آموزش کاربردی فارکس (forex) تجارت برتر

aryantahlil

Member
رکورد بی سابقه افزايش قيمت دلار کانادا

مسعود رضا طاهری- نرخ دلار کانادا به بالاترین حد 20 ماهه خود در برابر دلار آمریکا رسید. روز گذشته افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت دلار کانادا را نیز بالا برد.

روز گذشته قیمت دلار کانادا برای اولین بار مرز 1000 تومان را در بازار ارز داخلی نیز پشت سر نهاد و همسان با نرخ دلار آمریکا به نرخ 1005 تومان فروخته شد که 7 تومان رشد داشت.
برابری دلار کانادا در مقابل دلار آمریکا از حد 9993/0 به 0011/1 در بازار ارز تورنتو نیز رسید. بهبود شرایط کار در آمریکا تقاضا برای نفت را در این کشور افزایش داده، به طوری که قیمت هر بشکه نفت تا 86 دلار نیز بالا رفته است. قیمت برخی از ارزهای مرتبط با کالاها (commodities) در بازارهای جهانی همواره همسو با قیمت نفت، طلا و دیگر کالاها است. همچنین از مهم‌ترین اتفاقات بازار ارز در روز گذشته می‌توان به افزایش نرخ بهره در استرالیا اشاره کرد. بانک مرکزی استرالیا در یک اقدام کم سابقه با افزایش نیم درصدی، نرخ بهره دلار این کشور را تا 25/4 درصد بالا برد.
در بازار داخلی نیز افزایش پی در پی قیمت این ارز بالاخره نرخ دلار استرالیا را به 923 تومان رساند که 3 تومان افزایش قیمت روزانه را ثبت کرد.
برابري دلار استرالیا در مقابل دلار آمریکا دیروز به 25/92 رسید. افزایش نرخ بهره در استرالیا در حالی است که مقامات بانک مرکزی این کشور افزایش بیشتر این نرخ را کماکان در دستور کار دارند. افزایش نرخ بهره در این کشور به منظور فرسایش هزینه مصرف‌کننده صورت گرفته است.
مقامات بانک مرکزی این کشور افزایش نرخ ارز و نرخ بازدهی اوراق قرضه را از جمله قدم‌های بعدی برای به تعادل رساندن نرخ بهره در این کشور می‌دانند. افزایش تورم و افزایش قیمت مسکن نیز ازجمله عوامل تصمیم بانک مرکزی استرالیا برای بالا بردن نرخ بهره بوده است. دیروز نرخ دلار نیز با 4 تومان افزایش به 1005 تومان رسید.
 

aryantahlil

Member
ركورد افزايش قيمت طلا طي سه ماه گذشته

قیمت طلا در بازارهای جهانی 20 دلار دیگر بالا رفت. بازار سکه‌های بهار آزادی در کشور نیز در این شرایط روز پنجشنبه با افزایش 1000 تا 1500 تومانی قیمت روبه‌رو شد.

سکه طرح جدید و قدیم هر یک با 1000 تومان افزایش به ترتیب 272 هزار تومان و 289 هزار تومان فروخته شدند.
ربع سکه بدون تغییر، اما نیم‌سکه 1500 تومان افزایش را تا رسیدن به نرخ فروش 137 هزار و 500 تومان به خود دید. قیمت جهانی طلا نیز در این روز، تا محدوده 1155 دلار بالا رفت که در 3 ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. بالاترین نرخ تاریخی طلا در بازار‌های بین‌المللی در روز 13 آذرماه سال 88 با رسیدن به اوج قیمت 7/1226 دلار بود.
مهم‌ترین عامل رشد قیمت طلا در روز‌های اخیر مربوط به مصاحبه ژان‌کلود تریشه، رییس بانک مرکزی اروپا با یک روزنامه ایتالیایی در روز پنجشنبه است.
او در خصوص وضعیت کسری بودجه یونان گفته بود: «یونان نیازی به برنامه نجات ندارد و خود به تنهایی مي‌تواند بدهی خود را بپردازد». در پی انتشار این گفت‌وگو، ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا تا حد 3388/1 تقویت شد و نرخ اوراق قرضه در یونان به بالاترین حد 2 هفته اخیر خود رسید.
یونان قصد دارد در سال میلادی جاری کسری بودجه خود را تا 7/8 درصد تولید ناخالص داخلی خود کاهش دهد. این درصد سال گذشته 13 درصد بوده است. در همین حال اعلام شد در 2هفته اخیر به دلیل افزایش قرارداد‌های تجاری این رقم به 9/12 درصد رسیده است. باز شدن پای آمریکایی‌ها برای نجات اقتصاد یونان با واکنش بیشتر اروپایی‌ها مواجه شد.
جنجال بین آلمانی‌ها از یک سو و ستیز مقامات اروپایی و همچنین صندوق بین‌المللی پول برای نحوه کمک به این کشور بالا گرفته است. کسری بودجه یونان کماکان مهم‌ترین دلیل نوسان طلا است.
تحت فشار قرار گرفتن یورو و دلار آمریکا به صورت تقاضا برای خرید طلا وارد فضای جدیدی در معاملات شده است؛ به نحوی که سرمایه‌گذاران از هر دو ارز رقیب روی گردان شده‌اند.
دلار به دلیل تثبیت نرخ بهره آن در حداقل میزان (بین صفر تا 25 صدم درصد) طرفداری در بین سوداگران و سفته‌بازان ندارد. یورو نیز به دلیل مشکل یونان فعلا قابل اعتماد نیست.
شاید دلار کانادا در اين بین به دلیل ثبات بیشتر، طرفداران جدیدی پیدا کند. قیمت آن در بازار داخلی با 5 تومان افزایش دیگر به 1115 تومان رسید.
صندوق سرمایه‌گذاری spdr طلای بیشتری خریداری کرده است. بهای نفت نیز به دلایلی همچون افزایش تقاضا، خوشبینی به رونق اقتصاد یونان و افزایش میزان خرده‌فروشی در آمریکا تا مرز 87 دلار بالا رفته است. از آسیا نیز خبر مي‌رسد که انتظارات تورمي‌در این قاره به دنبال افزایش تقاضا برای کالا‌ها و مواد اولیه در سال 2010، طلا را بیشتر و مطمئن‌تر از بقیه موارد سرمایه‌گذاری برجسته خواهد کرد.

..................................................................................................................................................................
هدف از آوردن اخبارها این است که با اخبار از جنس فارکسی بیشتر آشنا شوید.
همانطوریکه قبلا هم ذکر کردیم شما با اطلاع از این اخبار یک ذهنیت ازحرکت های کلی بازار بدست می آورید.
بدست آوردن این ذهنیت کلی بسیار مهم است و در فصول مربوط به استراتژی معاملاتی خواهید دید که این
دید کلی از بازار چه کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
 

aryantahlil

Member
شاخص قدرت نسبی RSI)Relative Strength Index):

(شاخص قدرت نسبی) اندیکاتور مفیدی برای نشان دادن حرکت وروند در قیمت های بازار است.

تمرین عملی

RSI را از قسمت اندیکاتور ها انتخاب کرده و برروی صفحه متا تریدرتان قرار دهید.
بر روی RSI نقاط 0 و 30 و 50 و 70 و 100 را مشخص نمایید.
علامت های خرید و فروش در RSI:
خرید و فروش افراطی : RSI اندیکاتوری است که بین 0 تا 100 نوسان دارد. به نوسان بالاتر از 70 آن خرید افراطی یا ( Overbought) و به نوسان پایین تر از 30 فروش افراطی یا Oversold می گویند.
علامت های خرید وفروش با واگرایی های مثبت و منفی ایجاد می شود.
یاد آوری مهم :
واگرایی مثبت در واقع همان همگرایی می باشد .بعد از واگرایی ویا واگرایی منفی که در روند های رو به بالا و صعودی بوجود می آید، شما انتظار ضعیف شدن روند رو به بالاوصعودی را دارید و احتمالا قیمت ها پایین خواهد آمد.
بعد از همگرایی یا واگرایی مثبت که در روند های روبه پایین و نزولی بوجود می آید.شما انتظار ضعیف شدن روند رو به پایین و نزولی را دارید و احتمالا قیمت ها بالا خواهد رفت.


کاربرد های RSI:
زمانیکه بازار آرام می باشد و روند قیمتی خاصی وجود نداشته باشد ،RSI نزدیک 50 نوسان می کند.با شروع حرکت و روند صعودی بازار، RSIنیز شروع به افزایش می کند و به منطقه خرید افراطی نزدیک می شود.
هر جا قدرت حرکت وروند بازار درحال کم شدن باشد ،RSI واگرایی ایجاد می کند و با تما م شدن قدرت روند صعودی و بالارو بازار ،RSI به خط 50 برمیگردد.
مشابه روند صعودی ،در بازار نزولی RSI شروع به کاهش می کند و به منطقه فروش افراطی نزدیک مس شود. هر جا قدرت روند نزولی و رو به پایین بازار کم شود ،RSI همگرایی یا به عبارت دیگر یک واگرایی مثبت ایجاد می کند که علامت پایان روند نزولی بازار است.

تمرین عملی
برروی نمودارهایتان میانگین متحرک ساده 50 و میانگین متحرک نمایی 21 را بیاندازید.
با استفاده از خطوط حمایت و مقاومت و همچنین خطوط روند،جهت بازار را مشخص نمایید.
اندیکاتور های MACD , RSI را روی نمودار هایتان بیاندازید و مفاهیم همگرایی و واگرایی را بررسی کنید.

یادآوری: در این تمرینات ارزها و دوره های زمانی مورد استفاده مهم نیست سعی کنید در تمرینات خود ارز های مختلف رادر بازه های زمانی متفاوت بررسی کنید. هر چه بیشتر تمرین کنید بیشتر موفق خواهید شد.
 

aryantahlil

Member
باند های بولینگر (Bollinger Bands)

باند های بولینگر از سه بخش تشکیل شده که برای احاطه بر قسمت عمده موج قیمت طراحی شده اند:
-یک میانگین متحرک ساده در وسط
-یک باند بالایی(میانگین متحرک ساده به اضافه دو انحراف معیار)
-یک باند پایین (میانگین متحرک ساده منهای دو انحراف معیار)
استفاده از انحراف معیار این اطمینان را ایجاد می کند که باند ها به سرعت نسبت به تحرکات قیمت واکنش نشان داده و مدت زمان ناپایداری های پایین یا بالا را منعکس کنند.
افزایش یا کاهش شدید قیمت منجر به فاصله بیشتر بین باند ها می شود.


باند های بولینگر میزان نوسان بازار را اندازه گیری می نمایند.این ابزار ساده به ما می گوید که آیا بازار ساکت و آرام است و یا شلوغ و پرسرو صداست.
وقتی بازار ساکت و آرام است ،باند ها منقبض و متراکم می شوند و وقتی بازار شلوغ و پر سرو صدا است،باند ها باز و گسترده می گردند.
پرش بولینگر(Bollinger Bounce)
باید بدانید که قیمت ها همواره تمایل دارند که به مرکز باند ها باز گردند.این تمام کار باند های بولینگر است.
دلیل این پرش ها این است که باند های بولینگر همانند سطوح کوچک حمایت و مقاومت عمل می کنند. هرچه مدت زمان دوره ای که با آن کار می کنید بیشتر باشد،باند ها قویترند.
فشاربولینگر(Bollinger Squeeze)
وقتی باند ها به هم نزدیک می شوند ،فشار می آورند،یعنی حادثه ای در شرف وقوع است.اگر شمع ها به سمت بالای باند بالایی بولینگر حرکت کنند،معمولا حرکت رو به بالا خواهد بود و اگر به سمت پایین باند پایینی بولینگر بروند،معمولا حرکت به سمت پایین است.
خلاصه مطالب باند های بولینگر(Bollinger Bands):
-برای اندازه گیری میزان نوسان بازاراستفاده می شوند.
-مانند سطوح کوچک حمایت و مقاومت عمل می نمایند.
پرش بولینگر:
-یک استراتژی که تصورش براین است که قیمت همواره تمایل به بازگشت به قسمت مرکز باند های بولینگر را دارد.
-زمانیکه قیمت به باند پایینی برخورد می کند،می خرید.
-زمانیکه قیمت به باند بالایی برخورد می کند،می فروشید.
-در بازارهای بدون روند ،بسیارخوب جواب می دهد.


فشاربولینگر:
-یک استراتژی برای شناسایی زود هنگام طغیان های قیمت.
-زمانیکه باند های بولینگر قیمت را می فشارند،یعنی بازار بسیارساکت و آرام است و ممکن است حادثه ای رخ دهد.
-زمانیکه طغیانی به وقوع پیوست،ما در سمتی که قیمت طغیان کرده است معامله می کنیم.


کاربرد های بیشتر باند های بولینگر
علاوه بر شناسایی ناپایداری بازار که از فاصله باند های پایین و بالا از یکدیگر قابل تشخیص است،باند های بولینگر را می توان با عملکرد قیمت و دیگر شاخص ها تلفیق کرد تا نسبت به حرکت قیمت در آینده آگاهی دهد.


الگوی خرید پایین دوقلو(Double Bottom Buy):
یکی از علائم کاربردی باند های بولینگر الگوی فوق می باشد که فرصت های خرید خوبی را نشان می دهد.
شرایط تشکیل این الگو عبارت است از:
1- تشکیل یک مینیمم در باند پایین که می تواند کمی از باند پایین خارج شود
2- افزایش قیمتی که از می نیمم شروع می شود نباید از باند وسط فراتر رود
3- از نزدیکی باند وسط قیمت نزول کند و مینیمم دیگری که الزاما باید بالاتر از باند پایین باشد،تشکیل دهد;
4- افزایش قیمت و گذشتن از باند وسط،علامت خرید است.



الگوی فروش بالای دوقلو(Double Top Sell) :
آنچه که در مورد می نیمم ها در باند پایین ذکر شد،می تواند در باند بالا برای ماکسیمم ها صادق باشد.
 

aryantahlil

Member
نوسانگر اتفاقی ( استوک استیک ) Stochastic Oscillator

این اندیکاتور به ما در تشخیص محل اتمام روند کمک می کند.یک نوسانگر اتفاقی ( استوک استیک) موقعیت های اشباع خرید (Overbought) و اشباع فروش (Oversold) را در بازار به ما نشان می دهد. دو خط آن شبیه خطوط MACD می باشند،یعنی یکی از این خطوط از دیگری سریعتر است.

اندیکاتور استوک استیک به ما می گوید که بازار در کجا از خرید و یا فروش اشباع شده است.

درجه این اندیکاتور از 0 تا 100 است. زمانیکه استوک استیک بالای 70 قرار دارد،یعنی که بازار از خرید اشباع شده است و زمانیکه زیر 30 قرار دارد،یعنی که بازار از فروش اشباع شده است.

به عنوان یک قانون کلی،زمانی که بازار از فروش اشباع است،ما باید بخریم و زمانی که بازار از خرید اشباع است،ماباید بفروشیم.
 

aryantahlil

Member
وخامت اوضاع اقتصادي آمريكا موجب شد;صعود قيمت طلا براي چهارمين هفته متوالی

در هفته گذشته روند قيمتي طلا در بازارهاي جهاني با نوساناتي همراه بود، ولي به طور كلي روندي صعودي داشت.

در هفته گذشته روند قيمتي طلا از ميانگين 50/1226 دلار در تاريخ 23 آگوست به ميانگين قيمت 75/1234 دلار در تاريخ 27 آگوست 2010 رسيد كه اين براي چهارمين هفته پياپي است كه طلا با افزايش قيمت همراه بوده است، به نحوي كه در يك ماهه اخير رشدي برابر با 7/4 درصد داشته است.
در اوايل هفته گذشته، به گزارش خبرگزاري رويترز شدت يافتن نگراني‌ها در مورد متزلزل بودن اقتصاد آمريكا مهم‌ترين علتي بود كه موجب اقبال بيشتر سرمايه‌گذاران و معامله‌گران بين‌المللي به خريد فلزات گرانبها مانند طلا در بازارهاي جهاني شد،

همچنين آخرين داده‌هاي منتشر شده توسط اداره آمار آمريكا، مبني بر اينكه فروش خانه‌ها در ماه جولاي 27 درصد افت داشته است و اين رقم، تقريبا 2 برابر ميزاني بوده كه كارشناسان اقتصادي پيش‌بيني كرده بودند، موجب شد تا چشم‌اندازي منفي در مورد وخيم بودن اوضاع اقتصادي آمريكا در بين سرمايه‌گذاران به وجود آيد و بر همين اساس، ارزش نرخ برابري دلار آمريكا در برابر يورو در بازارهاي بين‌‌المللي افزايش يافت و متعاقبا قيمت طلا نيز با افزايش همراه شد.
در همين حال در هفته گذشته بنا به گزارش سايت Kitco، همزماني با فستيوال هندي‌ها و همچنين افزايش تقاضاي طلا با شروع اين فستيوال‌ها كه به مدت سه هفته به طول مي‌انجامد، موجب شد تا به دنبال افزايش تقاضاي فيزيكي براي طلا، بهاي آن نيز در بازارهاي جهاني با افزايش همراه شود.
علاوه بر اين در هفته گذشته، اظهارات بن‌برنانكه، رييس فدرال رزرو آمريكا مبني بر تاييد ضعيف بودن اوضاع اقتصادي آمريكا و همچنين وجود نگراني‌هايي در مورد چشم‌انداز اقتصادي اين كشور و اظهار اين مساله كه روند بهبود اقتصادي با كندي همراه است موجب شد تا در هفته گذشته ارزش نرخ برابري دلار در قبال ساير ارزهاي عمده در جهان با افت همراه شود و به دنبال اين مساله تقاضا براي سرمايه‌گذاري در بازار طلا به عنوان كالايي ارزشي و جايگزين براي سرمايه‌گذاري افزايش يافت و در نتيجه تداوم قيمت طلا نيز در بازارهاي جهاني ادامه يافت.
در همين حال، در هفته گذشته به گزارش نشريه بيزينس ويك (businessweek) پيش‌بيني موسسه گلدمن ساچ (Goldman Sachs) قيمت 1300 دلار براي طلا در 6 ماه آينده است و همچنين برخي ديگر از پيش‌بيني‌ها نيز رقم‌هاي 1700 دلار را با توجه به بي‌ثباتي‌هاي موجود در بازارهاي جهاني اعلام كرده‌اند كه همين عوامل نيز موجب تشويق سرمايه‌گذاران به خريد طلا در هفته‌هاي اخير شده است.
اتفاقات فوق در حالي است كه انجمن طلاي جهاني (World Gold Council) نيز در تازه‌ترين گزارش خود عنوان كرده است كه واردات طلاي كشور هند در 6 ماهه اول سال ميلادي جاري 384 تن بوده است كه در مقايسه با آمار كل واردات سال گذشته اين كشور كه 559 تن بوده است، نشان‌دهنده افزايش تقاضاي طلاي هندوستان است.
14-01.jpg


تحليل تكنيكال طلا
با توجه به گواه‌هاي مشاهده شده در تحليل تكنيكال، همانگونه كه در شكل نيز خط روند بلند مدت طلا مشهود است، روند بلندمدت طلا صعودي مي‌باشد و ممكن است طلا در اين بين نوساناتي نيز داشته باشد.
در هفته گذشته، به طور كلي طلا روندي صعودي داشت. براي هفته آينده نيز اين پيش‌بيني وجود دارد كه به احتمال زيادي طلا روندي نزولي داشته باشد. براساس اين تحليل چنانچه طلا بخواهد نزول پيدا كند، با شكاندن نزديك‌ترين خط ساپورتي خود كه 220دلار مي‌باشد، احتمالا تا مرز قيمتي حمايتي 1210 دلار يا حتي 1200 دلار نيز افت پيدا كند و در غيراين صورت چنانچه طلا بخواهد روندي صعودي داشته باشد، در صورت عبور كردن از سطح مقاومتي 1240 دلار، احتمال اين كه قيمت آن تا مرز مقاومت مهم 1265 دلار صعود پيدا كند، نيز وجود دارد.


