آموزش کامل گوگل کیورد پلنر(google keyword planner)

meysammmm

New Member
یافتن کلمات کلیدی، اولین قدم برای سئو سایت میباشد که باید دقت زیادی در آن به خرج داد. زیرا موفقیت تلاش های بعدی شما در راستای سئو سایت، به درست انتخاب کردن کلمات کلیدی بستگی دارد.


یکی از کامل ترین و بهترین(به نظر من) ابزارهایی که میتواند به شما در یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک کند، گوگل کیورد پلنر میباشد. این ابزار، جزو مجموعه گوگل ادورز میباشد که طبیعتا شما برای استفاده از آن حتما باید اکانت گوگل ادورز داشته باشید.

با استفاده از این ابزار سئو سایت خود بالا ببرید.

نحوه استفاده از آن:

وارد حساب گوگل ادورز خود شوید و روی نماد آچار در نوار ابزار بالای صفحه کلیک کنید.

سپس keyword planner را انتخاب کنید.

در اینجا با دو نوع انتخاب مواجه هستیم

حالا نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از این دو ابزار را خواهیم دید.

Find new keywords

همان طور که از اسم آن پیداست، این یک ابزار ایده آل برای یافتن کلمات کلیدی جدید میباشد.

همان طور که میبینید این فیلد دارای عبارت های زیر میباشد.

· Enter words

· Phrases

· url related to your business

حال برای استفاده هر چه بهتر از این ابزار، هر 3گزینه را تشریح میکنیم


Enter words:

اینها کلمات تکی هستند که کسب و کار شما را توصیف میکنند. این به شما اجازه میدهد که به پایگاه داخلی کلمات کلیدی گوگل در صنایع مختلف دسترسی داشته باشید.



Phrases:

در اینجا میتوانید کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنید و یک لیست از اصطلاحات مرتبط بهم داشته باشید.

url related to your business:

این در درجه اول برای کاربران ادورز است.اما گاهی اوقات میتوانید چندین کلمه کلیدی را در اینجا با استفاده از صفحه اصلی سایت یا یک مقاله از وب سایت خود پیدا کنید.

هنگامی که اطلاعات خود را به یکی یا هر سه گزینه وارد کردید، روی دکمه "get started" کلیک کنید.

بعد صفحه نتایج را ببینید.

Get metrics and forecast for your keywords

این ویژگی برای زمانی است که شما یک لیست از کلمات کلیدی را در اختیار دارید و میخواهید میزان جست جوی آن را بررسی کنید. در واقع، به شما در تولید کلمات کلیدی جدید کمک نمیکند.

به سادگی یک لیست از کلمات کلیدی را در کادر جستجو وارد کنید و روی "get started" کلیک کنید.

تفاوت آن با بخشی قبلی این است که اولا شما فقط اطلاعاتی را در مورد کلمات کلیدی که وارد کرده اید، دریافت میکنید و ثانیا گوگل تعداد کلیک های دریافتی و نمایش کلمات کلیدی شما را پیش بینی میکند.

هر دوی این ابزار شما را به صفحه نتایج کلید واژه میبرد که مانند شکل زیر است.

در بالای صفحه سه گزینه وجود دارد.

· Location

· Language

· Search network


که هر یک را به مختصر توضیح میدهیم.


Location:


این بخش کشور یا کشورهایی است که شما قصد بازاریابی در آن را دارید. این بخش روی ایران تنظیم نمیشود.


Language:


این بخش زبان کلمات کلیدی میباشد که قصد تبلیغ آن را دارید. میتوانیدتنطیمات زبان خود را روی فارسی بگذارید.



Search network:


در اینجا شما میتوانید محدوده جست و جوی را برای خود تنظیم کنید. آیا میخواهید فقط در گوگل دیده شوید یا در شرکای گوگل و همچنین اجزای دیگر گوگل مانند یوتیوب هم نمایش داده شوید.


بخش مهم بعدی صفحه نتایج کلمات کلیدی، قسمت اضافه کردن فیلتر میباشذ.

همان طور که میبینید تعدادی فیلتر در این گزینه وجود دارد که آن ها را به مختصر توضیح میدهیم.


Keyword text



با استفاده از این فیلتر کلماتی که دارای عبارت خاصی هستند نمایش داده میشوند.

به عنوان مثال شما میخواهید محتوایی در مورد یافتن کلمات کلیدی بنویسید و میخواهید عبارت کلمه کلیدی در پیشنهادهای شما وجود داشته باشد.


Exclude keywords in my account



این فیلتر کلمات کلیدی که قبلا در تبلیغات ادورز از آن استفاده کردید را حذف میکند.


Avg.monthly searches


برای فیلتر کردن کلمات کلیدی گر رقابت و همچنین حذف کردن کلماتی که حجم جستجوی بالایی ندارند به کار میرود.

به عنوان مثال شما کلماتی که زیر 100 سرچ در ماه دارند را نمیخواهید.

روی فیلتر کلیک کرده

و عدد 100 را وارد میکنید.



Competition



در اینجا سه گزینه رقابت کم، زیاد و متوسط وجود دارد.

البته این گزینه برای تبلیغات گوگل ادورز به کار میرود و توصیه میشود آن را خالی بگذارید.


Ad impression share

این نیز برای تبلیغات ادورز میباشد. از آن صرف نظر کنید.


Top of page bid



این مقدار مورد انتظاری است که شما باید برای آگهی خود پرداخت کنید تا تبلیغ شما در صدر نتایج قرار بگیرد.

همان طور که میبینید دو گزینه high rang و low range وجود دارد.

گزینه low range فیلتر کلمه کلیدی بدون قصد تجاری میباشد.


Organic impression share



اینجا کلمات کلیدی که در آن سایت شما در صفحه نتایج گوگل نمایش داده میشود، را نشان میدهد (البته برای اینکار باید حساب سرچ کنسول و ادورز خود را بهم متصل کنید)



Organic average position



این فیلتر جایگاه شما را در برخی کلمات کلیدی به طور میانگین نشان میدهد. برای اینکار هم لازم است سرچ کنسول را به ادورز متصل کنید.

حال که نتایج خود را فیلتر کردید به بخش keyword idea میرویم.

در اینجا نیز چندین گزینه وجود دارد که آن ها را به صورت مختصر معرفی میکنیم.


Keyword (by relevance)



لیستی از کلمات کلیدی که بیشترین ارتباط را با کلمه یا url که وارد کرده اید را دارند.


Avg.monthly search


همانطور که از نامش پیداست، میانگین سرچ در ماه را نشان میدهد. با این حال به یاد داشته باشید که این فقط یک محدوده از میزان جست و جو هست و مقدار دقیق آن نیست.


Competition



نشان دهنده سطح رقابت در این کلمه کلیدی میباشد.


اکنون که شما میدانید از تمام ابزارها و ویژگی های گوگل کیورد پلنر چگونه استفاده کنید، نوبت یافتن کلمات کلیدی با استفاده ازاین ابزار میباشد. کلمات کلیدی که با آن ها میتوانید محتوای سایت خود را بهینه کنید.

حال از ابزار Finde new keywords که بهترین ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی است استفاده میکنیم.


به عنوان مثال شما یک وب سایت در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارید.

اگر شما بخواهید مطلبی در مورد نحوه سئو سایت بنویسید، کلمه سئو یک کلمه گسترده برای این مطلب خواهد بود و کلمه لینک بیلدینگ یک کلمه خیلی تخصصی خواهد بود. بنابراین کلمه کلیدی آموزش سئو میتواند کلمه مناسبی برای این مطلب باشد.

کلمه را وارد کرده و شروع را میزنیم و کلماتی که نشان داده میشوند را نگاه میکنیم.

چگونه کلید واژه ها را انتخاب کنیم؟

سه معیار میتواند به ما کمک کند.

· Search volume(میزان جستجو)

· Commercial intent(قصد تجاری)

· Organic seo competition(رقابت در سئو ارگانیک)





گوگل کیورد پلنر زمانی به شما حجم دقیق جست و جوی یک کلمه را خواهد داد که شما یک اکانت فعال ادورز داشته باشید. در غیر این صورت حجم جست و جو را به صورت یک محدوده به شما نشان خواهد داد.مانند شکل زیر

این محدوده تا حدودی مفید است. به هر حال حجم کلید واژه نوسان دارد. بنابراین شما با همین اطلاعات نیز میتوانید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.

اما یک ترفند زیرکانه وجود دارد که شما بدون فعال کردنت اکانت ادورز خود میتوانید میزان دقیق حجم جست و جو را ببینید.

قدم اول این است که یکی از کلید واژه های پیشنهادی را انتخاب کرده

سپس روی گزینه add to plan کلیک کرده

بعد از آن در قسمت سمت راست روی plan overview کلیک کرده

به قسمت impression نگاه کنید.

این عدد(در اینجا 37 هزار) میزان سرچ کلمه موردنظر میباشد.

همان طورکه میبینید گوگل کیورد پلنر یک ابزار بسیار مفید ی میباشد اما دو ایراد عمده دارد.

اول اینکه به شما ایده هایی را میدهد که بسیار مرتبط با آنچه که شما تایپ میکنید میباشد.

دوم اینکه کلماتی را به شما میدهد که هر کس دیگری هم به آن دسترسی دارد. یعنی کلمات بسیار رقابتی میباشد.

اما خوشبختانه روشی وجود دارد که این مشکل را تا حدودی برطرف میکند.

نحوه انجام آن اینگونه است که شما یک ادرس سایت در حوزه کاری خودتان را در فیلد جستجو وارد میکنید.

مثلا شما در حوزه املاک کار میکنید. ادرس یکی ازرقبای خود را وارد کنید.

در اینجا لیستی از کلمات وجود دارند که رقبای شما هرگز ندیده اند.

این روش را روی موارد زیر نیز میتوانید امتحان کنید.

· پست های بلاگ

· برنامه های کنفرانس

· مجلات خبری


این نوشته تقریبا تمام چیزی است که به گوگل کیورد پلنر مربوط میشود. حالا شما باید یک لیست عالی از کلمات کلیدی را داشته باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا