آبسه مقعدی چیست ؟ علائم و راه های درمان

yeganesorani27

New Member
راه های درمان
آبسه مقعدی شایع ترین نوع آبسه و وضعیتی دردناک و آزاردهنده است. این وضعیت در نتیجه تجمع چرک در زیر پوست اطراف مقعد ایجاد میشود. اکثر آبسه ها در نتیجه عفونی شدن غدد اطراف مقعد ایجاد می شوند. این مشکل با ظاهر شدن یک جوش دردناک و متورم نمایان میشود.
shutterstock_197925821-1024-768x432.jpg


شایع ترین عارضه ای که در اثر درمان نکردن و یا درمان نصف و نیمه آبسه ایجاد می شود، فیستول مقعدی است. معمولاً از هر دو نفر مبتلا به آبسه یک نفر به فیستول دچار میشود. پیشروی عفونت می تواند به این بیماری بیانجامد. بنابراین لازم است، در صورت بروز آبسه سریعاً آن را درمان کنید، درمان این بیماری به مراتب راحت است از درمان فیستول است.

درمان آبسه های مقعدی
درمان عفونت مقعدی شامل تخلیه کامل چرک آن میشود. برای این منظور معمولاً پزشک پس از تزریق بی حسی، آبسه را شکافته و عفونت آن را تخلیه میکند. زخم حاصل نیاز به بخیه و یا مراقبت های خاصی ندارد.

بهتر است بعد از تخلیه از حمام سیتز یا نشستن در آب گرم برای بهبودی سریع تر کمک بگیرید.
مصرف آنتی بیوتیک برای درمان عفونت مقعدی و با مشورت پزشک می تواند موثر باشد.
رژیم غذایی این بیماران باید سرشار از فیبر باشد و از یبوست جلوگیری نمود.
حفظ بهداشت مقعد امری ضروری است.
به نشستن و خوابیدن خود دقت داشته باشید و از وارد کردن فشار به موضع جلوگیری نمایید.
استعمال عسل بعد از تخلیه آبسه می تواند به تسریع روند درمان کمک کند.
هشدار : هرگز در منزل و خودسرانه برای درمان دمل مقعد یا تخلیه آبسه اقدام نکنید. در این صورت ممکن است عفونت کامل تخلیه نشده و وضعیت را وخیم تر نماید.

پیشگیری
راه قطعی برای پیشگیری وجود ندارد، زیرا این بیماری اغلب در نتیجه یک بیماری زمینه ای ایجاد میشود. اما میتوان با رعایت یکسری از نکات خطر بروز بیماری را کاهش داد.

استفاده از کاندوم در هنگام مقاربت می تواند به جلوگیری از این بیماری کمک کند. برای نوزادان و کودکان نوپا نیز تعویض مرتب پوشک در پیشگیری از بیماری موثر است. حفظ بهداشت مقعد نیز اثر گذار خواهد بود.
منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا