چرا مطمئناً میشه استفاده کرد. و کار با سیستم عامل بدون API اصلا امکان پذیر نیست. یعنی بازم میتونید یونیت Windows رو استفاده کنید. (ولی مسلما استفاده از api های ویندوز روی مک بی معنی هست!) فکر کنم مثل Lazarus واسه کامپایل باید روی هر سیستم عامل جداگونه برنامه نویسی و کامپایل کنید. بازم باید ببینیم چی میشه!
خیر مثل Lazarus نیست ، حداقل Roadmap انتشار یافته که این رو نمیگه ، بر طبق Roadmao شرکت Embarcadero قراره کامپایلر طوری تغییر پیدا کنه که شما یک کد بنویسید و به صورت خودکار برای Windows و Mac و Linux کامپایل بشه ، حتی چند وقت پیش هم یک عکس از Alpha Preview کامپایلر پخش شد که الان هر چی گشتم پیداش نکردم .
البته مورد بالا به این معنا نیست که کد رو بنویسی و دکمه کامپایل رو بزنی و همه چیز تموم ، بلکه باید قوانین خاصی در کدنویسی رعایت بشه و بعضی مواقع نیاز به تغییراتی هم پیش میاد .
در ضمن نسخه Cross Platform فعلا قراره برنامه های Mac رو فقط به صورت Shell Mode (پنجره شبیه CMD ) ارائه کنه و به صورت ویژوال نیست پس فعلا روش حساب باز نکنید برای ارتقاء آپادانا .
سلام
بله صد در صد همینطوری اجرا میشه و در واقع اولین مرحله ی ورود به سایر پلتفرم ها هم برای آپادانا همینه. ولی فعلا ورژن 2.0 رو تنها تحت ویندوز میسازم و بعد از اینکه موقعیت ساخت برنامه ی تحت مک هم برام فراهم شد اولین کاری که میکنم اینه که یه مدت تمرین میکنم تا خوب بیاد دستم و بعد پلیر رو CP میکنم. فکر کنم مجبورم سعی کنم پلیر رو ببرم توی C++ بنویسم که بیشتر کار میبره چون یه سری چیزایی که دلفی راحت ارائه میده رو VC++ نداره. تاکید میکنم C++ نه C++ Builder. و منم قصدم C++ ! شایدم با Lazarus کامپایل کردم که درسته راحت تره ولی فکر کنم به مشکل بر بخورم. به هر حال بازم در این مورد باید بعد از ورژن 2 تصمیم گرفت.
موفق باشید
این طور پروژه ها رو با دلفی نمینویسن چون قابلیتش رو نداره و اونی هم که قرارا اضافه بشه حالا حالاها Stable نیست و نمیشه روش حساب کرد ، اگر همچین ایده ای داری باید بری سراغ QT .