آموزش تبدیل اشکال به ذرات ( particle )

1835ali

Well-Known Member
بسم الله الرحمن الرحیم




به درخواست چند تا از بچه های انجمن می خوام آموزش تبدیل اشکال به ذرات ( particle ) رو اینجا بزارم


1- ابتدا نوشته ای ( یا هر جیزی دیگه ای ) رو که می خواهید تبدیل شه رو با فتوشاپ ( یا هر نرم افزار دیگه ای که توش بشه نوشت ) بنویسید . این نکته رو بگم که باید حتماً نوشته سیاه و سفید باشه



2- حالا به مایا می ریم و از منوی create / nurbs / plane یک پلان بسازید





3- حالا از منوی پارتیکا ل مربع جلوی emit from object رو بزنید ودر ادامه از منوی فایل file دکمه reset رو بزنید ،نوع emitter رو هم surface ودر جلوی rate عدد 20000 رو وارد کنید .













4- مطابق شکل با انتخاب emitter و زدن دکمه ctrl + a به attribute رفته و مربع شطرنجی را که در شکل مشخص شده را بزنید و از منویی که باز می شود بر روی گزینه فایل کلیک کنید حالا فایل خود را در فیلد خالی قرار دهید .







5- حالا speed رو ماننید شکل برابر صفر قرار دهید .




6- خوب شما حالا باید یه چیزی شبیه شکل زیر داشته باشید . اینجا آموزش تموم شد و شما برای زیبا تر کردن و جلوه دادن بهش می تونید از فیلد ها استفاده کنید من قبلاً از فیلد های turbulence , uniform استفاده کرده بودم و حالا اینجا فیلد radial استفاده می کنم .





اینم فایل آموزش داده شده + عکس برای ساخت این آموزش

http://rapidshare.com/files/263236705/file.zip.html

امیدوارم این آموزش بدردتون خورده باشه

پایان
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
1835ali جان ممنون، ولی من فکر کردم پایه ی ذراتت یه جسم هست این که با استفاده از یه تصویر بود وکاری نداشت ولی اگه در مورد اینکه مثلا چه طوری می شه یه کره یا مکعب رو تبدیل کرد به ذرات اموزشی داری بگو ممنون می شیم.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
ممنون علی جان اما اگه می شه در مورد همین کار یه توضیح کوچولو بگو. مثلا اینکه با چه جوری یه text یا یه آبجکت رو تبدیل به ذرات می کنی و بعد روی اون فیلد ها یا توی نرم افزارهای دیگه force رو اجرا می کنی؟ مثل گراویتی و دراگ یا ....
خیلی بهش احتیاج دارم اگه زودتر بگی ممنون می شم.
ممنون علي جان ولي من منظورم از تكست يه تكست سه بعدي بود نه دو بعدي. شرمنده اگه منظورمو بد رسوندم.
در مورد فايل هايي هم كه گذاشتي اوليه كه كره فقط به نظرم منبع ذراته ولي دومي جالب تر بود. منظور من بيشتر همون دومي است كه ذرات ميان و يه جسم سه بعدي رو مي سازن اما اونم كامل منظور من نيست چون ذرات فقط سطح يه جسم رو تشكيل مي دن ولي من مي خوام يه حجم سه بعدي توسط ذرات تشكيل بشه.
بازم ممنون.
 
سلام، اگر منظورتون استفاده از ذرات به جای اشیاست (مثلا پرواز یه دسته زنبور که دارن با هم پرواز میکنن) باید به روش زیر عمل کنین:
1. ذرات مورد نظر و شیئ مورد نظرتون رو انتخاب کنین.
2. به منوی Particles> Instancer (Replacement) FVDK.


البته چون الآن پای سیستمی که نشستم مایا نداره (به علت انفجار سیستم خودم باید بایم کافی نت!) احتمال میدم این روش اشتباه باشه؛ اما خوب خدا رو چه دیدی، شاید جواب داد.
راه حل دیگه ای که تو عمق حافظم سوسو میزنه اینه که باید نوع ذراتتون رو درست انتخاب کنین./که البته باز هم فکر میکنم راه حل اول درست باشه/
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام، اگر منظورتون استفاده از ذرات به جای اشیاست (مثلا پرواز یه دسته زنبور که دارن با هم پرواز میکنن) باید به روش زیر عمل کنین:
1. ذرات مورد نظر و شیئ مورد نظرتون رو انتخاب کنین.
2. به منوی Particles> Instancer (Replacement) FVDK.


البته چون الآن پای سیستمی که نشستم مایا نداره (به علت انفجار سیستم خودم باید بایم کافی نت!) احتمال میدم این روش اشتباه باشه؛ اما خوب خدا رو چه دیدی، شاید جواب داد.
راه حل دیگه ای که تو عمق حافظم سوسو میزنه اینه که باید نوع ذراتتون رو درست انتخاب کنین./که البته باز هم فکر میکنم راه حل اول درست باشه
ممنون khadivivaneghi جان ولی منظور من استفاده از Instancer نبود. من می خوام یه جسم سه بعدی مثل یه مکعب یا کره یا حتی یه شئی پیچیده مثل انسان رو تبدیل کنم به ذرات و بتونم روی اون ذرات کار کنم و مثلا ذراتی که شبیه به یه انسان هست رو روش دفورم های ذرات رو اجرا کنم.
 
آخرین ویرایش:

mosi01

New Member
سلام
اگه میشه تصاویر پیش نمایش رو بزرگتر بزارید که دیگه نیازی به کلیک روی عکس نباشه.
خسته نباشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا