آموزش چند ِDigital Painting

H.S

Member
سلام. اينا رو واستون پيدا كردم. اميدوارم خوشتون بياد.

عنوان آموزش : Making of Spider Harp
نام تهیه کننده : مینا مانی
مبحث آموزش : Digital Painting
نرم افزارها : Painter - Photoshop


title.jpg


ایده پردازی و طراحی:
من معمولا طراحی های زیادی روی کاغذ یا کامپیوتر انجام می دهم. تک تک ایده ها با ارزش هستند و از ترکیب آنها معمولا ایده های منحصر به فرد و نابی بدست می آید. در ابتدا من قصد داشتم که تصویر یک دختر همراه یک اژدها که سرش را روی شانه وی گذاشته بکشم. زمانی که داشتم فلس های پوست سر اژدها را از نمای بغل می کشیدم می خواستم به صورت منحصر به فردی به نمایش در بیایند به همین دلیل تصمیم گرفتم آنها را دور حلقه چشم بچرخانم. این بافت در نهایت مثل تار عنکبوت به نظر رسید ! من به سرعت طرحم را عوض کردم: با تبدیل گردن اژدها به تنه درخت و چشم آن به عنکبوت به طرحی که میبینید رسیدم.
1.jpg
وارد کردن طرح به محیط دیجیتال و سایه های اولیه:
پس از اسکن کردن تصویر با کیفیت نه چندان بالا150 dpi) کافی است ) از Gaussian blur برای بلور کردن استفاده کردم پیش از آنکه در photo shop cs3 با ابزار select قسمت های مختلف را جدا کرده و ببرم. در این مرحله لایه های مختلفی را تعریف کردم: یک پس زمینه که یک gradient دایره ای داشت و تصویر کاراکتر که روی آن قرار میگرفت و همچنین یک لایه درخت. من با یک brush تیره بعضی قسمت ها را رنگ کردم که این قسمت شروعی برای ماده پردازی بود.
شاید بپرسید چرا اول تصویر را بلور کردم: برای اینکه من جزئیات نرمی می خواستم و اسکن من حاوی grain و اثرات تیز مداد بود که پس از محو شدن کار من در ادامه آسان تر می شد.
2.jpg
رنگ آمیزی سیاه و سفید:
لایه هایی که ساخته شده به خوبی می توانند تصویر اصلی را از تصویر پس زمینه جدا کنند و روی هر یک می توان به طور مجزا رنگ آمیزی را انجام داد. در تصویر اصلی اکثر جاها از قابلیت های Airbrush و Blender نرم افزار Painter 9.5 استفاده کردم. همچنین استفاده از Acrylics نیز در طول کار موثر است.
برای Pose دختر از یک پک آماده مدلهای سه بعدی به نام Daz 3D استفاده کردم، که برای شناسایی نورها و سایه ها در سر و دستها بسیار کارآمد است.
در پس زمینه یک brush stroke دلخواه ساختم که از آن برای ایجاد گیاهان استفاده کردم از روی تصویر می توانید شکل brush من را حدس بزنید و در آخر برای ایجاد آشفتگی بیشتر یک لایه دیگر با فیلتر cloud از photoshop ایجاد کردم و کمی آن را پاک کردم.
3.jpg
من لایه دیگری در روی تصویر داشتم که برای گیاهان بود و کمی تیره تر بود که تصویر تار عنکبوت روی آن بهتر دیده شود. تار عنکبوت را در یک لایه جدید با استفاده از path های photoshop کشیدم و با خاکستری روشن روی آن کشیدم تا درخشان تر به نظر برسد.
4.jpg
من جزئیات بیشتری را در painter برای جلب توجه چشم ایجاد کردم: دست ، صورت ،عنکبوت
و در نهایت روی تمام لایه های خودم texture های مختلفی را اضافه کردم و با لایه های زیری ترکیب کردم. سپس با تغییر opacity و پاک کردن آنها در بعضی جاها کار خود را ادامه دادم.
5-1.jpg
5-2.jpg
6-1.jpg
رنگ آمیزی:
من یک لایه با color mode روی بقیه لایه های خودم ایجاد کردم و با یک airbrush ساده گرد رنگ ها را ایجاد کردم. من تم های رنگی مختلفی را امتحان کردم چون این کار ساده است و نیاز به زمان زیادی ندارد در اینجا نمایی از تم آبی را میبینید. رنگ نهایی انتخابی من رنگهای شروع پاییز بود: ترکیبی از رنگهای نارنجی ، سبز ، زرد و قهوه ای.
6-2.jpg
آخرین قدم ایجاد یک لایه نهایی روی سایر لایه هاست که جزئییات روی آن رنگ می شود مثل قطره آب روی تار عنکبوت یا سایه های قرمز روی لب ها. من در طی روند طراحی اشتباهاتی را که وجود داشت بر طرف کردم مثل موقعیت عنکبوت و همچنین بافت هایی را به کلاه دختر اضافه نمودم و جزییات بیشتری را اضافه کردم. در سمت چپ تصویر نور بی طرفی را اضافه نموده تا به پشت دختر بعد و حجم بدهم. همچنین تمام لایه های سیاه و سفید راcollapse کردم تا مرحله رنگ آمیزی را بدون درد سر انجام دهم می توانید جزئیات لایه را مشاهده کنید:
7.jpg
9.jpg
8.jpg
10.jpg
final.jpg


=========================================
 

H.S

Member
عنوان آموزش : Making of Renaissance
نام تهیه کننده : یاسر کرباسچی
مبحث آموزش : Digital Painting - Matte Painting
نرم افزارها : Photoshop


title.jpg


قبل از هر چیز باید تصویر اصلی کمی تمیز کاری بشه. در مرحله بعدی، باید قسمت های اضافه ای رو که حس مورد نظر رو از کار می گیره، حذف کرد. من می خوام کار من حس یک موزه تاریخ طبیعی متروکه دورافتاده، البته تا حد ممکن واقعی، القا کنه.من کارمو با یک عکس از موزه تاریخ طبیعی شروع کردم و با ابزار Stamp آدمای داخل موزه رو پاک کردم.
1.jpg
سپس با ابزار Lasso ، قسمتهایی از تصویر رو که برام مناسب بود، انتخاب کردم و پس از چرخوندن و یا flip کردن اونها، با اندازه مناسب در جای دیگری قرارشون دادم.
2.jpg
برای تکمیل این کار، قسمتهایی که تو عکس نبود، رو حدس زدم و با کمک تکه های مختلف عکس اونها رو ساختم.در نهایت برای بهتر شدن کار، از تصحیح رنگ نیز استفاده کردم.
3.jpg
4.jpg
برای اینکه فسمت های مختلف تصویر که از روی هم ساخته شده اند ، کمی متفاوت به نظر برسند، باید تغییراتی روی آنها انجام دهید. برای این کار می تونید با ابزار Brush ، مقداری کثیفی روی آنها اضافه کنید یا به آنها highlight بدهید. در ضمن می تونید از Sharpen Brush نیز استفاده کنید.در حین انجام این کار، باید مواظب باشید که اجزاء مختلف با هم هماهنگ باشند. بعد از این کار میتونید با ابزار Prespective ، قسمتهایی که بیش از حد در عمق است را درست کنید.
6.jpg
5.jpg
[FONT=&quot] ایده ی اصلی این کار هنگامی به ذهنم رسید که از خودم پرسیدم اگر یک موزه تاریخ طبیعی متروکه در سالهای آینده توی دریا قرار بگیره، چطور می شه؟[/FONT]
برای اینکه تمام اجزا با هم خوب ترکیب بشه، باید با توجه به پس زمینه و حس کار، نورپردازی و تصحیح رنگ مورد نظر برای اون کار رو انجام داد.
7.jpg
برای دادن عمق بیشتر ، من باید وقت بیشتری رو در مرحله Concept سپری می کردم. همینطور که میبینید، تاکید خاصی روی صخره ها وجود نداره.
8.jpg
من تصویر رو کمی Zoom out کردم، تا حس قوی تری نسبت به محیط کار به شما بدم البته این اقدام، کارمنو مشکل تر می کنه. من با یک دریا که یک حس Drama توش داره کارمو شروع کردم و سپس صخره های سنگی رو بهش اضافه کردم. برای این کار می تونید Paint کنید یا از Stamp استفاده کنید. ولی حتما نکاتی رو که برای متفاوت بودن گفتم رو در نظر بگیرید.
9.jpg
بعد از گسترش دادن تصویر و اصلاح رنگها، آسمون و اشیاء مختلف رو به تصویر اضافه کردم. سپس کمی حالت و شکل موزه رو تغییر دادم تا Prespective تصویر بیشتر بشه.اضافه کردن reflex های اشیا داخل آب و سایه ها کمک می کنه تا حس کار بهتر منتقل بشه.
10.jpg
سپس تصمیم گرفتم کمی رنگ تصویر رو گرمتر کنم تا از این حالت تاریک خارج بشه.این کار با اضافه کردن خورشید و نورپردازی کل صحنه بواسطه ی Paint کردن رو لایه های مختلف که Blending Mode اونها روی Dodge تنظیم شده، انجام دادم. برای اضافه کردن Highlight ها از یک قلمی که Scatter اون با فشارقلم نوری تغییر می کرد، استفاده کردم. در ضمن از یک لایه ی نویزدار که کمی هم Motion-blur داشت استفاده کردم.
11.jpg
سپس باید کمی به جزئیات تصویر بپردازید.برای شروع می تونیدبه تصویرعمق بیشتری بدهید، ولی مواظب باشید حس تصویر رو از بین نبرید.می تونید حرکات موج آب و خزه های دریایی روی صخره ها رو هم نقاشی کنید. من در سمت چپ تصویر ، یک ساختمان قدیمی ساعت دار رو با یک حالت مه آلود اضافه کردم.سپس پله های موزه رو به حالت خراب شده درآوردم و بعد هم نورپردازی مورد نظر رو انجام دادم.
12.jpg
13.jpg
گاهی اوقات هنگام Paint کردن و تصحیح رنگها، خیلی مشکل می شه اگه بخوای تصویر Real باقی بمونه.البته این مهارت به راحتی بدست نمی آید و من خودم هر روز تلاش می کنم که کارم رو بهتر کنم.امیدوارم این آموزش مفید و کمک کننده باشه.در ضمن از Dave Edward هم بخاطر عکس تشکر کنم و امیدوارم این آموزش بتونه به افرادی که می خواهند چیزی شبیه این درست کنن، کمک کنه.
14.jpg
 

H.S

Member
عنوان آموزش : Making of I'm Lost
نام تهیه کننده : علیرضا لطفعلی خانی
مبحث آموزش : Digital Painting
نرم افزارها : Photoshop


title.jpg


سلام.
قصد دارم خیلی مختصر راجع به مراحل ساخت یکی از کارهام براتون توضیح بدم.
با باز کردن یک صفحه ی جدید با رزولوشن 300dpi کارم رو شروع میکنم. معمولاً این کار رو به خاطر قابلیت چاپ احتمالی در آینده انجام میدم.
از قلموی نرمالی که در برنامه ی فتوشاپ وجود داره استفاده میکنم. با روشن کردن گزینه ی shape dynamic ضخامت قلمم رو نسبت به فشار تنظیم میکنم و با ست کردن minimum diameter روی صفر، از حداکثر این خاصیت استفاده میکنم.
Brush00.jpg
Brush01.jpg
با وارد کردن عدد یک برای brush tip shape – spacing و روشن کردن گزینه ی smoothing قلموی نرم تری ایجاد میکنم.
Brush02.jpg
و برای ایجاد تفاوت غلظت رنگ هنگام استفاده از قابلیت فشار قلم، گزینه ی other dynamics رو روشن میکنم و برای کنترل اون pen pressure رو تعریف میکنم.
Brush03.jpg
قلموی مورد نیاز برای کار آماده شده که برای استفاده های بعدی save میکنمش.
کارم رو با اضافه کردن رنگ به background و طراحی سریع با قلم سایز 10 شروع میکنم.
00.jpg
01.jpg
با ایجاد لایه ی جدید خطهای تمیز میکشم.
02.jpg
یک لایه ی جدید با خاصیت multiply برای رنگ کردن روی لایه ی خط ایجاد میکنم. این خاصیت به من کمک میکنه که ضمن دیدن لایه های زیری، رنگ رو هم با اونها ترکیب کنم.
03.jpg
با همین روش بقیه ی کار رو رنگ میکنم.
04.jpg
برای اینکه رنگهای مورد نیازم دم دست باشن، معمولاً اونارو یه گوشه ای نگه میدارم تا با فشار دادن کلید Alt هنگام کار با قلم بتونم به سرعت رنگ مورد نظرم رو انتخاب کنم.
06.jpg
07.jpg
یواش یواش طراحی های پشتی رو هم تمیز میکنم.
08.jpg
اصلاً به اینجور چیزا که میخوان حواستونو پرت کنن توجه نکنید! ضمن حفظ خونسردی کامل، به کارمون ادامه میدیم
09.jpg
بعد از select فضای خالی جمعیت رو با gradiant طوسی پررنگ به کمرنگ پر میکنم. حالا دیگه زمینه ی کار هم آماده شده
10.jpg
رنگ موهای پسر به نظرم روشن شده که با select رنگ موها و استفاده ازHue/saturation (Ctrl+u) کمی اون رو تیره تر میکنم و همینطور درمورد لباسها برای تصحیح رنگ مورد نظرم. در همین مرحله از بافت هایی که قبلاً تهیه کردم استفاده میکنم و اونها رو روی لایه های رنگ قرار میدم.
11.jpg
همونطور که میبینید اضافه کردن بافت و استفاده از خاصیت multiply لایه ها ترکیب رنگی کل کار رو تقریباً یکدست کرده و جلوه ی بهتری به اون میده.
12.jpg
با کمی تمیز کاری نهایی و اضافه کردن کپی رایت کارم رو تموم میکنم
13.jpg
Lost-final) کار نهایی(
شاد و پیروز باشید.
Lost---final.jpg
 

H.S

Member
عنوان آموزش : Making of Curse of Persephone
نام تهیه کننده : امیرحسین عرفانی
مبحث آموزش : Matte Painting - Digital Painting
نرم افزارها : Photoshop


title.jpg


در این آموزش مراحل ساخت این کار را با شما در میان می گذارم، نوع این کار از خانواده Matte Painting می باشد، روشی که با استفاده از عکسهای واقعی و میکس کردن آنها، Blend کردن به روشهای مختلف و تا حدی Paint در آن به خلق اثر می پردازیم. برای شروع کار از عکس درختی استفاده کردم (این عکس را از آرشیو خوب احسان دباغی دارم!!) که برای این اثر مناسب بنظر می رسد :

01.jpg

سپس درخت را از عکس جدا کرده و کمی شاخ و برگ آنرا کم می کنیم. یک رنگ ساده Background هم در این مرحله ادامه کار را راحت تر می کند.

02.jpg

برای جایی که شاخه اصلی این درخت تبدیل به انسان می شود از این
Sketch بسیار ساده استفاده کردم، که حداکثر توانایی ام در اینجور طرح ها همین قدر می باشد! (از Brush ساده استفاده شده است.)

03.jpg

سپس این طرح را روی لایه درخت قرار داده و با رنگ ساده شروع به پر کردن ناحیه بدن انسان می کنیم. پس از آن کمی برای طبیعی تر شدن بد نسیت با ابزار
Stamp از خود Texture درخت کمی به این رنگ ساده اضافه کنیم.

04.jpg

مرحله بعد برای Paint برگهای زیر روی درخت، از Brush ساده با پارامتر Shape Dynamics فعال شده و حساس به فشار قلم، و نیز Scattering برای ایجاد دایره های کنار هم استفاده می کنیم، و اگر می خواهید این مرحله خیلی لذت بخش باشد بد نیست Color Dynamics را نیز فعال کنید و تبدیل شدن سبز تیره به روشن را به زاویه قلم نسبت دهید.

05.jpg

قسمت قبلی کار Paint بود، حال دوباره به Matte Painting بر می گردیم و از عکسهای مختلف برای پر کردن تصویر استفاده می کنیم. برای مثال این کوه را با کمی تغییر در لایه مناسب قرار می دهیم. Blending های مختلف نتایج مختلفی دارند که با آزمون و خطا می توانید نتیجه مطلوب را حاصل کنید.

06.jpg

و برای موها که از جنس برگ هستند طبق شکل های زیر عمل کنید. ابتدا با
Brush شکل برگ (میتوانید خودتان Custom بسازید) محدوده کار را مشخص کنید و با پر کردن شاخه های ریز (که بسیار دقیق میباشد و حوصله زیادی هم میخواهد!) این محدوده را مشخص تر کنید. سپس با برگهای ریز تر، سبزتر و روشن تر کار را کامل تر کنید.

07.jpg

برای برگهای معلق در هوا هم از Brush ساده با پارامترهایی که در شکل می بینید استفاده شده است، برای زیباتر شدن نتیجه می توانید از Texture های مختلف و Blend کردن آنها روی لایه های برگ و چوب و ... استفاده کنید.

08.jpg

امیدوارم این آموزش نیز برایتان مفید بوده باشد.
امیرحسین عرفانی

final.jpg
 

H.S

Member
عنوان آموزش : Making of Deep
نام تهیه کننده : احسان دباغی
مبحث آموزش : Digital Painting
نرم افزارها : Photoshop


title.jpg


[FONT=&quot]در این آموزش می خواهم تکنیک هایی را با هم بررسی کنیم، و مراحل ساخت این اثر را ببینیم. برای شروع طرح اولیه یا همان [/FONT] [FONT=&quot] Sketch[/FONT] از Chalk Brush وSof rounded brush برایopacity استفاده کردم. برای شروع کار با قلم موی Chalk و رنگهای سیاه و سفید شروع به طراحی می کنیم. در اول کار خیلی مهم نیست چه نتیجه ای حاصل می شود فقط با قلم مو بازی کنید و بگذارید قلم مو خیلی راحت روی صفحه حرکت کند.
مرحله اول : یک لایه جدید با حالت Color ایجاد کنید و به عمق آن دقت کنید. در مراحل بعد به رنگ آمیزی آسمان می پردازیم.
2.jpg
مرحله دوم : چند Texture ساده در لایه اضافه کنید و از Overlay برای Blending mode لایه استفاده کنید. هرجا لازم بود از ابزار Stamp استفاده کنید. با ترکیب طرح و رنگ بازی کنید.
6.jpg
مرحله سوم : حالا یک لایه جدید ایجاد نموده و با Soft rounded brush یا همان قلم موی نرم ، به آرامی و نرمی جاهای لازم را سایه بزنید. سپس با Chalk brush روی Texture ها شروع به رنگ آمیزی کنید و این کار را در لایه های جداگانه انجام دهید.
11.jpg
مرحله چهارم : برای طراحی و رنگ آمیزی آبشار از قلم موی ساده و نرم استفاده کنید و حتما Opacity و Scattering آنرا در پنل Brush به میزان لازم و دلخواه تغییر دهید.
12.jpg
مرحله پنجم : این مرحله مهمی می باشد. در این مرحله با ایجاد تغییر در Curves ، Lighting ، Levels و Brightness که از پارامترهای Image Adjustment می باشند نتیجه دلخواه را حاصل کنید.
14.jpg
مرحله ششم : می توانید از Texture های مختلف برای آب استفاده نمایید و یا خودتان آنرا Paint کنید. برای ذرات آب نیز تا می توانید از Brush های مختلف با Scattering های دلخواه استفاده کنید. از همین روش برای ابر ها نیز استفاده کنید و در نهایت با ابزار ساده Dodge و Burn دستی روی عکس نهایی بکشید.
deep.jpg
 

H.S

Member
عنوان آموزش : Making of A Civilization in Deep
نام تهیه کننده : احسان دباغی
مبحث آموزش : Digital Painting
نرم افزارها : Photoshop


title.gif


مرحله اول : برای این اثر طرح سیاه و سفید اولیه خیلی مهم می باشد و سعی کنید Sketch اولیه را خوب در آورید. من با Chalk Brush ساده این طرح را شروع کردم و از Other Dynamics استفاده کردم. برای این طرح از قابلیت های Pen Pressure استفاده کردم و آن را به Shape Dynamics نسبت دادم. حداقل اندازه سر قلم مو را روی 60% و Roundness Jitter را روی 80% تنظیم نمودم.
A-civilization-in-deep1.gif
مرحله دوم : در ادامه یک لایه با Color mode ایجاد نموده و کل تصویر را با رنگ های ساده و پایه رنگ آمیزی می کنیم. برای بهتر شدن می توان از Texture در حال Overlay نیز استفاده نمود.
A-civilization-in-deep2.gif
مرحله سوم : در این مرحله لایه ای با حالت Multiply ایجاد نموده و با یک رنگ نسبتا تیره و خاصیت Airbrush رنگ آمیزی را ادامه می دهیم. بهتر است برای این کار از رنگهای داخل تصویر و تیره تر کردن همان رنگ ها استفاده کنید. با خیال راحت تیرگی را به تصویر اضافه کنید، بعدا هرجا لازم شد با Eraser می توانیم روشنایی را به تصویر برگردانیم.
A-civilization-in-deep3.gif
مرحله چهارم : در این مرحله من Texture هایی را اضافه نمودم . می توانید برای قسمتهای مختلف تصویر مثلا جاهایی که به نور احتیاج است با حالت Softlight شروع به رنگ آمیزی کنید.
A-civilization-in-deep4.gif
مرحله پنجم : در این مرحله با Brush مرحله اول ار را پخته تر می کنیم و از Color correction برای بهتر کردن تصویر استفاده می کنیم.
A-civilization-in-deep5.gif
مرحله ششم : و در قسمت آخر با Air brush و قابلیت های Scattering مه را ایجاد کرده و سعی کنید باز هم روی تصویر کار کنید! امیدوارم این تکنیک ها برایتان مفید بوده باشد.
A-civilization-in-deep6.gif
 

akbar20ga

New Member
آقا خیلی عالی بود
ولی فکر کنم حالا جالا ها ما باید تمرین کنیم تا به این سبک کار ها نزدیک بشیم
ولی در کل چیز خوبی بود
 

جدیدترین ارسال ها

بالا