آب

ali_tavanaie

Well-Known Member
ببین راحته ساختش
اگه vray کار میکنی اول بروی توی قسمت bump یا displace یک map از نوع wave یا noise نسبت بده،بعد برو refraction رو خاکستری روشن انتخاب کن
fog color رو هم آبی خیلی روشن انتخاب کن
IOR حدود 1.7 فکر کنم خوب باشه
بعد برو reflectionet رو خاکستری متوسط بده
fresnel رو م تیک بزن
حالا اگه انیمیشن داری فقط کافیه بری و phase رو توی bump یا displace تغییر بدی در حالت autokey
ارتفاع موجت رو میونی با تغییر مقدار displace یا bump کم و زیاد کنی
سایز موج هات رو هم با تغییر مقدار tile میتونی تغییر بدی
موفق باشی
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام .
علی جان توضیح خوبی دادن در مورد vRay . گفتم اینرو هم اضافه کنم برای دوستانی که از Mental Ray استفاده می کنند ،در ورژن 2009 و 2010 متریال بسیار خوبی با نویز قابل کنترل و قابل انیمیت برای آب بهینه شده به نام ProMaterials : Water .
همچنین می تونید از متریال Arch & Design استفاده کنید و در منوی template ،نوع water رو انتخاب کنید که بیشتر برای آب دریا و اقیانوس استفاده میشه ولی اگه به قسمت bump سری بزنید می بینید که تنظیمات بسیار مفید و کاملی داره تا دقیقا همون چیزی که می خواید رو در بهتون بده.
امیدوارم که براتون مفید بوده باشه:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا