آموزش ساخت برف

سلام به همه دوستان کسی آموزش ساخت برف در تردی مکس را داره بذاره لازم دارم
تصویر یا سایت یا عکس هر نوعی که باشه لازم دارم کمکم کنید ممنون:green:
 
هم برف روی دختان را می خواهم و هم برفی که داره آب میشه آموزشی چیز هست یا نه کمکم کنید ممنون برف در حال بارش هم باشد که دیگه عالی میشه :green:
 

amir.nemati63

کاربر VIP
برای برف باریده شده 3 راه به ذهنم میرسه.
1- استفاده از پلاگین قدرتمند snowflow که خیلی راحت جواب میده و امکانات خوبی داره.
2-استفاده از displcement که بیشتر برای برف جاده ها استفاده میشه.
3- استفاده از p array و mesher و تبدیل اون به ediatblepoly و افزودن مدیفایر optimize که این راه برای شبیه سازی برف باریده شده روی درخت و آبجکتهای دیگه به کار میره.

به اختصار مورد سوم رو توضیح میدم اگر مشکلی بود و یا به موارد اول و دوم هم نیاز داشتین بگین تا توضیح بدم.

برای این که برف باریده شده روی یه آبجکت مثلا درخت یا پایه ی چراغ و امثالهم رو شبیه سازی کنیم، اول باید مشخص کنیم کدوم face های ابجکت نشیمنگاه برف خواهند بود.
مثلا در یک درخت، face های بالایی شاخه ها محل قرار گیری برف هستن و نه face هایی که رو به زمین قرار دارن.
یک راه اینه که دستی این face ها رو انتخاب کنیم که خیلی وقتگیره مخصوصا در مورد ابجکتی مثل درخت که highpoly هست و اگر تعداد درختها زیاد بشه واقعا" وقتگیر هست.
یه راه میانبر برای انتخاب هست که به این صورته:
در نمایtop درخت رو انتخاب میکنیم و با فعال کردن گزینه یignore backfacing فقط faceهایی رو انتخاب میکنیم که رو به بالا دارن( به صورت اتوماتیک)

حالا از این انتخاب یه copy با گزینه یdetach to object وas clone میگیریم.
در این موقع از قسمت پانل create و بخشgeometry و زیر بخش particle ها مورد Parray رو انتخاب میکنیم.

با کلیک و درگ کردن ی پخش کننده ی ذرات Parray ساخته میشه.
بعد از تنظیم پارامتر ها که بسته به اندازه و مورد دلخواه شما کاملا میتونه متفاوت باشه،آن بخش از درخت رو که به عنوان نشیمنگاه برف از درخت جدا کردیم به عنوان source انتخاب میکنیم.
این آبجکت محل قرار گیری ذراتی خواهد شد که از Parray متصاعد شده اند.
حالا از منوی component object گزینه ی mesher رو انتخاب میکنیم و با کلیک و درگ کردن یه هرم توی صفحه بوجود میاد.
وظیفه ی این آبجکت تبدیل ذرات به mesh برف هست.
در قسمت تنظیمات mesher آبجکتParray روadd میکنیم و منتظر میمونیم تا mesh ساخته بشه.
اگر تعداد ذرات و یا حجم برف زیاد باشه امکان داره این مرحله طول بکشه و یا کامپیوتر هنگ کنه.
بعد از اتمام این مرحله ما یک مش بسیار پر حجم و سنگین داریم که میتونیم با افزودن مدیفایر relax و بعد optimize اون رو کم حجم و نرم کنیم تا شبیه تر به برف بشه.

کلا" ساخت برف به صورت باریده و در حال بارش کار راحتی نیست.ولی با تمرین میتونید از پسش بر بیاین.
وقتی این تمرین رو انجام دادین برای اموزش حالت بارش اموزش رو قرار میدم.


موردی بود در خدمتم.
موفق باشید
 
برای برف باریده شده 3 راه به ذهنم میرسه.
1- استفاده از پلاگین قدرتمند snowflow که خیلی راحت جواب میده و امکانات خوبی داره.
2-استفاده از displcement که بیشتر برای برف جاده ها استفاده میشه.
3- استفاده از p array و mesher و تبدیل اون به ediatblepoly و افزودن مدیفایر optimize که این راه برای شبیه سازی برف باریده شده روی درخت و آبجکتهای دیگه به کار میره.

به اختصار مورد سوم رو توضیح میدم اگر مشکلی بود و یا به موارد اول و دوم هم نیاز داشتین بگین تا توضیح بدم.

برای این که برف باریده شده روی یه آبجکت مثلا درخت یا پایه ی چراغ و امثالهم رو شبیه سازی کنیم، اول باید مشخص کنیم کدوم face های ابجکت نشیمنگاه برف خواهند بود.
مثلا در یک درخت، face های بالایی شاخه ها محل قرار گیری برف هستن و نه face هایی که رو به زمین قرار دارن.
یک راه اینه که دستی این face ها رو انتخاب کنیم که خیلی وقتگیره مخصوصا در مورد ابجکتی مثل درخت که highpoly هست و اگر تعداد درختها زیاد بشه واقعا" وقتگیر هست.
یه راه میانبر برای انتخاب هست که به این صورته:
در نمایtop درخت رو انتخاب میکنیم و با فعال کردن گزینه یignore backfacing فقط faceهایی رو انتخاب میکنیم که رو به بالا دارن( به صورت اتوماتیک)

حالا از این انتخاب یه copy با گزینه یdetach to object وas clone میگیریم.
در این موقع از قسمت پانل create و بخشgeometry و زیر بخش particle ها مورد Parray رو انتخاب میکنیم.

با کلیک و درگ کردن ی پخش کننده ی ذرات Parray ساخته میشه.
بعد از تنظیم پارامتر ها که بسته به اندازه و مورد دلخواه شما کاملا میتونه متفاوت باشه،آن بخش از درخت رو که به عنوان نشیمنگاه برف از درخت جدا کردیم به عنوان source انتخاب میکنیم.
این آبجکت محل قرار گیری ذراتی خواهد شد که از Parray متصاعد شده اند.
حالا از منوی component object گزینه ی mesher رو انتخاب میکنیم و با کلیک و درگ کردن یه هرم توی صفحه بوجود میاد.
وظیفه ی این آبجکت تبدیل ذرات به mesh برف هست.
در قسمت تنظیمات mesher آبجکتParray روadd میکنیم و منتظر میمونیم تا mesh ساخته بشه.
اگر تعداد ذرات و یا حجم برف زیاد باشه امکان داره این مرحله طول بکشه و یا کامپیوتر هنگ کنه.
بعد از اتمام این مرحله ما یک مش بسیار پر حجم و سنگین داریم که میتونیم با افزودن مدیفایر relax و بعد optimize اون رو کم حجم و نرم کنیم تا شبیه تر به برف بشه.

کلا" ساخت برف به صورت باریده و در حال بارش کار راحتی نیست.ولی با تمرین میتونید از پسش بر بیاین.
وقتی این تمرین رو انجام دادین برای اموزش حالت بارش اموزش رو قرار میدم.


موردی بود در خدمتم.
موفق باشید

سلام جناب استاد
شرمنده اینترنت قطع بود دو سه روز نبودم
شرمنده اگه میشه کمی کامل تر توضیح بدهید متوجه نشدم همین روش سوم را کامل تر توضیح بدهید لازم دارم ممنون:rose:
 
3d Studio Max Plugin, SnowFlow

ساختن برف در مکس کلا کار سختی هست نتیجه اما خیلی قشنگی داره.
برای
ساخت برف تری دی مکس باید از سیستم ذره ای استفاده کنید. اما زمان رندرش بالاست
مخصوصا اگر حتی یک دونه درخت هم تو صحنه داشته باشید.
برای این کار یک پلاگین هست به اسم SnowFlow



34nil8o.jpg

دانلود فیلم آموزشی

تماشا از Youube

منبع: آموزش فارسی vray 3ds max
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا