آموزش تمیزکردن لنز دوربین

omidrap

New Member
بهترین روش برای تمیز کردن لنز شما چیست؟ با نهایت دقت! شما نباید از لبه پیراهن خود برای تمیز کردن لنز استفاده کنید ، زیرا می توانید ریز گرد و خاک را روی لنز به جای بگذارید و باعث ایجاد خراش شود. وضوح موجود در عکس های دیجیتالی شما به سطح شیشه بستگی دارد ، بنابراین باید تمیز و بی عیب و نقص باشد.
1:از پوشش یا کلاهک لنز استفاده کنید

اولین قدم برای تمیز کردن لنزهای دوربین شما این است که در وهله اول از کثیف شدن آن جلوگیری کنید. برای تمیز نگه داشتن لنز خود ، هنگام استفاده از آن ، مطمئن شوید که درپوش را بر روی هر دو انتهای جلو و عقب لنز قرار دهید. سرانجام لازم است که آن را تمیز کنید.
2:از یک برس نرم استفاده کنید

ساده ترین راه برای تمیز کردن لنزهای شما استفاده از دمنده یا برس نرم ، برای خلاص شدن از شر ذرات گرد و غبار است. برای تمیز کردن هر نوع جای دست و یا جای انگشت ، باید سطح لنز را به اصطلاح ها کنید (با بازدم زیاد روی لنز) و سپس آن را با یک پارچه نرم تمیز پاک کنید. برای از بین بردن گریس یا ذرات چسبنده از لنز خود باید از محلول تمیز کردن لنز استفاده کنید تا کثیفی را از بین ببرید.
58vl_1.jpg


3:تمیز کردن با حلال ها

توصیه می کنیم از پارچه های مخصوص تمیز کردن لنزهای عکاسی و یک قطره محلول تمیز کردن لنز استفاده کنید. برای جلوگیری از لکه دار شدن ، به صورت دایره‌ای لنز را تمیز کنید. پارچه تمیز کننده و مایع نیز برای تمیز کردن فیلترهایی که از لنز استفاده می کنند نیز مناسب هستند. همچنین می توانید از قوطی هوای فشرده یا دمنده استفاده کنید تا گرد و غبار جزئی ، خاک ،و سایر ذرات قابل مشاهده را از بین ببرید.
منبع:sanazreisi
منبع:dooorbin
 

جدیدترین ارسال ها

بالا