آموزش fl studio ؟؟؟؟؟

amir-taji

Member
با سلام خدمت دوستان عزيز
ميخواستم اگه براتون زحمتي نيست آموزش fl studio رو تو سايتتون بذاريد ممنون
 
thanks for sharing!

thanks for sharing dude!______________________________Someone who convinces you that there really is an unlocked door just waiting for you to wow gold open it.
 

sc-me

Member
ینی کسی این برنامه رو تو این سایت به این گندگی بلد نیست؟
 

Sadra4746

New Member
قسمت اول : پنجره Settings يا محيط تنظيمات اوليه مختص كاربر و اتصالات سخت افزاري:
همان طور كه در عنوان اين قسمت خوانديد پنجره Settings قسمت مربوط به تنظيم اتصالات سخت افزاري متصل شده به PC و نيز مديريت بانك هاي سمپل و VST و همجنين تنظيمات خود برنامه ميباشد حال با هم به بررسي قسمت هاي مختلف اين بخش ميپردازيم.
طريقه فراخواني اين پنجره : كليد F10 يا مراجعه به منوي Options و وارد شدن به قسمت System و كليك بر روي گزينه هاي مربوطه:
همان طور كه در تصوير زير مشاهده ميكنيد. توضيحات اين قسمت مربوط به تنظيمات Midi و دستگاهاي مرتبط با آن ميباشد. در تصوير زير سه قسمت با اعداد ١ ، ٢ و ٣علامت گذاري شده اند كه به ترتيب به توضيح اين سه قسمت ميپردازيم.
Setting_midi.jpg
١- اين قسمت Output نام دارد، در اين قسمت شما ليست كنتلرگر هاي MIDI قابل دسترسي بر روي سيستم كاري خود را مشاهده ميكنيد.
براي فعال كردن هريك از Device هاي موجود در ليست، ابتدا آن را انتخاب،سپس Port number را در كادر مربوطه تعيين كنيد. با اين كار FL Studio آن را بعنوان ابزار فعال شناسايي ميكند.
Send master sync :
اين گزينه ميتواند سيگنال Master Sync را به پورت Device انتخاب شده انتقال بدهد.
اگر شما Enable MIDI Master Sync را در منوي Options روشن كنيد FL Studio ميتواند بواسطه Device خارجي MIDI هم ،Master Sync را تنظيم كند.
همچنين شما ميتوانيد MIDI Sequencer sync را بوسيله ميدي كابلهاي مجازي نرم افزاري همچون 'MIDI Yoke' تنظيم كنيد.
٢- اين قسمت Input نام دارد Input - External Controller ) (در اين قسمت شما در كادر سفيد رنگ ليست تمامي Device هاي MIDI يا USB وصل شده به سيستم خود كه شامل ميدي كنترلر ها، ميكسر هاي انالوگ و ديجيتال و ابزار هاي ديگري كه چه با USB و چه با كابل هاي مورد استفاده ديگر به سيستم به هر طريقي متصل شده اند را مشاهده ميكنيد.
شما با انتخاب وسيله دلخواه براي فعال شدن و ست شدن اتوماتيكش با برنامه ميتوانيد
ابتدا آن را انتخاب كنيد سپس دستور فعال شدنش را با كليك بر روي كنترلگر Enable كه به شكل يك چراغ در زير كادر سفيد نمايش دهنده device ها قرار دارد كليك كنيد.در كادر انتخابيcontroller type ،در FL Studio7 به طور پيش فرض تنظيماتي براي Device هاي كنترلگر مطرح موجود در بازار موسيقي الكترونيك قرار داده شده كه كمك بسياري به بهتر ست شدن برنامه با آن ابزار خواهد كرد. كه اين تنظيمات از قبل كار شده شامل Controller هاي زير ميشود.
• Peavey StudioMix
• Tascam US-428
• Edirol PCR-30/50
• Hercules DJ Console
• Korg MS-20 Controller
• Korg microKONTROL
• Korg KONTROL49
• Alesis Photon X25
• UF Omnipotent Master Keyboard
• Frontier Design TranzPort
• Novation ReMOTE SL
• Doepfer DREBANK
• Keyfax Phat.Boy
توجه داشته باشيد كه اگر در اين كادر انتخابي گزينه generic controller انتخاب كنيد FL Studio 7 توانايي support اغلب كنترل گر هاي MIDI و USB را فعال ميكند.
٣- بخش تنظيمات مربوط به Midi Controller
Auto accept controller :
اگر این گزینه غیر فعال باشد شما می بایست در هر بار لینک کردن یك پیچ یا دکمه از fl studio به یک کلید یا پیچ درmidi controller خود، تنظيمات مربوط به پنجره MIDI Remote Control box انجام دهيد و سپس بر روي دكمه OK كليك كنيد. اما وقتی این گزینه فعال باشد، بعد از اینکه شما کلید و یا پیچ مورد در نظر در midi controller خود را می چرخانید و حرکت می دهید بلافاصله عملیات mapping و linking انجام خواهد شد وپنجره MIDI Remote Control box بصورت اتوماتیک بسته خواهد شد. برای اینکه این امکان انجام شود شما می بایست در پنجره Remote Control box گزینه auto detect را نیز فعال نمایید.
Support hold and sostenuto :
با فعال كردن اين گزينه در هنگام نواختن اگر كليدي را Hold كرده يا به آرامي فشار دهيد اين تغييرات در ضبط انجام ميشود. مثل زماني كه يك نوازنده پيانو از پدال استفاده كند.
Record to Step Sequencer :
با فعال كردن اين گزينه تمامي نت ها در زمان نواختن به صورت Step به Step ٍ، sequens شده و در Piano roll ذخيره ميگردد.
Omni Preview MIDI channel :
زماني كه مقدار اين گزينه را با مقدار MIDI controller نصب شده خود ست كنيد وقتي كه از روي اين Device به هر كليدي مراجعه كنيد ميتوانيد نسبت به كليد زده شده هر يك از كانال هاي Step Sequencer را يك به يك مشاهده ميكنيد.
Playlist Live Mode MIDI Channel :
در این حالت می توانید یک pattern را به کلیدهایcontroller خود اختصاص دهید. با زدن هر کلید کیبورد paterrn اختصاص یافته به آن پخش خواهد شد.
Song marker jump MIDI channel :
وقتي كه كانال Midi controllerاين گزينه ست شود در داخل Playlist ميتوانيد كه با كليد هاي Midicontroller ماركر را به نقاط دلخواه پرش دهيد.
Generator muting MIDI channel :
با استفاده از این امکان می توانید با فشار هر کلید controller یک کانال صدا در برنامه Step Sequencer را خاموش (mute) یا روشن (unmute) کنید.
در اين تصوير يك نمونه Song marker تنظيمي بر روي كليد ها مشاهده ميكنيد.
Link note on velocity to : اگر حالت none انتخاب شده باشد برنامه تغییرات موجود در میزان صدای ورودی از طریق دستگاههای ورودی را لحاظ نخواهد نمود و به تمامی نتهای ورودی میزان صدای مشخص 100 را اختصاص خواهد داد. اما اگر velocity انتخاب شده باشد میزان صدای هر نت ورودی که توسط دستگاه midi به صورت حساس و دقیق وارد برنامه می شود برای آن نت لحاظ خواهد شد. حالت Mod X / Mod Y هم به mod x و mod y رجوع خواهد کرد و به ساز یا افکتی منتقل خواهد شد که از این mod ها استفاده می کند.
Curve : ویرایشگر منحنی تظیم صدا را باز می کند. این نمودار و منحنی رابطه میان صدای ورودی نتها و میزان صدای هر نت که به برنامه fl studio ارسال می شود را تنظیم می کند. می توانید با کلیک راست بر روی این منحنی نقاط جدید برای ویرایش ظریفتر ایجاد کنید. همچین با کلیک چپ می توانید بر روی منحنی تغییرات و جایگیریهای لازم را اعمال کنید. برای اینکه منحنی عمل کند نتها حتما می بایستی به یکی از گزینه های زیر لینک شده باشند. نکته: اگر زمانی که ویرایشگر منحنی تظیم صدا باز است از midi controller خود استفاده کنید، صدای نت به صورت یک خط عمودی نمایان می شود. این به شما کمک خواهد که نمودار مطابق شيوه نواختن خود بهتر تظيم كنيد.
