آموزش طراحی اپ برای ساعت اپل

magbot

Member
آموزش طراحی اپ برای ساعت اپل
طراحی رابط کاربری موبایل



2019/01/03
MAGBOT +


در این مقاله شما شروع به یادگیری نحوه طراحی برنامه برای ساعت اپل و آشنایی با تئوری و اصول اساسی شروع طراحی برنامه برای ابزار پوشیدنی خواهید کرد.


برای برنامه اپل سه بخش وجود دارد: WatchKit App ، صفحه Glance و اعلانها . هر یک از اهداف مختلف چالش های طراحی خود را دارند.


WatchKit App
4.jpg




برنامه WatchKit روش اصلی مشاهده و تعامل با داده های برنامه است. معمولا در صفحه اصلی تماشا باز می شود، همچنین می توانید از طریق یک نگاه یا اعلان به آن دسترسی پیدا کنید.


مهم است که درک کنید که دو نوع ناوبری برای برنامه WatchKit وجود دارد سلسله مراتبی و مبتنی بر صفحه . در حالیکه ناوبری سفارشی می تواند برای برنامه های iOS برنامه ریزی شود، اما در Apps WatchKit محدودیت بسیار است و از سفارشی سازی پشتیبانی نمی کند.



5.jpg


سبک سلسله مراتبی برای برنامه های پیچیده تر مناسب تر است شبیه بسیاری از برنامه های موجود در آیفون است که کاربر باید مجموعه ای از گزینه ها را تا رسیدن به صفحه نهایی برگزیند.



6.jpg




یک رابط مبتنی بر ناوبری صفحه به کاربر اجازه حرکت در میان صفحات را با کشیدن به صورت افقی فراهم می کند. این ناوبری مناسب حالتی است که داده ها بین صفحات به یک دیگر گره خورده باشند.


هنگامی که شروع به طراحی می کنید، اطلاعاتی را که برای کاربر مهم است، چگونه آنها را به هم مرتبط می کنند و سپس ساختار ناوبری که بهترین راه برای دسترسی به آن داده ها را تشخیص می دهد.

Glance

7.jpg




مشاهدات یک مجموعه صفحه مرتبط با موضوع همگن.نماهای مختلف ساعت اپل را می توانید از طریق افقی بکشید و ببینید.

یک نگاه محدود به یک صفحه کوچک تمام ابزار شماست. بنابراین شما فقط می توانید اطلاعات مفید و ضروری را روی صفحه قرار دهید و از رنگ، اندازه فونت و تصاویر مختلف استفاده کنید .



8.jpg




در نهایت، دیدگاه ها بر اساس الگوها طراحی شده اند، بنابراین طراحی شما باید متناسب باشد به نحوی که برای داده های شما مناسب تر باشد. اپل قالب های مختلفی را برای قسمت بالای و پایین صفحه فراهم می کند.


Notifications
9.jpg




برنامه های اپل دارای دو مرحله اعلان هستند که بصورت کوتاه و بلند مدت نمایش می یابند. هنگامی که کاربر ابتدا یک اعلان دریافت می کند، اعلان کوتاه ظاهر می شود و برای مدت کوتاهی قابل مشاهده است. کاربر می تواند مچ دست خود را برای رد کردن تکان دهد و یا می توانند از طریق اطلاع رسانی بلند مدت بررسی کنید و اطلاعات بیشتر و عملکرد آنها را ببینید


از آنجا که ساعت همیشه پوشیده می شود، می خواهید اطلاعیه ها را فقط به مواردی که مفید هستند محدود کنید. این امر کاملا مزاحم خواهد بود اگر شما به طور مداوم با موج از اعلانها بم باران شوید.



10.jpg



رابط اعلان کوتاه شامل نماد برنامه، نام برنامه و عنوان اعلان است. از آنجا که عنوان تنها چیزی است که شما کنترل می کنید، باید نکات مختصر در مورد محتویات اعلان ارائه کنید.



11.jpg



ساختار رابط کاربری اعلان طولانی برای همه برنامه ها یکسان است. بالا نماد برنامه و نام (شما همچنین می توانید رنگ نوار را مشخص کنید) و پایین دکمه رد کردن است. در میان محتوای سفارشی شما و تا چهار دکمه عمل سفارشی است.




علاوه بر حرکات آشنا و ضربه تند وشدید زدن که هر روز در گوشی های ما استفاده می کنیم، ساعت اپل دو روش جدید برای برقراری ارتباط برقرار می کند: دیجیتال تاج و نیروی لمسی

تاج دیجیتال

برنامه ها از تاج برای حرکت و نمایش استفاده می کنند، همانطور می توانید با کشیدن انگشت خود فرمان هایی صادر کنید. اینتاج ویژه برای پیمایش در صفحات طولانی بهتر است.

Force Touch

13.jpg




ساعت اپل قادر به تشخیص بین ضربه و فشار است. شبیه به کلیک راست بر روی ماوس، فشار دادن پایین می تواند یک منوی زمینه با حداکثر چهار مورد مربوط به صفحه کنونی نمایش دهد.




حرکات چند لمسی مانند ضربه زدن به زوم در ساعت در دسترس نیست.




14.jpg



ساعت اپل در دو اندازه - 38mm و 42mm می آید. صفحه نمایش کوچکتر 340 در 272 پیکسل و بزرگتر 390 در 312 است. برای بزرگ تر دیدن شما می توانید تصاویر را با رزولوشن دو برابر ببینید.





15.jpg



هنگام طراحی برنامه خود، اپل پیشنهاد یک پس زمینه سیاه و سفید را برای مطابقت با قاب ارائه می دهد. پس زمینه تاریک نیز در مقایسه با رنگ های روشن بهتر عمل می کند. از آنجا که نوار ابزار افزونه بصری را اضافه می کند، مهم است که حداکثر فضای موجود و طراحی را برای عرض کامل صفحه نمایش به حداکثر برسانید.



برای دکمه ها، اپل همچنین دکمه های عرض کامل را توصیه می کند، اما اگر دکمه های جانبی را داشته باشید، از آیکون ها به جای متن استفاده کنید. داشتن سه یا چند دکمه در یک ردیف به دلیل اندازه صفحه نمایش کوچک توصیه نمی شود. دکمه های روی همان صفحه باید همان ارتفاع را برای سازگاری بصری داشته باشند.


از آنجا که شما در برابر یک پس زمینه تاریک طراحی کرده اید، می خواهید از رنگ های روشن و کنتراست برای برنامه خود استفاده کنید. رنگ نیز می تواند به عنوان بخشی از نام تجاری برنامه شما مورد استفاده قرار گیرد.




16.jpg



هر برنامه همچنین "رنگ کلیدی" شما را تعریف می کند که در رشته عنوان در نوار وضعیت و نام برنامه در اعلان ها نشان داده می شود. شما همچنین می توانید رنگ نوار را در اطلاعیه طولانی طراحی سفارشی کنید.




17.gif





 

جدیدترین ارسال ها

بالا