آزمون دولینگو چیست؟ مقرارات و ساختار آزمون Duolingo

tatschool

Active Member
آزمون دولینگو یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که به صورت آنلاین و در منزل برگزار می‌شود. این آزمون در مقایسه با آزمون‌های آیلتس و تافل مزایایی مانند هزینه کم، مدت زمان کوتاه، محدودیت زمانی و امکان شرکت چندباره را دارد. با این حال، هنوز به اندازه این دو آزمون شناخته شده نیست و در برخی کشورها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

بخش‌های آزمون دولینگو

آزمون دولینگو در سه بخش اصلی آماده سازی، آزمون تطبیقی و مصاحبه/ نوشتار ویدئویی برگزار می‌شود.

آماده سازی

در این بخش داوطلب ۵ دقیقه فرصت دارد که تست را امتحان کرده و بعد از اینکه اطمینان حاصل کرد برای شرکت در آزمون آماده است، در آن شرکت کند.

آزمون تطبیقی

در این بخش آزمون شروع شده و انواع مختلفی از سوالات برای تعیین سطح زبان فرد برای او ارسال می‌شود. سوالات مربوط به مهارتهای زبان انگلیسی (گفتاری، نوشتاری، خواندن و گوش دادن) است و فرد هرچه به سوالات سخت‌تری پاسخ بدهد، سوالات مرحله بعد دشوارتر می‌شود.

مصاحبه تصویری و آزمون نوشتاری

در این مرحله از داوطلب خواسته می‌شود که یک مصاحبه ویدئویی را ضبط کند و یک نمونه نوشتاری را تکمیل کرده و برای پلتفرم ارسال کند.

مزایای آزمون دولینگو

  • هزینه کم: هزینه آزمون دولینگو تنها ۵۹ دلار است.
  • مدت زمان کوتاه: مدت زمان آزمون دولینگو تنها ۴۵ دقیقه است.
  • محدودیت زمانی: آزمون دولینگو محدودیت زمانی ندارد و داوطلب می‌تواند در هر زمان که اراده کند در آن شرکت کند.
  • امکان شرکت چندباره: داوطلب می‌تواند تا ۶ بار در آزمون دولینگو شرکت کند.
معایب آزمون دولینگو

  • هنوز به اندازه آیلتس و تافل شناخته شده نیست: آزمون دولینگو هنوز به اندازه آزمون‌های آیلتس و تافل شناخته شده نیست و در برخی کشورها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.
  • برای شرکت در آزمون به اینترنت با سرعت مطلوب نیاز است: برای شرکت در آزمون دولینگو به اینترنت با سرعت مطلوب نیاز است.


آزمون دولینگو یک گزینه مناسب برای افرادی است که به دنبال یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی با هزینه کم، مدت زمان کوتاه و امکان شرکت چندباره هستند. با این حال، قبل از شرکت در این آزمون، بهتر است از اینکه نتیجه آن توسط دانشگاه یا مرکز آموزشی مورد نظر شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد یا نه، اطمینان حاصل کنید.



برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این آزمون، کسب آمادگی، نحوه برگزاری و تفاوت آن با آزمون های آیلتس و تافل می توانید به مقاله آزمون Doulingo سر بزنید.

امیدوارم براش شما مفید باشد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا