کالکشن Rigit Body
اشیا را به بدنه سخت تبدیل میکند ... که تا حدودی در برابر نیروهای وارده مقاومت میکنند ....
کالکشن Colth
اشیائی با خصوصیات لباس و پارچه ایجاد میکند که در برابر نیروهای وارده واکنش نشان داده یا چروک میشوند ...
کالکشن Soft Body
اشیا را به بدنه نرم تبدیل کرده که در...
در رآکتور خصوصیات فیزیکی توسط کالکشنها مشخص میشود ....
برنامه رآکتور پنج کالکشن متفاوت دارد ...
Rigid Body
Cloth
Soft Body
Deforming Mesh
Rope
برق ساختمان
هنگام ساخت شبیه سازی های Reactor یکی از اولین گامها تعریف خصوصیات برای اشیاء است ... بعنوان مثال یک کره ساده میتواند به یک توپ بولینگ یا یک پرتقال تبدیل شود .. هر کدام از این اشیا را اگر از یک ارتفاع پائین بیاندازیم
واکنشهای متفاوتی نشان میدهند . چون خصوصیات فیزیکی آنهامتفاوت است .... اگرچه شکل...
همچنین میتوانید اشیاء مورد نظر را با اشیائی مانند spring یا motor پیوند دهید . این اشیاء تحت تاثیر نیروهائی قرار میگیرند که برای اشیاء گوناگون رآکتور قبلا تنظیم شده اند ..
سر انجام میتوانید در قسمت object peroperty خصوصیات فیزیکی مانند mass و friction و elasticity را برای اشیاء فعال و تنظیم...
فرآیند کاربرد Reactor
برنامه رآکتور با شکلهای هندسی کار میکند که خصوصیات فیزیکی برای آنها تعریف شده باشد . پس از تعریف این خصوصیات برای اشیاء مورد نظر برنامه رآکتور میتواند مشخص نماید که این اشیاء چگونه با یکدیگر تعامل دارند ..
تعریف یک شی هندسی با خصوصیات فیزیکی به چند روش امکان پذیر است...
کاربرد Reactor
رآکتور آنچنان ویژگیهائی دارد که توسط آن میتوانید خصوصیات فیزیکی و نیروهای لازم را در یک صحنه تعریف نموده و سپس کلیدهای متحرک سازی حاصل از تعامل اشیاء داخل صحنه را بطور خودکار ایجاد نمائید ..
این برنامه افزودنی داخل پانل Utilities واز طریق دکمه Reactor در اختیار شما قرار میگیرد...
هنگامی که در مکس از رآکتور صحبت میکنیم .. در واقع از فیزیک سخن میگوئیم .. فیزیک شاخه ای از علوم است که با موضوع ماده وانرژی و قوانین حرکات وتعامل بین اشیاء سر و کار دارد .
این موضوع برای متحرک سازان بسیار جالب است چون آنها همیشه در تلاشند تا حرکات وتعامل اشیاء را در داخل صحنه ها شبیه سازی...