آغز کسب و کار اینترنتی

baleb74

New Member

کسب و کار اینترنتی چیست؟!​


به نوعی از کسب و کار گفته میشود که فعالیت آن روی اینترنت (به صورت آنلاین) و برمبنای قابلیتها یا پتانسیلهای آن انجام می شود. در کسب و کار آنلاین نیازی به یک مکان فیزیکی نیست و همین نقطه باعث میشود افراد مختلفی از سر تا سر جهان به آن دسترسی داشته باشند. از دیگر مزایای آن عبارتند از لذت بردن از کار، در اختیار داشتن زمان و محیط کاری، اداره همزمان چند شغل و کسب درآمد حتی در خواب و یا در سفر!
حال که با این تعریف آشنا شدیم، به نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی میپردازیم:

۱) انتخاب ایده و ارزیابی آن​


اولین و سرنوشتسازترین قدم راهاندازی یک کسب و کار، انتخاب ایدهی مناسب و سپس ارزیابی چند جانبهی آن است. فراموش نکنید که پشت هر کسب و کار موفقی یک ایدهی فوق العاده وجود دارد. بنابراین با توجه به علاقه، استعداد، توانمندیها، شرایط جامعه و بسیاری از فاکتورهای دیگر ایده خود را انتخاب کنید. بعضی افراد هنگامی که ایدهای به ذهنشان خطور میکند به فکر راه اندازی آن هستند اما توجه نمیکنند که آن ایده ممکن است به هر دلیلی مناسب نباشد. بنابراین قبل از به کارگیری ایده خود، در مورد آن تحقیق کنید. به عنوان مثال میتوانید به شرکتها یا اشخاصی که در حوزهی انتخابی شما فعالیت میکنند، مراجعه کنید و از تجربیات و عملکرد آنها مطلع شوید. مزایا و معایب ایدهی انتخابی را بشناسید، به منظور کسب آگاهی بیشتر در حوزه مربوطه مطالعه کنید و مشورت بگیرید، احتمال ظهور رقبای جدید را در نظر گرفته و راه حلی برای متمایز شدن از سایرین بیابید. پیشبینی کنید که در چند دهه پیش رو، کسب و کار شما چه جایگاهی خواهد داشت. بعد از طی این مراحل نتیجه میگیرید که آیا به کار گیری ایدهی انتخابی شما، امکان پذیر هست یا خیر، و در صورت امکان پذیری با چه چالشهایی روبه رو خواهید شد.

انتخاب ایده مناسب


۲) دلیل، هدف، انگیزه​


هرشخصی برای راه اندازی کسب و کار دلایلی دارد، فرقی نمی‌کند که کسب و کار آنلاین باشد یا آفلاین. حتما شما هم اشخاصی را میشناسید که زمان و هزینه های بسیاری می‌کنند و سپس بعد از راه اندازی کسب و کارشان به هزینه‌ها و روش درآمدزایی فکر می‌کنند. این رویه نادرست است؛ زیرا علاوه بر زمان، هزینه های زیادی ممکن است از دست بدهند و در نهایت ممکن است کسب و کارشان با شکست مواجه شود. بنابراین بهتر است کاغذی را کنار دست خود بگذارید و ابتدا اهداف و انگیزه ی راه اندازی کسب و کار را یادداشت کنید تا از ابتدای کار بدانید که قرار است در انتها دست آورد شما چه چیزی باشد و چه چالش هایی در انتظار شماست، همچنین متوجه میشوید که کدام دسته از اقدامات در مسیر کسب و کارتان برای شما سودمندتر است.

۳) طراحی سایت​


یکی از قابلیت های اینترنت، امکان طراحی وبسایت اینترنتی برای راه اندازی هر گونه کسب و کاری است. ممکن است تصور کنید، طراحی سایت کار بسیار پیچیده و پر هزینه ای است اما در حقیقت نیازی به پرداخت هزینه ی زیاد ندارید. به همین منظور لازم است که خودتان دست به کار شوید. اگر از دانش کد نویسی برخوردارید، میتوانید سایت خود را با هر قالب و محتوایی از صفر تا صد طراحی کنید و در غیر این صورت باز هم قادر به طراحی سایت دلخواهتان هستید. چگونه؟
امروزه برای ایجاد سایت مورد نظر نیازی به طراحی صفر تا صد آن نیست زیرا سایت های رایگانی وجود دارند که شما با استفاده از آنها میتوانید فقط با چند کلیک ساده سایت مورد نظرتان را به سلیقه خود طراحی کنید. استفاده از سایت سازهای رایگان برای کسانی که هیچ دانش و تجربه ای در زمینه ی طراحی سایت ندارند بسیار پیشنهاد می شود. بعنوان مثال در سالهای اخیر سایت سازهای ایرانی مانند پرتال و وبزی هم پیشرفت زیادی داشته اند و با استفاده از آنها میتوانید با هزینه ی اندک سایت دلخواه خود را طراحی کنید.
طراحی سایت هم اصولی دارد که توجه به آنها موجب نزدیک شدن به موفقیت در کسب و کارتان میشود. به عنوان مثال توجه داشته باشید که صفحات وب نباید نامرتب و درهم باشند، زیرا باعث سردرگمی کاربران میشود. همچنین تولید و درج محتوا در سایت نیاز به تجربه و دانش کافی دارد که در صورت نیاز میتوانید از متخصصان در این حوزه استفاده کنید. آدرس و نام مناسبی برای وب سایتتان انتخاب کنید.
از دیگر اصول طراحی سایت جذاب میتوان به استفاده از فونت مناسب، در نظر گرفتن نام و لوگو مرتبط، استفاده مناسب از تصاویر و عنوان های جالب و هیجان انگیز، اشاره کرد. وب سایت شما محل کسب و کار اینترنتی شماست، بنابراین آن را به محیط مناسبی برای مخاطبانتان تبدیل کنید. فعالیت سایت رقبای خود را آنالیز کنید، به علاوه میتوانید از ترفندهایی که باعث جذابیت وب سایتشان شده، الگو بگیرید.
# بانک لباس
# راه اندازی کسب و کار اینترنتی با کمترین هزینه
 

saraghk44

Member
مهاجرت به اتریش و تحصیل در کشور اتریش ممکن است یک گزینه جذاب برای شما باشد. در زیر به چند مرحله برای مهاجرت و تحصیل در اتریش اشاره شده است: 1. **انتخاب دوره تحصیلی:** - ابتدا باید تصمیم بگیرید که در چه رشته‌ای می‌خواهید تحصیل کنید. اتریش دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با کیفیت است.2. **آموزش زبان:**- برخی از دوره‌ها به زبان آلمانی یا زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. اگر دوره شما به زبان آلمانی باشد، نیاز به یادگیری این زبان و گرفتن آزمون‌های زبان معترف به آن (مانند ÖSD یا Goethe) دارید.3. **انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی:* - پس از انتخاب رشته، دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنید. اطلاعات مربوط به شرایط پذیرش، مدت زمان دوره، و سایر جزئیات مهم است.4. **درخواست پذیرش:** - درخواست پذیرش را به دانشگاه ارسال کنید. ممکن است برخی از دانشگاه‌ها برای پذیرش نیاز به ارائه مدارک و یا مصاحبه داشته باشند.5. **ویزای تحصیلی:** - پس از دریافت پذیرش، برای مهاجرت به اتریش باید ویزای تحصیلی را درخواست کنید. اطلاعات کامل در مورد نیازمندی‌ها و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا مهم است.6. **آمادگی برای زندگی در اتریش:**- مطالعه درباره فرهنگ محلی، سیستم آموزشی، و زندگی روزمره در اتریش اهمیت دارد. همچنین باید مسائل مالی، مسکن، و بیمه را مدیریت کنید.قبل از شروع هر مرحله‌ای، توصیه می‌شود که با دقت اطلاعات مرتبط با دانشگاه‌ها، برنامه‌های تحصیلی، و الزامات مهاجرت به اتریش را بررسی کنید و در صورت نیاز از مشاوره مراکز معتبر یا دفاتر مهاجرت بهره‌مند شوید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا