++Hadi++
Active Member
سلام دوستان
توجه : پست تماما اصلاح شد.
خسته نباشید
امروز تصمیم گرفتم یه نمونه نسبتا خوب از ارسال ایمیل بوسیله فلش و AS3 و با واسطه PHP بهتون آموزش بدم . چندی پیش دوست عزیزمون کیارش مدیر انجمن فلش این کار رو انجام داده بودند و جا داره از ایشون تشکر کنم . اینم آدرس آموزش ایشون :
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=96002&highlight=Email
و همینطور یه سایت خارجی هست که روش اونو هم برای اکشن 2 و هم برای اکشن 3 نوشته و اینم آدرسش :
http://evolve.reintroducing.com/2008/01/27/as2-to-as3/as2-%E2%86%92-as3-loadvars-as3-equivalent/
و منم با آموزش خودم سعی می کنم دیگه این مسئله رو در این سایت تموم کنم البته آقا کیارش این کار رو بهتر انجام دادند و منم دارم سعی می کنم انشاءال... با توضیحات بیشتر این مشکلو تموم کنم . ما قرار هست این کار رو با استفاده از شی URLVariable و URLLoader و URLRequest انجام بدیم .
URLLoader: کلاسی که برای لود کردن متن ها یا اتصال اصلی شی Request به یه آدرس URL بوجود اومده .
URLRequest : کلاسی که برای نگهداری آدرس URL و تنظیم حالت اینکه باید اطلاعات رو دریافت کنه یا ارسال کنه و همینطور نقش اتصال اطلاعات رو در هنگام ارسال دستور load توسط شی URLLoader شروع می کنه .
URLVariable : شیی که برای حمل و نقل و نگهداری داده ها و فایل های مورد ارسال به کار می ره و این شی در واقع یه باکسی هست که داده ها از هر نوع به اون Bind یا پیوست می شن و آماده ارسال به اون آدرس می شن .
در هنگام اتصال باید نوع اتصال شی URLRequest از نوع Post باشه که یه جور حالت sender هست . همینطور هر چند رده از داده هایی مثل تصاویر یا متون باید با اسمی مشخص به شی URLVariable پیوست شن و بعد شی URLVariable ، به عنوان مشخصه اصلی نگهداری داده های شی Request انتخاب می شه و بعد از اون به آدرس ارسال می شه .
منطق کار بر این روال هست . ابتدا یه دکمه برا ارسال اطلاعات فشرده می شه . بعد فانکشنی اجرا می شه که دستورات ارسال اطلاعات رو اجرا می کنه . فرض کنین دکمه ای به اسم نمونه ای یا instancename با عنوان BTN هست و نقش شروع ارسال رو ایفا می کنه و دو تکست فیلد هستند که یکی برای نوشتن عنوان با نام TitleTXTو دیگری برای نوشتن متن پیغام با نام TXT هست .
به این کد ها توجه کنید :
پس در نهایت آدرس ای دی شخص در فایل PHP قرار می گیره و اون فایل هم دو رشته رو با نامهای TitleValue و TextValue دریافت می کنه و با دستورات خاصصش ، اونا رو به ایمیل ها send می کنه .
دو تا فانکشن هم برا وقتی که ارسال با موفقیت انجام شده و برا وقتی که ارسال با شکست مواجه شده به نامهای comp و err ، در مواقع لزوم اجرا می شن و کار مناسب رو انجام می دن . درمثال بالا وقتی کار ارسال با موفقیت انجام می شه ، متن مناسب در خروجی چاپ می شه و تمام Event ها که دیگه لازم نیستند حذف می شن و بعد از ارسال اطلاعات ، صفحه فلشتون به home بر می گرده .
برای دیدن یک نمونه از این کار که با این دستورات انجام شده بود به سایت زیر سر بزنید که نمونه کار خودم در سیمیا هست :
www.abmispars.com
در ضمن متد escape هم نقش تبدیل فرمت رشته ای به فرمت URL رو ایفا می کنه .
موفق باشید ...
توجه : پست تماما اصلاح شد.
خسته نباشید
امروز تصمیم گرفتم یه نمونه نسبتا خوب از ارسال ایمیل بوسیله فلش و AS3 و با واسطه PHP بهتون آموزش بدم . چندی پیش دوست عزیزمون کیارش مدیر انجمن فلش این کار رو انجام داده بودند و جا داره از ایشون تشکر کنم . اینم آدرس آموزش ایشون :
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=96002&highlight=Email
و همینطور یه سایت خارجی هست که روش اونو هم برای اکشن 2 و هم برای اکشن 3 نوشته و اینم آدرسش :
http://evolve.reintroducing.com/2008/01/27/as2-to-as3/as2-%E2%86%92-as3-loadvars-as3-equivalent/
و منم با آموزش خودم سعی می کنم دیگه این مسئله رو در این سایت تموم کنم البته آقا کیارش این کار رو بهتر انجام دادند و منم دارم سعی می کنم انشاءال... با توضیحات بیشتر این مشکلو تموم کنم . ما قرار هست این کار رو با استفاده از شی URLVariable و URLLoader و URLRequest انجام بدیم .
URLLoader: کلاسی که برای لود کردن متن ها یا اتصال اصلی شی Request به یه آدرس URL بوجود اومده .
URLRequest : کلاسی که برای نگهداری آدرس URL و تنظیم حالت اینکه باید اطلاعات رو دریافت کنه یا ارسال کنه و همینطور نقش اتصال اطلاعات رو در هنگام ارسال دستور load توسط شی URLLoader شروع می کنه .
URLVariable : شیی که برای حمل و نقل و نگهداری داده ها و فایل های مورد ارسال به کار می ره و این شی در واقع یه باکسی هست که داده ها از هر نوع به اون Bind یا پیوست می شن و آماده ارسال به اون آدرس می شن .
در هنگام اتصال باید نوع اتصال شی URLRequest از نوع Post باشه که یه جور حالت sender هست . همینطور هر چند رده از داده هایی مثل تصاویر یا متون باید با اسمی مشخص به شی URLVariable پیوست شن و بعد شی URLVariable ، به عنوان مشخصه اصلی نگهداری داده های شی Request انتخاب می شه و بعد از اون به آدرس ارسال می شه .
منطق کار بر این روال هست . ابتدا یه دکمه برا ارسال اطلاعات فشرده می شه . بعد فانکشنی اجرا می شه که دستورات ارسال اطلاعات رو اجرا می کنه . فرض کنین دکمه ای به اسم نمونه ای یا instancename با عنوان BTN هست و نقش شروع ارسال رو ایفا می کنه و دو تکست فیلد هستند که یکی برای نوشتن عنوان با نام TitleTXTو دیگری برای نوشتن متن پیغام با نام TXT هست .
به این کد ها توجه کنید :
PHP:
var request:URLRequest=new URLRequest("YoutPHPFileAddress.php");
var loader:URLLoader=new URLLoader();
var variable:URLVariables=new URLVariables();
request.method = URLRequestMethod.POST;
loader.addEventListener(Event.COMPLETE,comp);
loader.addEventListener(IOErrorEvent.IO_ERROR,err);
BTN.addEventListener(MouseEvent.CLICK,clicking);
function clicking(evt:MouseEvent):void
{
variable.TitleValue=escape(TitleTXT.text);
variable.TextValue=escape(TXT.text);
request.data=variable;
loader.load(request);
}
function comp(evt:Event):void
{
trace("Sending is SuccessFully");
loader.removeEventListener(Event.COMPLETE,comp);
loader.removeEventListener(IOErrorEvent.IO_ERROR,err);
BTN.removeEventListener(MouseEvent.CLICK,clicking);
gotoAndStop("Home");
}
function err(evt:IOErrorEvent):void
{
trace("Error");
}
دو تا فانکشن هم برا وقتی که ارسال با موفقیت انجام شده و برا وقتی که ارسال با شکست مواجه شده به نامهای comp و err ، در مواقع لزوم اجرا می شن و کار مناسب رو انجام می دن . درمثال بالا وقتی کار ارسال با موفقیت انجام می شه ، متن مناسب در خروجی چاپ می شه و تمام Event ها که دیگه لازم نیستند حذف می شن و بعد از ارسال اطلاعات ، صفحه فلشتون به home بر می گرده .
برای دیدن یک نمونه از این کار که با این دستورات انجام شده بود به سایت زیر سر بزنید که نمونه کار خودم در سیمیا هست :
www.abmispars.com
در ضمن متد escape هم نقش تبدیل فرمت رشته ای به فرمت URL رو ایفا می کنه .
موفق باشید ...
آخرین ویرایش: