آموزش MaxScript قسمت دوم

شروع موضوع توسط geo_vahid ‏9 مارس 2008 در انجمن مباحث آموزشي و مقالات

  1. geo_vahid

    geo_vahid Member

    ارسال‌ها:
    138
    تشکر شده:
    157
    امتیاز دستاورد:
    16
    در این قسمت شما با نحوه ایجاد یک MaxScript ساده جهت خلق لیوان، کوزه و غیره آشنا می شوید.
    نحوه استفاده از این اسکریپت به همراه آن در یک فایل Word موجود است.

    کسانی که فقط قصد استفاده از این اسکریپت را دارند و کاری با متن Word آن ندارند بعد از اجرای برنامه و خلق اولین جسم مورد نظر از قسمت Modifire گزینه CrossSection را Smooth کرده و در صورتی که جسم بوجود آمده تیره بود از قسمت Surface گزینه Flip Normals را فعال کنند. لازم به ذکر است که این موارد از داخل MaxScript قابل اجرا نیستند.

    در صورتی که در قسمت Help نکات نامفهوم وجود داشت آنها را ذکر کنید تا آنها را برطرف نمایم.

    از آدرس زیر گزینه Script03 و فایل Word همراه آنرا دانلود کنید.

    http://vahid3dmax.blogfa.com
     
    آخرین ویرایش: ‏28 می 2008
    نوشته شده توسط geo_vahid در ‏9 مارس 2008
    ZMan، hamed1star، ali3dtech و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. WILLSMITH

    WILLSMITH Member

    ارسال‌ها:
    36
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    6
    لطفالینک بخش اول رو هم درست کنید
     
    نوشته شده توسط WILLSMITH در ‏16 مارس 2008
    hamed1star از این پست تشکر کرده است.
  3. *Mostafa*

    *Mostafa* Member

    ارسال‌ها:
    60
    تشکر شده:
    49
    امتیاز دستاورد:
    6
    سلام.
    مبحث بسيار خوبيه. من شنيدم كه با استفاده از MaxScript ميشه بازي تحت خود تري دي مكس ساخت، يه بازي نه چندان بزرگ.
    حالا مي خواستم بدونم كه اين مكس اسكريپت قابليت اين كار رو داره؟
    اصلاً قابليتي مثل Input يا تشخيص فشرده شدن دكمه اي از كيبورد يا موس رو داره يا نه؟
    ممنون ميشم پاسخ بديد.:)
     
    نوشته شده توسط *Mostafa* در ‏16 مارس 2008
    hamed1star و WILLSMITH از این پست تشکر کرده اند.
  4. ali3dtech

    ali3dtech Member

    ارسال‌ها:
    738
    تشکر شده:
    1,316
    امتیاز دستاورد:
    16
    نوشته شده توسط ali3dtech در ‏16 مارس 2008
    hamed1star از این پست تشکر کرده است.
  5. geo_vahid

    geo_vahid Member

    ارسال‌ها:
    138
    تشکر شده:
    157
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام
    میبخشید که اینقدر دیر جواب دادم. فکر میکردم سوالات شما به ایمیل منم میاد.
    باید بگم که این قابلیت (ایجاد بازی در داخل خود تریدی مکس) وجود داره
    اما..................
    به نظر من ارزش اون مثل بازیهای دیگه نیست
    چون سرعتش نصبت به اونا کمتره
    گاهی زمانی که دست شما زیاد روی یک دکمه میمونه برنامه به قول خودمونی قات میزنه
    خود من شخصا سعی کردم این کار رو بکنم ولی از یک سری از دکمه ها فقط تونستم استفاده کنم نه همه دکمه ها
    البته طبق help مکس اسکریپت برای همه دکمه ها میشه تعریف کرد ولی نمیدونم چرا من نتونستم. گویا برای این کار باید کلیدهای میانبر خود تریدی مکس رو غیر فعال کرد چون اگه شما تعریف کرده باشید که با زدن دکمه T فلان اتفاق بیافتد این برنامه عمل نکرده بلکه ویوپورت Top در تریدی مکس فعال میشود.
    برای راهنمایی من فکر میکنم که قابلیت برنامه نویسی توسط SDK برای این منظور بهتر باشه. البته من خودم با این برنامه نویسی در تردی مکس کار نکردم ولی به گفته خود تریدی مکس سرعت اون بیشتره.
    در آخر در صورتی که وقت کردم یک بازی خیلی ابتدایی به همراه نحوه درست کردن اون رو براتون میزارم.
    از پیشنهاداتون ممنون میشم.
    به امید موفقیت همه بچه های ایرانی.
     
    آخرین ویرایش: ‏8 می 2008
    نوشته شده توسط geo_vahid در ‏7 می 2008
    amin-z از این پست تشکر کرده است.
  6. ZMan

    ZMan Member

    ارسال‌ها:
    49
    تشکر شده:
    33
    امتیاز دستاورد:
    6
    مرسی از زحمتی که می کشی
     
    نوشته شده توسط ZMan در ‏20 می 2008
  7. geo_vahid

    geo_vahid Member

    ارسال‌ها:
    138
    تشکر شده:
    157
    امتیاز دستاورد:
    16
    آموزش ساخت بازی رو هم تو همون لینک گذاشتم.
    برای بازی از حرکات موس و دکمه shift استفاده شده. امیدوارم مفید باشه.
     
    نوشته شده توسط geo_vahid در ‏20 می 2008

به اشتراک بگذارید