آموزش ایجاد صحنه های زیر آب در فتوشاپ

amirsport

Member

در این آموزش چگونگی طراحی دنیای زیر آب را همراه با ایجاد حباب ها و افکت های نور خواهید دید.این کار با ابزار هایی مثل قلمو و چند افکت ساده فتوشاپ انجام می شود.​
ziraab.jpg


گام اول:
فتوشاپ را باز کرده و یک سند جدید ایجاد کنید.من از اندازه استاندارد wallpaper یعنی 560x1440 pixels استفاده می کنم.لایه background را به رنگ سیاه درآورید.
2i9jbr5g8oah48e1zswe.jpg

گام دوم:
لایه دیگری ایجاد کرده و آن را به رنگ سبز درآورید.
tmpgvwvbzzw5exzpnn.jpg

گام سوم:
در حالی که لایه سبز رنگ را انتخاب کرده اید به مسیر Layer>Group Layer بروید.با این کار لایه درون یک فولدرقرار می گیرد.فولدر را انتخاب کرده و به مسیر Layer>Layer Mask>Hide All بروید.ابزار brush Tool (B) را انتخاب کنید و با یک قلم نرم و بزرگ و با رنگ سفید روی نواحی از بوم که مایلید روشن باشد بکشید.
9qtxxnwxb40ix19i0ub.jpg

گام چهارم:
حالا لایه سبز رنگ را انتخاب کرده و به مسیر Layer>Layer Mask>Reveal All بروید.سپس در پنجره لایه ها لایه ماسک را انتخاب کنید و به مسیر Filter>Render>Clouds بروید.با این کار فیلتر ابر روی لایه ماسک اعمال می شود. در حالی که هنوز لایه ماسک انتخاب است به مسیر Filter>Blur>Gaussian Blur بروید.مقدار Radius باید عدد بزرگی باشد. من 80px را برای این کار مناسب می دانم.
tdkk0imfo6r2fwhhcj4.jpg

گام پنجم:
یک لایه جدید بالای تمام لایه های موجود ایجاد کنید و با ابزار brush Tool (B) و با استفاده از یک قلم بسیار نرم به رنگ قرمز ‚ یک ناحیه نورانی در پایین طرح ایجاد کنید. Opacity این لایه را تا 65% کاهش دهید.
c1y3aozwpk1rfg7fdtkz.jpg

گام ششم:
یک لایه جدید بالای لایه های موجود اضافه کرده و باز هم ابزار brush Tool (B) را انتخاب کنید.با قلمی بزرگتر از آنچه در مرحله قبل استفاده کردید و با رنگ آبی تیره ‚نواحی اطراف ناحیه قرمز رنگ را آبی کنید.این ناحیه آبی رنگ باید بسیار نامحسوس باشد . بنابراین Opacity آن را تا 20-30% کاهش دهید.
ns9ykk44hglliv0wod9q.jpg

گام هفتم:
لایه جدیدی در بالاترین سطح ایجاد کرده ابزار Gradient Tool (G) را انتخاب کنید.پنجره Gradient Editor را باز کنید.برای این کار باید روی طیف رنگی گرادیان کلیک کنید.نوع گرادیان را Noise و Roughness آن را 100% تعیین کنید و در قسمت Options هر دو گزینه Restrict Colors و Add Transparency را تیک بزنید.گرادیان را روی لایه اعمال کرده و به مسیر Image>Adjustments>Desaturate بروید.سپس به پنجره Filter>Blur>Gaussian Blur رفته و مقدار 30 pixels را برای Radius وارد کنید. دقت کنید که مقدار Radius بستگی به اندازه بوم شما هم دارد.
7gr73iawqlly6m1d4nbq.jpg

گام هشتم:
Blend Mode لایه گرادیان را به Color Dodge تغییر دهید.
v2261b0fosbka6p8qb6e.jpg

گام نهم:
برای ایجاد حباب ها من عکسی را از آدر سhttp://www.shutterstock.com/pic-31147426/stock-photo-beautiful-abstract-background-of-soap-bubbles-on-black.html دریافت کرده و با استفاده از آن یک Brush ایجاد کرده ام.شما می توانید brush را به طور مستقیم از آدرس http://imgs.abduzeedo.com/files/tutorials/Simple_Underwater_Scene_in_Photoshop/bubbles.abr دریافت کنید.
لایه جدیدی ایجاد کنید و با استفاده از ابزار brush Tool (B) و با قلمی در اندازه 400 pixels حباب هایی را با رنگ سفید ایجاد کنید.این لایه را Group (Layer>Group Layers) کرده و Blend Mode فولدر را به Color Dodge تغییر دهید.
u5j1vjzdjflwzfu1zvjz.jpg

گام دهم:
لایه حباب ها را انتخاب کرده و به مسیر Filter>Convert for Smart Filters و سپس به مسیر Filter>Blur>Gaussian Bur بروید.مقدار Radius را 7 pixels وارد کنید. باز هم ابزار brush Tool (B) را انتخاب کرده و با رنگ سیاه حباب هایی را اضافه کنید.این حباب ها را در نواحی اضافه کنید که بیش از حد تیره به نظر می رسند.آنها در واقع مثل ماسکی برای لایه زیرین عمل می کنند.
8scgzqpt9xqaxzunlvqf.jpg

گام یازدهم:
لوگوی مورد نظرتان را وارد طرح کرده و به مسیر Layer>Layer Styles>Blending Options بروید. مقدار Fill را به 0 کاهش دهید و Inner Glow را انتخاب کنید . مقدار Color Dodge را برای Color و 50% را برای Opacity وارد کنید.مقدار سایز را به 15pixels تغییر داده و سپس Bevel and Emboss را انتخاب کنید.مقدار Inner Bevel را برای Style ‚ مقدار 90% را برای Depth ‚ Down را برای Direction ‚ 1 pixel را برای Size و 5 pixels را برای Soften انتخاب کنید.در قسمت Shading options مقدار Ange را 70º و مقدار Altitude را 16º وارد کنید.مقادیر Highlight Mode و Shadow Modes را Color Dodge ‚رنگ آنها را سفید و Opacity را 100% تعیین کنید.
628hhmppgdur8dor8va.jpg

گام دوازدهم:
لایه جدیدی ایجاد کنید. این لایه را درون فولدر طربوط به لایه حباب ها قرار دهید.با ابزار brush Tool (B) و با استفاده از قلم bubble در یک اندازه بسیار کوچک ‚ شروع به اضافه کردن حباب بر روی بعضی حروف کنید..من این کار را برای حروف A, B, D و Oانجام داده ام.
hyax0x4frdkmxpq6l89b.jpg

گام سیزدهم:
لایه لوگو را انتخاب کرده و به مسیر Layer>Layer Mask>Reveal All بروید.ابزار brush Tool (B) را انتخاب کرده و با یک قلم نرم و سیاه رنگ در بعضی نواحی اطراف حروف (1-6) بکشید.به گونه ای که انگار حروف در بین حباب ها فرو رفته اند.
f5xiyiugtlpmnieuty7.jpg

گام چهاردهم:
لایه مربوط به آن دسته حباب ها که روی متن قرار دارند را انتخاب کنید و آنچه در گام دهم انجام دادیم را تکرار کنید تا تا بعضی نواحی این لایه تیره تر شود.
tgbel61kl5jnuqwbjbi.jpg

گام پانزدهم:
لایه جدیدی روی تمام لایه های موجود اضافه کرده و فیلتر Filter>Render>Clouds را روی آن اعمال کنید.مطمئن شوید که رنگ های background و foreground به رنگ های سفید و سیاه هستند ‚ سپس فیلتر Filter>Render>Difference Clouds را اعمال کنید.حتما شما هم احساس می کنید لایه بیش از حد تیره شده . به مسیر Image>Adjustments>Invert و سپس به مسیر Image>Adjustment>Levels بروید.در قسمت input مقدار سفید را آنقدر افزایش دهید تا شکلی شبیه تصویر زیر بدست آورید.
ndcy8zrwq4b8petag2zh.jpg

گام شانزدهم:
Blend Mode را به Color Dodge تغییر داده و به مسیر Filter>Blur>Gaussian Blur بروید.مقدار Radius را به 20 pixels تغییر دهید.همچنین Opacity را تا 60% کاهش دهید.
g61u0s49sx1es6jf41.jpg

گام هفدهم:
برای آنکه طرح واقعی تری داشته باشیم تعداد ی حباب واقعی به کار اضافه می کنیم.من از تصویری که از سایت Shutterstock دریافت کرده ام استفاده می کنم.شما هم می توانید این تصویر را در آدرس http://www.shutterstock.com/pic-240...r-splashing-forming-air-bubbles-over-a-black-background.html پیدا کنید.یا از هر عکس دیگری که پس زمینه مشکی داشته باشد استفاده کنید.تصویر را در محل مناسبی قرار داده و Blend Mode آن را به Color Dodge تغییر دهید. این تغییر باعث می شود قسمت های سیاه رنگ تصویر حالتی شفاف پیدا کند.
qyzhi82jdkscaw2vyhjo.jpg

گام هجدهم:
یک بار دیگر لایه محتوی حباب ها را به smart objects تبدیل کنید و فیلتر Gaussian Blur را روی آن اعمال کنید.سپس با ابزار paint روی نواحی که دوست دارید بدون حباب باقی بماند بکشید.این مراحل شبیه همان است که در گام دهم انجام دادید.
u169nd4vcph70zzf6fi.jpg

گام نوزدهم:
لایه ای بالاتر از تمام لایه های موجود ایجاد کرده و ابزار Paint Bucket Tool (G) را انتخاب کنید.نوع آن را به Pattern تغییر داده و stripes pattern را انتخاب کنید.آن را می توانید از آدرس http://imgs.abduzeedo.com/files/tutorials/Simple_Underwater_Scene_in_Photoshop/stripes.pat دریافت کنید.لایه را با این الگو پر کرده و فیلتر Filter>Blur>Gaussian Blur را با مقدار Radius 2 pixels روی آن اعمال کنید.در پایان Blend Mode را به Overlay و Opacity را به 50% تغییر دهید.
6eo5wcoci5rwin34w4os.jpg









:)تشکر کنید خوشحال میشم:)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا