آناتومی و تناسب اندام کاراکتر

milad_r

Member
سلام دوستان و اساتید.
یه مشکل بزرگی هست که بهش برخوردم و اون این که در مدل سازی کاراکتر به چه نکاتی در مورد آناتومی بدن باید توجه کنیم . چه قواعدی برای اندازه اندام وجود داره؟
ممنون می شم راهنمایی بفرمایید یا اگر مرجعی می شناسید معرفی کنید. :rose:
راستش من اینو ساختم و بهم گفتن آناتومیش خوب نیست.... :-?
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    141.5 کیلوبایت · بازدیدها: 16
  • 2.jpg
    2.jpg
    136.2 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • 4.jpg
    4.jpg
    147.6 کیلوبایت · بازدیدها: 16
  • 5.jpg
    5.jpg
    120.3 کیلوبایت · بازدیدها: 8

amir.nemati63

کاربر VIP
سلام. یه سری قوانین برای تناسب اندام و چهره هست که خیلی هاش رو متاسفانه فراموش کردم و بیشتر تناسب چهره در خاطرم مونده.ولی اونهایی رو که الان در مورد اندام یادم میاد اینها هستند. امیدوارم با یاری دوستان کامل تر بشه جواب داد.

قد کاراکتر به اندازه ی 8 تا سر کاراکتر هست.
وقتی دستهای کاراکتر کاملا باز باشند (به حالت t) فاصله ی دو سر دستها با طول قد یعنی همون 8 سر برابره.
طول پاها تقریبا 4 برابر سر هست.

فاصله ی دو سر شانه به اندازه ی 3 برابر عرض سر هست.


پیشنهاد میکنم یه بدن متعادل رو بردارید و با کپی کردن سر اون در جهت طولی و عرضی روی قسمتهای مختلف به تناسبات پی ببرید.
تناسبات اندام معمولا با اندازه ی سر نسبت دارن و بیان میشن.

ببخشید بیشتر از این در خاطرم نمونده بود
 

milad_r

Member
امیر جان خیلی عالی و مفید بود ممنونم...
این مدلی که گذاشتم خیلی مشکل داره(lowpoly هستش) ؟
 

h.khafan

Active Member
البته اینا تناسبات انسان هستن و نه کاراکتر...

برای ساخت کاراکتر چنین قواعدی مطرح نیست...و ممکنه با هر حالت عجیب الخلقه ای تناسب زیبا و یا زشتی رو داشته باشیم که کاملا بر میگرده به خلاقیت و زیبایی شناسی طراح شخصیت... یه سری قواعد ممکنه وجود داشته باشه اما به هیچ وجه تضمین درست بودن تناسب کارکتر نیست..

دوستی هم ک گفته تناسبات این کاراکتر اشتباست منظور اینه ک زیبا و دلنشین نیست... و این حتما این نیست ک تناسبات باید عین انسان باشه...


اما در مورد این کاراکتر ، به نظر من با این اندام ک خیلی شبیه انسانه پس بهتره مرجع بدن انسان باشه و وقتی قراره تنومند تر از انسان باشه پس بید هیکل ایده التر یعنی کشیده تر و خوش تناسب تر داشته باشه و ..در غیر این صورت بهتره عضلات ضعیف تر شن تا دیگه توقع تنومندی و داشتن تناسب زیبا رو نداشته باشیم ... و اینکه مدل صورت تناسب نسبتا طبیعی داره و به بدن ک کاریکاتوریه نمیخوری...

تا میتونی کاراتر ببین و قبل طراحی حسابی رو کاغد بپزش (تناسباتشو مخصوصا) به اضافه اینکه دونستن تناسبات انسان و حیوانات هم خیلی خیلی میتونه کمک کنه..


موفق باشی دوست من
 

amir.nemati63

کاربر VIP
خواهش میکنم.
البته مقدار جزئیات کاملا" بستگی به کاربرد مدل و امکانات شما داره.
و اینکه برای تشخیص تعداد polygon و توپولوژِی و edge flow ، وایر فریم لازمه...
ولی با این حال به نظر میاد مدل خیلی lowpoly شده.
بیشتر به سبک کاراکتر های بازی های خیلی قدیمی مدل شده.

پیشنهاد میکنم سعی کنید مدلسازی تون در مورد کاراکتر اینقدر خشک و خشن نباشه.
ماهیچه ها باید گردتر و نرمتر باشن.
من یه جورایی حس میکنم با تکنیک مدلسازی صنعتی این کاراکتر ساخته شده.

موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

milad_r

Member
البته اینا تناسبات انسان هستن و نه کاراکتر...

برای ساخت کاراکتر چنین قواعدی مطرح نیست...و ممکنه با هر حالت عجیب الخلقه ای تناسب زیبا و یا زشتی رو داشته باشیم که کاملا بر میگرده به خلاقیت و زیبایی شناسی طراح شخصیت... یه سری قواعد ممکنه وجود داشته باشه اما به هیچ وجه تضمین درست بودن تناسب کارکتر نیست..

دوستی هم ک گفته تناسبات این کاراکتر اشتباست منظور اینه ک زیبا و دلنشین نیست... و این حتما این نیست ک تناسبات باید عین انسان باشه...


اما در مورد این کاراکتر ، به نظر من با این اندام ک خیلی شبیه انسانه پس بهتره مرجع بدن انسان باشه و وقتی قراره تنومند تر از انسان باشه پس بید هیکل ایده التر یعنی کشیده تر و خوش تناسب تر داشته باشه و ..در غیر این صورت بهتره عضلات ضعیف تر شن تا دیگه توقع تنومندی و داشتن تناسب زیبا رو نداشته باشیم ... و اینکه مدل صورت تناسب نسبتا طبیعی داره و به بدن ک کاریکاتوریه نمیخوری...

تا میتونی کاراتر ببین و قبل طراحی حسابی رو کاغد بپزش (تناسباتشو مخصوصا) به اضافه اینکه دونستن تناسبات انسان و حیوانات هم خیلی خیلی میتونه کمک کنه..


موفق باشی دوست من

بینهایت ممنونم و خیلی استفاده کردم:rose:
من هر سایتی مراجعه می کنم برای دیدن کاراکتر اصولا در جهات و پوز هایی رندر شدن که برداشت زیادی ازشون نمیتونم داشته باشم. مرجع یا سایت خاصی سراغ ندارین؟
 

milad_r

Member
خواهش میکنم.
البته مقدار جزئیات کاملا" بستگی به کاربرد مدل و امکانات شما داره.
و اینکه برای تشخیص تعداد polygon و توپولوژِی و edge flow ، وایر فریم لازمه...
ولی با این حال به نظر میاد مدل خیلی lowpoly شده.
بیشتر به سبک کاراکتر های بازی های خیلی قدیمی مدل شده.

پیشنهاد میکنم سعی کنید مدلسازی تون در مورد کاراکتر اینقدر خشک و خشن نباشه.
ماهیچه ها باید گردتر و نرمتر باشن.
من یه جورایی حس میکنم با تکنیک مدلسازی صنعتی این کاراکتر ساخته شده.

موفق باشید.

امیر جان خدمتت عرض کنم همون طور که قبلا گفتم این lowpoly هستش و این که برای بازی هستش و به من گفتن تا 5000 تا پلیگان داشته باشه...(از کاراکتر های دم دستی بازی هستش)
وگرنه highpoly ش بهتره واقعا...
 
آخرین ویرایش:

h.khafan

Active Member
مرجع خاص ندارم تو سایت ها و گوگل سرچ کنی خیلی عالیه چند تا سایت میگم ک خودم معمولا از اینا استفاده میکنم...

deviantart.com
cgsociety.org
cghub.com
Zbrushcentral.com

و کلی سایت دیگه...در اخر هم اینکه حتما دنبال کاراکتر سه بعدی نباش هر جور کاراکتری ببینی کمک کنندس...طراحی دستی رو هم فراموش نکن ک خیلی مهمه..
 

جدیدترین ارسال ها

بالا