آموزش لوله کشی

saalek110

Well-Known Member
مزیت های لوله های فلزی کدامند؟

معمولاً از لوله های فلزی برای سیستم های لوله کشی سنتی و در خانه ها استفاده می شود و این موضوع ناشی از آن است که لوله های فلزی طول عمر بسیار بالایی دارند و به عنوان مقاوم ترین گزینه ها نیز شناخته می شوند و از طرف دیگر لوله های فلزی از مس، برنج و فولاد ساخته شدند. هر کدام از این موارد از مزیت ها و محدودیت های خود برخوردارند. به عنوان مثال یکی از بزرگترین معایب استفاده از لوله های فلزی در سیستم‌های لوله‌ کشی در این مورد خلاصه می‌شود که این لوله ها پس از مدتی زنگ می‌زنند و ممکن است قطعات زنگ زده از آنها جدا شوند و در نهایت شما این قطعات را در آب آشامیدنی خود مشاهده خواهید کرد. البته انواع ویژه‌ای از فلزات مانند مس به عنوان بهترین گزینه های موجود شناخته می شوند زیرا مقاومت بسیار زیادی در برابر زنگ زدگی دارند و در مقایسه با سایر مواد عمر طولانی تری خواهند داشت. علاوه بر آن لوله های فلزی نسبت به لوله‌های پلاستیکی از قیمت بالاتری برخوردارند و همین باعث شده است تا لوله های پلاستیکی امروزه مصارف بیشتری داشته باشند.



مزیت های لوله های پلاستیکی کدامند؟

معمولاً لوله‌ های پلاستیکی از کاربری بسیار راحت تری برخوردارند و نصب آنها نیز هزینه بسیار کمتری دارد. انها به اندازه لوله های فلزی محکم و سنگین نبوده و کار با آنها نیز بسیار ساده تر صورت خواهد گرفت. از طرف دیگر در محیط‌ های کم جا به راحتی می توان آنها را برش داد و آنها را متناسب با محیط مورد نظر به کار برد. از آنجایی که این مواد شهرت خوبی دارند شما با سادگی بسیار بیشتری می توانید قطعات منحنی و یا متفاوتی را پیدا کنید که به دنبال آن هستید. لوله های پلاستیکی همانطور که پیش از این نیز عنوان شد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند اما آنها به اندازه فلزات با دوام نیستند و علاوه بر آن از مقاومت خوبی در برابر گرما نیز برخوردار نبوده و نیاز به جایگزینی آنها در مقایسه با لوله های فلزی به میزان بیشتری مشاهده خواهد شد.



 

saalek110

Well-Known Member

لوله سفید چیست؟​

لوله سفید چیست؟ ممکن است با شنیدن نام لوله سفید این سوال به ذهن شما نیز خطور کند. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم که لوله سفید جزو انواع لوله و اتصالات پلیمری کاربردی به شمار می‌رود. به این نوع لوله نیز لوله پلی پروپیلن گفته می شود. جنس این نوع لوله از پلاستیک است و به دلیل مزایایی که دارد جایگزین مناسبی برای انواع لوله‌های مختلف مسی، فولادی و… است.

انواع اتصالات لوله سفید دارای کاربرد و ویژگی‌های خاصی می‌باشند به همین دلیل امروزه خرید لوله پلی پروپیلن به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.


 

جدیدترین ارسال ها

بالا