آموزش ساخت چمن مصنوعی ورزشگاه آزادی!

شروع موضوع توسط Reza2kn ‏20 نوامبر 2009 در انجمن مباحث آموزشي و مقالات

کلمات کلیدی:
  1. Reza2kn

    Reza2kn مدیر انجمن فیلم سازی

    ارسال‌ها:
    1,073
    تشکر شده:
    2,337
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام به همه دوستان و استادان cinema4D من تصمیم گرفتم که یه چند وقتی این ورا بیشتر باشم تا افتر:)
    همونطوری که تو تاپیک گالریم گفتم هر آموزش به درد بخور و در سطح فهم خودم:shock:دیدم اینجا هم میزارمش.
    اینم آموزش ساخت چمن مصنوعی ورزشگاه آزادی :lol: هست که گویا قبلا کسی گذاشته بود ولی بعد به G تغییر داده شده بود. امیدوارم که خوشتون بیاد:rose:
    کار ما آخر این شکلی میشه:

    [​IMG]


    اول برای ساخت زمین از منوی Primitive یک Landscape به برنامه اضافه کنید.

    [​IMG]

    حالا باید زمین مون رو قابل ویرایش کنیم. کلید C رو بزنید.

    [​IMG]

    حالا یک متریال برای زمین می خوایم. تو پنل Materials دو بار کلیک می کنیم یک متریال جدید ساخته میشه.روی متریال دوبار می کلیک کنیم تا مشخصاتش باز بشه. چون ما نمیخوایم که زمینمون نور ها رو منعکس کنه از قسمت چپ تیک گزینه Specular رو برمیداریم. به قسمت Color میریم. در اینجا میتونیم از ترکیب دو رنگ تیره استفاده کنیم
    ولی از منوی کشویی پایین کادر انتخاب رنگ گزینه Noise رو انتخاب میکنیم.

    [​IMG]

    روی کلمه Noise کلیک می کنیم تا به قسمت تنظیمات Noise بریم.

    [​IMG]

    [​IMG]

    در بالا مقدار قسمت Seed رو روی 665 قرار میدیم. اونجوری که من متوجه شدم این Seed فقط تو ورژن 11 به بالا هست. ولی اگه شما این گزینه رو ندارین اصلا جای نگرانی نیست.من به جای این Seed در قسمت پایین مقدار Speed رو برابر 665 قرار دادم و نتیجه بسیار زیبا شد. برای رنگ های Color1 و Color2 هم دو رنگ قهوه ای تیره انتخاب میکنیم :

    [​IMG]

    پنجره متریال رو می بندیم. با گرفتن متریال و کشیدن و انداختن روی زمینمون متریال رو به زمین نسبت میدیم.حالا وقت این هست که چمن ها رو وارد زمین کنیم. از منوی ابزار بالا ابزار Live Selection Tool رو انتخاب می کنیم و از در قسمت Attributes تیک Only Select Visible Elements رو میزنیم. از منوی سمت چپ ابزار Polygon Tool رو انتخاب می کنیم:

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    همه زمین رو انتخاب میکنیم.

    [​IMG]

    از منوی Hair گزینه Fur رو انتخاب می کنیم.

    [​IMG]

    به این صورت یه متریال مو به قسمت متریال هامون اضافه میشه. روی متریال Fur یه بار کلیک می کنیم تا مشخصاتش تو قسمت Attributes باز بشه و از تب Basic تیک گزینه های Color , Thickness , Scale , Kink , Wave رو بزنید :

    [​IMG]

    در قسمت Color چون ما میخوایم که چمن رست کنیم باید یه ترکیب رنگ از سبز روشن و نسبتا تیره درست کنیم و همچنین میزان Brightness رو هم روی 60 میذاریم:

    [​IMG]

    به قسمت Specular می ریم و میزان Strength رو به 40% تغییر میدیم و همچنین Sharpness رو به 20 به قسمت Secondary میریم و Strenght و Sharpness اون رو هم به 60 و 30 تغیر میدیم :

    [​IMG]

    در قسمت Thickness میزان Root رو به 1.2 تغییر میدیم و در قسمت Curves یک منحنی به صورت زیر درست می کنیم:

    [​IMG]

    در قسمت Scale مقدار Variation رو به 40 افزایش میدیم:

    [​IMG]

    در قسمت Kink ، Kink رو به 10 کاهش میدیم و همچنین میزان Amount رو هم برابر 70 قرار میدیم:

    [​IMG]

    در قسمت Wave میزان Amount رو به 20 % کاهش میدیم:

    [​IMG]

    خوب تا اینجا کارمون با متریال دهی تموم شده. برای ادامه کار در قسمت Objects روی Fur کلیک می کنیم و در پنل Attributes و در تب Object مقدار Count رو به 200000 افزایش میدیم و برای Segment عدد 10 ، برای Length 30 ، برای Variation 4 و برای Randomize عدد 6 رو انتخاب می کنیم.

    [​IMG]

    حالا نیاز به چند تا آدم بیکار و یه توپ 40 تیکه دارین که از فوتبال تو آزادی حالشو ببرین:green:

    [​IMG]

    امیدوارم به دردتون خورده باشه:rose:
     
    نوشته شده توسط Reza2kn در ‏20 نوامبر 2009
    sabalangraphic، amir3dmax، DIMO و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. GFX Master

    GFX Master مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه

    ارسال‌ها:
    15,101
    تشکر شده:
    26,714
    امتیاز دستاورد:
    36
    ممنون زحمت كشيدي.

    از اين آموزشا بازم جايي ديديد ترجمه كنيد لطفا.

    مرسي و موفق باشي. :rose:
     
    نوشته شده توسط GFX Master در ‏20 نوامبر 2009
    aliseven و Reza2kn از این پست تشکر کرده اند.
  3. aliseven

    aliseven Member

    ارسال‌ها:
    270
    تشکر شده:
    263
    امتیاز دستاورد:
    16
    آموزش خيلي جالب و قشنگي بود
    اما خوب من cinema4D كار نكردم ولي حالا تصميم گرفتم يه مقدار كار كنم و يه كم ياد بگيرم
    بازم منتظر آموزشهاي بهتري ازت هستيم
    شاد و موفق باشي:rose:
     
    نوشته شده توسط aliseven در ‏20 نوامبر 2009
    Reza2kn از این پست تشکر کرده است.
  4. AliReza Bahrami

    AliReza Bahrami مدیر انجمن

    ارسال‌ها:
    3,788
    تشکر شده:
    7,667
    امتیاز دستاورد:
    113
    خیلی جالب بود ممنونم:rose:
     
    نوشته شده توسط AliReza Bahrami در ‏21 نوامبر 2009
    Reza2kn از این پست تشکر کرده است.
  5. Amin 4D

    Amin 4D مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    1,705
    تشکر شده:
    3,645
    امتیاز دستاورد:
    113
    چند تا نکته به آموزش اضافه میکنم با اجازه دوستان:
    اون قسمتی که گفتی باید با استفاده از Live Selection Too تمام پولیگان های آبجکت زمینمون رو انتخاب کنیم باید قبل از اون آبجکتمون رو با استفاده از Make Editable یا زدن کلید C از روی کیبورد تبدیل به یه مش قابل ویرایش کنیم. و جدای از این برای اینکه به یه آبجکتی Hair یا Fur بدیم لازم نیست اون رو تبدیل کنیم به یه مش قابل ویرایش. اگه همین جوری زمانی که آبجکت رو ساختیم اون رو انتخاب کنیم و روی کلید Fur کلیک کنیم هم Fur برای کل آبجکت ساخته می شه. این روشی که دوستمون گفت برای اینه که ما مثل بخوایم به قسمتی از آبجکتمون Fur بدیم که در اینجا اینطور نیست.
    راستی یه کم توضیح هم بدم برای اینکه بدونید اون چند گزینه ای که توی متریال چمنتون تیک زدید چیه باید بگم Thickness همون ضخامت مو یا چمن هست و چون چمن اول یه کم باریک هست و بعد یه کم پهن تر و میشه و در آخر هم به صفر می رسه. که اینجا دوستمون یه کم غیر عادی اون رو تنظیم کردن. از Kink برای دادن حالت به نظمی به مو استفاده می شه. از Wave هم برای ایجاد موج در مو و چمن استفاده می شه. Scale هم میزان ارتفاع مو و چمن ها رو مشخص می کنه که مقدار Variation اون باعث می شه این ارتفاع برای هر مو یه کم راندوم تنظیم بشه (البته در محدوده ی عددی که برای Scale تنظیم کردید).
    می بخشید. جسارت شد.

    راستی دوستان می تونن در اینجا هم چند آموزش در مورد Cinema 4D ببینند.
    http://www.forum.c-g.ir/forumdisplay.php?f=78

    موفق باشید.
     
    آخرین ویرایش: ‏21 نوامبر 2009
    نوشته شده توسط Amin 4D در ‏21 نوامبر 2009
    Reza2kn از این پست تشکر کرده است.
  6. Reza2kn

    Reza2kn مدیر انجمن فیلم سازی

    ارسال‌ها:
    1,073
    تشکر شده:
    2,337
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام امین جان ممنون از نظرات تکمیلی
    ولی من متوجه نشدم بالاخره باید قابل ویرایش بشه این یا نه؟؟؟ اگه بله که تو مرحله دوم که دقت کنی اینکار رو کردم.
    در ضمن هم من از سینما 4 دی این قدر ها سرم نمیشه که بخوام آموزش از خودم بدم. این آموزش رو دیدم تو اینترنت چون خودم که زیاد چیزی بلد نیستم تونستم انجامش بدم و دیدم آسونه از طرفی این بخش سینما 4 دی هم خیلی متروکه هست گفتم ترجمش کنم و بذارم اینجا.
    در کل از همه عزیزان ممنون:rose:
    سعی می کنم چند تا آموزش دیگه هم بذارم.
     
    نوشته شده توسط Reza2kn در ‏21 نوامبر 2009
  7. Amin 4D

    Amin 4D مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

    ارسال‌ها:
    1,705
    تشکر شده:
    3,645
    امتیاز دستاورد:
    113
    reza2kn جان ببین، اگه قراره مو یا چمن به کل جسم اعمال بشه لازم نیست جسممون رو قابل ویرایش کنیم ولی اگه خواسته باشیم به یه قسمت از جسم مو یا چمن بدیم باید جسم رو به یه جسم قابل ویرایش تبدیل کنیم.
    موفق باشی.
     
    نوشته شده توسط Amin 4D در ‏21 نوامبر 2009
    Reza2kn از این پست تشکر کرده است.
  8. Moralist-Boy

    Moralist-Boy Member

    ارسال‌ها:
    493
    تشکر شده:
    873
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام .
    دستت درد نکنه زحمت کشیدی .
    کاش یه عکسی چیزی از نتیجه نهایی کار میذاشتی تا دوستان بیشتر ترقیب بشن . :rose:
     
    نوشته شده توسط Moralist-Boy در ‏22 نوامبر 2009
    Reza2kn از این پست تشکر کرده است.
  9. Reza2kn

    Reza2kn مدیر انجمن فیلم سازی

    ارسال‌ها:
    1,073
    تشکر شده:
    2,337
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام داداش . خیلی ممنون بابت نظرت
    ولی من در اول و آخر کار 2 بار عکس نهایی رو گذاشتم که متاسفانه اونها و یه سری دیگه از عکس ها یا پاک شدن یا نانو پاک پرشیا :lol:
    حالا حتما می گردم و عکس ها رو دوباره می زارم اگه نشد ، خودم عکس میگیریم. میذارم...
     
    نوشته شده توسط Reza2kn در ‏22 نوامبر 2009
    Moralist-Boy از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید