آموزش تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

ipfix

New Member
تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی مهم ترین اقدامیست که برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند بوی بد و حفظ بهداشت ماشین لباسشویی می‌بایست انجام دهید . به طور کلی می‌بایست بهداشت را در ماشین لباسشویی خود رعایت کنید . می‌بایست به طور مرتب فضای درونی ماشین لباسشویی توسط روش‌های متداول تمیز شود . اما فقط محیط درونی نیست . لاستیک دور درب ماشین لباسشویی یکی از اصلی ترین قسمت هاییست که باکتری‌ها در آن رشد می‌کنند . این قسمت از جنس پلاستیک بوده و در هنگام شستشوی لباس در لباسشویی توسط آب احاطه می‌شود . محیط مرطوب نیز محل خوبی برای رشد باکتری هاست . همین موضوع سبب بو گرفتن لباس‌ها و فضای داخلی می‌شود . اما با راهکارهایی که در ادامه به آنها می‌پردازیم . شما را در تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی یاری می‌کنیم .

چگونه لاستیک درب لباسشویی را تمیز کنیم؟​

شاید تصور کنید تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی به ظاهر کاری بی اهمیت باشد . اما باید به طور مرتب این بخش را تمیز کنید . جرم گیری نکردن لاستیک درب ماشین لباسشویی به سرعت لباس‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد . در نتیجه لباس‌ها علاوه بر اینکه بوی بدی می‌گیرند ، برای سلامت پوست نیز مضر بوده و ممکن است بیماری‌های پوستی ایجاد کند . اما شما به سادگی می‌توانید با رعایت بهداشت و به کارگیری راهکارهای خانگی این مسئله را رفع نمائید . برای انجام اینکار می‌توانید از ماده شیمیایی و سفید کننده نیز استفاده نمائید . اما بهتر است برای اینکار از مواد طبیعی مانند سرکه و لیمو استفاده کنید . به هر حال شما برای جلوگیری از رشد کپک‌ها و باکتری‌ها باید این روند را به طور مرتب تکرار کنید . همچنین لازم است به شما بگوئیم بعد از شستن لباس‌ها می‌بایست درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا به طور کامل آب جمع شده خشک شود.

4 ترفند برای تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی​

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی با مواد شوینده​

همانطور که گفته شد شما برای تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی می‌توانید هم از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید هم از مواد طبیعی . برای اینکار ابتدا مقداری آب را با مایع سفید کننده ترکیب کنید . حواستان باشد می‌بایست ترکیبی مساوی از این دو را مخلوط نمائید . این ترکیب را روی لاستیک ماشین لباسشویی بریزید . مدتی صبر کنید تا مواد جذب لاستیک شده و به طور کامل باکتری‌ها را از بین ببرد . پس از آن لاستیک را به طور کامل شسته و خشک کنید . این روند را به طور مرتب تکرار کنید .

این یک روش کامل طبیعی و بی ضرر است . همانطور که می‌دانید لیمو ترش خاصیت اسیدی دارد . این مسئله سبب می‌شود تا بتواند به راحتی جرم‌ها را از بین ببرد . برای تمیز به کارگیری این روش ، مقداری لیمو ترش را با سرکه مخلوط کنید . ترکیب درست شده را روی لاستیک ریخته و اجازه دهید به خورد لاستیک برود . سپس لاستیک را تمیز نمائید .

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی با سرکه​

سرکه دومین ماده قوی در جرم گیری سطوح است . برای تمیز کردن آن با سرکه مقداری سرکه را با جوش شیرین ترکیب کنید . پس از مخلوط کردن آن‌ها به طور کامل آن را روی لاستیک ریخته و سپس شستشو دهید.

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی با مایع سفید کننده​

برای اینکار توسط مایع سفید کننده یا وایتکس می‌بایست مقدار وایتکس را در آب حل کنید . حواستان باشد این مقدار نباید خیلی زیاد باشد چرا که سبب پوسیدگی لاستیک می‌شود . پس از حل کردن وایتکس در آب از یک مسواک یا اسنفج برای آغشته کردن لاستیک به مایع سفید کننده استفاده کنید . پس از آن اجازه دهید به طور کامل باکتری‌ها درون محلول حل شده و توسط آن از بین برود . در آخر نیز لاستیک را به طور کامل شستشو دهید .

تمیز کردن لاستیک دور درب به وسیله اسید سیتریک​

یکی دیگر از موادی که برای تمیز کردن این بخش می‌توانید از آن استفاده کنید اسید سیتریک است . این محلول بسیار قوی بوده و برای پاکسازی باکتری‌های خیلی قوی کاربرد دارد . برای اینکار مقدار کمی اسید سیتریک را در آب مخلوط کنید . این محلول را می‌توانید درون دیگ و روی لاستیک بریزید تا تمام محیط را تمیز کند . پس از اتمام کار توسط یک دستمال خشک محلول را از محیط‌های مربوطه پاک کنید .

نکاتی در زمینه رعایت بهداشت ماشین لباسشویی​

  • علاوه بر لاستیک می‌بایست به طور مرتب فضای داخلی ماشین لباسشویی را نیز تمیز کنید . برای اینکار می‌توانید از مقداری سرکه و جوش شیرین استفاده کنید . به اینصورت که مواد شوینده را وارد محفظه مربوطه کرده و اجازه دهید بدون لباس گردش داشته باشد . برای اینکار می‌توانید از یک برنامه آبکشی ساده استفاده کنید .
  • لاستیک درب را به طور مرتب توسط روش‌های گفته شده تمیز کنید . در آخر پس از شستشو لاستیک را توسط دستمال خشک کرده و درب را باز بگذارید . باز گذاشتن درب سبب می شود هوا در میان لاستیک رد و بدل شده و در نتیجه به باکتری ها اجازه رشد داده نمی شود. این موضوع را فراموش نکنید که عدم اهمیت به تمیز کردن لاستیک دور درب سبب رشد بیشتر باکتری ها و کپک می شود.
تعمیر برندهای لباسشویی:
نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بوش
نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی دوو
نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ
 

جدیدترین ارسال ها

بالا