آموزش تولید محتوا سئو شده

شروع موضوع توسط khakbazan_ali ‏14 فوریه 2020 در انجمن بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

  1. khakbazan_ali

    khakbazan_ali New Member

    ارسال‌ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    تولید محتوا سئو شده و اصولی میتواند یک وبسایت را از این رو به آنرو کند.در این مطلب میخواهم آموزش تولید محتوا سئو شده را به شما بدهم تا بتوانید مطالب سئو شده و مطابق سلیقه گوگل تولید کنید،محتوایی اصولی،بهینه و مطابق سئو که موتورهای جستجو دلشان نمیاد رتبه خوبی به اونها ندهند پس در این مطلب باما همراه باشید تا کمی درباره سئو نوشته ها و مطالب صحبت کنیم و یکسری از اصول و بایدها و نباید های تولید محتوا اصولی را باهم مرور کنیم.



    مردم چگونه با یک متن رو در رو میشوند؟
    اکثر کسانی که جهت مطالعه درباره یک موضوع وارد یک وبسایت میشوند یک برسی و آنالیز سریعی برروی آن مطلب انجام میدهند و بعد تصمیم میگیرند که آیا این مطلب را مطالعه کنند یا خیر، بیشتر افراد چند خط اول مطلب را میخوانند تا متوجه شوند این مطلب دقیقا چه چیزی را میخواهد به آنها بگوید و درباره چه موضوعی صحبت میکند و یا نگاهی به تگ های هدینگ و متن های برجسته و عنوان های یک مطلب میکنند تا بفهمند در این مطلب درباره چه موضوع و عنوانی صحبت شده است بعد از این برسی ها تصمیم میگیرند که آیا وقت خودرا صرف خواندن این مطلب بکنند یا خیر! فکر میکنم در همین چند خط با دو قسمت مهم برای تهیه و تولید محتوا سئو شده آشنا شدید،در ادامه باما همراه باشید تا نکات دیگری راهم برسی کنیم و کمی بیشتر باهم گپ بزنیم.



    گوگل یک مطلب را چگونه برسی میکند؟
    گوگل هم دقیقا همانند کاربران رفتار میکند و یک مطلب را برسی میکند! تمام تلاش گوگل بر این هست که بهترین سایت ها و مطالب را به کاربران نمایش دهد و برای پیدا کردن بهترین ها و سایت هایی که برای کاربران مفید هستند رفتاری عینه کاربرها انجام میدهد و خودرا جای آنها میگذارد بنابر این (آقا/خانم) گوگل برای برسی مفهوم،موضوع و ماهیت یک مطلب چند خط اول و تگ های هدینگ آن مطلب را بطور دقیق و مو به مو برسی و تحلیل میکند و از متن بکار رفته در این جاها تقریبا به نتیجه میرسد که این مطلب درباره چی هست،بنابر این گوگل اینگونه تصور میکند که مدیران سایت ها در چند خط اول بطور کامل بیان میکنند که این مطلب حول محور چه چیزی هست و در تگ های هدینگ به موضوع مطلب خود اشاره میکنند اما خیال نکنید که گوگل فقط همین فاکتور و تصور را دارد!خیر اینطور نیست گوگل راه ها،متد ها،فاکتور ها و روش های متعدد و زیادی برای برسی و تحلیل یک محتوا دارد و مطالب را از فیلترهای مختلفی عبور میدهد تا بتواند بهینه ترین و سئو شده ترین محتوا را پیدا کند و در این تیکه از متن تنها به یک قسمت ( که قسمت مهم و اعظم کار هست ) اشاره کردیم.



    بریم سراغ آموزش تولید محتوا سئو شده !!
    اگر میخواهید یک مطلب اصولی و سئو شده داشته باشید و هم کاربران را جذب خواندن کنید و هم موتورهای جستجو را وادار کنید تا رتبه خوبی به شما بدهند،میبایست که به نکات زیر توجه کنید:

    1. پاراگراف و چند خط اول مطلب
    2. تگ های هدینگ یا همان عنوان ها
    3. جملات اول هر پاراگراف جدید
    4. وجود فیلم،عکس،فایل صوتی و جدول مزیت محسوب میشود
    5. هرچه طولانی تر بهتر
    1. پاراگراف و چند خط اول مطلب
    بحث آموزش تولید محتوا سئو شده را چند ثانیه کناربگذاریم و به این موضوع از دید دیگری نگاه کنیم،یک نویسنده خوب و ماهر و یک سایت حرفه ایی همیشه به فکر کاربران خودش هست و همیشه سعی در جلب رضایت آنها دارد و اگر میخواهید چنین فرد و سایتی باشید باید هوای کابرانتان را داشته باشید و فضایی در سایتتان فراهم کنید که کاربر را سردر گم نکند،یکی از کارهایی که باید انجام دهید سعی کنید در ابتدای تمام مطالبتان بطور واضح،شفاف و کامل برای کاربر روشن کنید که این مطلب درباره چیست و در رابطه چه موضوعات و عناوینی صحبت خواهد شد تا کاربر راحت تصمیم گیری کند که آیا این مطلب را مطالعه بکنه یا خیر! اگر بتوانید به کاربر در چند خط اول بگویید که این مطلب درباره چیست و چه چیزهایی میگوید مطمعن باشید که گوگل هم با برسی پاراگراف اول مطلبتان متوجه خواهد شد که موضوع این مطلب درباره چیست.بنابر این با دقیق و درست نوشتن پاراگراف اول و گذاشتن کلمه کلیدی و مترادف آن در پاراگراف اول هم نتایج خوبی در گوگل و هم در دل کاربران بدست بیاورید.



    2. تگ های هدینگ یا همان عنوان ها
    تگ های هدینگ هم یکی دیگر از قسمت هایی هستند که کاربران با برسی آنها تصمیم میگیرند که مطلب شمارا مطالعه کنند یا خیر و همینطور گوگل با خواندن و برسی این تگ ها سعی در پی بردن به محتوای تولید شده شما میکند و از طریق این تگ ها ماهیت مطلب را مشخص میکند. همچنین بسیاری از کاربران وقتی وارد یک مطلب میشوند فقط به دنبال یک قسمت خاصی از موضوع مطلب شما میگردند و اگر درست از آن استفاده کنید کار کاربرانتان راهم در پیدا کردن چیزی که میخواهند راحت کرده ایید.همچنین توجه داشته باشید که از تگ های هدینگ درست استفاده کنید و در متن زیر این تگ ها بطور کامل متن نوشته شد در تگ را توضیح دهید و به آن اشاره کنید اگر دوست دارید بیشتر درمورد این تگ ها بدانید قبلا مطلبی کامل درباره تگ های هدینگ نوشته ام که میتوانید آنرا مطالعه کنید تا در آخر با دست پر و دیدن آموزش تولید محتوا سئو شده کاملی از وبسایت ما خارج شوید.



    3. جملات اول هر پاراگراف جدید
    اول هر پاراگراف و خط جدید هم کمی از اهمیت بالایی در تولید محتوا سئو شده برخوردار است و تصور میشود در ابتدای هر پاراگراف نکات مهم و صحبتی اساسی میشود و استفاده درست و بجا میتواند برای شما نتایج بهتری بدست بیاورد،اما اینطور فکر نکنید که در اول هر خط حتما باید کلمه کلیدی خودرا بکارببرید و آنقدر غیراصولی از کلمه کلیدی خود استفاده کنید و در آخر ببینید که 50 بار از کلمه کلیدی در یک مطلب 300 کلمه ایی استفاده کردید و در صفحه 10 نتایج گوگل هم جایی ندارید! منظور من این هست که در جمله بندی ابتدای هر خط دقت کنید و اگر قرار هست در مطلب خود 4 بار از کلمه کلیدی استفاده کنید سعی کنید چندبار این کلمات کلیدی را در ابتدای یک پاراگراف و یا وسط خط اول یک پاراگراف قرار دهید.



    4. وجود فیلم،عکس،فایل صوتی و یا عناصر مختلف
    وجود فیلم،عکس،فایل صوتی و عناصر مختلف مثل جدول ها و غیره تاثیر زیادی در سئو محتوا دارد و گوگل به مطالبی که اینها درشان وجود دارند اهمیت بیشتری میدهد،گوگل سعی بر این دارد که سایت هایی را به کاربران نمایش بده که بیشترین سود را برای آنها دارد و از این رو گمان میکند مطالبی که یک فیلم،عکس فایل صوتی و عناصر مختلف وجود دارد بیشتر به کار کاربر می آید و بهتر میتواند به رفع نیاز کاربر کمک کند بنابر این هرچه بیشتر از عکس و فیلم در مطلبتان استفاده کنید در سئو مطلب به مراتب بهتر و بهتر میشود و همچنین این چنین مطالبی برای کاربران هم خوشایند تر و دلچسب تر است پس توجه داشته باشید عکس و فیلم و…. در تولید محتوا سئو شده ضروری هستند.



    5. هرچه مطلب طولانی تر بهتر!
    در آخرین نکته از مقاله آموزش تولید محتوا سئو شده بگم که مطلب شما هرچه طولانی تر باشد بهتر است چراکه گوگل گمان میکند مطلب شما تمام سوال ها و جواب ها و اطلاعات موردنیاز کاربر را در خود دارد و شاید رتبه بهتری به شما بدهد و در نتیجه جایگاه بهتری را در گوگل کسب کنید،جدای از آن در مطالب طولانی دست خود شما هم برای نوشتن بازتر است و دیگر نیاز ندارید در چند خط خلاصه کنید و کلی چیز را از قلم بی اندازید و بطور کامل و مفصل میتوانید درباره هر آنچه که میخواهید صحبت کنید، مطالب طولانی = مطالب سئو شده !

    سخن آخر…
    به انتهای این مطلب و این آموزش رسیدیم و امیدوارم این مطلب به خوبی به شما برای تولید یک محتوا سئو شده کمک کرده باشد.همیشه توجه زیادی به مقالات و مطالب وبسایت خود داشته باشید چراکه مهم ترین و اساسی ترین بخش هر سایت حتی سایت های فروشگاهی و شرکتی و هر سایت دیگه،مقالات و مطالب آن است و سایت بدون محتوا را اصلا نمیتوانیم یک وبسایت معرفی کنیم بنابر این همیشه سعی کنید بهترین و اصولی ترین مطالب و محتوا را تولید کنید.
     
    نوشته شده توسط khakbazan_ali در ‏14 فوریه 2020

به اشتراک بگذارید