلا روش حساب باز نکنید برای ارتقاء آپادانا .


این طور پروژه ها رو با دلفی نمینویسن چون قابلیتش رو نداره و اونی هم که قرارا اضافه بشه حالا حالاها Stable نیست و نمیشه روش حساب کرد ، اگر همچین ایده ای داری باید بری سراغ QT .
سلام
من Roadmap رو دیدم ولی به این قسمتش دفت نکرده بودم نمیدونستم فقط واسه Command Line توسعه داده میشه.

بله میدونم منم نگفتم با یه حرکت همه چیز تموم میشه.
به هر جال فعلا که نباید در این مورد تصمیمی بگیرم چون زوده و شاید رفتم و روی Qt کار کردم تا ببینم چطوری کار میکنه! در ضمن تا اونجایی که میدونم فکر کنم Qt روی VS هست.
به هر حال خودتون بهتر میدونید که چقدر توسعه ی برنامه ی Cross-Platform مکافات داره!!

راستی اینم فقط جهت تذکر بگم که شما گفتید QT من اول بار QuickTime اومد تو ذهنم در حالی که منظورتون Qt بود (cute)

ممنون مجتبی جان
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا