آزادی پانزده نظامی انگلیسی،رافت اسلامی و اقتدار ایرانی

NAKOOT

Well-Known Member
وظیفه هر موسلمونیه که در امور حکومت کشورش دخالت کنه تا اون حکومت به فساد کشیده نشه
CapricornioKing

خیلی دیر شده ، چون الان باید به فکر در اومدن از فساد باشیم !!!

فکر نمی کنم ایران دنبال سلاح هسته ای باشه چون استفاده از این سلاح باعث از بین رفقتن شمار زیادی افراد بیگناه شده و شدیدا با قوانین اسلام مقایرت دارد

اگر نیست چرا پیشنهاد غرب رو که در اختیار گذاشتن سوخت هسته ای و از سر گرفتن روابط اقتصادی و وارد کردن ایران به تجارت جهانی رو قبول نمی کنه ؟!



به نظر من بحث بیخودی هستش ...
به فیلتر شدن سایت هم نمی ارزه ...:wink:
 

iransarir

Member
آقای Nakoot ممنون که سوالات رو منطقی می پرسی
خیلی دیر شده ، چون الان باید به فکر در اومدن از فساد باشیم !!!
باحات موافقم ولی فکر نمی کنم موضوع انقدر بغرنج که شما فکر می کنی باشه ! (شاید من بد برداشت کردم)
ولی چه جوری میخواین از تو فساد در بیارینش با مدرک گرفتن و به فرار مغز ها پیوستن نمی دونم اونایی که مدرک و پول و از این جور چیزا دارن و میزارن از ایران میرن اونم با این منطق که (مگه ایران برای ما چی کار کرده که ما براش کاری بکنیم )فکر نمی کنن اگه یکی ازشون بپرسه که مال کدوم کشوری چی جواب بدن شاید هم روشون بشه بگن از یک کشور جهان سومی اومدیم حال اگه هرکی که دستش به دهنش برسه با این منطق از ایران بره اونوقت دیگه فکر نمی کنم ایرانی بمونه و باید بیگیم که ما بی اصل و نصبیم
از یه چیز رژیم صیهونیستی خیلی خوشم میاد اونم اینکه تو جهان جایی رو ندارن ولی به زور پولو مقام و قدرتشون یه جای دنیا جمع شدن واگه کسی ازشون برسه کجایید میگن اسرائیلی اونم باتمدنی که به صده هم نمیرسه ولی ما قدر این هزاره هارو نمی دونیم

اگر نیست چرا پیشنهاد غرب رو که در اختیار گذاشتن سوخت هسته ای و از سر گرفتن روابط اقتصادی و وارد کردن ایران به تجارت جهانی رو قبول نمی کنه ؟!
من فقط نظرم رو گفتم و کلی تر اگه سلاح هم بسازه فکر نکنم تا کسی علیه ما از بمب هسته ای استفاده کنه ازش استفاده بشه و من با این کار تا زمانی که همه دارن مخالف نیستم
هیچ تضمینی محکمی برای اینکه سر قولشون بمونن نیست و من خودم داشتن تکنولوژی با تحریم رو تا نداشتن تکنلوژی بدون تحریم ترجیح میدم

به نظر من بحث بیخودی هستش ... به فیلتر شدن سایت هم نمی ارزه ...
فکر نکنم بیخودی باشه برای من که اینجوری نبوده.
پس برو ببین تو پرشین تولز چه خبره بعدشم تا حالا حرف بدی نزدیم که بخوان سایت رو فیلتر کنن تازه باید یک استادی چیزی برای ارشاد هم بفرستن و به هیچ عنوان فکر نمی کنم تازمانی که گفتگو روند منطقی داشته باشه فیلتر در کار باشه
حال ادامه گفتگون میل شما و مدیران انجمنه ماهم همیشه تابع دستور بزرگانم
 
آخرین ویرایش:

alireza-metal

Active Member
کاربر armanemellat

این بحث رو همینجا تموم کنید !

شما یه پست زدید که هیچ ربطی به اهداف و مسائل سایت نداره و مساله کاملا مغایرت داره - حالا اینو نادیده میگیریم !

در ضمن به خاطر همین پست شما از مساله نظامیان انگلیسی به موضوع سوخت هسته ای و فساد و ... کشیده شده که هیچ نتیجه ای رو هم در برنداشته !

شما هم به خاطر بعضی مسائل همینطور دارید کشش میدید و سوء استفاده میکنید و به هر طریقی که هست میخواهید افکار خودتونو به دیگران طزریق کنید و بهتر از اینجا برای نوشتن این مطالب گیر نیاوردید ! - به خدا این یه سایت سیاسی نیست - قوانین رو حتما بخون --- ولی مطمئن باشید اون زمانها دیگه گذشت و مردم آگاه هستند و خودشون خیلی خوب تشخیص میدن که چه چیزی رو انتخاب کنند و روز به روز داریم به سوی روشنی میریم که امیدوارم هر چه زودتر فرا برسه -- شما هم برو با اون دوستانی که باهاشون جلسه میگیرید بشین و اینقدر از این جور حرف ها با هم بزنید تا عقده هاتون خالی بشه ! اگه اینجوری که من تو رو از پست هات شناختم هستی منم دقیقا 180 درجه بر عکس تو هستم و ضد افکار خراب شما

ولی حق نداری دیگران رو گرفتار گناه خودتون کنید ...

امیدوارم منظورمو خوب متوجه شده باشی ...
 

iransarir

Member
کاربر عزیز alireza-metal
اگه شما اینو می خواین باشه اونم به خاطر احترامی که نسبت به اعضای قدیمی دارم ولی دوست من شما دو بار در مقابل پست های من به شدت موضع گرفتید مطمعنا اگه ملایمتر هرف دلتون رو میگفتید تاثیر بیشتری داشت با تشکر
 

ebrahim1110

New Member
سلام
من اصلا طرفدار هيچ جناحي نيستم (همين اول گفتم كه هر گروهي احساس كرد حرفام مخالفشه يه انگ به من نزنه)
واقعا از اطلاعات عمومي اعضاي سايت واقعا متاسف شدم. اين حرفا چيه ميزنيد. يه سر بريد به پيشينه سايت بازتاب بزنيد بعد همه حرفاتونو از اون كپي كنيد.
اين سايت منتسب به آقاي رضايي هستش كه نوچه آقاي هاشمي تشريف دارن. آقاي هاشمي همون آقايي هستن كه توي انتخابات 18 ميليون ايراني با اختيار كامل به سياست ايجاد اختلاف طبقاتي ايشون پشت كردن و به يك رئيس جمهور جوان راي دادن. سايت بازتاب هم از اونجايي كه نونش از باند آقاي رضايي در مياد ميره توي هر كوره داهاتي كه يه نفر يه چيزي بر عليه آقاي احمدي نژاد گفته به اسم يك تحليلگر برجسته چاپ ميكنه . ميگيد نه به نمونه اي زير نگاه كنيد و بريد از سايت بازتاب بپريد چرا اين مطالب رو چاپ نكرده:

روز 12 فروردين 1386 خبرگزاري فرانسه :در تحليل خود نوشت: «ايران در حال پيروزي در جنگي تبليغاتي است» و «پل بيور» يك كارشناس دفاعي برجسته انگليس هم در ارزيابي خود به اين خبرگزاري گفت: «تصورم اين است كه ايرانيان خيلي خوب عمل مي كنند.»

روز 13 فروردين 1386 :تلويزيون «اروپانيوز » كه به اتحاديه اروپا وابسته است نيز ديروز با پخش تصاوير نظاميان بازداشت شده انگليسي با ارائه تحليلي گفت: «پس از ده روز اينك افق هاي گفت و گو ميان ايران و انگليس بر مبناي پذيرش واقعيت ورود غيرمجاز به آب هاي ايران از سوي انگليس پديدار شده است.»

اين تحولات درحالي صورت گرفت كه توني بلر با همه جنجال ها نتوانست شهروندان كشور خود را به مواجهه سخت با ايران متقاعد نمايد. موسسه انگليسي ICM بعد از نظرسنجي از شهروندان بريتانيا نوشت: اكثر انگليسي ها معتقدند بايد به ديپلماسي متوسل شد و ماجراجويي را كنار گذاشت. بر اين اساس 48 درصد شهروندان گفتند حتي اگر راه حل ديپلماتيك به بن بست برسد با استفاده از زور عليه ايران مخالفند، 17درصد تحريم را مناسب دانستند و فقط 7درصد از آنان از استفاده از زور براي حل مشكل جانبداري كردند.

تري ويت» يك حقوقدان سرشناس انگليسي به شبكه اسكاي نيوز گفت: به ايران در مورد اينكه دنبال بهانه اي براي بازداشت نظاميان انگليسي بوده تهمت زده شده است

شبكه تلويزيوني بي بي سي گفت: دولت انگليس يك هفته پس از پيگيري فشار ديپلماتيك به راه حل مسالمت آميز روي آورد. اين درحالي است كه در روزهاي اول دولت توني بلر حتي نسبت به آزادي «فاني ترني» تنها زن گروه نظامي يادشده اظهار بي علاقگي كرد و سرنوشت او را جداي از ديگران ندانست.


روزنامه آلماني «دي ولت»:دستگيري تفنگداران، جايگاه ضعيف انگليس در جهان به ويژه جهان عرب را هدف قرار داده و ايران قصد به نمايش گذاشتن اين ضعف و تأكيد بر موقعيت خود در منطقه را دارد.

روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز :ايرانيان بازي را با مهارت قابل توجهي شروع كرده اند و به عنوان يك كشور اسلامي قرباني امپرياليسم نشان مي دهند كه در برابر قدرت ها ايستاده اند...

روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز :ايران ضعف انگليس را برملا كرد.

هفته نامه آمريكايي نيوزويك:انگليسي ها نبايد خود را دست بالا فرض كنند، آنها بايد از موضع غرور پايين بيايند و براي حل مشكل، راه همكاري با ايران را در پيش بگيرند.

روزنامه اينديپندنت :ايراني ها با اداره درست اين ماجرا در واقع توني بلر، ارتش انگليس و جرج بوش را تحقير كردند.

روزنامه تايمز :اين ماجرا انگليس را مجبور خواهد كرد از اين پس درباره موقعيت استقرار نيروهايش دقت بيشتري كند و از ورود به آب هاي سرزميني ايران خودداري كند.

شبكه الجزيره:اعترافات نظاميان انگليسي و نحوه اداره ماجرا از جانب تهران در نهايت انگليس را وادار به مذاكره مستقيم با ايران كرد.

شبكه تلويزيوني فاكس نيوز آمريكا :در ماجراي بازداشت پانزده نظامي انگليسي، ايران پيروز بزرگ ماجرا است زيرا انگليس و امريكا را تحقير كرد.



18 فروردين 1386
سفير سابق آمريكا در سازمان ملل اعلام كرد: ايران در پايان دادن به بحران 15 ملوان انگليسي به پيروزي دو چندان دست يافت.بولتون گفت: در ماجراي دستگيري 15 ملوان انگليسي ايران هم در زمان دستگيري اين ملوانان و هم زمان آزادسازي آن ها به پيروزي دست يافت.

سايت انگليسي زبان «بي بي سي» در يك نظرسنجي كه روي پايگاه اينترنتي خود قرار داده، عقيده چند تن از شهروندان انگليسي را در اين باره كه آيا دولت بلر توانست بحران دستگيري نظاميان خود را به خوبي مديريت كند يا نه منتشر ساخته است.
اكثر مخاطبان اين سايت به رغم ابراز خوشحالي از عفو نيروهاي نظامي كشورشان از ضعف و بي كفايتي دولت بلر به شدت انتقاد كرده و شيوه جمهوري اسلامي در برخورد محبت آميز با مهاجمان بريتانيايي را قابل احترام و ستايش توصيف كردند.
شان كارديف از ديگر مخاطبان سايت انگليسي «بي بي سي» با اشاره به عطوفت ايرانيان در نگهداري بازداشتيان خود گفت: من احترام بسياري براي شيوه اي كه ايران براي رفتار با مهاجمان بريتانيا در پيش گرفت، قايلم.
اين مخاطب سايت بي بي سي در پايان تصريح كرده است: شرم بر مردم بريتانيا باد كه آنچه را كه احمدي نژاد مي كوشد به ما بگويد، ناديده مي گيرند.

«فيل لينه هان» از كشور مكزيك در اظهار نظر جالبي ادعاي توني بلر مبني بر اينكه قايق هاي بريتانيايي در آب هاي عراق بسر مي بردند كه گرفتار قايق هاي ايراني شده اند تصريح كرده است: اگر اين ادعاي «بلر» صحيح باشد بنابراين قايق هاي ايراني كه اين سربازان را بازداشت كرده اند بايد به طور غيرقانوني در آب هاي عراق بوده باشند؟!
وي در ادامه تأكيد كرده است: آيا اين عجيب نيست كه هنوز هيچ كس شكايتي مبني بر اينكه قايق هاي نظامي ايران به مرزهاي آبي عراق تجاوز كرده است نكرده است؟!(اينو واسه اون آقاي اضافه ميكنم كه گفته ايران وارد آبهاي عراق شده و انگليسي هارو دستگير كرده.ديگه كارمون به جايي رسيده كه بايد از مكزيكيها ياد بگيريم چطور حرف بزنيم)

و ديگر اينكه «جين راس» از نورث ويلد در اظهارنظر خود تصريح كرده است با اينكه خوشحالم از اينكه نيروهاي نظامي به سلامت بازگشته اند اما خوشحال نيستم كه با آن ها مثل قهرمان رفتار شود و با شامپاين و كابين درجه يك از آن ها استقبال شود.
وي در ادامه تأكيد كرده است: در اين رابطه بالاترين نمره را به دولت ايران مي دهم.
(اي خاك بر سر ما كه اين همه آدم از كشورمون دفاع ميكنن و ما عين بز دلا همش مي زنيم تو سر اين احمدي نژاد )

روزنامه انگليسي اينديپندنت : تصميم ايران براي آزادي نظاميان انگليسي به شكل يك «اقدام جوانمردانه» نمايش داده شد. اين امر همچنين نشان از موفقيت ديپلماسي انگليس بود كه تحت فشار زياد به كار گرفته شد.
اينديپندنت در پايان گزارش خود ماحصل اين اقدام را براي ايران و انگليس برشمرده و نتايج اين تصميم را براي تهران اين گونه ارزيابي كرده است.
- كسب تحسين بين المللي و پيروزي تبليغاتي براي آزادي ملوان ها.
- قراردادن انگليس در موقعيت مديون در برابر خود.
- اثبات مجدد نقش خود به عنوان يك قدرت منطقه اي كه توانايي ضربه زدن به منافع آمريكا و انگليس را دارد.
كسب حمايت بالقوه در مسائلي از جمله در مسئله هسته اي به علت نتيجه مطلوب آزادي اين نظاميان.

روزنامه يوتارني ليست كرواسي:متأسفانه دولت بريتانيا در اين بازي كه ايران به خوبي آن را مديريت كرد به هيچ وجه قدرتمند ظاهر نشد اين امر تا جايي پيش رفت كه حتي افكار عمومي انگليس نيز به انتقاد از روش غلط حكومت خود در موضوع ملوانان بازداشت شده توسط ايران پرداختند.

روزنامه گاردين :هرچند رئيس جمهور ايران در سخنان روز گذشته خود، دولت بلر را به علت ورود نظاميان انگليسي به آبهاي ايران موردانتقاد قرار داد، اما اقدام احمدي نژاد در آزادي اين نظاميان، نشانگر بخشندگي ايرانيان بود؛ هديه ايران به مردم انگليس زماني نمود بيشتري پيدامي كند كه رئيس جمهور ا يران در قبال اين هديه هيچگونه درخواستي را از انگليس مطرح نمي كند.

روزنامه روسي «راسيسكايا گازتا»:رئيس جمهوري ايران تأثير اعجازآميزي بر ملوانان آزاد شده گذاشت و آنها با تصويري از يك فرد ساده و مهربان از احمدي نژاد به ميهن خود بازگشتند.
(بازم پر رو پر رو بياين بگين شما ميفهمين و احمدي نژاد نميفهمه. )

همچنين توجه شمارو به مقاله اين سايت در مورد اينكه چرا اين انگليسي ها آزاد شدن جلب ميكنم:
http://www.kayhannews.ir/860118/2.htm#other203


19 فروردين 1386
رابرت فيسك روزنامه نگار كهنه كار اينديپندنت :حتي اگر توني بلر اين را نفهمد، اين يك حقيقت است كه ايران استاد تحقير كردن غرب است، ايران با اين كار ارتش انگليس، توني بلر، جرج بوش و كل عمليات نظامي در عراق را تحقير كرده است و در يك طرف ديگر افكار عمومي را هم از آن خود كرده است.

پيشگويي: احتمالا بعد از خوندن اين مقاله در پست هاي بعدي چند تا انگ سياسي و غيره به من ميزنن كه تعجب نكنين.
واقعا از آشنايي دوستان با مطالعه و محقق خوشحال شدم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا