آموزش ویدئویی و تصویری نصب ویندوز ۱۱

windows-11-installation-step.jpg

جدیدترین نسخه ویندوز ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت ویندوز 11 است. این ویندوز در تابستان سال 2021 رسما رونمایی شد. اما به عقده خیلی از کارشناسان نسخه اصلی و نهایی نبود. بلکه نسخه آزمایشی بود تا کابران نقطه ضعفهای آن را پیدا کنند. چرا که طبق گفته مایکروسافت نسخه رسمی و اصلی در پاییز 2021 باید ارائه می شد نه تابستان!!! اما آنچه باید در مورد نسخه 11 ویندوز گفت این است که پیش نیاز هایسخت افزاری آن بسیار بالا است. یعنی هر کامپیوتری قابلیت نص آن را ندارد!!! مخصوص ماژول امنیتی آن یعنی TPM ماژولی نیست که هر کامپیوتری داشته باشد.

نصب ویندوز 11

ارگ کامپیوتر خود را بعد از سال 2015 خریده اید به احتمال زیاد می توانید ویندوز 11 را رو ساغن نصب کنید. یکی از دلایلی که می توان به مایکروسافت نقد و کرد همین نیازهای سخت افزاری آن است. واقعا خیلی زا کاربران مخصوصا در کشورهایی مانند ایران نمی توانند لپ تاپ ها یا کامپیوتر هایی را بخرند که جدیدترین تکنولوژی ها را دارد. چرا که خیلی گران هستند. با این تفاسیر اگر کامپیوتر شما این امکان را دارد که ویندوز 11 را نصب کند، می توان برای نصب آن مراحل زیر را انجام دهید:

در مرحله ابتدایی از نحوه نصب ویندوز 11 زبان نصب ویندوز، زمان و زبان صفحه کلید را معنی کنید. بهتر است آنها را تغییر ندهید. روی دکمه Next کلیک کنید.

win11-language.jpg

روی Install Now کلیک کنید.

how-nstalll-windows11.jpg

باید یکی از نسخه های Windows 11 را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. سریال نصب ویندوز درخواست شود. چون سریالی در اختیار نداریم باید روی گزینه I don't have a product key کلیک کنیم.


win11-pro.jpg

در قسمت نکات و مقررات چک باکس I accept the license terms را انتخاب کنید سپس روی دکمه Next کلیک کنید.


win11-accept-terms.jpg

گزینه Custom را انتخاب کنید.

win11-custom.jpg

در این مرحله می بایست پارتیشن بندی ویندوز را انجام دهید. در صورتی که تمایل دارید ویندوز 11 روی درایو ویندوز قبلی نصب شود، درایو مورد نظرتان را انتخاب کنید، روی گزینه Format کلیک کنید تا اطلاعات قبلی حذف شود سپس روی Next کلیک کنید.


win11-space.jpg


در این قسمت منتظر می مانیم فایل های ویندوز 11 و سایر ابزارهای جانبی روی درایو مورد نظر کپی و نصب شوند. این فرآیند ممکن است چند دقیقه به طول بینجامد وپس از آن ویندوز به صورت خودکار ری استارت خواهد شد.


win11-installing.jpg

تصویر زیر به معنای نصب صحیح ویندوز 11 است.



win11-starting-service.jpg

البته نیاز به تنظیمات و شخصی سازی های نیز هست که شما باید بنابر نیازهای خود، آنها را تکمیل کنید و و در نهایت صفحه زیبای ویندوز 11 پدیدار می شود.


win11-page-main.jpg

در انتها دوباره یادآور می شویم که برای نصب ویندوز 11 به حداقل 1 گیگاهرتز پردازنده، حداقل 64 گیگابایت فضای هارد، رم 4 گیگابایت به بالا، TPM 2 و چند مورد دیگر نیاز دارید که در راهنمای آموزشی به شرح مفصل آنها پرداختیم.


در یک مقاله به طور مفصل و جامع به تشریح نحوه نصب ویندوز 11 پرداخته ایم. برای مطالعه این مقاله از لینک زیر استفاده کنید:

روش نصب ویندوز 11
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا