آموزش کامل دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول

enable-mci-internet.jpg

تنظیمات اینترنت همراه اول و فعال سازی اینترنت همراه اول یکی از اصلی ترین اقداماتی بشمار می رود که مشترکین این اپراتور بعد از خرید سیم کارت های همراه اول باید داشته باشند. همراه اول به عنوان اولین اپراتور تلفن همراه در کشور بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده است. در چند سال اخیر نیز با پیشرفت‌ هایی که در زمینه اینترنت همراه داشته است، اقدام به ارائه اینترنت 4G با نام نوترینو کرده است که با استفاده از آن می‌ توانید از اینترنت پرسرعت بهره‌ مند شوید. همراه اول پس از اینکه اینترنت خود را در بستر 3G، 4G و 4.5G ارائه کرد، آن را تحت عنوان اینترنت نوترینو معرفی نمود. پس در نظر داشته باشید که اگر از این نام استفاده می‌شود، منظور همان اینترنت 3G، 4G و 4.5G است.


تنظیمات اینترنت همراه اول

به دلیل اهمیت بالای این موضوع تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی تنظیمات اینترنت همراه اول پرداخته و نحوه فعال سازی اینترنت همراه اول در گوشی تلفن همراه اندروید و آیفون را به شما آموزش دهیم. برای استفاده از اینترنت همراه اول برخلاف سایر اپراتورهای موجود در ایران شما باید ابتدا فرآیند فعال سازی اینترنت همراه اول را به یکی از روش هایی که در ادامه به شما ارائه خواهد شد، اقدام نموده و بعد از اینکه پیامک موفقیت آمیز بودن اینترنت را دریافت کردید از طریق تنظیمات گوشی تلفن همراه اندروید یا آیفون خود تنظیمات اینترنت همراه اول را نیز اعمال نمایید.

در ابتدا کد دستوری #231*10* را شماره گیری نمایید.


active-mci-internet-by-ussd.jpg

پیغامی همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که بیانگر این امر است که نتیجه فعالسازی اینترنت همراه اول از طریق پیامک به شما اعلام خواهد شد.

active-mci-internet-tutorial.jpg

پس از آن پیامکی با سرشماره Hamrahaval برای شما ارسال می شود. این پیامک بدین معنا است که فرآیند فعالسازی اینترنت پایه به خوبی انجام شده است.

active-mci-internet-guide.jpg

از طریق پیامک نیز می توانید به راحتی اینترنت همراه اول را فعال کنید.

یک پیامک خالی و بدون متن را به شماره 8088 ارسال نمایید.

active-mci-internet-by-sms.jpg

پیامی مانند تصویر زیر را از سرشماره Hamrah Aval مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده این موضوع است که فرآیند فعال سازی اینترنت همراه اول با موفقیت صورت گرفته است.

active-mci-internet-by-sms-tutorial.jpg

برای تنظیمات دستی اینترنت همراه اول در گوشی های آیفون باید مراحل زیر طی کنید:

در بخش تنظیمات گوشی وارد قسمت Cellular شوید.

mci-internet-activation-in-ios.jpg

در صفحه جدید می توانید در ابتدا Cellular Data را فعال کرده و سپس در گام بعدی منو Cellular data network را انتخاب نمایید.

mci-internet-activation-in-iphone-tutorial.jpg

در نهایت صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که باید در فیلدهای APN موجود، APN همراه اول را به صورت mcinet وارد نمایید.

mci-internet-activation-in-iphone-steps.jpg

زمانی که تنظیمات اینترنت همراه اول برای گوشی تلفن همراه شما وجود داشته باشد، می توانید از این روش استفاده نمایید. در این روش می توانید با ارسال مدل گوشی خود از طریق پیامک، تنظیمات را به صورت خودکار دریافت کرده و روی گوشی خود نصب نمایید. اما اگر تنظیمات خودکار برای گوشی تلفن همراه شما وجود نداشته باشد یا به هر دلیلی تمایل داشته باشید تنظیمات دستی اینترنت همراه اول را دنبال کنید، این روش برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

برای مطالعه کامل این مقاله می توانید از طریق لینک زیر از سایت ما دیدن کنید:

تنظیمات اینترنت همراه اول
 

جدیدترین ارسال ها

بالا