Link release note velocity to : اگرnone فعال باشد برنامه صدای رها شدن فرستاده شده توسط controller را لحاظ نخواهد نمود و به تمامی نتها ورودی میزان مشخص 100 را اختصاص خواهد داد. اما اگر Release باشد. بعضی از کیبردهای midi می توانند صدایی که هنگام رها شدن نت هست را به برنامه ارسال کنند. در این حالت این اجاز به کیبرد مربوطه داده می شود که میزان صدایی که هنگام رها شدن یک نت ایجاد می شود را کنترل کند. برای اینکه منحنی تنظیم صدا کار کند 'Note on' می بایتسی به release لینک شود.
تنظيمات بعدي از قسمت Settings مربوط به كارت صوتي فعال بر روي كامپيوتر است.
همان طور كه در شكل زير مشاهده ميكنيد قسمت هاي مهم با اعداد١،٢،٣ مشخص شده اند كه به ترتيب به بررسي آنها ميپردايم.
Audio_Setting.jpg
١-Out put :
(output/input device)
اين قسمت كه با شماره ١ در دو تصوير مشخص شده است Out put نام دارد. با كليك بر روي كادر مشكي رنگ اين قسمت ليست كارت هاي صداي (Soundcard) نصب شده بر روي سيستم را مشاهده ميكنيد. توجه داشته باشيد كه اگر در اين قسمت توسط كاربر تغييري داده نشود در اين كادر نام Primary Sound Driver را مشاهده ميكنيد. به اين معناست كه FL Studio به طور اتوماتيك كارت صدايي كه در حال حاضر بر روي كامپيوتر شما فعال است و از آن استفاده ميشود را شناسايي كرده و از اين به بعد از آن در توليد بهره ميبرد. ولي پيشنهاد ميشود كه در اين كادر كارت صداي خود را كه با نام خودش به شما نشان داده ميشودانتخاب كنيد به عنوان مثال در اين تصوير كارت صدايي كه انتخاب شده است Creative ميباشد. كلمه ASIOراكه در مقابل نام كارت صدا مشاهده ميكنيد بدان معناست كه اين Device تكنولوژي ASIO را داراست و آن را Support ميكند.
حال اين سوال پيش ميايد كه ASIO چيست وچه كاري انجام ميدهد؟
اين كلمه مخفف (Audio Stream Input Output) است.
در تمامي Soundcard هاي نيمه حرفه اي و حرفه اي از اين تكنولوژي تقريبا جديد كه در طول زمان كامل تر شده است استفاده ميشود، ASIO به كارت صدا براي بهتر ارتباط برقرار كردن آن با كامپيوتر ميزبان كمك زيادي ميكند به اين صورت كه با كم كردن تاخير زماني و CPU Load در هنگامي كه بار زيادي بر روي پردازشگر است عمل ميكند مثلا هنگامي كه شما از روي Midicontroller خود چند كليد را به طور همزمان و پشت سر هم با سرعت نسبتآ بالايي ميزنيد و به صدا در مياوريد از هر كليد اطلاعاتي بايد در يك لحظه به CPU فرستاده و پردازش شود و بعد از آن صدا به گوش شما برسد حال اگر شما با كامپيوتر نسبتا ضعيفي كه از CPU قدرتمندي كه توانايي لازم را براي آهنگ سازي ندارد و كارت صدايي كه ASIO ندارد اين عمل را انجام دهيد بعد از زدن هر كليد صداي آن را همان زمان نميشنويد يعني اينكه صدا با Delay به گوش شما خواهد رسيد كه Delay حاصله نتيجه همان مدت زمان پردازش است. ولي اگر شما اين كار را با كامپيوتري كه هم از پردازشگر قدرتمند و هم از كارت صوتي داراي ASIO بهره مند است انجام دهيد اين Delay به اندازه كم خواهد شد كه متوجه شدنش بسيار دشوار است و حتي در بسياري موارد اصلا هيچ گونهDelay يا تاخيري حتي به اندازه حس نشدني وجود نخواهد داشت و اين موضوع به دو چيزمهم يعني CPU و ASIO كارت صوتي بستگي دارد. كارت هاي صوتي كه از تكنولوژي ASIO بهره مند هستند درون خود پرداشگري دارند كه اين پردازشگر وقتي كه اطلاعات از Device هاي فرستنده ارسال ميشود بخش زيادي را پردازش ميكنند و تا حد زيادي از بار CPU كم ميكنند. در اين كارتهاي صوتي Device ها ابتدا به آنها متصل شده و سپس از طريق كارت صوتي به كامپيوتر وصل ميشوند ASIO تا جايي كه امكان داشته باشد نسبت به توانايي كارت صدا سيگنال هاي فرستاده شده را پردازش ميكند و قسمتي را براي پردازش به CPU كامپيوتر ميفرستد. به عنوان مثال فرض ميكنيم در يك پروژه كاري نمايشگر CPU Load از %٨٠ رد شده اين حالت به اين معناست كه CPU شما در پردازش اطلاعات ارسالي ناكام مانده و كارت صوتي هم به اخرين حد كمك خود به CPU بوسيله ASIO رسيده است. در اين زمان از بلندگو ها صدايي همانند نويز ( خش خش ) شنيده ميشود . البته قابل ذكر است كه نبايد در هيچ زماني با هر نوع ابزار هاي كاري اجازه داد كه CPU Load برنامه به ٨٠ يا بيشتر برسد (جملات بالا فقط جنبه تست و يادگيري داشت و براي CPU زيان آور است )
چون در هر نوع كارت صدا و CPU كه هر قدر قوي باشند اين منطقه ، منطقه ريسك محسوب ميشود. البته با تغيير بافر كارت صوتي تا حد كمي ميتوان جلوي خش خش كردن را در اين منطقه گرفت ولي به طور كلي اين كار توصيه نميشود.
چگونگي كنترل كردن CPU Load در مباحث بعدي مطرح ميشود.
كمك FL Studio 7 در اين زمينه به سيستم هاي ضعيف تر در مورد Delay و پردازش:
در FL Studio 7 يك ASIO تكميلي به صورت نرم افزاري به برنامه اصلي اضافه شده است كه شما ميتوانيد آن را در هنگام نصب به برنامه اضافه كنيد يا از نصب آن صرف نظر كنيد. ASIO اضافه شده به اين نسخه به سيستم هاي ضعيف تر و افراد آماتور در حذف Delay و تسريع در پردازش كمك شاياني ميكند.
تصوير زير ASIO را در محيط تنظيمات نشان ميدهد.
لازم به ذكر است كه Device هايي هم هستند كه به صورت مستقيم از طريق كابل هاي USB به كامپيوتر متصل شده و عمل ارسال اطلاعات را مستقيمآ انجام ميدهند. كه اين نوع اتصال در زماني پيشنهاد ميشود كه CPU شما توانايي لازم را داشته باشد كه در هنگام ارسال اطلاعات خود به تنهايي به خوبي از انجام اين كار برايد در حال حاضر در استوديو هاي حرفه اي CPU اصلي بسيار قدرتمند ميباشد.ولي در كل بايد گفت كه براي بهبود بخشيدن به روند كاري استفاده از ASIO در بعضي از مواقع امري مهم محسوب ميشود.
ASIO_Panel.jpg
Auto close device :
با فعال كردن گزينه FL Studio كارت صوتي را به صورت اتوماتيك فعال و براي استفاده در برنامه هاي ديگر به اشتراك ميگذارد اين عمل در زماني انجام ميشود كه FL Studio را minimize ميكند.
بخش دوم تنظيمات مربوط به كارت صوتي در System Settings :
همان طور كه در تصوير بالا مشاهده كرديد اين قسمت در تصوير با عدد ٢ نمايش داده شده است. كه به ترتيب جزئيات آن را بررسي ميكنيم.
Buffer Length :
اين قسمت تنظيمات مربوط به حجم و مدت بافر را بوسيله يك كنترلگر كشويي براي ايجاد تغييرات در اختيار كاربر برنامه قرار ميدهد.
توجه داشته باشيد اين قسمت فقط وقتي ASIO كارت صداي شما فعال نباشد به كاربر نمايش داده ميشود و كار اصليش كم كردن Delay در پردازش است.
حال اگر كارت صداي شما ASIO را ساپورت كند اين قسمت به اين شكل به شما نشان داده خواهد شد.
اگر بر روي Show ASIO panel كليك كنيد كادر مختص به تنظيمات ASIO به نمايش در مياد و شما ميتوانيد با توجه به سطح كاري و نياز خود از آن بهره ببريد و در صورت لزوم تغييراتي در آن ايجاد كنيد.
در صورت ساپورت ASIO ٢ قسمت ديگر قابل دسترش ميشوند كه به ترتيب Clock Source و Priority هستند.
Clock Source :
بعضي از كارت هاي صوتي كه external هستند از اين گزينه براي تنظيم و ست كردن clock source در sync/output استفاده ميكنند. در كارت هاي صوتي Internal اين گزينه در حالت default بر روي Internal قرار دارد.
Priority :
در اين قسمت ميتوانيد اولويت هاي ميكس متناسب صوت را براي تفكيك و تركيب كردن بهتر اصوات از يكديگر بوسيله CPU انتخاب كنيد. كه عبارتند از Highest : به معني استفاده از بيشترين توانايي CPU براي ميكس جز به جز ، اما انتخاب اين گزينه در CPU هاي نسبتا ضعيف باعث ايجاد تعديل و ايست لحظه اي در بعضي از نقاط در زمانهايي كه بار و فشار بر روي CPU بوسيله اجزاي ديگر بيشتر است ميشود. Lower : از CPU كمتر بهره ميگيرد و بيشترين استفاده را از حافظه ميانجي (Buffer) كه دستورات مربوط به اصوات را در خود ذخيره كرده ميكند. در اين شرايط شما از تعادل ميكس خوبي در FL Studio بهره نخواهيد برد چون اين كار باعث ميشود،زماني كه در پروژه هاي نسبتا سنگينتر برنامه احتياج به Buffer را اعلام ميكند Buffer پاسخي خوب ارائه ندهد. Normal : تعادل مساوي بين Buffer و Cpu برقرار ميكند. ولي در كل در تنظيم اين قسمت پيشنهاد ميشود كه اگر كامپيوتر شما از CPU خوبي بهره مند است حتما براي بدست اوردن كيفيت
و وضوح بهتر اجزا اين گزينه را در حالت Highest قرار دهيد زيرا همان طور كه ميدانيد FL Studio براي كامپيوتر هاي قوي طراحي و تدارك ديده شده است. دو حالت قبلي بيشتر به خاطر اين در نظر گرفته شده كه كاربران غير حرفه اي و تازه كار كه از سيستم هاي ضعيف تر معمولا خانگي استفاده ميكنند بتوانند از اين امكان بهره بگيرند.
Safe overloads – Off :
ميكس جز به جز و دقيق اجزا (Highest) مسلمآ به شما تركيبي با كيفيت بالا ارئه ميدهد، فعال كردن اين گزينه باعث ميشود رابطه گرافيكي ميان كاربران و برنامه موجب ايجاد Hiccups يا اختلال در موتور صوتي FL Studio نشود،زماني كه ميكس جز به جز و مو به مو به بيشترين حد استفاده خود از CPU برسد، ممكن است برنامه چند لحظه اي رابطه گرافيكي ميان كاربران با برنامه ( دخالت كاربر) را قطع كند كه اين زمان بسيار ناچيز است و از اختلال در موتور صوتي برنامه در اين لحظه جلوگيري ميكند.
Use Polling : فعال كردن اين گزينه باعث ميشود كه روش نمونه برداري به صورت اداره كردن مستقيم صوت، در حافظه ميانجي(Buffer) انجام شود (كاملا بيرون از (underruns) يا Temporary در ASIO داخل برنامه)
Use Hardware Buffer : با فعال كردن اين گزينه در صورت تمايل از Buffer كارت صوتي ميتوانيد بهره مند شويد.
Use 32-Bit Buffer : اين گزينه از حافظه ٣٢ بيت ويندوز هم استفاده ميكند كه فقط در ويندوز XP قابل دسترس است. البته استفاده از اين امكان در بعضي موارد دچار بروز مشكلاتي شده است. و پيشنهاد ميشود كه اين امكان را غير فعال كنيد.
٣ـ Mixer :
Sample Rate :
در اين كادر شما ميتوانيد Sample Rate را انتخاب كنيد اين گزينه معمولا در حالت استاندارد FL Studio بر روي 44100Hz قرار دارد. حالت استاندارد بيشتر كارتهاي صوتي 44100 يا 48000 است، توصيه ميشود اين مقدار را در همين حد تنظيم كند زيرا بعضي از پلاگين ها مقدار هاي بالاتر را به خوبي ساپورت نميكنند و موجب ورود صدايي غير واقعي ميشوند البته در پلاگين هاي امروزي اين مشكل تا حد زيادي برطرف شده است.
Interpolation :
در FL Studio اين گزينه به دو روش قابل دسترسي و تنظيم است يكي اينكه اين مقدار را در همين محل تنظيم كنيد و ديگري اينكه در موقع خروجي گرفتن از برنامه در كادر رندر آن را تنظيم كنيد. (در قسمت رندر اين تنظيمات در هنگام خروجي گرفتن فايل هاي صوتي اثر خود را ميگذارند.)
تنظيم متناسب اين قسمت باعث ميشود تاثير آن را بر حفظ حالت زنده صدا ها در بازنواخت احساس كنيد. كه به ترتيب حالت هاي آن را بررسي ميكنيم.
Linear :
خطي : تعيين تناسب خوبي بوسيله خط هاي اصلي در مقايسه با سمپل ها و نمونه ها در حد متوسط براي موقعيت CPU در نظر ميگيرد. هرچند اين امكان باعث ايجاد ناهمواري در فركانس هاي بالا ميشود ولي كاربرد خوب و كيفيت قابل قبولي ارائه ميدهد.(Normal)
6-point Hermite : اين روش كيفيت بهتري نسبت به Linear ارائه ميدهد و در مقابل Linear سريع تر عمل ميكند. پيشنهاد ميشود كه اگر شما از يك CPU سريع بهره ميبريد از اين روش براي بدست آوردن كيفيت خوب استفاده كنيد.(Good)
64, 128, 256, 512-point Sinc : اين گزينه ها هم هر كدام به ترتيب از 64 تا 512 كيفيت خوب و بهتر از گزينه قبل از خود ارائه ميشود ولي به طبع هر چقدر كه ما اين مقدار را بيشتر انتخاب كنيم درصد فشار بر روي Cpu نيز بيشتر خواهد شد. به عنوان مثال Cpu اولين سيستم كاري خود من AMD Athlon 64 Processor3200+ بود كه من با انتخاب 64 و 128 مشكلي نداشتم ، فقط در برخي مواقع و در پروژه هاي سنگين 128 باعث بروز مشكلات كوچك لحظه اي ميشد.
Reset Plugins on Transport : در مواقع عوض شدن موقعيت پروژه از نظر افكت ها تمامي پلاگين هايي كه روي آنها تغييرات دستي توسط كاربر داده شده بعد اعمال همان تغييرات (افكتهاو...) از نو بارگذاري ميكند.
Use Mixer as Playback Position :اگر شما تجربه استفاده ازWDM drivers را داريد، بايد بدانيد فعال كردن اين قسمت باعث استفاده بهتر ازدرايور هاي WDM ميشود كه استفاده از اين امكان در سيستم عامل هاي پايين تر XP توصيه ميشود. اگر شما هيچ مشكلي از اين نظر نداريد اين قسمت را غير فعال كنيد.
قسمت بعدي از پنجره System Settings بخش General Settings است كه در اينجا برخي گزينه هاي مهم آن را بررسي ميكنيم.
Associate project files with application : اگر اين گزينه فعال باشد زماني كه شما در محيط ويندوز بر روي فايل هاي ساخته شده با FL Studio با پسوند FLP كليك كنيد به طور اتوماتيك فايل مربوط داخل برنامه باز ميشود.
Show channel activity meters : فعاليت هر يك از sampler هاي داخل Step Sequenser را به صورت چراغ هايي مشخص جلوي هر سمپلر نشان ميدهد.
Auto name channels : با تشخيص خود برنامه،Step Sequenser نام هايي مشخص براي سمپلر هاي تكراري بر ميگزيند.
Auto zip empty channels : سمپلر هاي خالي را به طور اتوماتيك براي بهبود بخشيدن به فضاي Step Sequenser به صورت فشرده و به حالت كوچك در مياورد.
Auto select linked modules : با فعال كردن اين گزينه حالت ميتوانيد از حالت اتوماتيك چيده شدن پلاگين ها در كانال هاي ميكسر استفاده كنيد.
Use both mouse buttons in step sequencer : اگر اين قسمت فعال باشد شما ميتوانيد با كليك چپ در Step Sequenser نت بنويسيد و با كليك راست آن را پاك كنيد ولي وقتي اين قسمت را غير فعال كنيد شما با كليك چپ ميتوانيد نت بنويسيد و با كليك چپ هم ميتوانيد آن را پاك كنيد.
Use tablet PC or digitizing stylus : اگر در ميز كار خود از قلم نوري نيزبهره ميبريد با فعال كردن اين گزينه ميتوانيد از آن در FL Studio استفاده كنيد.
Peak meters in dB : با فعال اين گزينه شما ميتوانيد شمارنده هاي نشان گر مقدار dB را در ميكسر تغيير دهيد.
( براي مشاهده ميتوانيد در حالتي كه ميكسر فعال است اين گزينه را خاموش و روشن كنيد تا تغييرات اعمالي را مشاهده كنيد.)
Ultrasmooth visual feedback : زماني كه اين گزينه فعال باشد FL Studio ميتواند موقعيت نشان گر پخش را به آرامي تغيير دهد.
Don't limit windows to screen : فعال كردن اين گزينه براي شما اين امكان را فراهم ميكند كه بتوانيد پنجره هاي به غير از پنجره اصلي ( محيط اصلي برنامه ) را به مانيتور دوم اتقال بدهيد . البته اين كار فقط در مانيتور هاي multiple-monitor قابل انجام است.
Fast sample preview : با فعال كردن اين گزينه FL Studio سمپل هاي بزرگ را قيل از نقطه پخش پريلود نميكند.
Read sample tempo information : فعال بودن اين گزينه باعث خواندن اطلاعات تمپو سمپل ها ميشود.
Auto keep long audio on disk : در صورت روشن بودن سمپلر ها به صورت اتوماتيك سمپل هاي بزرگ و پر حجم را از جاي اصليشان پخش مكنند و به حافظه انتقال نميدهند.
Show legacy precomputed effects : Legacy Effects را در قسمت تنظيمات سمپلر ها فعال ميكند. Legacy Effects) (تنظيماتي در سمپلر ها كه در FL Studio 4 موجود بود را به آنها اضافه ميكند.
بخش File از پنجره Settings
در اين قسمت ميتوانيد دايركتوري هايي را براي قابل دسترس بودن در Browser ادرس دهي كنيد.
در كادر VST plugins extra search directory بايد مسير پوشه اي را كه تمامي VST و VSTi هايي را كه براي استفاده در FL Studio داخل آن نصب كرده ايد را مشخص كنيد، با اين كار FL Studio بعد از هر بار باز شدن پلاگين هاي موجود در آن مسير را قابل دسترس ميكند.
 

Sadra4746

New Member
Inaii Ke Man GoftaM Chizaiee Ebtedaii e FL Bood! KhodaM MiKHam BEdooNaM Ke Vaghtii Sample Haro Entekhab KardaM CHi Joor 1 Kar Konam Poshte Ham Play Shan o Save Shan Ke Ahang Kamel SHe?:(
 

جدیدترین ارسال ها

بالا