rigging and animation hand game

maxscript

Well-Known Member
با سلام:

یه سوال داشتم از انیماتورها اونم اینه که برای ریگ و انمیت دست کراکتر برای گیم تکنیک خاصی در مایا هست مثلا می خواهید انیمت شلیک کردن یا خشاب عوض کردن را بسازید از چه تکنیکی استفاده می کنید

با تشکر.
 

Hamed_8

Member
برای این کار انیمه رو به صورت عادی میزنیم ...
نکته ی مهم اینه که انیمه ها باید طوری باشن که وقتی داخل موتور پلی میشن تیک نزنن
و بستگی به نوع انیمه در موتور حرکت هم متفاوته ( قلق های نرم افزاره )
 

maxscript

Well-Known Member
می تونید بیشتر توضیح بدید

مثلا می خواهید انمیشن شلیک بسازید چطوری عکس العمل دست زمانی که شلیک میکنه چطوری دقیق ساخته میشه
انجین هم Unity هست

با تشکر
 

Hamed_8

Member
خب اون باید انیمه بشه دیگه ، توضیح نداره
ببینید بازی کلی قلق داره
شما باید ببینید با چی می تونید اونها رو دربیارید
مثلاً تا حالا به این دقت کردین که وقتی کلیک رو نگه میداری که شلیک رگباری بکنه ، هدف شما هی بالا و پائین میشه ( یعنی نویز داره ) ؟
اون رو هم میتونید با انیمه دربیارید هم با اسکریپت
یونیتی پسوند fbx راحت ساپورت می کنه ( با انیمه ) تست بزنید
 

Hamed_8

Member
چقدر به یونیتی تسلط دارید ؟
تا حالا کسی رو پیدا نکردم به یه موتور تسلط داشته باشه
همه توی انیمه ها و برنامه نویسی درگیری دارن

اگه تسلط دارید کاراکتر رو بدید من انیمه می کنم و شما هم توی موتور تست بزنید تا به یه نتیجه ای برسیم
 

maxscript

Well-Known Member
من و دوستم داریم کار می کنیم دوستم کاملا به ینیتی مسلطه ما یک دست داریم می خواهیم یه تست بزنیم اما ریگینگ دست و انیمیت دست رو خوب بلد نیستیم میشه یه اموزشی درباره ریگ و انیمیت برای ما قرار بدید این جور که من فهمیدم شما به این کار تسلط دارید .

اینم مدل دست

http://up6.iranblog.com/files2/e4hand.zip

با تشکر از شما
 

Hamed_8

Member
من و دوستم داریم کار می کنیم دوستم کاملا به ینیتی مسلطه ما یک دست داریم می خواهیم یه تست بزنیم اما ریگینگ دست و انیمیت دست رو خوب بلد نیستیم میشه یه اموزشی درباره ریگ و انیمیت برای ما قرار بدید این جور که من فهمیدم شما به این کار تسلط دارید .

اینم مدل دست

http://up6.iranblog.com/files2/e4hand.zip

با تشکر از شما

این مدل از نظر توپولوژی خیلی مشکل داره ها ...
مدل حاضریه ؟
تعداد پلی ها بیش از حد زیاده و اصلا اصولی نیستند

اون یکی دست با اسلحه رو هم بدین تا تست بزنم
 

maxscript

Well-Known Member
اینو یکی از مدلیگ کارامون مدل کرده اصلا به من چیزی نگفته همین رو داده بدون اسلحه اگر شما اسله دارید روش قرار بدید .
 

Hamed_8

Member
لباسش بیش از حد مشکل داره
اصلاً تعداد پلی های اون آستین نباید یبشتر از 100 تا بشه
خوده دست هم یه مقدار زیاده

پس فعلاً این رو برای شما ریگ می کنم
و از این به بعد کاراکترهاتون رو به صورت دست باز ساده بزنید نه حالت پز گرفته
 

Hamed_8

Member
این یه ریگ ساده و معمولی برای این دست
باید برای انگشت ها کلی اتربیوت اضافه بشه
که اون ها نسبت به خواسته های شما از کاراکتر تعیین میشه
 

پیوست ها

  • Hand_rig.rar
    252.7 کیلوبایت · بازدیدها: 33

Hamed_8

Member
برای این کارا بهترین چیز سافت ایمیجه!

هیچ فرقی نداره ....
چون شما حتی نمیتونی از 30 % قدرت نرم افزار استفاده کنی
چه مایا چه سافت ایمیج
توی لول های پائین این نرم افزارها با هم هیچ فرقی ندارن
همشون کاری که ما میخوایم رو راه می اندازن

اگه حس کردی در حد Capcom قدرت داری اونوقت برو دنبال انتخاب نرم افزار
اگه نه هم یکیشو انتخاب کن و یادش بگیر

موفق باشی
 

maxscript

Well-Known Member
مبحث ریگینگ و انیمیشن چیزی هست که الون همه برنامه ها توش قدرت دارند

فرقی نمی کنه مایا یا سافت امیج یا ...

یا علی
 

Hamed_8

Member
بله خبر دارم که اکثر بازی ها با سافت ایمیج درست میشه
ولی این دلیل نمیشه که بگین اون نهایتشه و فلانه و بهمانه
توی کارهای cg عمراً به پای مایا برسه
شما لیست فیلمهایی که با مایا ساخته شدن رو ببین ، متوجه میشی
برای کار ما هم مایا هم سافت هم مکس هم ... جواب میده

مهم اینه که ما کاری رو که می خوایم رو انجام بدیم
 

maxscript

Well-Known Member
با سلام:

شما هیچ جای دنیا نمی تونی پیدا کنی که از یک نرم افزار استفاه کنن چون افرادی که مثلا در فلان شرکت بازی سازی یا فیلم سازی

کار می کنن همه که یه برنامه رو بلد نیستن یه گروه متخصص مایا هست یه گروه متخصص مکس یک گروه هم متخصص سافت امیج یا هر

نرم افزار سه بعدی که فکرشو کنی.

ما هم بسته به تخصصمون با مایا کار می کنیم چون هم نیاز ما رو برطرف میکنه هم امکانات خوبی داره حالا ممکنه یه کاری راحت تر توی یه برنامه ساخته بشه اما چون ما تخصص اون برنامه رو نداریم باید بگیم پس نمیشه . نه باید بیشتر تمرین کنیم و بتونیم با برنامه خودمون مشکلمون را حل کنیم.
یاد گیری یه برنامه سه بعدی کلی زمان می بره.
من به شخصه برای به همه برنامه سه بعدی حتی بلندر ارزش قرار می دم .

یا علی
 

Hamed_8

Member
با سلام:

شما هیچ جای دنیا نمی تونی پیدا کنی که از یک نرم افزار استفاه کنن چون افرادی که مثلا در فلان شرکت بازی سازی یا فیلم سازی

کار می کنن همه که یه برنامه رو بلد نیستن یه گروه متخصص مایا هست یه گروه متخصص مکس یک گروه هم متخصص سافت امیج یا هر

نرم افزار سه بعدی که فکرشو کنی.

ما هم بسته به تخصصمون با مایا کار می کنیم چون هم نیاز ما رو برطرف میکنه هم امکانات خوبی داره حالا ممکنه یه کاری راحت تر توی یه برنامه ساخته بشه اما چون ما تخصص اون برنامه رو نداریم باید بگیم پس نمیشه . نه باید بیشتر تمرین کنیم و بتونیم با برنامه خودمون مشکلمون را حل کنیم.
یاد گیری یه برنامه سه بعدی کلی زمان می بره.
من به شخصه برای به همه برنامه سه بعدی حتی بلندر ارزش قرار می دم .

یا علی

کاملاً درسته
مشکل اصلی ما ایرانی ها اینه که نرم افزار مجانیه اینجا
اگه شما 7 میلیون به مایا پول بدی دیگه به هیچ وجه سراغ مکس یا سافت ایمیج یا ... نمیری مگر اینه مایا رو تموم کنی و بذاری کنار که غیر ممکنه !
 

maxscript

Well-Known Member
درسته اگر می بینی مکس زیاد استفاده می شه یا بلندر بخاطر قیمت کمتر هم هست چون پول کمتر میدن نتیجه هم میگیرن.

اگر ما هم مجبور بودن پول مایا را بدیم شاید اصلا سراغ مایا نمی رفتیم .

با شما موافقم که نمیشه از مایا دل کند:)
 

mahdilal

Member
در مورد گیم و انبمبشن اتودسک یک پلاگین برای مایا درست کرده که مایا را real Time میکنه و مستقیم با unreal در ازتباط هست و کار را فوق العاده قویتر و سریع تر می کنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا