rendering technology فناوری رندرینگ

graphamin

Member
برنامه نویس بودن نشانه نمونه کار داشتن نیست .کا اینترنتی به این شکل هست خروجی چیزیو به شما میدن یا صورت مساله رو بعد شما باید برنامه رو بدون هیچ خطایی روش کار کنید تا خروجی صورت مساله رو بده.

ولی جهت تثبیت و اطمینان خاطر حتما در اسرع وقت این کارو خواهم کرد.
 

.:BehzAd:.

Active Member
امروز که داشتم (بهتر بگم دیروز چون الان ساعت 2 هست)از ساختمون ها عکس میگرفتم متوجه یه چیزی شدم و گفتم کاش موتور های رندر یه مچین چیزی داشتن و اونم اینهه که همیشه عکس می گرفتم آسمون صاف بود و هیچ ابری تو آسمون نبود و یاد آسمون فرای و وی ری میاتادم اما امروز که عکس میگرفتم تو آسمون ابرهای مختلفی دیده میشد و متاسفانه آسمون موتور های رندر ابر نداره و فقط رنگه آسمون هست چه خوب میشد اسمون فرای و مکسول و وی ری آپشنی هم برای این در نظر میگرفتن و میشد با همون آسمون خودش انواع مختلف با ابر ستاره و ماه و ... رو شبیه سازی میکردم و دیگه نیازی نباشه بگروند اسمون ابر دار یا ستاره دار برای کارمون بزاریم پس امین جان اگه بتونی یه همچین آپشنی رو به آسمون موتر رندت اضافه کنی خیلی عالی میشه.
 

S.mahmood

New Member
بحث خوبی هست
من جدیدا با Vray یه صحنه ساده رو رندر میگیرم 2 دقیق طول میکشه
یه عکس میزارم ببینید. همین عکس با تنظیمات پیشفرض Vray یک دقیقه طول کشید.
i69xcnval7tg6es9r4k.jpg
 

darkwish_2006

Well-Known Member
آقا یکی بیاد ی توضیح راجب این مکسول بده و لینک دانلودش رو بده !

آیا روی 3dmax نصب میشه مثل پلاگین یا نه جداست باسه خودش !!!!!!!!!!

ی لینک دانلود هم بزاره . ممنون میشم .
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به تمامی دوستان :
خبر تازه :توی مکس 2013 قسمتی از ویری رو با منتال ری مخلوط کردن و قراره توی مکس 2014 یک رندرر به اسم های ری بذاره که ویری و منتال رو کامل باهم مخلوط میکنه منتظریم ...
تاریخچه ی رندر خیلی قدیمیه که حدودا تو دهه ی شست میلادی توسط یک دانشمند ژاپنی مطرح شد .
این دانشمند با مطرح کردن فرمول Maxwell تونست نور رو به طور دقیق محاسبه کنه و درحال حاضر اصل این فرمول فقط تو وریری وجود داره .
که باعث سرعت خوب اون شده .
--
آن بیس ها :
----
منتال ری : اولین بار برای سافت امیج نوشته شد توسط یک گروه آلمانی به اسم سی جی فالن که بعد ها به منتال ایمیج
تغیر یافت . شرکت اتودسک اونو خریداری و بر روی تمامی محصولاتش قرار داد ولی چون تازه بود خیلی ضعیف بود .
در چند سال اخیر منتال ری توجه برخی از مکس کار ها رو جلب کرد و منتال ایمیج و اتودسک شروع به نوشتن منتال ری ای با قابلیت نور
پردازی پیشرفته کردند و درون موتور FG Engine پارامتری به نام FG Bounce قرار دادند که به وسیلش می تونید نور رو به طور دقیق محاسبه
کنید . منتال ری از بیشگامان پیشرفت رندرینگ بود به عنوان مثال MRSun و MRSky که بعد ها بر روی موتور های دیگر قرار گرفت .
برتری ها : قدرت مند باری محاسبه ی صحنه های انیمشنی .
قابلیت شیدر نویسی و ساپورت دایرکس به اسم MetaSL
ضعف ها : سیستم رندر المنت ها و pass بسیار ضعیف که تو مکس 2013 رفع شده .
- متریال SSS خروجی pass نمیده که شما میتونید با یه شیدر که خودم نوشتم درستش کنید اگه لازم داشتید
بگین بذارم.
- سرعت پایین در رندر های آرچیتکت .
--- نرم افزاری هم به اسم mental mill وجود داره که میتونین با هاش شیدر های منتال رو بسازین.

-------------------------------
وی ری : همه همونطور که میدونید ویری عمومی ترین و قدرتمند ترین رندرر عصر حاضره چرا ؟ چون برنامه نویسان خلاق کی اس گراپ
با طراحی ساده و سرعت بسیار بالای اون تونست مقام اول رو تو رندرر ها کسب کنه .
ویری دقت فیزیکی خیلی بالایی داره اما تنظیم پارامترهاش کمی مشکله تا نتیجه رو خوب ارائه کنه .
ویری دارای امکانی به اسم نانو رندرینگه که با استفاده از باکت قبلی باکت های دور رو بر رو محاسبه میکنه و سرعت کار رو افزایش میده .
ویری دارای 4 موتور رندره . یک از اونا اسمش ابتدا منت کارلو بود بعد به بروت فورس تغییر یافت .
برای ویری توضیح زیادی لازم نیست چون معمولا اکثرا هم با هاش کار میکنین .
برتری ها : بهینه شده برای کار های معماری . قدرتمند و گسترده . جابه جای ماکرو . رندر سه بعدی به صورت استرویی .
ضعف ها : زیاد ضعف نداره اما مشکل اصلیش تو متریال SSS شه که تو شما میتونید با Vraymtl بهترین SSS ممکن رو بسازید و نیازی به این متریال ندارید.
------
بوکه : کلمه ی ژاپنی . از سال 2000 به رندرر ها اضافه شد و در DOF جلوه های دقیق تری میسازه .
AO ( انسداد محیطی ) : توضیحش طولانی اما بهترین راه برای ساختن سایه های محیطی
توی منتال میتونید نوی متریال ها استفاده کنید .
توی ویری بهتره از VrayDirt استفاده کنید .

----
سباس فاینال رندر : این رندرر تایید شده ی اتودسکه و تلفیقی کامل از منتال ری و ویریه که اگر با اون کار کنید متوجه میشید که
فیلتر های ویری هم داره و متریال Arch ش دقیقا مثل منتال ریه.
برتری اصلیش تو رندر المنتاش و ساپورت کردن 3dparty هست که خیلی مورد توجه قرار گرفته .
------
چند تا دیگه هم هست مثل برزیل و فارم و .... که لزومی به توضیح نیست .
کاستیک : به جلوه های ایجاد شده از انعکاسات و انکسارات از یک جسم که توسط یک دانشمند آلمانی پایه گذاری شد .
------
بیس ها (Physically Base) : با وارد شدن تکنولوژی Nvidia CUDA این نوع رندرر ها نوشته شدن البته بعضی ها بودن که خودشونو به این
تکنولوژی تغییر دادن .
----
رندوم کنترل فرای رندر : یکی از بهترین رندرر های عصر حاضر که بر پایه ی فیزیک بسیار دقیق و واقعی نوشته شده . این رندرر به صورت
Stand Alone کار میکنه .
و ورژن جدیدشم چند ماه پیش منتشر شد که فایل های قبلی رو ساپورت نمیکرد که چند هفته پیش یک پچ واسش اومد و این مشکل رو حل کرد .
فرای بیشتر توی کارهای معماری و مهندسی فیزیک استفاده میشه که باهاش مثلا منشور و لیزر رو میسازن .
- دارای قابلیت محاسبه ی پراکندگی نور و محیطی کاملا فیزیکی مثل خورشید و ...

- دارای اجسام نوری برای نورپردازی دقیق .
- دارای جابه جایی مینی ماکرو در حد 100 میکرون در هر پیکسل .
- خروجی کاملا طبیعی که نیاز چندانی به پست پروداکشن نداره .
- SSS و Carpaint واقعی .
- جلوه های لنزی کاملا طبیعی
- و...
----
نوکس : محصول شرکت اورموشن . رکورد بیشترین باگ نرم افزاری رو زده :)
از روی فرای ساخته شده و خیلی بهم شبیهن .
-----
آریون و آی ری (ARION و iRay) : آاین دو از قابلیت کدای انویدیا استفاده میکنن و یک رندر Real Time
رو به نمایش میذارن .سرعت آریون بیشتره اما آی ری نسبتا قوی تره .
ای ری مال شرکت منتال امیج و اریوم مال رندوم کنترله.
منتل ایمیج درون مکس و مایا 2013 آی ری رو طوری قدرتمند کرده که حتی ویپورت هم میشه در ان واحد با کیفیت همون رندر دید .
رندرر دیگری هم مثل اینه است به اسم Vray RT که سرعت بالایی داره اما Base نیست .
-----
ماکسول : پایه ی ان مجموعه معادلات ماکسول در فیزیکه .
از نخستین رندرر های فیزیکالی بیسه ولی مشکله بزرگش کنترل خیلی کم صحنست .
----
فیزیکال بیس : رندر صحنه بر اساس پرتو و اشعه های ی نور بوده و بر خلاف Unbase بر پایه ی RGB تعریف نمیشه ، به تنهایی عمل
و هیچ خروجی RGB ای نمیده . و تنها عمل صحنه نور و دوربین است (توضیحات دیگر رو دوستان دادند )
ان بیس : رندر صحنه بر پایه ی RGB .(توضیحات دیگر رو دوستان دادند )
توی ان بیس کنترل شما بر روی صحنه بیشتر و می توان هر نورپردازی و رندری رو انجام داد که تو فیزکالی نمیشه . مثلا نمیشه
اشعه رو به شیشه بتابونین و کاستیکی تولید نشه و یا نمیشه افکت های تخیلی رو ساخت .
-----

رندر من : محثول پیکسار و والت دیزنی برای مایا و انیمیشن بیشتر اینمیشن هایی که میبینید با این رندرره و بیس اونم هم منتال ری بوده .
----
ورژن ها : ویری تا 2012 داره که به زودی 2013 هش هم میاد .
ای ری و منتال ری که تا آخرتو مکس هست .
فاینال تا 2012
برزیل و ماکسول تا 2010 ( من که بیشتر پیدا نکردم )
فرای تا 2012
این اطلاعات 100 درصد صحیح نیست اما امید وارم توضیحاتم به دردتون خورده باشه ....
---
هر سوال از هر رندرری داشتین مطرح کنین !!!!

نمونه کار های من حتما ببینید ( همشون تلفیقی از منتال ، ویری و فرایه):
http://forum.majidonline.com/attachment.php?attachmentid=79473&stc=1&d=1334682190
 

پیوست ها

  • nemone ha.zip
    4.2 مگایابت · بازدیدها: 278
آخرین ویرایش:
درود بر شما توضیحات خوبی بود در مورد منتال و وی ری و تاریخچه رندر:rose:
ولی متوجه نشدم فرای که پروژش بای کد شده بود و ورژن جدید ازش انتشار نشد اگه اومده حتما اگه تونستین یک لینک ازش بزارین
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
درود بر شما توضیحات خوبی بود در مورد منتال و وی ری و تاریخچه رندر:rose:
ولی متوجه نشدم فرای که پروژش بای کد شده بود و ورژن جدید ازش انتشار نشد اگه اومده حتما اگه تونستین یک لینک ازش بزارین

من فقط پچش رو دانلود کردم .
واستون گشتم ولی از همه ی سایت ها مخصوصن مدیا فایر حذف شده شرمنده ! اگه بتونم اپلود میکنم تا دوستان هم استفاده کنن ...
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
در سال 1986 (rendering equation) توسط دانشمندی به نام جیمز تی کاجیا معرفی شد که به وسیله ان میتوان ray tracing و GI رو محاسبه کرد .
یکی از مزایای این محاسبه این بود که هنگام محاسبه ی انتگرال R.E تعداد پیکسل بیشتری همگرا میشدند.
در سال 1989 کاجیا روش brute force رو ابداع کرد و پایه ی این روش point of view بود که با تغیر زاویه باید از ابتدا شروع میشد .
در بین سال های 1995 و1997 دانشمندی بنام هنریک وان ینسن روش photon mapping رو ارائه کرد که قابلیت محاسبه ی caustic و پراکندگی رو دارا بود .
در سال 1990 اقای کاجیا با استفاده از معادله ی ماکسول
روش مونت کارلو رو ابداع کرد که بر پدیده ی نوری یا optical مبتنی نبود بلکه این روش بر هندسه ی محض استوار بود و میتوانست پدیده هایی مثل diffraction , interference و polarization نور رو شبیه سازی کنه.
ادامه دارد ...
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
قابلیت های جدید فرای رندر :

- قابلیت اد کردن پلاگین های 3d party مثل افتربرن و فیوم اف ایکس
- افزودن پارامتر های بیشتر در پنل محیط به نام های پراکندگی محیطی و اتمسفر رندرینگ که میشه باهاش ابر های کاملا واقعی و مه رو شبیه سازی کرد .
- ابزاری به نام magic particle برای شبیه سازی بارون و برف و جلوه ی برف دونه های خورشید .
برف دانه های خورشید : زمانی که برف بند اومده رو هوا تعداد زیادی ذره دیده میشه که تو نور خورشید میدرخشن
-افزایش سرعت
- محیط کاربری کاملا جدید و زیبا
- ویوپورت حذف شده نمیدونم واسه چی ?
- متریال ادیتور جدید و چند قابلیت به نام های wet , dry , high color , gue , magic tint, light type , cloud material , volume material
- حالت نور پردازی در دو حالت شب و روز که نیازی دیگه به تنظیمات اضافی ندارید این قسمت تو تب easy rendering
- وقتی یک پروژه شروع میکنید میپرسه ایا میخواین بیس باشه یا ان بیس اگه ان بیس رو انتخاب کنید ازتون dll رندرگر دوم رو میپرسه و مثلا میتونین ویری رو بش بدین بعد جاهایی رو که ساپورت نمیکنه با اون رندر میگیره
و قسمتی هم داره به اسم پست مارکت که مخصوص پست پروداکشنه .
تاالانچیز دیگه ای ندیدم که بگم همینا بود .
من عاشق فرایم قدرتش غیر قابل تصور ....
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اصلاح میکنم این همون فرای 1.5 و فرای جدید نیست وقتی فرایرو خریدم تو دیویدیش یک فایل بودبه اسم Quaintum3D-fryRender1.8 .exe و اونو نصب کردم که قابیت ها بالا رو به فرای اضافه کرد.
دیگه. نیازی. به اپلود 300 مگ نیست همون exe رو اپ میکنم . تاچند روز دیگه ... :-( شرمنده !
 
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
Fry render جدید:shock:

فرای یه پروژه شکست خورده بود و رندم هم دیگه ادامه اش ندادسپید به آریون.

شما چند تا شات از محیط فرای بزار ببینیم.
 

martin eco

Well-Known Member
اصلاح میکنم این همون فرای 1.5 و فرای جدید نیست وقتی فرایرو خریدم تو دیویدیش یک فایل بودبه اسم Quaintum3D-fryRender1.8 .exe و اونو نصب کردم که قابیت ها بالا رو به فرای اضافه کرد.
دیگه. نیازی. به اپلود 300 مگ نیست همون exe رو اپ میکنم . تاچند روز دیگه ... :-( شرمنده !
آقا با توضیحاتت روانمونو شاد کردی...خدا شادت کنه:oops:
منتظر این لطفت هم هستیم:rose:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
fry render جدید:shock:

فرای یه پروژه شکست خورده بود و رندم هم دیگه ادامه اش ندادسپید به آریون.

شما چند تا شات از محیط فرای بزار ببینیم.


سلام اقا بهزاد چشم اگه اجازه بدین هر وقت اپلود شد لینک رو همراه با عکسهاش میذارم .
دوستان کسی با مدیافایر مشکلی نداره ?
اگه سایت بهتری میشناسین بگین اجا اپ کنم .
 

.:BehzAd:.

Active Member
چی رو میخوای آپ کنی دقیق بگو و اینکه حجمش چقدر هست می تونی اونو به صورت پارت های 5 مگابایتی در بیاری و اپ کنی تو سایت حالا هر چند تا پارت شد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا