آموزش ساختن دو مایع با دو رنگ متفاوت

1835ali

Well-Known Member
بسم الله الرحمن الرحیم​


در اینجا می خوام ساخت دو نوع مایع با دو رنگ متفاوت رو آموزش بدم


1- ابتدا از منوهای shelf گزینه fluid را انتخاب می کنیم



2- از shelf های fluid گزینه زیر را انتخاب می کنیم ( این گزینه برای ساختن یک container با emitter هست )



3- حالا با انتخاب container به منوی fluid رفته واز قسمت add/edit contents گزینه emmiter را انتخاب کنید



4-حالا با انتخاب container و زدن همزمان کلید ctrl + a و با ز کردن attribut editor به قسمت fluid shape رفته و تنظیمات container properties را مانند شکل زیر انجام دهید .



5- تنظیمات density , vlocity , turbulenceرا نیز همانند شکل زیر انجام دهید





6- حال در قسمت surface shaiding مانند شکل زیر عمل نمائید . ( لازم به ذکر است این فیلد برای تبدیل حالت دودی شکل به حالت surface ( مایع ) به کار می رود .)



7- از منوی shading فقط گزینه های incandescence و opacity را همانند شکل زیر تغییر دهید . ( قسمت color در قسمت های بعدی از کار خواهد افتاد و عملاً هیچ تاثیری در کار ندارد)






8- در قسمت lighting گزینه self shadow را فعال کنید . (این قسمت برای دادن نور و سایه به مایع به کار می رود که در رندر به مایع حالت واقعی تری می دهد.)




9- حالا با انتخاب یکی از emitter ها به قسمت fluid attributes رفته و همانند شکل زیر فقط قسمت density / voxel / sec را برابر 4 قرار دهید . ( این گزینه برای دادن حجم اولیه در هنگام ریختن مایع به کار می رود .)



10- حالا به مهمترین قسمت این آموزش می رسیم : در همون منوی fluid attribue در زیر fluid dropoff گزینه emit fluid color رو فعال کنید . در این هنگام یک پیغام ظاهر می گردد که شما گزینه set to dynamic را کلیک کنید . (این گزینه منوی color رو از قسمت shading غیر فعال کرده و کنترل رنگ را در اختیار emitter قرار می دهد . شما می توانید در قمست fluid color رنگ emitter را تغییر دهید . )






11- با انتخاب دیگر emitter و انجام مراحل 9 و 10 و تغییر رنگ دو مایع با دو رنگ متفاوت داشته باشد .

با آروزی موفقیت ، امیدوارم ازاین آموزش بهره کافی رو برده باشید .

پایان
 
آخرین ویرایش:

.:. soroosh .:.

Active Member
واو ...
همین الان تست میکنم ببینم نتیجه نهایی کار چی میشه ...
تشکر فراوان .
 

.:. soroosh .:.

Active Member
علی آقا میشه از انتهای کار یک فریم رندر بگیرید ببینیم چه شکلی میشه .
برای من شد یک حالت خمیر مانند که به اون محفظه ساخته شده میچسبه و کم کم مثل شکلات میاد پایین :d
بعد اینکه با چی رندر بگیریم ؟
با سافتویر که رندر گرفتم رنگ جالبی در نیومد.
شکلش هم جالب نبود .
هاردویر هم اصلا رندر نمیگرفت ...
با تشکر .
 

1835ali

Well-Known Member
بیا سروش جان توی این لینک هم فایل مایا رو گذاشتم و هم رندر شده مایعات رو

http://rapidshare.com/files/262826944/fluid.zip.html

در مورد اینکه چسبنده شده آره چون این فقط یه آموزش در مورد ساخت مایع دو رنگی بود و سلیقه ها فرق می کنه و جای کار زیاد داره فقط یه توضیحات می دم برای دلخواه کردن کار
اگه می خوای سرعت مایع بیشتر شه buoyancy رو بیشتر کن (البته به سمتی که می خوای بره مثلاً اگه می خوای پائین بره رو به منفی بیشتر کن )



در مورد رنگ هم incandescence برای رنگ روشنایی هستش که مشکی یا سفید استفاده میشه (روز یا شب ) ولی اگه می خوای رنگت غلیظ تر شه مثل مال این فایل که گذاشتم رنگ طرف راست رو مثل رنگ emit سمت راست کن و سمت چپ رو هم به همین شکل و بعد هnput رو روی z gradiant بزار
 
آخرین ویرایش:

.:. soroosh .:.

Active Member
علی آقا لینک را من نمیبینم ...
ضمنا فکر میکنم تنظیمات مرحله 5 را هم کامل عکس نزاشتید ...
 

1835ali

Well-Known Member
نمی دونم لینکه کجا رفته بود دوباره آپلود کردم

در مورد عکسهای آموزش هم همینطور نمی دونم چی شده متاسفانه عکسها رو هم پاک کردم ولی بجاش توضیح می دم

در قسمت velosity ، swirl رو برابر 4 قرار بده این کار برای پیچش و چرخش به کار می ره
توی منوی density هم buoyancy رو هر چه بیشتر بگیری سرعت افتادن بیشتر میشه (مثلاً 5-)
 

.:. soroosh .:.

Active Member
اما این تنظیماتی که بالا نوشتید با فایل خودتون خیلی فرق میکنه.
نتیجه نهایی هم خیلی فرق میکنه
من تنظیمات را مطابق فایل ارسالی انجام دادم و درست بود .
 

1835ali

Well-Known Member
خوب سروش جان اون فقط آموزشه توی تمام آموزشها هم اگه نگاه کنی می بینی اون چیزی که بعد از ساختن رندر می گیرن از آموزشه بهتره اونم برای نشون دادن اینه که از آموزش هم میشه فراتر رفت برای ساختن فایل های دلخواه شما باید خودتون کار کنید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا