آنچه راجب به اسکچ‌آپ باید بدانیم ؟

mahoo painter

مدیر انجمن گرافیک وکتور
01494IMM5hs2w7km.png
اسکچ آپ (به انگلیسی: Sketch up) از نرم افزار های بسیار ساده و کار آمد سه بعدی سازی به خصوص در حوزه معماری می باشد. این نرم افزار برای مهندسی‌ راه و ساختمان، مهندسی مکانیک، و همچنین طراحی‌ بازی‌های ریانه‌ای کاربرد دارد. این برنامه محصول شرکت گوگل برای مدل سازی سه بعدی طراحی شده .

01493IMM9mjna0yu.jpg

مدل های این برنامه کلا از اتصال خطوط به یکدیگر به عنوان لبه های مدل ایجاد میشوند.در صورت پیوستن تعداد سه لبه یا بیشتر به یکدیگر یک صفحه یا plan ایجاد میشود و به طور خودکار وجه مدل بوجود می‌آید.لبه های مورد نظر و نیز وجه ایجاد شده باعث ایجاد مدل سه بعدی میشوند.


در برنامه SketchUp ابزار های قدرتمندی همراه با ابزارهای متنوع جهت ساخت، ویرایش و انتشار مدل های 3D می باشد. با استفاده از Google SketchUp می توانید طرح كلی یك خانه، كارخانه، كشتی، سفینه فضایی و دیگر اجسام مورد نظر خود را تهیه كرده و رنگ آمیری نمایید.
این برنامه بر خلاف سایر برنامه های 3D نیاز به منابع سیستم کمتری دارد و در کامپیوترهای ضعیف هم قابل اجرا می باشد. با ظاهری ساده و کاربر پسند ارتباط خوبی را با افراد تازه کار ایجاد می کند .
از مهم ترین ویژگی های منحصر به فرد SketchUp ورودی و خروجی گرفتن برای تمام نرم افزارهای معماری مانند اتوکد، ۳دی مکس،فتوشاپ، پیرانزی و ... است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا