آموزش استفاده از Google translate به عنوان مترجم همزمان

IranPardakht

Well-Known Member

ویژگی Real-Time گوگل ترنسلیت​

اگر با فردی به زبان خارجی چت می‌کنید که به آن زبات مسلط نیستید (یا حتی اصول اولیه آن را درک نمی‌کنید)، دیگر لازم نیست عبارات متنی را تایپ کنید و منتظر پاسخ باشید. گزینه Real-Time یا ترجمه فوری به این معنی است که می‌توانید تلفن خود را بین دو نفر در حین صحبت نگه دارید و در صورت نیاز، گفتار را بین زبان‌ها در همان لحظه ترجمه کنید.

همه اینها متکی به فناوری هوش مصنوعی هوشمندانه‌ای است که گوگل سال‌ها در حال توسعه آن بوده است. هر چند که کاملاً بدون خطا نیست، اما می‌تواند به شما کمک کند تا جملات نامفهوم را کامل درک کنید و همچنین درک سخنان خود را برای طرف مقابلتان آسان کنید. این ویژگی می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌های زندگیتان به دردتان بخورد.


ترجمه Real-Time چگونه کار می‌کند؟​

اگر برنامه Google Translate را روی تلفن خود نصب کرده باشید، تقریباً همه چیزهایی را که برای استفاده از این ویژگی نیاز دارید را در اختیار دارید. البته به خاطر داشته باشید که این ویژگی به دسترسی به اینترنت نیاز دارد و ممکن است مقدار زیادی از داده را هم مصرف کند. توجه به این نکته به خصوص برای زمانی که خارج از کشور هستید و جایی را برای یافتن نقاط اتصال وای‌فای پیدا نمی‌کنید و یا جایی هستید که هزینه بیشتری برای داده‌های تلفن همراه محاسبه می‌شود، بسیار مهم است.

Google این قابلیت ترجمه Real-Time را ویژگی رونویسی می‌نامد و هشت زبان در آن پشتیبانی می‌شود که شامل موارد روبرو هستند: انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و تایلندی. اگر می‌خواهید به زبان دیگری چت کنید، متاسفانه این ویژگی به دردتان نمی‌خورد.


برای شروع، Google Translate را بارگیری کنید. دکمه مکالمه را در گوشه پایین سمت چپ مشاهده خواهید کرد. اگر خاکستری است و در دسترس نیست، به این دلیل است که زبان ورودی انتخابی فعلی از رونویسی پشتیبانی نمی‌کند. برای انتخاب زبانی که می‌خواهید از آن ترجمه کنید، روی کادر سمت چپ (بالای مکالمه) و برای انتخاب زبانی که باید به آن ترجمه شود روی کادر سمت راست ضربه بزنید. توجه داشته باشید که تشخیص خودکار زبان برای این ویژگی پشتیبانی نمی‌شود و حتما باید از قبل زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید.

با انتخاب زبان‌هایتان، روی دکمه مکالمه ضربه بزنید و آماده شروع صحبت شوید. سه دکمه در پایین صفحه وجود دارد: وقتی گوینده مربوطه آماده صحبت است، می‌توانید انتخاب کنید که هر زبان را به صورت دستی انتخاب کنید، در این صورت روی دکمه‌های دارای برچسب زبان مربوطه ضربه بزنید. به‌علاوه، می‌توانید «Auto» را انتخاب کنید تا برنامه بدون نیاز به انتخاب دستی، به صداهای مختلف گوش دهد.


گزینه‌های ترجمه و موارد اضافی​

همانطور که در طول مکالمه به دو زبان صحبت می‌کنید، متوجه خواهید شد که رونوشت متنی آنچه می‌گویید نیز روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. این یک روش مفید برای بررسی مجدد این است که آیا شما به درستی درک شده‌اید یا نه. همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی متن و ویرایش آن، تغییراتی در اعلان ورودی ایجاد کنید.

خروجی گفتاری برنامه Google Translate نیز روی صفحه نمایش داده می‌شود. نمی‌توانید آن را ویرایش کنید، اما می‌توانید روی نماد بلندگوی کنار آن ضربه بزنید تا دوباره خوانده شود. اگر نیاز دارید رونویسی متن را در هر جای دیگری کپی کنید، گزینه‌های استاندارد انتخاب متن در اینجا اعمال می‌شود: یک بلوک متن را فشار دهید و نگه دارید تا آن را برای Android یا iOS انتخاب کنید.



به صفحه اصلی Google Translate برگردید. گزینه‌هایی برای بازی وجود دارد که می‌توانید با ضربه زدن روی عکس نمایه حساب Google خود (بالا سمت راست) و سپس انتخاب تنظیمات به آنها دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید لهجه منطقه‌ای صدای مورد استفاده را تغییر دهید، سرعت پاسخ صوتی را تغییر دهید و سابقه Google Translate خود را نیز پاک کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا