AliReza26
Active Member
ابزار كمكي كه توسط آمازون تهيه شده است، A9 نام دارد. اين ابزار، نگارش آزمايشي يك موتور جست و جو گر است كه نتايج به دست آمده از گوگل را جمع آوري و گلچين ميكند و توضيحات خود را نيز بدان ميافزايد.
در هفتههاي اخير، مقولهي جست و جو در شبكه، جزو داغترين موضوعات شركتهاي بزرگي همچون ياهو و مايكرو سافت بوده است. به گونهاي كه اين شركتها برنامههاي خود را براي راهاندازي و توسعهي سايتهاي جست و جوگري با نام خويش، آشكار ساخته اند.
گوگل نيز همانند ياهو و مايكروسافت، آرام ننشسته و يك سيستم محلي جست و جو طراحي كرده است كه از آدرسهاي اينترنتي براي رديابي مكان فرد جست و جو گر استفاده ميكند.
تاريخچهي شما اين جاست!
از آنجايي كه امكانات پيشرفتهي سايت جست و جوي آزمايشي آمازون، از طريق وارد كردن نام كاربري از يكي از فروشگاههاي آنلاين قابل دسترسي است، اين ابزار جست و جو ارتباط نزديكي با فروشگاه آمازون دارد.
يكي از امكانات پيشرفتهي يادشده، دسترسي به سوابق هر جست و جوييست كه توسط A9 انجام شده است. در حقيقت تاريخچهي جست و جو به وسيلهي A9 نگهداري مي شود و از هر نقطهاي با استفاده از يك كامپيوتر متصل به اينترنت، قابل دسترسي است.
اگر شخصي براي موضوع خاصي يك بار جست و جو كرده باشد و دوباره آن را جست و جو كند، تغييراتي كه از زمان جست و جوي قبلي تا كنون دربارهي آن موضوع و يا كلمهي خاص، اتفاق افتاده است، به او نشان داده ميشود.
A9 همانند ساير سايتهاي جست و جو گر يك صفحه و يك منوي ابزار قابل Download دارد كه به كاربران اجازه مي دهد تا هر موضوعي را در آن جست و جو كنند.
منوي ابزار همچنين شامل قسمتي است كه بازديدكنندگان مي توانند در آن، نظرات خود را درباره سايتهايي كه از آنها بازديد كرده اند، يادداشت كنند. همچنين اين امكان وجود دارد كه كابران صفحات pop-up را مسدود كنند.
جست و جوهايي كه در A9 انجام مي شود، همچنين مي تواند محدود به كالاهايي شود كه در فروشگاههاي آمازون به فروش مي رسند. در حال حاضر، تمامي نتايج A9 با استفاده از گوگل توليد ميشوند.
گفتني آن كه سخنگوي آمازون، هيچ توضيحي دربارهي آنچه كه سرانجام شركت براي موتور جست و جوي خود انجام خواهد داد، ارايه نكرده است.
منبع : http://www.tebyan.net/Subscribe/Article/NewFrames.asp?NFile=Computer&Kod=MC&nId=6762
در هفتههاي اخير، مقولهي جست و جو در شبكه، جزو داغترين موضوعات شركتهاي بزرگي همچون ياهو و مايكرو سافت بوده است. به گونهاي كه اين شركتها برنامههاي خود را براي راهاندازي و توسعهي سايتهاي جست و جوگري با نام خويش، آشكار ساخته اند.
گوگل نيز همانند ياهو و مايكروسافت، آرام ننشسته و يك سيستم محلي جست و جو طراحي كرده است كه از آدرسهاي اينترنتي براي رديابي مكان فرد جست و جو گر استفاده ميكند.
تاريخچهي شما اين جاست!
از آنجايي كه امكانات پيشرفتهي سايت جست و جوي آزمايشي آمازون، از طريق وارد كردن نام كاربري از يكي از فروشگاههاي آنلاين قابل دسترسي است، اين ابزار جست و جو ارتباط نزديكي با فروشگاه آمازون دارد.
يكي از امكانات پيشرفتهي يادشده، دسترسي به سوابق هر جست و جوييست كه توسط A9 انجام شده است. در حقيقت تاريخچهي جست و جو به وسيلهي A9 نگهداري مي شود و از هر نقطهاي با استفاده از يك كامپيوتر متصل به اينترنت، قابل دسترسي است.
اگر شخصي براي موضوع خاصي يك بار جست و جو كرده باشد و دوباره آن را جست و جو كند، تغييراتي كه از زمان جست و جوي قبلي تا كنون دربارهي آن موضوع و يا كلمهي خاص، اتفاق افتاده است، به او نشان داده ميشود.
A9 همانند ساير سايتهاي جست و جو گر يك صفحه و يك منوي ابزار قابل Download دارد كه به كاربران اجازه مي دهد تا هر موضوعي را در آن جست و جو كنند.
منوي ابزار همچنين شامل قسمتي است كه بازديدكنندگان مي توانند در آن، نظرات خود را درباره سايتهايي كه از آنها بازديد كرده اند، يادداشت كنند. همچنين اين امكان وجود دارد كه كابران صفحات pop-up را مسدود كنند.
جست و جوهايي كه در A9 انجام مي شود، همچنين مي تواند محدود به كالاهايي شود كه در فروشگاههاي آمازون به فروش مي رسند. در حال حاضر، تمامي نتايج A9 با استفاده از گوگل توليد ميشوند.
گفتني آن كه سخنگوي آمازون، هيچ توضيحي دربارهي آنچه كه سرانجام شركت براي موتور جست و جوي خود انجام خواهد داد، ارايه نكرده است.
منبع : http://www.tebyan.net/Subscribe/Article/NewFrames.asp?NFile=Computer&Kod=MC&nId=6762