آموزش جمجمه آتشین

to remember sb

مدیر انجمن
سلام دوستان
امروز واستون یه آموزش گذاشتم که امیدوارم خوشتون بیاد ، این اولین کارم تو سایت مجید آنلاین است . مشتاقانه منتظر نظراتتونم
خوب بریم سراغ آموزش:
ایجاد جمجمه آتشین

در این آموزش، نحوه ایجاد یک جمجمه آتشین به صورت مرحله به مرحله آموزش داده خواهد شد. برای ای منظور از تصاویر شعله های آتش که توسط دوربین گرفته شده و همچنین یک تصویر برداری از جمجمه استفاده شده است. در این آموزش مراحل به صورت کاملا ساده بیان می شود تا برای عموم قابل فهم باشد. با دنبال کردن این آموزش با چند تکنیک هوشمندانه نیز آشنا خواهید شد.
در شکل زیر نمایی از نتیجه نهایی این آموزش را مشاهده می کنید :
مترجم : مهدی باقری
سبک آموزش: تصویری
سطح آموزش : متوسط
گام اول :
در این آموزش تصویری از فتوشاپ نسخه CS3 استفاده شده است. تصویر جمجمه از سایت Designious.com انتخاب شده است. تصویر شعله نیز توسط دوربین دیجیتال تهیه شده است. تصاویر با رزولوشن بالا که در این آموزش مورد استفاده قرار گرفته است، دز فایل پروژه این آموزش موجود است. برای شروع، یک پرونده جدید با ابعاد ۲۹۰ در ۲۱۰ میلیمتر و پس زمینه کاملا سیاه ایجاد کنید.
گام دوم :
تصویر جمجمه را از ایلاستریتور کپی کنید (Ctrl+c) و در فتوشاپ پیست کنید (Ctrl+v) و در کادر محاوره ای که ظاهر می شود، پیکسل را انتخاب کنید.
گام سوم :
در یک لایه جدید، یک بیضی که با رنگ قرمز تیره (#۴c0400) پر شده است و دور تا دور جمجمه را فرا می گیرد، رسم کنید و سپس بر روی آن Gaussian Blur با مقدار ۲۵۰px که همان مقدار حداکثر است اعمال کنید. در نهایت این لایه را پشت جمجمه قرار دهید.
گام چهارم :
حالا جمجمه را برای آتش گرفتن آماده می کنیم. ابتدا با استفاده از Select > Color Range رنگ سفید روی جمجمه را انتخاب می کنیم. حالا همه قسمت ها به جز دندانها و استخوان آرواره که بعدا با رنگ قرمز روشن پر خواهد شد را با یک رنگ بین زرد و نارنجی (#f9ae31) پر می کنیم.
گام پنجم :
اکنون ناحیه قرمز را با همان دستور کالر رنج انتخاب می کنیم و سپس با استفاده از Select > Contract و مقدار ۴ پیکسل ناحیه انتخاب شده را تغییر می دهیم و در نهایت دکمه Delete را می زنیم تا بخش انتخاب شده حذف شود.
گام ششم :
اکنون رنگ زرد را انتخاب کنید و یک قلم مو با اندازه ۲۵۰ تا ۳۰۰ پیکسل و سختی ۰ و Opacity 10 تا ۱۵ درصد و رنگ قرمز (d02207) بردارید. و شروع به رنگ کردن از سمت داخل به بیرون کنید تا جمجمه اندکی درخشان به نظر برسد :
گام هفتم :
اکنون قصد داریم تا به جمجمه مقداری حجم بدهیم. از ابزار پاک کن با اندازه ۲۰۰ پیکسل و سختی ۰ و اپسیتی ۷۰ درصد استفاده کنید و مقداری از رنگ قرمز را پاک کنید. با این کار به نظر می رسد که جمجمه مقداری حجم پیدا کرده است.
گام هشتم :
اکنون یک نسخه دیگر از لایه جمجمه ایجاد کنید و برای لایه ای که به پس زمینه نزدیک تر است Gaussian Blur را با اندازه ۸ تا ۱۰ پیکسل به کار ببرید تا یک حالت درخشش ایجاد شود. ناحیه زیر بینی که شامل دندانها نیز می شود را انتخاب کنید. اکنون یک قلم موی ۸۰ پیکسلی بردارید و رنگ قرمز را برای آن انتخاب کنید (d02207). با استفاده از قلم مو قسمت های چپ و راست را رنگ کنید تا یک تغییر رنگ تدریجی به وجود آید این کار باعث عمق دادن به قسمت پایینی جمجمه می شود.
گام نهم :
اکنون که جمجمه به اندازه کافی داغ شده است باید آن را آتش بزنیم! فایل های شعله را باز کنید < انها را مطابق دستورالعمل زیر برای قرار گرفتن در عکس نهایی آماده کنید :
الف) فایل های شعله را باز کنید :
ب) به قسمت Select > Color Range بروید و قسمت تاریکتر پس زمینه را انتخاب کنید و سپس انتخاب خود را با فشردن Ctrl+Shift+I معکوس کنید.
ج) اکنون به قسمت Select > Modify > Feather بروید و مقدار ۲۰ پیکسل را انتخاب کنید. حالا آنها را بگیرید و در فایل اصلی جمجمه بیاندازید.
د) نوع Blend را روی Screen یا Lighten قرار دهید.
ه) برای شعله هایی که شعله های دیگری روی آنها قرار می گیرد باید Color Balance را تغییر دهیم. برای این کار به Image > Adjustments > Color Balance بروید.
گام دهم :
با استفاده از ابزار Free Transform یا (Ctrl+T) هر شعله را در جای مناسب خود قرار دهید و اندازه آن را تنظیم کنید :
گام یازدهم :
به این نکته توجه کنید که ناحیه دندان تیره تر از جاهای دیگر جمجمه به نظر می رسد. بنابر این با قلم مو و یک رنگ زرد (d02207) این قسمت ها را روشن تر کنید تا بهتر با شعله ها ترکیب شود.
گام دوازدهم :
با استفاده از ابزار Smudge بر روی شعله های نزدیک چشم می توانید کاری کنید که شعله ها با جمجمه تماس برقرار کنند و یک حرکت تدریجی از جمجمه به شعله خواهیم داشت.
گام سیزدهم :
با استفاده از ابزار Smudge کاری کنید که قسمت های زرد رنگ جمجمه با پایه شعله مخلوط شود.
گام چهاردهم :
مجددا با استفاده از ابزار Smudge در قسمت های قرمز، یک مرز ترسیم کنید که به سمت قسمت های تیره تر می رود.
گام پانزدهم :
با استفاده از ابزار Dodge در لبه های جمجمه یک حالت درخشش ایجاد کنید :
گام شانزدهم :
با استفاده از ابزار Burn در قسمت های سایه دار مرز، یک حالت تدریجی از روشن به تیره ایجاد کنید :
گام هفدهم :
حالا نوبت دود است. برای ایجاد دود از همان تصاویر شعله و همان تکنیک هایی که در مراحل ۱۰ و ۱۱ استفاده کردیم، استفاده کنید. تنها تفاوت این مرحله این است که باید آنها را دیسچوریت (desaturate) کنید تا شبیه دود به نظر برسند. برای این کار به Image > Adjustments > Hue/Saturation > Desaturate (Command + U) بروید. سپس مقدار Saturation را -۱۰۰ و مقدار Luminosity را روی -۱۶ قرار دهید :
گام هجدهم :
حالا مقداری فیلتر Blur با مقدار ۲ پیکسل روی دود اعمال می کنیم تا طبیعی تر به نظر برسد. برای این کار به Filter > Blur > Gaussian Blur بروید.
گام نوزدهم :
حالا نوبت جرقه هاست. با استفاده از یک قلم موی ۳ پیکسلی و با سختی ۱۰۰ درصد و Opacity 100 درصد شروع به ترسیم جرقه ها کنید. با استفاده از ابزار Smudge می توانید آنها را قدری تغییر دهید.این هم از جمجمه در حال سوختن ما :

منبع : www.tuts.ir
N.norozi
موفق باشید:wink:
 

wild-man

Member
سلام آموزش خوبی بود ولی نمیشه یکم فونتش بزرگتر باشه در ضمن عکس رو هم ضمیمه می کردید؟
 

to remember sb

مدیر انجمن
سلام آموزش خوبی بود ولی نمیشه یکم فونتش بزرگتر باشه در ضمن عکس رو هم ضمیمه می کردید؟

باورید کنید با عکس بود ولی نمی دونم چرا عکس هاش هنگام ارسال حذف شده ، دنبال کانورترم که اگه بشه به pdf تبدیلش کنم ...
 

snegars

New Member
لطفا سريع تر جوابمو بدين. ممنون

khahesh mikonam javabamo bedin!

man in porojero mikham anjam bedam!
vali file jomjamero az koja biaram?! tasviresho bezarin vasam
 

Erfan

Active Member
ممنون میشم به فارسی در فروم تایپ کنید !

/

نرگس جان ممنون میشم اگر آموزشی میذاری هیچ وقت فونت نوشته رو تغییر ندید چرا که بهترین فونت برای دیدن روی صفحات وب همین تاهما هست.
اگر آموزش ها تصویری دارید یا از لینک اصلی تصاویر استفاده کنید یا در یک جای مطمئن آپلود کنید.
مرسی

 

to remember sb

مدیر انجمن
khahesh mikonam javabamo bedin!

man in porojero mikham anjam bedam!
vali file jomjamero az koja biaram?! tasviresho bezarin vasam

دوست عزیز این تاپیک خیلی قدیمی هست اما من تو پروژه هام رو میگردم و اگر پیدا کردم حتما براتون میزارم
:rose:

ممنون میشم به فارسی در فروم تایپ کنید !

/

نرگس جان ممنون میشم اگر آموزشی میذاری هیچ وقت فونت نوشته رو تغییر ندید چرا که بهترین فونت برای دیدن روی صفحات وب همین تاهما هست.
اگر آموزش ها تصویری دارید یا از لینک اصلی تصاویر استفاده کنید یا در یک جای مطمئن آپلود کنید.
مرسی
چشم حتما ...مرسی که گوشزد کردی عرفان جان
:rose:
 

to remember sb

مدیر انجمن
فایل آموزش

نکته : عکس جمجمه رو نوشته از کجا دانلود کنید و در صورت وجود اشکال به منبع مراجعه کنید
:rose:
 

پیوست ها

  • jomjome atashin.doc
    1.9 مگایابت · بازدیدها: 30
  • 11.jpg
    11.jpg
    38.1 کیلوبایت · بازدیدها: 14

جدیدترین ارسال ها

بالا