آشنایی با ساختار انجمن فیلمسازی

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
سلام به همه دوستان خوب مجید آن لاینی به خصوص عزیزانی که قصد فعالیت در انجمن فیلمسازی مجید آن لاین رو دارند. بالاخره بعد از حدود یک و نیم ماه بحث و رایزنی، تغییراتی به ساختار قبلی انجمن فیلمسازی که دارای یک سری کاستی ها بود، اعمال شد که امیداواریم بتواند پاسخگوی این حجم زیاد مباحث باشه.
هدف نهایی ما در این انجمن ایجاد فضایی فعال ، پویا و دوستانه است که زمینه ساز رشد حرفه ای دوستان باشد. لذا با مطالعه این مطلب و قوانین انجمن فیلم سازی به مدیریت بهتر این جامعه مجازی کمک شایانی میکنید.

ابتدا یک توضیح مختصر در مورد ساختار انجمن فیلمسازی:

انجمن از 5 بخش اصلی تشکیل شده :
- بخش پیش تولید
- بخش تولید
- بخش پس تولید
- بخش آزاد
- بخش تماشاخانه


دوستانی که با روال حرفه ای و استدیویی تولید محتوای گرافیکی آشنایی دارند، سه بخش اول رو کاملا میشناسند. این سه بخش الهام گرفته از روال کار در یک استدیوی حرفه ای است که هر اثری باید حتما از این سه مرحله عبور کند. لذا هر سوال و یا آموزش فنی در یکی از این سه بخش قرار خواهد گرفت.
بیشترین حجم مطالب کنونی انجمن در بخش پس تولید قرار دارد که به دلیل تمرکز اکثر کاربران ایرانی بر روی مباحث نرم افزاری است.

بخش آزاد مکانی برای ایجاد و پی گیری مباحثی است که قابل گنجاندن در سه بخش فوق نیست مثل نقدفیلم یا سریال، درخواست های گروهی یا مواردی از این قبیل. البته توجه داشته باشید که آزاد در اینجا محدود به چهارچوب های انجمن فیلمسازی میشود و به هیچ هنوان مکانی برای بحث و تبادل نظر در مورد سایر موضوعات نیست.

بخش تماشاخانه یک گالری از کارهای تولیدی کاربران مجید آن لاین و بقیه هنرمدان دنیاست که توسط کاربران معرفی و بررسی میشوند.

در بعضی از بخش ها یک سری زیربخش هم داریم که بیشترین آنها مربوط به بخش پس تولید است که شامل 5 زیربخش میباشد.

هر بخش جدا از زیربخش هایی که در آن قرار دارد، یک فضای جداگانه برای ایجاد تاپیک نیز دارد که اصطلاحا فضای ریشه (root) گفته میشه. بنابراین اگر مبحثی که قصد ایجاد مبحثی دارد اما در هیچ کدام از زیربخش های یک بخش قرار نمیگیرد، اما همچنان مربوط به همان بخش است، می توانید آن را در فضای ریشه ایجاد کنید .

و اما در پایان پاسخ به یک سوال مهم بعضی از دوستان: چرا نرم افزارهای مثل adobe after effect که کاربران زیادی هم دارند، در بخش های فوق نیست؟
خوب تجربه ی طولانی ساختار های نرم افزاری قبلی که در همین انجمن و خیلی از انجمن های مشابه داشتیم، ما را به این ساختار رسوند یعنی ساختاری که بر اساس نوع فعالیت تقسیم بندی بشه نه نرم افزار. چون یک نرم افزار هر چقدر هم قوی و شاخص باشد، باز یک نرم افزار است و همه ی مباحث رو پوشش نمیده. نرم افزارها در حقیقت زیرمجموعه ی این فعالیت ها هستند. پس این ساختار شاید در فروم های فارسی زبان کمی جدید باشه اما مطمئنم بعد از یه مدت کار کردن با این ساختار باهاش احساس راحتی خواهید کرد.

امیدوارم بتونیم با کمک هم فضایی دوستانه و حرفه ای ایجاد کنیم
خوشحال میشیم که از نظرات و انتقاداتتون هم بهره مند شیم .

با آرزوی موفقیت :rose:
 

intexkala

New Member
من خیلی به این موضوع علاقمندم. اگر منبع آموزشی خوبی در این زمینه میشناسید لطفا معرفی کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا