clickrast
Member
چند روزی بود که دنبال یه موضوع خوب می گشتم تا بتونم یکمی در مورد کدنویسی توی یونیتی آموزش آماده کنم و فکر کنم بلاخره یه موضوع خوب و جالب توجه پیدا کردم. 
از اونجایی که اکثر ما وقتی بحث از بازی سازی میشه به تیر و تفنگ فکر می کنیم و همچنین این بحث میتونه برخی از مطالب اساسی در کد نویسی بازی ها مثل ایجاد اشیاء در زمان اجرا ( Instantiate ) ، تشخیص برخورد ( Collision Detection ) ، اجرای انیمیشن از طریق کد و… رو در خودش داشته باشه، گفتم که آموزش کدنویسی رو با این موضوع شروع کنیم.
در این سری آموزشی که در نظر دارم در ۴ قسمت تمومش کنم با همدیگه عمکردهای اصلی یک اسلحه رو پیاده سازی می کنیم. سطح آموزش ها مقدماتی خواهد بود و برای کسانی که آشنایی اولیه با محیط یونیتی دارند ولی هنوز دست بکار کدنویسی نشده اند مفیده.
مباحثی که در این سری آموزشی باهاشون آشنایی پیدا می کنیم :
در قسمت اول محیط کاری ساده ای ایجاد می کنیم و اشیاء ساده ای رو بعنوان اسلحه و گلوله آماده می کنیم. به سراغ کدنویسی میریم و کدی رو می نویسیم تا با زدن کلیک ماوس اسلحه شلیک کنه و گلوله ایجاد شده در جهت صحیح به حرکت در بیاد.
دانلود قسمت اول
در قسمت دوم خواهیم دید که چطور جلوه آتشی که از اسلحه هنگام شلیک خارج میشه ( Muzzle Flash ) رو ایجاد کنیم و برای کاری کنیم که در هر بار شلیک متفاوت با دفعه قبلی باشه.
دانلود قسمت دوم


در این سری آموزشی که در نظر دارم در ۴ قسمت تمومش کنم با همدیگه عمکردهای اصلی یک اسلحه رو پیاده سازی می کنیم. سطح آموزش ها مقدماتی خواهد بود و برای کسانی که آشنایی اولیه با محیط یونیتی دارند ولی هنوز دست بکار کدنویسی نشده اند مفیده.

- استفاده از منبع اطلاعات کدنویسی در یونیتی ( Unity Scripting Reference )
- ایجاد اشیاء جدید در زمان اجرا
- استفاده از توابع کنترل کننده ورودی ( Input Class )
- دسترسی به اجزاء اشیاء ( Component )
- استفاده از فیزیک و اجسام سخت ( Physics and Rigidbody )
- تشخیص برخورد با استفاده ( Collision Detection )
- استفاده از مختصات برخورد مثل سطح نرمال اشیاء
- متحرک سازی در یونیتی و دسترسی به انیمیشن ها از طریق کد
در قسمت اول محیط کاری ساده ای ایجاد می کنیم و اشیاء ساده ای رو بعنوان اسلحه و گلوله آماده می کنیم. به سراغ کدنویسی میریم و کدی رو می نویسیم تا با زدن کلیک ماوس اسلحه شلیک کنه و گلوله ایجاد شده در جهت صحیح به حرکت در بیاد.

دانلود قسمت اول
در قسمت دوم خواهیم دید که چطور جلوه آتشی که از اسلحه هنگام شلیک خارج میشه ( Muzzle Flash ) رو ایجاد کنیم و برای کاری کنیم که در هر بار شلیک متفاوت با دفعه قبلی باشه.

دانلود قسمت دوم