آموزش actionscript.3 از صفر -0-

شروع موضوع توسط BioDread ‏21 ژانویه 2009 در انجمن Action Script 3

وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.
  1. BioDread

    BioDread Banned

    ارسال‌ها:
    1,443
    تشکر شده:
    1,223
    امتیاز دستاورد:
    36
    مشکل آموزش AS3 بر میگرده به مدیران انجمن
    همون طور میدونی مدیران الکی که مدیر نشدن یه چیزی بلدن
    انا باید آموزش بزارن
    یه نفر هم هست که فقط در حال توصیه و توجیح کردن الکی (انگار داره با بچه حرف میزنه) من موندم چی شد که با این مدیرا انجمن مجید آنلاین این طوری ....
    به هر حال
    ان آموزش های مقدماتی as3 تو انجمن داده شده
    شما فقط باید مطالبشو جمع آوری کنی
    به هر حال اگه کمکی از من بر بیاد میگم
    منم کامل به as3 وارد نشدم
    الانم دارم یه گالری و یه اف ال وی پلیر مینویسم
    اگه تموم شد آموزشش رو میزارم
    خوبه؟
     
    آخرین ویرایش: ‏21 ژانویه 2009
    نوشته شده توسط BioDread در ‏21 ژانویه 2009
    kamran2240، esteghlaloscar، S_A_P و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. sizanjavad

    sizanjavad کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    242
    تشکر شده:
    1,449
    امتیاز دستاورد:
    93
    نظر لطفتون هست آقا محسن. در مورد فايلاي خودتون هم هر جور كه صلاح مي دونين و هر جا كه احساس مي كنين به بحث مربوطه اضافه كنين. در ضمن اگه با ايده اي كه تو تاپيك خودتون در مورد ادوبي اير مطرح كردم موافقين بهم ميل بزنين [email protected]

    راستش قصد داشتم يه مقدار كه بحث جلوتر بره اينكار رو بكنم البته پي دي اف رو به بحث اتچ كنم. چون در هر صورت تايپ تو خود فروم باعث ميشه كه اگه كسي در مورد موضوع خاصي سرچ كنه به جواب برسه.

    بحث Array رو گذاشتم برا دو سه جلسه ديگه يعني بعد از loop ها. اگه لطف كني و اون موقع آموزشت رو قرار بدي يه دنيا ممنون مي شم. در ضمن اگه پايه بحث را اندازي مجله هستي بهم ميل بزن. در مورد بحث مجله پست منو تو اين تاپيك بخون
    http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=114157
     
    آخرین ویرایش: ‏5 فوریه 2009
    نوشته شده توسط sizanjavad در ‏5 فوریه 2009
    kamran2240، Saeed، mammadsayfee و 8 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. mohsensemsarpour

    mohsensemsarpour کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,217
    تشکر شده:
    931
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوست عزیز سلام

    در مورد پیشنهاد شما در مورد آموزش ایر باید بگم پاسخ شما رو به صورت پیغام خصوصی دادم

    اگر خوندید خبرم کنید.

    و اما در مورد آموزش های خودتون با اجازه من این تاپیک رو راه اندازی کردم http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=114526 و شما هم اگر مشکلی ندارید در پست نخست آدرس اون رو درج کنید تا دوستان بتونن اونجا دروس رو پشت سر هم ببینن و من هم فایل ها رو یکی یکی ایجاد و آپلود می کنم تا یکپارچگی حفظ بشه.

    موفق باشید

    www.artiranclub.com
     
    نوشته شده توسط mohsensemsarpour در ‏10 فوریه 2009
    kamran2240، Saeed، MadikaCo و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. mohsensemsarpour

    mohsensemsarpour کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,217
    تشکر شده:
    931
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوستان سلام pdf ها آماده شد

    امروز با خودم فکر می کردم ما که بلد نیستیم متون آموزشی خفن بنویسیم حداقل کاری رو که بلدیم انجام بدیم و توی همین فکرها بودم که گفتم بهترین راه اینه که تا اونجایی که می شه از بار دوست خوبمون کم کنیم و تصمیم گرفتم من پی دی اف ها رو ایجاد کرده و برای دانلود قرار بدم
    امروز دروس 1 تا 5 رو به صورت تک درس آماده کردم که براتون قرار می دم در اسرع وقت از درس 1 تا درس 10 رو نیز به صورت یک فایل قرار می دم تا بتونید به راحتی دانلود کنید

    با تشکر از دوست خوبمون

    موفق باشید - محسن


     

    پیوست ها:

    • Lesson 1.zip
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 53
      نمایش ها:
      1,205
    • Lesson 2.zip
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 34.1
      نمایش ها:
      886
    • Lesson 3.zip
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 140.4
      نمایش ها:
      1,210
    • Lesson 4.zip
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 70.8
      نمایش ها:
      1,041
    • Lesson 5.zip
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 61.6
      نمایش ها:
      1,012
    نوشته شده توسط mohsensemsarpour در ‏7 مارس 2009
    ahad.gd، saber2008، amirali_mj و 28 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. BioDread

    BioDread Banned

    ارسال‌ها:
    1,443
    تشکر شده:
    1,223
    امتیاز دستاورد:
    36
    با تشکر از محسن و جواد
    توضیحات تکمیلی به پست شماره 30
    این مطالب رو از یه حرفه ای این کار یاد گرفتن اسمشن نمیدونم ولی تو همین انجمن یه مقاله راجع به Dispaly list نوشته
    در زبان as2 جنس root یه چیزه تعریف شده بود و root به timeline اصلی اشاره می کرد و شما موقع parent کردن و یا آدرس دهی لازم به مشخص کردن جنس هدف نبودید
    این که root یه چیزه global بود همه as2 کار ها رو اذیت میکرد و من ...
    در as3 شما باید جنس هدف رو مشخص کنید
    به طور مثال
    MovieClip(root).mc1.height
    ولی در as2
    root.mc1.height
    و برای parent در as3
    MovieClip(parent).mc1.height
    اگه براتون گنگ بود بگید تا لینک مقاله رو پیدا کنم!
     
    نوشته شده توسط BioDread در ‏7 مارس 2009
    mahdianco، amirali_mj، Mahdi_Hesari و 10 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. BehrouzPc

    BehrouzPc پــــادشــاه فــلــــش

    ارسال‌ها:
    1,909
    تشکر شده:
    3,510
    امتیاز دستاورد:
    113
    واقعا دکمه[​IMG] برای این ضحمت دوست عزیمون کمه :rose:
    مقالات بسیار عالی و خوب می باشد
    دوست عزیز ادامه بدهید ، حتما:oops:

    یه کم کد کاربردی هم من بدم بسیار ساده است فرق زیادی هم بین 2 و 3 نیست توش
    'گرفتن نوع سیستم عامل
    کد (Text):

    var os:String = System.capabilities.os.substr(0, 3);
    if (os == "Win") {
      // Windows-specific code goes here
    } else if (os == "Mac") {
      // Mac-specific code goes here
    } else {
      // Must be Unix or Linux
    }
    گرفتن نوع مرورگر وب از روی پلاگن مورد استفاده

    کد (Text):
    if(flash.system.Capabilities.playerType == "Plugin") {
      // do actions for Mozilla, etc. browsers
    }
    else if(flash.system.Capabilities.playerType == "ActiveX") {
      // do actions for IE
    }
    else {
      // do actions for no browser
    }
    گرفتن زبان و خروجی داده به نسبت به آن

    کد (Text):

    // Create an associative array with language codes for the keys
    // and greetings for the values.
    var greetings:Array = new Array(  );
    greetings["en"] = "Hello";
    greetings["es"] = "Hola";
    greetings["fr"] = "Bonjour";

    // Extract the first two characters from the language code.
    var lang:String = flash.system.Capabilities.language.substr(0, 2);

    // Use a default language if the language is not in the list
    if (greetings[lang] == undefined) {
      lang = "en";
    }

    // Display the greeting in the appropriate language.
    trace(greetings[lang]);

     
    و در آخر مخفی کردن منوها در اکشن اسکریپت 3 به صورت زیر می باشد

    کد (Text):
    stage.showDefaultContextMenu = false;

    کد ها بسیار ساده و واضح میباشد ولی در صورتی که توضیحال بشتر می خواید بگید تا من یا دیگر دوستان بگن
     
    نوشته شده توسط BehrouzPc در ‏27 آوریل 2009
    saber2008، amirali_mj، shimajon و 19 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. sizanjavad

    sizanjavad کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    242
    تشکر شده:
    1,449
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام خدمت همه دوستای گلم و تشکر بابت لطفتون.
    فصل دوم رو هم به صورت pdf درآوردم و به کتاب اضافه کردم دوستان میتونن از لینک زیر یا پیوست دانلودش کنن. ضمنا به پست اول هم اضافه میکنم.
    [​IMG]
    دانلود فصل اول و دوم کتاب
     

    پیوست ها:

    • AS3.zip
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 867.3
      نمایش ها:
      10,922
    نوشته شده توسط sizanjavad در ‏2 ژوئن 2009
    ahad.gd، saber2008، amirali_mj و 20 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. BehrouzPc

    BehrouzPc پــــادشــاه فــلــــش

    ارسال‌ها:
    1,909
    تشکر شده:
    3,510
    امتیاز دستاورد:
    113
    بنده در مورد اون بازی که معرفی شده بود یک مثال ایجاد نمودم که تعداد کلیک بر روی خرگوش را هم می شمارد و البته از کلیک چند باره هم جلوگیری میکند و در کل تکمیل شده همون کد بازی هست (البته نه خیلی تکمیل) با حجم بسیار کم می زارم تا همه دوستان استفاده ببرند
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط BehrouzPc در ‏23 جولای 2009
    saber2008، 7780، kamran749 و 11 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. sizanjavad

    sizanjavad کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    242
    تشکر شده:
    1,449
    امتیاز دستاورد:
    93
    قابل توجه کسانی که درس رو پیگیری میکنن:
    این پست فقط برای جواب به سوال biodread هست و مباحثش جزو آموزشای معمول این تاپیک نیست. اگه دوست داشتین اینو بخونین. اگه یه چیزایش رو متوجه نشدین هیچ اشکالی نداره، نگران نباشین!!!. فعلا لازم نیست بدونین. ایشالله در ادامه ...
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    سلام bio ، سجاد؟ اگه منظورت منم من محمد جوادم.
    در مورد سوال اول من نمی خواستم درس رو بیخود سخت کنم و از بحث اصلی خارج بشم ولی اینجا که خارج از درسه یه توضیح کوچولو میدم

    یکی از مباحثی که تو برنامه نویسی پیشرفته و برنامه های بزرگ و شی گرا خیلی مورد توجه می گیره بحث آبجکتهای معلق و به اصطلاح زباله ها هست. تو زبانهای شی گرا وقتی ما یه شی ایجاد می کنیم برای اون شی از حافظه فضا میگیریم. برای آدرسش از stack و برا مقدارش از heap. این خیلی مهمه که وقتی کارمون باهاش تموم شد فضای تخصیص داده تو حافظه برای اون آبجکت یا شی رو آزاد کنیم تا در ادامه با مشکل به اصطلاح برنامه نویسی leak memory مواجه نشیم.
    یه راه برای حل این مشکل اینه که وقتی یه فضایی رو می گیریم و یا یه شی ای رو می سازیم، خودمون به صورت دستی اون رو از حافظه حذف کنیم. تو فلش مثلا removeEventListener یه تابعیه که ما به صورت دستی هر لیستنری رو که دیگه بهش نیاز نداریم از حافظه پاک کنیم.
    یه راه دیگه ای که زبان جاوا اون رو مطرح کرد و بعدش هم مایکروسافت تو دات نت ازش استفاده کرد بحث gorbage collector هست که یه موتوریه که خود به خود refrence های معلق و آبجکتهایی که دیگه بهشن نیاز نیست رو تشخیص میده و بدون اینکه ما صراحتا کدی برای حذف اونا بنویسیم خودش حافظه اختصاص داده به اونا رو آزاد می کنه.
    به تبعیت از این زبانها As3 هم بحث gorbage collection رو تو خودش گنجونده و فکر می کنم از فلش پلیر 9 به بعد این ویژگی در دسترس باشه.
    خوب حالا بریم سر بررسی موردی آرگومانهای اضافه شده.
    PHP:
    eventTarget.addEventListener(EventType.EVENT_NAME,
    eventResponse, useCapture:Boolean, priority:
    int, weakReference:Boolean);
     
