آقای وزیر؛ اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت را آزاد کنید

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


وایمکس به عنوان نسل جدیدی از سرویس های اینترنت پرسرعت در کشور ظهور و بروز یافته که نوید بخش افزایش دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت است.


به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، اما از زمان مطرح شدن عرضه سرویس هایی چون وایمکس و نسل سوم تلفن همراه نخستین موضوعی که در ذهن کاربران تداعی می شود، محدودیت وضع شده مبنی بر ممنوعیت عرضه اینترنت بیش از ۱۲۸ کیلوبیت به کاربران خانگی است.


از آنجایی که بخش عمده ای از کاربران اینترنت پرسرعت کشور را کاربران خانگی تشکیل می دهند این محدودیت بیش از همه برای آنها آزاردهنده شده است.


اکنون با آغاز عرضه سرویس وایمکس از سوی ایرانسل و در آینده نزدیک از سوی دیگر شرکت های دارنده پروانه و عرضه کننده این سرویس به نظر می رسد که مسوولان امر باید با دقت نظر و سعه صدر بیشتری نسبت به توسعه باند پهن در ایران بنگرند.


ایران که با ۷۰ میلیون جمعیت تنها از ۲۳ میلیون کاربر آن هم از صدقه سری شمارش کاربران دایل آپ در کشور برخوردار است، در صورت تفریق مشترکان دایل آپ به عدد اندکی می رسد که هیچ نشانه ای از همراستا بودن آن در راستای صنعت چشم انداز ۲۰ ساله کشور و تبدیل شده به قطب فناوری اطلاعات منطقه نخواهد داشت.


اینترنت پرسرعت ADSL کمترین موفقیت را از زمان آغاز به کار خود داشته و اکنون با ورود سرویس وایمکس انتظار می رود تا با اندیشیدن تدابیر مورد نیاز با ورود تازه وایمکس کاستی های ADSL را این سرویس نوین جبران کرده و بتواند راهگشای توسعه باند پهن در ایران باشد.


گرچه محمد سلیمانی –وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات- علیرغم حمایت از این محدودیت در طول وزارت خود در آخرین روز حضورش در این وزارتخانه آن را نقد کرد، این محدودیت بارها و بارها از سوی کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور بارها به نقد کشیده شده است.


ناگفته نیز نماند که طبق نظر اتحادیه بین المللی مخابرات پهنای باند کمتر از دو مگابایت در معادلات این اتحادیه بین المللی برای محاسبه میزان توسعه پهنای باند کشورها نمی گنجد که ایران هنوز متر سنجش خود را جلوی عدد ۱۲۸ کیلوبیت قرار داده است.


اکنون که چند ماهی از ورود وزیر جدید ارتباطات به این عرصه می گذرد همگان انتظار دادند تا او که با شعار توسعه فناوری اطلاعات توانست رای مجلسیان را جلب کند اینک برای برچیدن این محدودیت دست و پاگیر اقدام کند.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا