آموزش خرید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

kamran98

New Member
ارزهای رمزنگاری شده دارایی های دیجیتالی هستند که به صورت 24 ساعته در بازار جهانی معامله می شوند. اگر در نظر دارید ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، اتر یا دوج کوین را به سبد سرمایه گذاری خود اضافه کنید، چندین گزینه برای انجام این کار دارید. در این مقاله به آموزش خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در آن پرداخته خواهد شد. بعد از اتمام این مقاله نیز پیشنهاد ما شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد است.

چارلز آلن، مدیر عامل شرکت BTCS توضیح می‌دهد: «رمز ارز یک واحد اندازه‌گیری است. این یک توکن دیجیتالی است که می‌تواند از یک طرف به طرف دیگر منتقل شود، اما تکراری نیست».

برخلاف ارزهای فیات فیزیکی (مانند دلار آمریکا)، ارزهای دیجیتال، ارزهای مجازی غیرمتمرکز هستند که معمولاً برای خرید کالا یا خدمات استفاده می‌شوند. این دارایی ها از فناوری بلاک چین برای ایمن سازی تراکنش ها بین هر طرف استفاده می کنند.

آلن می‌گوید: «اگر من مالک بیت‌کوین هستم، پس واقعاً مالک هیچ چیز فیزیکی نیستم. "من فقط یک کلید دارم که به من امکان می دهد رکورد یا واحد اندازه گیری را از یک شخص به شخص دیگر بدون شخص ثالث قابل اعتماد منتقل کنم. و این در واقع تمام چیزی است که یک ارز رمزنگاری شده است. بنابراین اگر دو بیت کوین دارم، می توانم آنها را از خودتان منتقل کنم. به شخص دیگری بدون شخص ثالث قابل اعتماد در وسط. و این تراکنش توسط این شبکه غیرمتمرکز رایانه‌ها از گره‌ها و خردسالان تأیید می‌شود."

در اینجا نحوه خرید ارز رمزپایه - همراه با توضیحی در مورد جایی که می توانید آن را خریداری کنید و انواع مختلف وسایل سرمایه گذاری که می توانید برای دسترسی به آن استفاده کنید، آورده شده است.
fdghjk.jpg

1. یک کارگزار یا صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید​

اگر به خرید و فروش ارزهای دیجیتال علاقه دارید، اولین قدم این است که پلتفرمی را برای انجام این کار انتخاب کنید. به طور کلی، شما می توانید یک کارگزار سنتی یا یک صرافی اختصاصی ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

کارگزاران سنتی: چندین کارگزار آنلاین وجود دارند که راه هایی را برای خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده علاوه بر سایر دارایی ها مانند سهام، اوراق قرضه و ETF ارائه می دهند. این پلتفرم ها تمایل دارند هزینه های معاملاتی کمتری را ارائه دهند اما ویژگی های رمزنگاری کمتری را ارائه می دهند.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال: انواع صرافی‌های ارزهای دیجیتال را برای انتخاب خواهید داشت که هر کدام دارای پیشنهادات ارزهای دیجیتال، ذخیره‌سازی کیف پول، گزینه‌های حساب با بهره و غیره هستند. بسیاری از صرافی ها بر اساس دارایی ها کارمزد دریافت می کنند.

همانطور که در حال مقایسه پلتفرم های مختلف هستید، عاقلانه است که مواردی مانند ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، ویژگی های امنیتی، هزینه ها، گزینه های ذخیره سازی و برداشت و منابع آموزشی را در نظر بگیرید.

2. حساب خود را تامین مالی کنید​

هنگامی که یک صرافی کریپتو یا کارگزار آنلاین را انتخاب کردید، برای شروع تجارت باید حساب خود را تامین کنید. ماری تاچیبو، مدیر بازاریابی در Gate.io می‌گوید: «در حالی که این صرافی به پلت‌فرم وابسته است، اکثر صرافی‌های کریپتو به کاربران اجازه می‌دهند تا با استفاده از ارزهای فیات مانند USD یا EUR با استفاده از کارت‌های نقدی یا اعتباری خود، ارزهای دیجیتال خریداری کنند.

Tatibuet اضافه می کند که معمولاً می توانید از Visa یا Mastercard برای خرید استفاده کنید.


با این حال، خرید ارزهای رمزنگاری شده با کارت های اعتباری بسیار خطرناک است و برخی صرافی ها مانند Coinbase از آنها پشتیبانی نمی کنند. برخی از شرکت های کارت اعتباری نیز تراکنش های رمزنگاری را مجاز نمی دانند. ارزهای رمزنگاری شده دارایی‌های بسیار ناپایدار هستند و ممکن است برای دارایی‌های خاص ریسک بدهی – یا پرداخت هزینه‌های بالا برای تراکنش‌های کارت اعتباری – ایده خوبی نباشد.

گزینه دیگری که معمولاً پلتفرم‌ها آن را می‌پذیرند، حواله‌های ACH و حواله‌های سیمی است، اما روش‌های پرداخت پذیرفته شده و مدت زمان واریز یا برداشت وجه بر اساس پلتفرم متفاوت است (و همه صرافی‌ها کارت اعتباری را قبول نمی‌کنند).

همچنین مدت زمان واریز وجه برای روش های مختلف پرداخت متفاوت است. به عنوان مثال، انتقال ACH به Coinbase سه تا پنج روز کاری طول می کشد. با این حال، انتقال کارت نقدی فوری است، در حالی که انتقال بانکی ممکن است یک تا سه روز طول بکشد.

یکی دیگر از مواردی که باید مراقب آن باشید هزینه ها است. علاوه بر کارمزد معاملات، ممکن است مشمول هزینه‌های واریز/برداشت باشید. و هزینه هایی که برای واریز یا برداشت از حساب خود می پردازید معمولاً به روش پرداخت شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، Coinbase برای تراکنش های کارت نقدی 3.99٪ کارمزد و برای انتقال سیمی 10 دلار دریافت می کند. با این حال، انتقال ACH رایگان است.

این هزینه ها بر اساس مبادلات متفاوت است، بنابراین قبل از شروع باید به قیمت های هر پلتفرم نگاهی دقیق بیندازید.

3. ثبت سفارش​

معمولاً می توانید با کلیک یک دکمه در پلتفرم وب کارگزار یا صرافی خود یا پلت فرم تلفن همراه خود سفارش دهید. اگر قصد خرید ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید با انتخاب «خرید»، انتخاب نوع سفارش، وارد کردن تعداد ارزهای رمزپایه‌ای که می‌خواهید خریداری کنید و سفارش را تأیید کنید، این کار را انجام دهید. همین روند در مورد سفارشات "فروش" نیز اعمال می شود.

اما وقتی صحبت از تراکنش ها می شود، نوع سفارشی که انتخاب می کنید بر قیمتی که سفارش شما در آن تکمیل می شود تأثیر می گذارد. به طور کلی سه نوع سفارش وجود دارد: سفارشات بازار، سفارشات محدود و سفارشات توقف.

به طور کلی، اگر بخواهید هر دارایی دیگری بخرید، اساساً تمام گزینه های سفارش را در دسترس خواهید داشت.

Tatibue می‌گوید: «سه نوع سفارش رایج که توسط صرافی‌های جهانی استفاده می‌شود، معاملات نقدی، مارجین و معاملات آتی هستند. معاملات نقطه ای زمانی است که کاربران سفارش های "خرید" یا "فروش" را در بازار آزاد انجام می دهند که به محض رسیدن قیمت به هدف خاص آنها پر می شود.

Tatibue می‌گوید: «معامله‌ی مارجین زمانی است که کاربران می‌توانند با «قرض گرفتن» وجوه از دیگران حجم بیشتری نسبت به توانشان معامله کنند، با بسیاری از صرافی‌ها به شما امکان می‌دهند تا سرمایه یک معامله‌گر را تا 20 برابر افزایش دهید. در نهایت، معاملات آتی زمانی اتفاق می‌افتد که دو طرف بر روی یک قیمت مشخص در تاریخ مشخصی در آینده برای هر ارز دیجیتال پشتیبانی‌شده توافق کنند.

4. نحوه ذخیره دارایی های خود را انتخاب کنید​

هنگامی که ارز دیجیتال خود را خریداری کردید، باید آن را در مکانی امن ذخیره کنید تا از هک یا سرقت محافظت شود.

اینجا جایی است که کیف پول‌های رمزنگاری به کار می‌آیند. کیف پول کریپتو یک دستگاه فیزیکی یا نرم افزار آنلاین است که برای ذخیره ایمن کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال شما استفاده می شود. برخی از صرافی ها خدمات کیف پول داخلی را ارائه می دهند که ذخیره مستقیم آن را بر روی پلت فرم آسان می کند. اما همه صرافی ها یا کارگزاران به طور خودکار خدمات کیف پول را به شما ارائه نمی دهند.


نکته سریع: اگر صرافی شما کیف پول ارائه نمی دهد، ممکن است لازم باشد آن را با یک سرویس کیف پول شخصی راه اندازی کنید. انواع مختلفی از ارائه دهندگان وجود دارد که بسته به کیف پول گرم یا سرد ممکن است از شما هزینه دریافت کنند. به عنوان مثال، گربه های سرددرخت‌های کریسمس همیشه هزینه‌ای دریافت می‌کنند، در حالی که کیف‌پول‌های داغ اینطور نیستند.

تعداد زیادی ارائه‌دهنده کیف پول وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، که در آنها بین دو گزینه ذخیره‌سازی انتخاب خواهید داشت:

ذخیره سازی کیف پول داغ: عبارت «کیف پول داغ» شکلی از ذخیره سازی رمزنگاری را توصیف می کند که از نرم افزار آنلاین برای ایمن کردن کلیدهای خصوصی دارایی های شما استفاده می کند.

ذخیره سازی کیف پول سرد: برخلاف کیف پول های داغ، کیف پول های سرد (که به عنوان کیف پول سخت افزاری نیز شناخته می شوند) برای ذخیره ایمن کلیدهای خصوصی شما به دستگاه های الکترونیکی آفلاین متکی هستند.

نتیجه گیری​

هنگام خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده، طیف وسیعی از گزینه ها را خواهید داشت - مانند صرافی های رمزنگاری، کارگزاری های آنلاین و حتی خدمات پرداخت. و در بیشتر موارد، می‌توانید حساب خود را با سپرده‌های کارت اعتباری یا نقدی، حواله‌های ACH یا حواله‌های سیمی تامین کنید (اگرچه بسیاری از صرافی‌ها سپرده‌های رمزنگاری را نیز می‌پذیرند). در پایان امید است این آموزش خرید ارز دیجیتال برای خوانندگان مفید واقع شده باشد.
Digital assets are becoming the new normal — 4 steps to buy cryptocurrency
 

jahansite95

New Member
لطفا صرافی هایی که از داخل ایران بشه ازشون استفاده کرد معرفی کنید ممنون
 

golex

Member
یکم ریزش ارزهای دیجیتال اعتماد جهانی رو نسبت به اونها کاهش داده و تا وضعیت مثبت نشه فکر نمیکنم من و خیلیای دیگه دوباره بخوایم به سمت این بازار بیایم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا