آشنایی با ویژگی های یک سایت موفق

amirbarmaj

New Member
امروزه وب سایت های زیادی با موضوع های مشابه وجود دارند، اما سایت موفق، سایتی می باشد که نکات را به خوبی رعایت کرده و دارای ایده های جدید و خصوصیات برتر نسبت به سایر سایت ها باشد. با وجود تفاوت ها و خصوصیاتی که هر کدام از سایت ها دارند اما همگی آن ها به دنبال یک هدف مشترک می باشند که این هدف افزایش تعداد بازدید کنندگان از سایت می باشد.

ویژگی های مهم یک سایت موفق
در طراحی سایت موفق باید توجه داشت که با فونت ها، رنگ ها و تصاویر زیاد سایت را شلوغ نکنیم و رنگ ها و فونت های مورد استفاده متناسب باشند.

ایده های جدید در طراحی سایت استفاده شود به گونه ای که سایت را برای همه بازدید کنندگان جذاب نماید.

بهتر است در طراحی سایت با کمک تصاویر متحرک و جلوه های ویژه از یکنواختی بپرهیزیم.

قسمت های مختلف سایت را به گونه ای طراحی کنیم که کاربر با ورود به سایت متوجه شود در کدام قسمت می تواند به خواسته خود برسد.

طراحی و چیدمان سایت متناسب با عملکرد و مطالب به کار برده شده در سایت باشد.

یکی از نکات مهم در طراحی سایت موفق به روز رسانی کردن سایت می باشد. سایتی که به مدت طولانی به روز رسانی نشود بازدید کنندگان کمتری دارد.

2892-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-1-compressor.jpg
یک سایت موفق باید چگونه باشد

قابلیت بازدید سایت توسط نمایشگر های مختلف
سایت خود را به گونه ای طراحی نمایید که قابلیت تغییر ابعاد را داشته باشد و کاربران بتوانند با کامپیوتر و تلفن همراه و دیگر نمایشگر ها از سایت بازدید نمایند.

قابلیت اشتراک صفحه وب سایت در شبکه های اجتماعی
با توجه به نقش مهم شبکه های اجتماعی در بازاریابی و کسب و کار اینترنتی، اگر کاربر امکان اشتراک گذاری صفحه وب سایت را در شبکه های اجتماعی داشته باشد، سایت طراحی شده از سایت های موفق و کاربردی خواهد بود.

ایمن بودن وب سایت
شما می توانید با ایمن کردن سایت خود از طریق گواهی امنیت ssl هم سبب افزایش اعتبار و امنیت سایت خود شوید و هم با جلب اعتماد کاربران سبب افزایش بازدید کنندگان شوید.

برای لینک ها نام و مشخصات واضح و بدون ابهام مشخص نمایید
برای لینک هایی که در وب سایت خود قرار می دهید نام و مشخصات بدون ابهام مشخص نمایید تا کاربر هنگام ورود به سایت دچار سردرگمی نشود.

داشتن اطلاعات تماس در صفخه وب سایت
همیشه باید در طراحی سایت موفق در نظر داشت که اطلاعات تماس موجود باشد و در قسمتی آن را قرار دهیم که به راحتی کاربر به آن دسترسی داشته باشد. نکته مهم تر این که راه تماسی که در قسمت اطلاعات تماس گذاشته می شود باید راهی باشد که امکان برقراری ارتباط همیشگی وجود داشته باشد. راه تماس می تواند آدرس، شماره تماس، شماره پیامک و ایمیل باشد.

-در صفحه اصلی سایت به اصل موضوع بپردازیم.
در صفحه اصلی وب سایت باید اصل موضوع نوشته شود تا وقتی که کاربر وارد سایت شد همه اطلاعات مهم و کاربردی درباره موضوع نوشته شده در سایت را به دست آورد. از تبلیغات زیاد و حاشیه پردازی در صفخات اصلی بپرهیزیم.

داشتن منو منظم و تقسیم بندی بخش های سایت
داشتن منوی منظم و امکان بازگشت به صفحه اصلی از ویژگی های یک سایت موفق می باشد. یک سری برگه ها را مشخص کنیم که کاربر و بازدید کننده بداند کاربرد هر بخش سایت چیست و خواسته خود را می تواند در چه قسمتی پیدا کند.

نتیجه گیری
در طراحی سایت موفق باید همه ویژگی های بالا را در نظر داشت و مدیر سایت باید با کاربران در ارتباط بوده و از انتقادات و پیشنهادات آن ها برای بهتر شدن سایت استفاده نماید. علاوه بر این به روز رسانی سایت به موفق بودن سایت بسیار کمک میکند. امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم شما را با ویژگی سایت موفق آشنا کرده باشیم.
منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا