آموزش ساخت لوگو ویندوز xp

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
سلامی دوباره به همه مجید آنلاینی های گل>|<
امروز با یه آموزش خیلی جالب اومدم پیشتون...
دیریریریممممم:tavajoh: ساخت آموزش ساخت لوگو ویندوز در Cinema 4D :idea:
عکس ها رو هم خودم گرفتم و آپ کردم که دوباره پاک نشن:wink:
خوب بریم سراغ آموزش :

اول از همه باید یک مکعب یا Cube بسازیم. برای این کار از Objects (در عکس مشخص شده) یک Cube انتخاب می کنیم یا از منوی Object > Primitive > Cube یک مکعب رو به صحنه خودمون اضافه کنیم. با انتخاب Cube (وقتی که به صحنه اضافه کنیم خود به خود در حالت انتخاب هست) در قسمت Attributes و تب Objects مقدار های Segments X و Segments Y و Segments Z رو 15 قرار میدیم و سایز Y رو هم به 10 کاهش میدیم. تیک گزینه Fillet رو می زنیم و Fillet Radius رو از 5 به 2 تغییر میدیم:

l2ts5vvk49mccul7ekrk.jpg
1.jpg


خوب الان باید از این مکعبی که ساختم یه کپی تهیه کنیم. برای این کار Cube رو انتخاب می کنیم و از منوی Edit > Copy و بعد Edit > Paste یا از کلید های Crtl+C و Ctrl+V استفاده میکنیم.در قسمت Cordinates مکعب دومی که ساخته می شه ، مقدار Positon X رو 208 قرار میدیم تا بره کنار دست مکعب اولی :

7cf8k2wosyd5gvkutt06.jpg
2.jpg


همونطور که متوجه شدید لوگوی ویندوز از 4 تا مکعب ساخته شده ، برای همین هر 2 تا مکعب رو انتخاب می کنیم و دوباره از منوی Edit > Copy و بعد Edit > Paste یا از کلید های Crtl+C و Ctrl+V استفاده میکنیم و این بار در قسمت Cordinates دو مکعب جدید ، مقدار Position Z رو 208- قرار میدیم که پایه اصلی لوگو ساخته شه:

n4fwjbt28j0cq2nikqtf.jpg
3.jpg


همه 4 مکعب رو انتخاب می کنیم و با کلیک راست گزینه Group Objects یا کلید های ALT + G همه معکب ها رو به داخل یک گروه می بریم که اسم پیشفرض Null Object رو داره.حالا باید حالت انعطاف مکعب ها رو اعمال کنیم. برای این کار ما از Wind استفاده می کنیم. از منوی Deformers یک شی Wind انتخاب می کنیم یا میتونیم از منوی Objects > Deformation > Wind این کار رو انجام بدیم:

xe9mzrk4o9sw9zuyw55i.jpg
4.jpg


با کلیک کردن روی علامت مثبت کوچیکی که سمت چپ Null Object هست گروه رو باز می کنیم و Wind رو می کشیم و در گروه Null Object قرار میدیم :

mw6m6l3w0g0wryj8cc7f.jpg

6.jpg

خوب حالا یه شکل عجیب غریب میبینیم :green:برای حل کردن این مشکل اول روی Wind کلیک میکنیم و در قسمت Cordinates مقدار Postion X رو به 104,201 افزایش میدیم و مقدار Y و Z رو هم 0 می گذاریم. در قسمت Rotation میزان عدد وسطی یعنی P رو به 90 افزایش میدیم. خوب حالا در قسمت Attributes و در تب Object میزان Amplitude رو به 20 و Size رو به 82.13 Turbulace رو روی 0% قرار میدیم.حتما حتما تیک گزینه Flag رو بردارید:

5.jpg


خوب مریض آمادس:green: میتونید طبق رنگبندی خود ویندوز متریال بهش بدید و لوگو اصلی رو بسازید ، میتونید هم خلاقیت به خرج بدین و یه چیز دیگه ای بسازین:wink:

برای متریال ها هم در قسمت Materials دوبار کلیک می کنیم تا یه متریال جدید ساخخته شه ، روش دوبار کلیک می کنیم و در قسمت Color رنگی رو که میخوایم بهش میدیم. البته خیلی ریزه کاری ها و چیزای دیگه هم داره ، ولی من فقط رنگ رو گفتم ، شما هم میتونین چیزای دیگه مثل Reflection یا Transparency بهش اضافه کنید و اط طرحتون لذت ببرید. اینم متریال هایی که من استفاده کردم :

jlh3pgcf7yfwd5rwugd.jpg
Mateials.jpg


اینم یه رندر نهایی که از کار گرفتم :

ucp0efsn6rg6xmysedu6.jpg
Final.jpg

امیدوارم که بدردتون خورده باشه:rose:نظر یادتون نره:oops:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا