آموزش نصب دوربین مدار بسته

armiUYT

New Member
دوربین مدار بسته برای برقراری امنیت و جلوگیری از هرج و مرج در مکان های مختلف نصب می شود. دزدی های بی رد و نشان، تعرض به انسان ها و حریم خصوصی شان ، عدم توانایی پیگیری و بررسی شرایط امنیتی در یک منطقه ، ساختمان و خانه و بسیاری مثال های دیگر، مردم را به سمت استفاده از دوربین مدار بسته سوق می دهد.

اما این که مکانیزم کاری دوربین مدار بسته چیست، چه دوربینی برای چه کاربری مناسب است، انواع دوربین ها چه ویژگی ها و کاربرد هایی دارند، تحت چه شرایطی می توان آن ها را نصب کرد، اقدامات قبل و بعد نصب از چه قرار است و… صفر تا صد در سرفصل های دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته آموزشگاه پایتخت فناوری جای داده شده است.

بهترین آموزشگاه دوربین مدار بسته

با یک بررسی ساده می توان فهمید آموزشگاه نقش مهمی در یادگیری کارآموزان و هنرجویان دارد. برگزاری کلاس ها در شرایط نامناسب، کمبود امکانات در آموزشگاه، کنسل شدن کلاس ها و نداشتن نظم، صلاحیت نداشتن اساتید برای انتقال آموزش ها و … از مواردی هستند که می تواند شما را در مسیر راه خسته و دلسرد کند.

تعداد این آموزشگاه ها کم نیست و برای همین که هر کدام از ما بارها از زبان دوستان و آشنایان خود شنیده ایم که دوره های مختلف شرکت کرده اند و هیچ سرانجام مثبتی نداشته اند. نتیجه این توضیحات این است که اگر به دنبال یادگیری حرفه ای هستید که از ابتدا فاز آموزش را با قدرت سپری کنید، تحقیق کرده و بعد تصمیم بگیرید.

یکی از حرفه های فنی که سال هاست اسم آن به گوش می رسد و نه تنها از رده خارج نشده است بلکه هر روز با متدها و دستگاه های جدید شکل تازه ای از آن ظهور می کند، شغل نصب دوربین مدار بسته است. یکی از بهترین آموزشگاه ها در برگزاری کلاس این حرفه، آموزشگاه دوربین مدار بسته پایتخت فناوری ست.

این آموزشگاه با سابقه ای درخشان در زمینه برگزاری دوره های آموزشی مختلف، تلاش کرده است خود را به استانداردهای یک آموزشگاه خوب برساند و توانسته است تاییدیه سازمان فنی و حرفه ای کشور را دریافت کند. برای اطلاع از زمان برگزاری دوره نصب دوربین مدار بسته و سایر دوره ها با شماره 02166577378 تماس بگیرید.

دوره تخصصی نصب دوربین مدار بسته

یکی از جامع ترین و تخصصی ترین دوره های آموزش نصب دوربین مدار بسته را می توانید درآموزشگاه فنی پایتخت فناوری شرکت کنید. با حضور در این دوره کارآموزان با کلیه مباحث دوربین های مدار بسته ، از مقدمات برق در نصب دوربین گرفته تا معرفی انواع دوربین های dome، Bullet، Pinhole، PTZ، دوربین های IP و آموزش تنظیمات دستگاه های ضبط ویدئوی DVR و NVR ، آموزش انتقال تصویرهای بی سیم و رادیویی و … آشنا می شوند.

اگر احساس می کنید به این حرفه علاقه مندید، یا حتی اگر در حال حاضر نصاب دوربین هستید، باید بدانید که این دوره مناسب شماست. این کلاس آموزشی برای کسانی ایده آل است که قصد ورود به بازار کار نصب دوربین مدار بسته را دارند.

چرا که آموزش های پایه تا پیشرفته را دریافت می کنند، در کارگاه ها مجهز آموزشگاه به صورت عملی آموخته های خود را مرور می کنند، در پایان دوره مدرک فنی می گیرند، از پشتیبانی نامحدود آموزشگاه برخوردار می شوند و می توانند حتی بعد از مشفول به کار شدن، از این پشتیبانی ها و مشاوره ها استفاده کنند.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته

زمانی که یک دوربین مدار بسته در داخل یا خارج یک ساختمان، یا هر مکان دیگری نصب می شود، شروع می کند به ضبط هر آنچه که می بیند.

برای نظارت دائمی و اطمینان از اینکه همه چیز مرتب است، منزل شما و ساکنان آن مانند بچه ها و سالخورده ها در امنیت هستند، کارمندان کارهای خود را به درستی انجام می دهند و در مجموع برای بررسی وضعیتی که دوربین را به همان هدف نصب کرده اید، آن هم زمانی که از محل مد نظر دور هستید، لازم است تا تصاویری که دوربین ضبط می کند، روی موبایل یا لپ تاپ شما منتقل شوند.

عملیات انتقال این تصاویر با استفاده از دستگاه های به نام DVR یا NVR صورت می پذیرد. این دستگاه ها نرم افزارهایی دارند که شما باید روی گیرنده خود آن را نصب کرده و تنظیماتی انجام دهید. نحوه تنظیم کردن این دستگاه و صفر تا صد آموزش انتقال تصویر دوربین در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته پایتخت فناوری مطرح و آموزش داده می شود.

آموزش مجازی و آنلاین دوربین مدار بسته

در عصر جدید با توجه به سبک زندگی مردم، چه بخش اختیاری آن چه موقعیت های اجباری مانند قرنطینه های دوران بیماری کرونا، آموزش مجازی رواج و رونق زیادی پیدا کرده است. آموزشگاه های به روز، در کنار دوره های حضوری خود، شرایط را برای ارائه دوره های آنلاین فراهم کرده اند.

پایتخت فناوری نیز بعد از بررسی شرایط و نیازها و تقاضای جامعه، دوره های آنلاین برگزار می کند. یکی از دوره های آنلاین که می توانید ثبت نام کنید، دوره آموزش مجازی و آنلاین دوربین مدار بسته است.

اگر تا بحال تجربه حضور در یک دوره آنلاین را ندارید، اینطور می توان گفت که بدون اتلاف وقت و هزینه جهت رفت و آمد، در حالی که در منزل هستید و لباس راحت به تن دارید، بر شرایط مسلط هستید و بدون اینکه در معرض شلوغی ها و آلودگی ها قرار بگیرید، می توانید آموزش ببینید.

ویدئوهای جلسات دوره آنلاین نصب دوربین مدار بسته به شرکت کنندگان داده می شود. در نتیجه امکان مرور چندباره مطالب برایتان وجود دارد. علاوه بر بهره بردن از پشتیبانی نامحدود، بعد از اتمام دوره، دو جلسه رفع اشکال بنا به درخواست شما برگزار خواهد شد که می توانید تمام اشکالات خود را به صورت حضوری از استاد بپرسید.

آموزش نصب دوربین مدار بسته HD و IP

یکی از انواع دوربین مدار بسته که کاربرد زیادی نیز دارد، دوربین مدار بسته IP است. دوربین های HD نیز همان دوربین های دیجیتالی تحت شبکه (IP) هستند. در واقع HD همان رزولوشنی ست که دوربین تحت شبکه دارد.

کیفیت HD از 1مگاپیکسل شروع می شود و تا 10 مگاپیکسل نیز در دسترس است. دوربین های آی پی یا شبکه در ایران با رزولوشن های مختلف در بازار موجود هستند. برای شناخت بیشتر این دوربین ها، تفاوت آن با سایر دوربین های مدار بسته، نحوه نصب آن ها و برخی جزئیات دیگر، می توانید در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته آموزشگاه پایتخت فناوری شرکت کنید.

کارآموزان در این کلاس ها به صورت عملی نصب دوربین را تجربه می کنند. در حین نصب با چالش های مختلف روبرو می شوند که استاد دوره به آن ها در مورد حل مشکلات و چالش ها کمک می کند. از این رو ادعا می شود که این دوره به صورت صد در صد تضمینی و عملی قابل ارائه هستند.

جانمایی دوربین مدار بسته​

محل قرار گیری دوربین ها موضوع مهمی است که در اولویت کار نصابین قرار می گیرد. عموماً مشتریان از نصاب برای محل قرار گیری دوربین مدار بسته سؤال می پرسند و نصاب باید پاسخ به این سؤال را بر اساس نوع دوربین و ویژگی های فنی آن پاسخ دهد. اما توجه داشته باشید که به جز نوع دوربین نصب آن در محل مناسب نیز به همان اندازه اهمیت دارد. به طور مثال دوربین نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد و یا در معرض برخورد بارش باران باشد. این ها می تواند عمر دوربین را کم کنند.

از طرف دیگر باید دید مناسبی داشته باشد و نباید موانع جدی از قبیل درختان در میدان دید آن قرار بگیرد. به جز این موارد دوربین ها باید دور از دسترس سارقان در ارتفاع مناسبی نصب گردند و کابل کشیآن ها در معرض دید نباشد.دوربین های مدار بسته می توانند در مکان هایی همچون ورودی ساختمان، لابی، اتاق برق، بر ساختمان، راه‌پله‌ها و داخل آسانسور نصب گردند تا در مراحل بعد زاویه دید و عمق دید بررسی و اصطلاح گردد.

استاندارد و روش کابل کشی دوربین مدار بسته

کابل کشی دوربین های مدار بسته یکی از مهم ترین فعالیت های نصب دوربین است. چراکه از نظر زیبایی و امنیت، کابل کشی باید توکار باشد و نمایان دیده نشود. بنابراین شما به عنوان نصاب نیازمند پوشش سیم ها بر روی دیوار هستید.

سیم کشی و کابل کشی دوربین ها از مهمترین مراحل نصب می باشد. دوربین های مدار بسته سیم دار، یک سیم مخصوص تصویر و یک سیم مخصوص تأمین برق و انرژی دارند که اولی به طرف صفحه نمایشگر دومی به سمت منبع تغذیه انرژی می رود. به عبارت بهتر یک دوربین مدار بسته آنالوگ دارای یک کابل از دی وی دی تا دوربین مدار بسته و یک سیم از دوربین به منبع تغذیه یا همان دی سی می باشد.

توجه داشته باشید که اگر به جای دی سی از آداپتور به عنوان منبع تغذیه استفاده شود، احتمالاً یک جعبه مخفی در کنار دوربین وجود خواهد داشت که از طریق آداپتور دوربین به برق 220 ولت وصل می‌شود.

کابل کشی دوربین بی سیم

دوربین های بی سیم یا همان دوربین های آی پی دارای یک کابل مخصوص تأمین انرژی و برق است. در این نوع دوربین ها تصاویر از طریق اینترنت به مرکز مخابره می شود و بر روی صفحه نمایشگر پخش می گردد. در این مدل از دوربین ها یک کابل به سوئیچ شبکه رفته که از آنجا تصاویر را برای ان وی آر NVR مخابرهمی‌کند.

نصب دوربین های تحت شبکه بدون کابل کشی برق

در فناوری جدید اگر سوئیچ های شبکه مجهز به POE باشد، دیگر نیازی به کابل کشی جداگانه برای اتصال به منبع تغذیه وجود ندارد و برق توسط همان سوئیچ تأمین می شود.
زمانی که کابل ها را وصل نمودید و از محکم شدن دوربین در محل نصب اطمینان حاصل کردید. باید به سراغ تنظیم نرم افزاری دوربین بروید.

تنظیم نرم افزار و دستگاه NVR دوربین

قاعدتاً توقع هر کس از خرید و نصب دوربین مدار بسته ضبط تصاویر به صورت شفاف و دقیق است. تصاویری که ممکن است در هر لحظه از شبانه روز مورد استناد قرار گیرد. بنابراین نصاب باید بعد از نصب تمامی ویژگی های فنی دوربین را تست نماید. ویژگی های و تنظیماتی مانند رزولوشن، قدرت تفکیک، زاویه دید و نحوه ضبط تصاویر با دستگاه NVR . تمامی موارد مذکور جزو لاینفک تست نرم افزاری دوربین های مدار بسته محسوب می گردد.

از طرفی در برخی از سیستم ها انتقال تصاویر به اپلیکیشن های موبایل نیز اهمیت دارد. در این موارد اپلیکیشن ها باید بر روی گوشی تلفن همراه و یا هر رایانه دستی دیگری نصب گردد.

در برخی از موارد که تعداد دوربین های مدار بسته افزایش پیدا می کند، ساختمان نیازمند یک مرکز کنترل می گردد. عموماً دی وی دی در مرکز کنترل قرار می گیرد و ورودی های تصاویر به آن مرکز می رسد. بنابراین می‌توان از آن مرکز بر کلیه فعالیت های دوربین ها نظارت نمود. از طرفی محل قرار گیری مرکز کنترل بسیار مهم است و باید در نقطه ای قابل دسترس و مطمئن قرار داشته باشد تا ضمن دسترسی راحت، امنیت کلیه سیستم و تصاویر ضبط شده توسط آن را حفظ کند.

بعد از بررسی فنی عملکرد تک تک دوربین ها، نوبت به تست نرم افزاری نمایشگر، سیستم ضبط تصاویر، مموری یا حافظه و منبع تغذیه می گردد. در بین موارد ذکر شده تست منبع تغذیه و باطری پشتیبان از همه مهم تر است. چراکه سارقین با قطع برق ساختمان اقدام به سرقت می کنند. بنابراین اگر باطری پشتیبان به هر دلیلی به خوبی کار نکند، خسارات جبران ناپذیری به امنیت ساختمانوارد خواهد آمد.

به طور کلی آموزش نصب دوربین های مدار بسته به یادگیری مهارت های برق کشی و نرم افزاری شما بازمی‌گردد. همچنینشناخت قابلیت های مدل های مختلف دوربین مدار بسته در کنار حفظ ایمنی در کار از فرد نصاب یک متخصص درجه یک می سازد، موضوعی که با آموزش و تمرین به دست خواهد آمد.
منبع: آموزش نصب دوربین مدار بسته پایتخت فناوری
 

جدیدترین ارسال ها

بالا