آموزش حرکت نیم پشتک در ژیمناستیک

healthybody123

New Member
نیم وارو یک حرکت بسیار عالی و جذاب در رشته ژیمناستیک به شمار می رود. اگر قصد دارید انجام این حرکت را یاد بگیرید، بهتر است در هنگام آموزش حرکت نیم وارو حتما یک فرد در کنار شما باشد و همچنین از تشک استفاده کنید تا امنیت کار بالا باشد.
برای آموزش حرکت نیم وارو باید، حالت بدن و جای گیری درست را فرا بگیرید و سپس انجام نیم وارو را با کمک مربی خود تمرین کنید تا به هدف نهایی برسید. ممکن است در عرض یک روز نتوانید حرکت نیم وارو را یاد بگیرید و این کاملا طبیعی است که نتوانید این حرکت را اجرا کنید.

پس از چند جلسه تمرینی و رسیدن به حس اعتماد به نفس نهایی در مورد توانایی خود در انجام حرکت نیم وارو، سعی کنید بدون مربی و به صورت مستقل این کار را انجام دهید.
19.jpg

آموزش نیم وارو مبتدی​

برای آموزش نیم وارو مبتدی باید عضلات خود را با حرکات کششی آماده کنید. حرکت پروانه و کشش رو به عقب را انجام دهید و همچنین حرکات کششی پایه برای پا و قوزک ها را فراموش نکنید. مراقب باشید و همیشه قبل از شروع تمرین بدن خود را به خوبی گرم کنید. در صورتی که این کار انجام نشود، احتمال آسیب رسیدن به عضلات و بدن وجود دارد. در ادامه به بررسی حرکات مختلف برای گرم کردن قسمت های مختلف بدن، قبل از شروع تمرینات نیم وارو پرداخته ایم، لطفا با ما همراه باشید.


گرم کردن عضلات پشت ران​

بر روی زمین بنشینید، در حالی که پاهای خود را به شکل مستقیم رو به روی خود قرار می دهید. به سمت جلو خم شوید و انگشتان پا را بگیرید. سعی کنید کمر خود را صاف نگه دارید. حدود 30 ثانیه در همین حالت باقی بمانید.


گرم کردن پا و دست ها​

در حالی که هر کدام از پاهای شما به یک سمت متمایل است بنشینید. سعی کنید با کمک دست خود بدن را به سمت بالا بکشید، خم شوید و به سمت پای راست نزدیک شوید. 30 ثانیه در همین حالت باقی بمانید. سپس همین کار را برای نیمه دیگر بدن خود تکرار کنید.

توجه: قبل از شروع حرکات اصلی و جلسه تمرینی حدود 20 دقیقه از زمان خود را به گرم کردن و کشش عضلات بدن اختصاص دهید.

استفاده از تشک مخصوص ژیمناستیک​

از یک مت زیرین مخصوص ژیمناستیک یا تشک مخصوص ژیمناستیک استفاده کنید. مت ژیمناستیک نقش یک لایه محافظ بین شما و زمین سخت را ایفا می کند. اگر در حین تمرین نیم وارو سقوط کنید، آسیب کمی خواهید دید و امنیت شما بالا خواهد بود. همچنین از لحاظ روان شناسی می توانند به خوبی شما را جذب کنند. اگر نگران سقوط کردن بر روی زمین سخت نباشید، قطعا پرش با ارتفاع بالاتری خواهید داشت و حالت بدن شما نیز بهتر خواهد بود.
06.jpg


نحوه ی استفاده از تشک یا مت مخصوص ژیمناستیک در ژیمناست های مبتدی و حرفه ای متفاوت است، که در ادامه آن ها را بیان کرده ایم:


برای ژیمناست های مبتدی​

برای اولین نیم وارو هایی که در باشگاه می زنید، یک مت مخصوص را تا کرده و بر روی آن قرار گیرید. این کار می تواند به شما فضای بیشتری دهد و شما در ارتفاع بالاتری از زمین قرار می گیرید تا حرکت نیم وارو را در هوا بزنید و خیلی راحت تر می توانید این حرکت را اجرا کنید.


برای ژیمناست های حرفه ای​

سعی کنید بر روی یک مت که از حالت جمع شده خارج باشد بپرید. در این حالت دیگر فضای بیشتری در هوا نخواهید داشت و شرایط کاملا برعکس است. این کار در شرایطی پیشنهاد می شود که در انجام حرکت نیم وارو بسیار خوب بوده و به دنبال بهبود تکنیک خود باشید.

منبع: بهترین تمرینات برای آموزش حرکت نیم وارو + [عکس] - باشگاه ورزشی اسپین
 

جدیدترین ارسال ها

بالا