در همين حال با توجه به اتفاقات اخير و چنانچه اتفاق غيرمنتظره‌اي رخ ندهد، پيش‌بيني مي‌شود كه روند قيمتي طلا در اين هفته نزولي باشد، هر چند كه ممكن است در اين بين با نوساناتي نيز همراه شود، شواهد موجود در تكنيكال نيز از اين پيش‌بيني حمايت مي‌كند.

14-02.jpg

14-03.jpg





احتمال نزول قيمت نقره در هفته جاري
در هفته‌اي كه گذشت، روند قيمتي نقره در بازارهاي جهاني با نوساناتي همراه بود، ولي به طور كلي با روندي صعودي همراه بود. در هفته گذشته روند قيمتي نقره از ميانگين 17,9400 دلار در تاريخ 23 آگوست، به ميانگين قيمت 19,0300 دلار در تاريخ 20 آگوست 2010 رسيد.
تحليل تكنيكال نقره
با توجه به گواه‌هاي ملاحظه شده در تحليل تكنيكال، به نظر مي‌رسد كه روند بلندمدت قيمتي نقره صعودي باشد و براي هفته پيش رو اين پيش‌بيني وجود دارد كه با احتمال زيادي نقره روندي نزولي داشته باشد.

در اين صورت، اگر نقره بخواهد روندي نزولي داشته باشد، نزديك‌ترين خط ساپورتي آن 17,8000 دلار است كه در صورت عبور از آن احتمالا تا حمايت قيمتي 17,5000 دلار نيز نزول خواهد داشت.
در غير اين صورت، اگر نقره بخواهد روندي صعودي داشته باشد با شكاندن نزديك‌ترين سطح مقاومتي خود يعني 18,2000 دلار، احتمالا تا سطح قيمتي مهم 18,7000 دلار نيز صعود خواهد داشت. در همين حال با توجه به اتفاقات اخير و چنانچه اتفاق غيرمنتظره‌اي رخ ندهد، به نظر مي‌رسد كه نقره در اين هفته به پيشروي خود ادامه دهد و با روندي صعودي همراه باشد،
هر چند كه ممكن است در اين بين با نوساناتي نيز همراه شود. اين در حالي است كه گواه‌هاي موجود در تحليل تكنيكال نيز از اين مساله حمايت مي‌كند.

منبع: شركت كارگزاري سي‌ولكس كالا
 

aryantahlil

Member
توجه به اخباراقتصادی و استفاده از فرصت های پنهان

با سلام
دوست گرامی اکنون که شما در حال آموزش و یادگیری مباحث فارکس هستید می بایست یک دید اقتصادی هم پیدا کنید و در برابر اخبار و اتفاقات مختلف اقتصادی ایران و جهان حساس باشید و از منظر اقتصادی خود به آنها نگاه کرده و آنها را مورد تجریه و تحلیل قرار دهید
شاید برای شما مطالعه مباحث اقتصادی کسل کننده باشد و یا اخبار اقتصادی و اخبار بین المللی جذابیت کمی برایتان داشته باشد و لی اگر این مطالعه و پی گیری اخبار برای شما یک منفعت مالی و سود اقتصادی داشته باشد آیا بازهم رویه خود را ادامه خواهید داد؟

برای داشتن جذابیت مطالب و اخبار اقتصادی همواره می بایست یک منفعت و سود مادی برای خود متصور شوید و در نظر بگیرید که از دل همین مطالب و اخباری که در هر لحظه از کنارشان با بی تفاوتی می گذرید منافع مادی و فرصت های اقتصادی زیادی نهفته است

در نظر بگیرید که افراد موفق در زمینه های مادی همواره به اتفاقات واخبار ایران و جهان با وسواس و دقت عجیبی نگاه می کنند
یکی از دوستان تعریف می کرد که چند ماه قبل که آتش سوزی در جنگل های روسیه اتفاق افتاده بود در منزل یکی از اقوام متمول و ثروتمندشان میهمان بودند
هنگامی که خبرگزاری های مختلف اخبار مختلف این آتش سوزی و گسترش آنرا اعلام می کردند او با دقت اخبار را از بی بی سی و صدای آمریکا دنبال می کرد وقتی که در مقابل اعتراض بقیه اعضای خانواده برای دیدن سریال های فارسی وان قرار گرفت از من خواست که همراه او به اتاق دیگرشان رفته واز رادیو های مختلف این اخبار را پی گیری کند

امیر دوست خوبمان تعریف می کند که بعد از چند هفته که مجددا میهمان آقا شاهرخ(عموی گرامی همسرشان) بودیم ایشان شروع به تعریف کردند که آنجا بود که تازه رمز ثروتمندی ایشان برایم بهتر روشن شد.
آقا شاهرخ بعد از آن اخبار با علم به اینکه جنگل های روسیه بزرگترین منابع الوار و چوب جهان می باشند مقداری از سرمایه خود را دراین بازار سرمایه گزاری کرد و طبق پیش بینی و شم اقتصادی قوی که داشت الوار روسی از مترمکعبی حدود 285 هزارتومان تا 290 هزار تومان ، تا بالای متر مکعبی 390 هزارتومان بالا رفت .
ظاهرا واحد الوارهای چوب در معاملات بر حسب متر مکعب می باشد.
آقا شاهرخ سود قابل توجهی را کسب کرد و توصیه او به همه بچه های فامیل توی گوشمان مانده : با دقت به دوروبرتون نگاه کنید چون پول رو که از آسمون براتون نمی فرستند باید خودتون از فرصت هایی که براتون ایجاد می شد استفاده کنید

بگذریم به فارکس خودمان برگردیم
هفته گذشته کره شمالی با کره جنوبی یک درگیری مرزی شدیدی داشتند که در چند سال اخیر بی سابقه بود
لطفا به اخبار هفته گذشته سایت های شرکت آرین تحلیل مراجعه بفرمایید
[URL="http://www.AryanTahlil.com"]http://www.AryanTahlil.com[/URL]
[URL="http://www.ForexIran.ir"]http://www.ForexIran.ir[/URL]
لطفا به اتقاقاتی که از دوشنبه پیش در سایت می باشد توجه کنید
حالا با یک دید اقتصادی به این حمله نگاه کنید
تاثیر ارزهای مختلف با این حمله چگونه بود؟ چه فرصت هایی برای شما ایجادشد که می توانستید استفاده کنید
تاثیر این حمله نظامی برا ی اقتصاد ایران ، بازار های سکه و طلا در بازار داخل چگونه بود
هفته گذشته ترس از گسترش بحران مالی در منطقه اروپا ،باعث تضعیف یورو پول واحد کشورهای اروپایی شد اخبار اقتصادی این اتفاق را با دقت در اخبار هفته گذشته سایت
دنبال کنید
یکی دیگر از اخبار اقتصادی که تاثیر زیادی بر بارار ارزها و ایجاد حرکت در بازار فارکس دارد اخبار مربوط به وضعیت اشتغال در اقتصاد آمریکا می باشد.
آمار آشتغال آمریکا(NFP) در اولین جمعه هر ماه میلادی اعلام می شود.
شما می توانید این عصر جمعه 12آذر بعد از اعلام اخبار مربوط به وضعیت اشتغال آمریکا،حرکت بازار را ببینید.
شما به امید خدا در مراحل آموزشی مربوط به استراتژی های معاملاتی خواهید دید که عملا چگونه می توانید از این اخبار که به بازارجهت می دهد استفاده کنید
در این مرحله انتظار زیادی از شما نداریم فقط و فقط اخبار را با دقت دنبال کنید
هرروز می توانید از سایت های مختلف شرکت آرین تحلیل اخبار ایران و جهان را دنبال کنید .
 
سایت اسکالپ فارکس لایو اطلاعات خوبی در زمینه رمزارزها دارد و با داغ شدن بازارهای ارزهای دیجیتال کاربران ایرانی از سایت های خارجی مثل پاکت آپشن تو این زمینه استفاده می کنند که این سایت به این موضوع هم می پردازد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا