آموزش یکی از کاربردهای spacewarpe(تار فضایی) FFD

hamed-ddd

Well-Known Member
سلام دوستان
در اینجا میخوام براتون یه آموزش مختصر بدم بیشتر در حد ایده دهی تا آموزش(ما کی باشیم که بخواهیم یاد بدیم)
اول کار یه کره sphere با شعاع 90و سگمنت 32 ایجاد کنید (در پنجرهfront)اسمش رو به kore تغییر بدید
از کره کپی بگیرید و شعاعش رو معادل 100 و اسمش رو به pelk تغییر بدید
رو koreراست کلیک کنید و convert to >editable poly را انتخاب کنید
میتونید با استفاده از متریال multi/sub-object به هر قسمت هر چی دوست دارید بدید (مثلا قسمتهای یک چشم مانند عنبیه مردمک و....)(اها این آموزش جدا داره اگه خواستین)
حالا pelk رو روی kore منطبق(aligne )کنید و بعد slice رو فعال کنید تا بتونید حالت پلک رو ایجاد کنید
بعد برید( create>spacewarp>geometric deformable>ffd( box
یه ffd box ایجاد کنید که بزرگتر از pelk وkore باشه اون رو هم منطبق کنید روی قبلی ها
به زیر گروه ffd برید و control point رو انتخاب کنید در اینجا میتونید نقاط کنترلی مدیفایر رو دستکاری کنید
مثلا در پنجره front چهار نقطه گوشه راست و بالا انتخاب کنید بکشید به سمت بالا و راست
حالا با زدن کلید H کره و پلک رو انتخاب کنید و اونهارو به FFD وابسته (bind to space warp) کنید
خوب شکل اونا تغییر میکنه ولی نکته جالب در اینجاست وقتی pelk رو انتخاب میکنید و در مدیفای slice رو تغییر میدید روی هم حرکت میکنن بدون اینکه مشکلی در تداخل نرمالها بوجود بیاد
امیداوارم اینطور که من گفتم کسی فهمیده باشه چون منظورم فقط دادن ایده بود
 

saeed20

New Member
اگه بشه چی میشه

لطف کنید اگه میشه اموزش ساخت چشم رو به طور کامل یاد بدید.mer30
 

جدیدترین ارسال ها

بالا