    دو تا آرگومان اول که جای بحث نداره و مشخصه. می مونه سه تا آرگومان اختیاری بعدی.
    آرگومان سوم useCapture به اینصورته که اگه روی true ست شده باشه به کاربر اجازه میده که حتی قبل از اینکه لیستنر ، مسیرش (تارگتش) رو پیدا کنه تا به اصطلاح لیستنر رو handle کنه.
    ولی اگه این پارامتر روی false ست شده باشه به event فقط موقعی واکنش نشون میده که تارگتش رو پیدا کرده باشه

    پارامتر چهارم برای لیستنرهای چند گانست (multiple listener) . که event ای رو که برای یه کار خاص ست میکنه. خیلی خیلی بعیده که این حالت استفاده بشه و عدد صفر کار ما رو را میندازه.

    پارامتر پنجم که پارامتر اصلی مورد بحثه و در مواقعی که ما یادمون می ره یه آبجکتی که لازمش نداریم رو پاک کنیم در مورد مدیریت حافظه خیلی به ما کمک می کنه.
    موقعی که ما در ادامه برنامه به یه آبجکت نیازی نداشته باشیم اون آبجکت برچسب cleanup می خوره. gorbage collector بهر چند وقت یه بار فعال میشه و برنامه ما رو سرچ می کنه و آبجکتایی که برچسب cleanup خوردن رو حذف می کنه و حافظه رو از شر وجود اونا پاک میکنه:D

    پارامتر پنجم در حالت پیشفرض روی false ست شده. ولی وقتی ما اون رو true می کنیم به flashplayer میگیم که : اهوی! حواست باشه این eventlistener یه جایی دیگه کار باهاش تموم میشه و یا به عبارتی weak reference خواهد شد. پس هر وقت این اتفاق افتاد برچسبش بزن تا gorbage collector اون رو پاک کنه

    دو تا پارامتر اول اختیاری(پارامترای سوم و چهارم) حتما باید ست شده باشن تا این پارامتر شناخته بشه و ارور سینتکسی نداشته باشیم.

    این از سوال اول :shock:


    در مورد سوال دوم ، آره. حتما باید null بشه وگرنه باقی میمونه.
    مثال آخری برای همینه دیگه. ببین قبل از Null کردن از ball ، تریس گرفته هنوز بوده ولی بعد null کردن trace گرفته دیگه چیزی نبوده
     
    آخرین ویرایش: ‏8 آگوست 2009
    نوشته شده توسط sizanjavad در ‏8 آگوست 2009
    Mahdi_Hesari، 7780، borna008 و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. شلغم نپخته

    شلغم نپخته Member

    ارسال‌ها:
    306
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    16
    تشکر از زحمتی که میکشی
    امیدوارم همیشه تو هر کاری موفق باشی، یا علی
     
    نوشته شده توسط شلغم نپخته در ‏13 آگوست 2009
    rostamkhani، BioDread، arman_p و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. sizanjavad

    sizanjavad کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    242
    تشکر شده:
    1,449
    امتیاز دستاورد:
    93
    با سلام.

    پی دی اف فصل سوم رو آماده کردم. می ذارمش برای دانلود.

    [​IMG]
    دانلود فصل سوم کتاب
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط sizanjavad در ‏16 آگوست 2009
    ahad.gd، amirali_mj، azizhe و 16 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    نکته و مثال در استفاده کردن از دستور super


    یک مثال در مورد دستور super در ارث بری سلسله ای اتچ کردم دانلود کنید:


     

    پیوست ها:

    • Super Test.rar
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 7.3
      نمایش ها:
      242
    آخرین ویرایش: ‏14 سپتامبر 2009
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏3 سپتامبر 2009
    Mahdi_Hesari، kamran749، kamyabonline و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  13. bijanlo

    bijanlo New Member

    ارسال‌ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    به نظر من كه اگه كار وبلاگ رو همينطوري ادامه بدين عاليه:cool:
     
    نوشته شده توسط bijanlo در ‏16 سپتامبر 2009
  14. amird

    amird خبرگان انجمن فلش

    ارسال‌ها:
    679
    تشکر شده:
    1,579
    امتیاز دستاورد:
    16
    آموزش Debug کردن

    سلام به تمام دوستان
    دیدم یه مدتی که دوستان sizanjavad و hadimetal واقعا دارن زحمت می کشن و آموزشای خوبی رو می ذارن که خودمم خیلی ازشون چیز یاد گرفتم . اما دیدم من هنوز در حدی نیستم که بخوام در مورد AS نظر بدم دیگه چه برسه به آموزش . و واسه همین تصمیم گرفتم آموزش قسمت Debug کدها رو براتون تهیه کنم که البته توی این کار HadiMetal هم کمکم کرد و ازش ممنونم .
    دوستان لطف کنید هر نظری هم که در مورد این مطلب دارید رو به صورت پیغام خصوصی برام بنویسید .

    ممنون
    موفق باشید .
    توضیح قسمت های موجود در منوی Debug :
    از این منو برای عیب یابی کدهای موجود در فیلم فلش استفاده می شود . البته از این منو و قسمت هایش زمانی استفاده می شوند که کدهای زیاد و پیچیده ای داشته باشیم و عیب یابی این کد ها به صورت معمول پیچیده و دشوار باشد .


    به طور دقیقتر این منو برای رفع عیب های زمان اجرا یا runtime error بکار می رود . وقتی در کد نویسی ما ، خطای بنیادی یا Compile error وجود داشته باشد ، فلش حتی اجازه نمی دهد که ما بتوانیم به محیط Debug
    وارد شویم .
    بنابراین قسمت های موجود در این منو زمانی کاربرد دارند که ظاهرا و منطقا ، برنامه ما بی نقص باشد و از مرحله اصلی عیب یابی کامپایل رد شده است و اگر بعد از این مرحله

    Flash Player در حین اجرا به خطاهایی بر خورد کند ، با استفاده از قسمت های موجود در این منو می توانید به عیب یابی این خطاها بپردازیم . شکل (1) نمایی از این منو را نشان می دهد .
    شکل (1) [​IMG]

    توضیح گزینه های موجود در این منو :
    نکته : برای اینکه بتوانید وارد محیط Debug بشوید باید ابتدا از پنجره Publish Settings به سربرگ Flash بروید و در آنجا گزینه Permit debugging را انتخاب کنید .
    Debug Movie : با انتخاب این قسمت وارد محیط Debug می شوید . شکل (2) نمایی از این محیط را نشان می دهد .
    شکل(2)[​IMG]

    همانطور که مشاهده می کنید محیط قسمت Debug خود دارای 5 بخش می باشد که در ادامه به توضیح هر کدام از این بخش ها می پردازیم .
    تعریف : زمانیکه وارد محیط Debug می شوید در منوی Debug قسمتی بوجود می آید بنام Toggle Breakpoint که شما می توانید با استفاده از این قسمت یک علامت در ابتدای خطی که می خواهید عملیات عیب یابی را در آن انجام دهید قرار دهید . این علامت به شما کمک می کند تا بفهمید عیب یابی را از کدام خط شروع کرده اید . در کنار خطوط 12 و 15 در شکل (2) می توانید علامت Break Point را مشاهده کنید .
    1. DEBUG CONSOLE : در این قسمت می توانید نام توابعی که در برنامه خود به کار برده اید را مشاهده کنید .
    همانطور که در شکل هم مشاهده می کنید در این بخش 5 کلید موجود می باشند از این کلیدها برای پیمایش کدها استفاده می شود . در اینجا برای اینکه بهتر با این کلیدها آشنا شوید ترتیب شماره گذاری را تغییر داده ایم تا بهتر متوجه کارایی این کلیدها شوید .
    این کلید ها عبارتند از :

    1) Step In : با استفاده از این کلید می توانید خط به خط کدهایتان را پیمایش کنید .
    2) Step Over : با استفاده از این کلید می توانید توابع موجود درکدهایتان را پیمایش کنید .
    3) Step Out : با استفاده از این کلید می توانید از حالت قبل یعنی Step Over خارج شوید .
    4) Continue : با استفاده از این کلید می توانید به صورت معمولی و بدون استفاده از 3 کلید بالا به عیب یابی کدهایتان بپردازید .
    5) End Debug Session : با فشرده این کلید محیط Debug بسته می شود .
    2. VARIABLES : در این قسمت تمامی توابعی که در برنامه شما به کار رفته اند قرار دارند . شما می توانید در این بخش مقدار متغیر ها را تغییر دهید .
    3. در این بخش نام Symbolها و Sceneهایی که در آنها کد نویسی شده است بعلاوه نام لایه و شماره فریم حاوی کد دیده می شود که شما می توانید با کلیک برروی هر کدام کد های موجود در آنها را در بخش 4 مشاهده کنید .
    4. در این بخش کدها نمایش داده می شوند .
    5. در این بخش ، خروجی های توضیح به نمایش در می آیند که این خروجی ها عبارتند از :
    این توضیحات در مورد خطاهای بدست آمده در زمان اجرا همراه با نمایش محل خطا و یا توضیح در مورد اندازه فایل خروجی Debug شده است . وقتی برروی کدی که Comment (//) شده Breakpoint درست می کنیم در این قسمت گفته می شود که کد غیر قابل اجرا را Breakpoint کرده ایم .
    همچنین در برخی موارد بعد از کامپایل ، خطاهای زمان اجرا پیش می آیند که در این قسمت ، این خطاها به نمایش در می آیند . خطاهای زمان اجرا بعد از عبور برنامه از خط کامپایل و درست در زمان اجرا پیش می آیند . این خطا ها از لحاظ منطقی به چشم نمی آیند بلکه در هنگام اجرا ، Flash Player به آنها برخورد می کند و هشدار می دهد . اصلی ترین نکته اینکه با باز شدن محیط Debug ، پنجره Flash Player هم باز می شود و برای تست کامل خطاهای زمان اجرا ، باید یک بار کامل ، در پنجره Flash Player کلیه گزینه ها و اسکرول ها و ... را چک کنیم تا اگر Flash Player به یک خطای runtime یا زمان اجرا برخورد کند ، سریعا از طریق این پنجره به ما هشدار دهد.
    حتی از طریق این پنجره می توانیم تعامل فلش با فایل های جانبی مثل


    XML را هم چک کنیم . معمولا در این پنجره ، گزارش کاملی از تعامل فلش با فایل های جانبی هم به نمایش در می آید . در پیدا شدن خطا در حین اجرا هم اگر Flash Player به خطایی در کدی خاص برخورد کند ، سریعا در قسمت کد یعنی بخش شماره 4 ، ناحیه کد مورد نظر خطا را نمایش داده و در کنار قسمت خطا ، فلش کوچکی به نمایش در می آورد .
    · Continue : در قسمت DEBUG CONSOLE توضیح داده شد .
    · End Debug Session : در قسمت DEBUG CONSOLE توضیح داده شد .
    · Step In : در قسمت DEBUG CONSOLE توضیح داده شد .
    · Step Over : در قسمت DEBUG CONSOLE توضیح داده شد .
    · Step Out : در قسمت DEBUG CONSOLE توضیح داده شد .
    · Remove All Breakpoints : با استفاده از این قسمت تمامی Breakpointهایی که توسط قسمت Toggle Breakpoint ایجاد کرده اید حذف می شوند .
    · Begin Remote Debug Session : با بردن نشانگر ماوس برروی این قسمت دو گزینه ActionScript 3.0 و ActionScript 2.0 به چشم می خورند . که با انتخاب هر کدام وارد محیط عیب یابی همان نسخه از زبان می شوید .

     
    آخرین ویرایش: ‏29 سپتامبر 2009
    نوشته شده توسط amird در ‏29 سپتامبر 2009
    kamran749، kamyabonline، mohammad.b و 10 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,801
    امتیاز دستاورد:
    36
    شبیه سازی برنامه نویسی کلاسی فلش در محیطی شبیه visual Studio.net با Flash Develope

    سلام دوستان عزیز
    خسته نباشید
    به خواست خدا چند روز دیگه مبحث شی گرایی رو با درس سی ام تمومش می کنم.:green:
    ولی گفتم یه چیزی رو بهتون هدیه بدم که خیلی به درد بخور هست .:)
    شاید این برنامه رو بعضی هاتون ، استفاده کرده باشید و اصلا براتون قدیمی باشه ...:sad:
    این برنامه رو از دوست خوبم BioDread گرفتم و خیلی باهاش حال کردم.:rose:
    برنامه ای که می خوام بهتون هدیه بدم ، برنامه ای است که با اون می تونید ، در محیطی شبیه به محیط برنامه نویسی visual studio.net برنامه نویسی کلاسی فلش انجام بدید و کلاسها رو در فایلهای .as ذخیره کنید . . یعنی می تونین به کلاسهای مختلفی که قابل ایمپورت هست ، دسترسی داشته باشین و بعد از ایمپورت ، به بهترین وجه و با نمایش کلاسها ، ازشون نمونه سازی کنید و ... حتی می تونید swf ها رو از داخل این برنامه ببینید. قدرت این برنامه در نمایش لیستی تمامی کلاسها و اشیا و نمونه ها و توابع در لیست های باز شونده است .
    مطمئنم که کار کلاس نویسیتونو راحت تر می کنه و خیلی عالیه ... من که دیگه از محیط کدنویسی راکد و مرده خود فلش زده شدم و معتاد این محیط شدم .:cool:
    یعنی حتی وقتی نمونه ای یا متغیری یا متدی رو تعریف می کنید یا ایمپورت می کنید ، می تونید از لیست باز شونده ای در حین کد نویسی اونو انتخاب کنید و نیاز ملزمی به حفظ کد ها و اسامی نیست .
    اسم این برنامه هست flash Develope و برای نصبش ، نیاز دارید که برنامه Java Runtime 6.0 رو نصب کنید .
    چون حجم جاوا زیاد بود (32 مگ) تصمیم گرفتم که فقط flash develope رو آپ کنم و جاوا رو خودتون تهیه می کنید .:-?
    بعد از نصب جاوا ، flash develope رو نصب و اجرا می کنید و و در فولدر پروژه فلشتون ، با استفاده از آیکون New واقع در flash Develope و آدرس دهی به آدرس فولدر پروژه و ساخت پروژه این برنامه (flash develope)، می تونید به تمام کلاسها و برنامه های فولدر پروژتون دسترسی داشته باشید . فقط در حین ساخت و ویرایش کلاس باید ، برنامه فلشتون باز باشه و سورس هدف کلاس در حال ویرایشتون ، در برنامه فلش ، Open باشه . اگه هم چند تب در فلشتون باز باشه ، باید تب مربوط به سورس هدف رو کلیک کنید تا روش ، فوکوس بشه .:snap:
    پس در فولدر پروژه فلشتون که مجموعه ای از کلاسها و سورسها و خروجی هاست ، همیشه یه فایل از جنس این برنامه بوجود می یاد که با کلیک بر روی اون و باز کردنش ، می تونین از پنجره شناوری ، به تمام فایلهای پروژتون دسترسی پیدا کنید و باید فایلهای کلاسی رو دابل کلیک کنید و ویرایش کنید و حالشو ببرید...:oops:
    امیدوارم مورد پسندتون واقع شه.
    در ضمن فکر می کردم NotePad++ حتما نیاز هست ولی نیاز نیست...:mad:



    با تشکر از بایودرد عزیز...:rose:
    بای...
    :neutral::evil: Hadi Metal :evil::neutral:
    :spam:
    :razz:
     
    آخرین ویرایش: ‏13 اکتبر 2009
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏13 اکتبر 2009
    kamran749، kamyabonline، rahnama66 و 8 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  16. mohsensemsarpour

    mohsensemsarpour کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,217
    تشکر شده:
    931
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوستان سلام
    ببخشید من دخالت کردم

    دانلود برنامه ها :

    nodpad++ ver 5.4.4 رو از اینجا دانلود کنید .

    برنامه جاوا رو هم از اینجا دانلود کنید

    برنامه Flash Develop که یک برنامه متن باز و رایگان هست رو نیز می تونید از اینجا دانلود کنید


    موفق باشید


     
    آخرین ویرایش: ‏13 اکتبر 2009
    نوشته شده توسط mohsensemsarpour در ‏13 اکتبر 2009
    kamyabonline، rostamkhani، mohsen_joker و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  17. BioDread

    BioDread Banned

    ارسال‌ها:
    1,443
    تشکر شده:
    1,223
    امتیاز دستاورد:
    36
    فقط من از دو چیزه فلش بدم میاد
    یکی EnterFrame و دیگری Editor

    وقتی به ادیتور visual studio نگاه میکنم
    افسرده میشم
     
    نوشته شده توسط BioDread در ‏13 اکتبر 2009
    saer، rostamkhani و ++Hadi++ از این ارسال تشکر کرده اند.
  18. mohsensemsarpour

    mohsensemsarpour کاربر فعال

    ارسال‌ها:
    1,217
    تشکر شده:
    931
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوستان سلام
    معمولا آموزش های برنامه نویسی به روش های مختلفی صورت می گیره و افراد مختلف با دیدگاه های متفاوت آموزش های مختلفی رو ایجاد می کنن ، بنده یکی از افرادی هستم که هنوز آشنایی زیادی با اکشن 3 ندارم اما اکشن اسکریپت 2 رو به صورت کامل کار کردم و به همین جهت تصمیم گرفتم یکسری آموزش برای افرادی که می خوان از اکشن 2 به اکشن 3 برن آماده کنم . این آموزش ها برای سایت flashman.biz طراحی شده و در ابتدا بر روی این سایت قرار گرفته اما خواستم یک نمونه از دروس رو اینجا قرار بدم و ببینم به نظر شما امکان این هست که یک تاپیک جدید به نام "آموزش اکشن اسکریپت به روایتی دیگر" رو برای این مجموعه ایجاد کنم و یا نه دوستان نیازی نمی بینند و روش آموزشی بنده رو مطابق و هم راستای دوستان خوبم آقا جواد و دیگران می دونند. البته از خود آقا جواد و دیگر دوستان هم خواهشمندم نظرشون رو در این رابطه بدن

    با تشکر فراوان

    [​IMG]

    [​IMG]

    و این هم قسمت دوم

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    آخرین ویرایش: ‏24 اکتبر 2009
    نوشته شده توسط mohsensemsarpour در ‏24 اکتبر 2009
    kamyabonline، mohammad.b، rostamkhani و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. Avang2005

    Avang2005 مدیر انجمن

    ارسال‌ها:
    3,810
    تشکر شده:
    4,092
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام دوست من

    هادي جان مرسي از آموزشت !

    فقط اينكه فايل pdf رو + تمام پيوستها رو در يك فايل بزار و اگه تونستي رو يه سرور آپلود كن

    و در انجمن بزار

    مرسي دوست من - واقعا زحمت كشيدي

    موفق باشيد
     
    نوشته شده توسط Avang2005 در ‏28 اکتبر 2009
    mohammad.b، rostamkhani، mafton و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  20. Avang2005

    Avang2005 مدیر انجمن

    ارسال‌ها:
    3,810
    تشکر شده:
    4,092
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام دوست من

    با تشكر از شما هادي عزيز !!!

    موفق باشيد دوست جان
     
    نوشته شده توسط Avang2005 در ‏4 نوامبر 2009
    mohammad.b، arman_p، hamidreza68504 و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
وضعیت موضوع:
موضوع بسته شده است.

به اشتراک بگذارید