آموزش افزایش ماندگاری عطر و ادکلن با چند ترفند ساده

aranika.com

New Member
شاید تاکنون برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که عطر و ادکلن های متفاوت و حتی گران قیمتتان بوی چندان ماندگاری نداشته اند و یا ماندگاری این عطرها تنها به ساعات اولیه استفاده از آنها خلاصه شده است. در این مقاله راهکارهایی را به شما میآموزیم که با کمک آنها ماندگاری عطر و ادکلن های خود را افزایش دهید. اما پیش از آن چند نکته مهم در مورد عطرها را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.


P4.jpg


نوع عطر و فرمولاسیون آن

مسلم است که ماندگاری عطرهای گوناگون با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی عطرهای گرم و شیرین ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهای خنک و ملایم دارند. همچنین عطرهایی با نت‌هایی از چوب و ادویه معمولا ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهایی با رایحه‌های میوه‌ها و مرکبات دارند.

میزان روغن موجود در عطر، تاثیر به سزایی در ماندگاری بوی آنها دارد. پرفیوم‌، ادوپرفیوم‌، ادوتویلت‌ و ادکلن‌ به ترتیب دارای مقادیر بیشتری از روغن در ترکیبات خود هستند. این بدین معناست که پرفیوم حاوی کمترین میزان الکل و ادکلن دارای بیشترین مقدار الکل در این دسته‌بندی است. بنابراین کاملا طبیعی‌ست که انتظار ماندگاری بوی ادکلن بسیار کمتر از پرفیوم باشد.


parfums.jpg



مکان نگهداری عطر

گرما و نور مستقیم خورشید دشمن عطرها هستند. سعی کنید عطرهای خود را در جایی خنک و به دور از نور نگهداری کنید چرا که گرما و نور خورشید میتوانند ترکیبات شیمایی عطرها را دگرگون کنند.


راهکارهایی برای افزایش ماندگاری بوی عطر

1- حتی گرانقیمت‌ترین عطرها نیز بیش از چند ساعت ماندگاری ندارند. اگر خواهان ماندگاری بیشتر بوی آنها هستید، سعی کنید در فواصل معین و بعد از چند ساعت آنها را تمدید کنید.
2- عطرهای خود را در بهترین زمان ممکن یعنی پس از استحمام و خشک شدن بدن استفاده کنید.
3- عطر خود را بر روی نقاطی از بدن که نبض دارند اسپری کنید. روی گردن، پشت گوش، قسمت داخلی آرنج، روی مچ دست و پشت زانو بهترین نقاط برای اسپری کردن عطر هستند.


حتما بخوانید: فوت و فن های عطر زدن که کمتر کسی می داند


4- پوست چرب مدت زمان بیشتری رایحه عطر را نگه می‌دارد. قبل از استفاده از عطرها، از لوسیون بدن یا کرم‌های مرطوب کننده استفاده نمایید.
5- عطر را با فاصله‌ای در حدود 10 تا 15 سانتی متر و به صورت مستقیم بر روی پوست بدن اسپری کنید و پس از آن پوستتان را مالش ندهید. این کار باعث تغییر ساختار مولکول‌های عطر خواهد شد.

امیدواریم با انجام ترفندهای ارائه شده نتیجه مطلوبی کسب کنید و رایحه عطر خود را تا حد ممکن ماندگار نگه دارید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا